Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meiske1577

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:26

Duidelijk :) ik ben een echt dressuurmuts dus daar heb ik geen ervaring mee :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:39

Wow Djilna, hij wordt inderdaad echt huge met dat bontje erom :wow:
En gefeliciteerd met je 1e plaats :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:04

Ik heb ook een beetje een zadelprobleem. Mijn zadel blijft maar schuiven.. En dat terwijl het zadel toch echt goed ligt, twee verschillende zadelmakers naar laten kijken die als heel goed staan aangeschreven.
Wel is mijn huidige singel wat ouder en volgens mij ook scheefgetrokken. Zou zo'n fairfax misschien helpen?
Zou het graag eens willen testen, kan dat ook nog?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:28

Ik heb de singel sinds een week ook. Niet meteen WOW tijdens het rijden, maar op zich rij ik er fijn mee weg. Waar ik echt stijl van achterover sloeg was dat mijn merrie met redelijk extreme singelnijd, binnen een paar dagen met de oortjes naar voren aangesingeld kon worden. Ik kan haar nu overal onder haar buik aanraken als ze gezadeld is, zonder oren in d'r nek, zonder tandenknarsen. Het is mij iedere cent waard.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:05

Is er iemand die ervaring heeft met de veelzijdigheid versie.
Dus de lange variant.

Op de foto's vind ik lijken dat het onder de buik, die ronding kleiner is.
Is dat ook zo of lijkt dat maar.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:51

nu ben ik ook opzoek naar deze singel maar waar bestellen julle hem en hebben jullie hem ook eerst uitgeprobeerd ergens ? Ook vroeg ik me af hoe jullie de lengte van de singel meten is die ecchter van tot aan je zweetblad van je zadel of wel wat korter?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:53

Rand van je dekje. Die is meestal iets lager dan de rand van je zadel.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:05

essie_blue schreef:
Ik heb ook een beetje een zadelprobleem. Mijn zadel blijft maar schuiven.. En dat terwijl het zadel toch echt goed ligt, twee verschillende zadelmakers naar laten kijken die als heel goed staan aangeschreven.
Wel is mijn huidige singel wat ouder en volgens mij ook scheefgetrokken. Zou zo'n fairfax misschien helpen?
Zou het graag eens willen testen, kan dat ook nog?

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij een van mijn vorige paardje. Ook ECHT goede en verschillende zadelmakers naar laten kijken en toch schuiven. Singel strakker aan trekken liep die alleen maar beroerder van (logisch ook) dus ik heb een zadel aangeschaft met extra schoudervrijheid... en toch nog hetzelfde probleem. toen heb ik een shabrak van barnsby eronder gedaan. (anti slip aan de onderkant, zie je ook aan die eventing shabrakken zitten en suede aan de bovenkant. dus zowel zadel als shabrak liggen stevig met grip.... Toen schoof het niet meer. SUCCES! *\o/*

http://www.barnsby.com/barnsby-direct/a ... e-grip-pad

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:35

Ik heb besloten mijn single te verkopen en voor de smalle versie te gaan, met de smalle versie kon ik wel echt verschil merken, paard is denk net een grens gevalletje..

Dus mocht er iemand intresse hebben in de Fairfax Performance Dressuursingel 75cm standaard, ik heb er 1 te koop :)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:37

Ik kan mijn smalle versie morgen ophalen. Ben benieuwd. Kan nog niet rijden ivm dat ik ook een nieuw zadel moet dus nog een week geduld...

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:06

mag ik vragen waar jullie de singels vandaan hebben en of jullie hem eerst ook uit konden tetsten ?
ben namelijk opzoek naar de smalle versie ervan

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:47

Ik bij van rijs uit zevenhuizen en mocht hem testen. Toen hebben we de standaard versie besteld in het bruin. Toen die al binnen was ging mijn paard zich openlopen op de leensingel. Ik kon toen zonder problemen de smalle versie bestellen. Goede service dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:53

Mmmmmm ik heb de standaard, maar zie nu ook een kale plek links verschijnen. Balen! Twijfel of ik de smalle ga bestellen en de standaard verkopen. Of gewoon mijn neopreen er weer om doen.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:01

Ik heb mijn singel via Pas de Deux besteld. Super service en ze bieden ook een testweek.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:01

dankje wel heb de singel nu ook besteld de small versie met een d-ring eraan hopelijk past die ben benieuwd wanneer ik hem binnen heb

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:24

Ik heb ook de small versie met een d-ring eraan besteld via mijn zadelmaker :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:49

en heb je hem albinnen tineke ? Als goed is krijg ik hem morgen binnen dus ben benieuwd

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:56

Nee dat word volgende week denk ik. Heb hem gisteren pas besteld :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 08:21

heb de mijne een dinsdag avond laat besteld en woensdag is die op de post gegaan zou als het goed is vandaag binnen komen ben benieuwd !

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:54

Heb vandaag mijn nieuwe zadel gekregen en er een Fairfax singel bij gekocht. Deze liet de elleboog van mijn paard mooi vrij, iets wat bij alle andere singels niet was.

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:15

Ik heb eigenlijk zelf een vraagje over de Fairfax performance singel, ik gebruik hem voor 2 paarden momenteel, eentje die de narrow moet hebben (heb dus ook de narrow gekocht) en eentje die eigenlijk wel een standaard zou mogen hebben.

Nu op het paard dat de narrow nodig heeft doet hij echt super zijn werk, zadel ligt stabieler en paard kan beter bovenin blijven en ruimer bewegen.

Bij het paard dat wel een standaard zou kunnen hebben, blijft het zadel niet stabieler liggen, het schuift namelijk mét de FPS! Voor het oog zie je wel dat ook hij wat ruimer beweegt, maar met zo'n schuivend zadel is het niet comfortabel voor hem en voor mij.

Weet er nu iemand hoe dit zou kunnen komen? Zou het kunnen dat een narrow voor een standaard paard niet zo'n goed idee is? De verkoopster zei me nochtans dat dat wel moest kunnen.
Vind het gewoon vervelend om 2x 300 euro uit te geven voor de singel...

Hoop dat iemand een antwoord heeft :)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:05

@dol2006. Ik weet niet of het 'kwaad' kan om met de smalle versie te rijden bij het grotere paard. Ik weet wel dat het vrij nauw luistert of je de juiste maat hebt ook qua lengte enzo..
En voor sommige paarden maakt de singel ook gewoon niet zo veel verschil. Bij mij reageerde de ene er ook super op en de andere niet.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:45

Ik heb nu bij van rijs de smalle versie in maat 55 cm besteld.
Gevraagd of ik het wel eerst kan proberen of het inderdaad echt verschil maakt.

Ben benieuwd, hoop dat het snel binnen is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:13

Dol2006 schreef:
Ik heb eigenlijk zelf een vraagje over de Fairfax performance singel, ik gebruik hem voor 2 paarden momenteel, eentje die de narrow moet hebben (heb dus ook de narrow gekocht) en eentje die eigenlijk wel een standaard zou mogen hebben.

Nu op het paard dat de narrow nodig heeft doet hij echt super zijn werk, zadel ligt stabieler en paard kan beter bovenin blijven en ruimer bewegen.

Bij het paard dat wel een standaard zou kunnen hebben, blijft het zadel niet stabieler liggen, het schuift namelijk mét de FPS! Voor het oog zie je wel dat ook hij wat ruimer beweegt, maar met zo'n schuivend zadel is het niet comfortabel voor hem en voor mij.

Weet er nu iemand hoe dit zou kunnen komen? Zou het kunnen dat een narrow voor een standaard paard niet zo'n goed idee is? De verkoopster zei me nochtans dat dat wel moest kunnen.
Vind het gewoon vervelend om 2x 300 euro uit te geven voor de singel...

Hoop dat iemand een antwoord heeft :)

Ik denk idd dat het wel vrij belangrijk is om de juiste singel voor het juiste paard te gebruiken. Ik had nl een standaard terwijl mijn paard dus eigenlijk de narrow nodig heeft. Ik heb helaas wel 2x 300,= uitgegeven, maar merk duidelijk verschil. Mocht je nog interesse hebben in een zo goed als nieuwe standaard voor een gereduceerde prijs kan je me altijd pb-en :D

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 02:12

welke lengte is het [***]?