Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:08

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:19

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:29

Fijn dat je zo overtuigd ben van een van de schaapzadeltjes Juliette !

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:54

Jasia schreef:
Is dit nu een soort Iberica, maar dan van een ander merk? http://link.marktplaats.nl/551398903

Dat is wel een hele erge look-alike. Had nog nooit van holu horse gehoord.
(of is chris een look-alike?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:46

Buitenzinnig schreef:
Ik vind het nog steeds jammer dat we geen foto's hebben gemaakt _O-

Ja was wel erg charmant met een rokje :') .

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:57

jij gaat een zadeltje testen en hebt een rokje aan ??? Daar hadden idd foto's moeten van zijn ja. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:01

Ja was een beetje last minute afgesproken met Don :+ . Maar het was een plooirok dus ruimte genoeg. In een strak spijkerrokje was het wat lastiger geworden :7 .

Ging mij alleen maar even om het zitgevoel en de ruimte in de zitting.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:21

Vergeet de pumps niet!!! :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:06

Even reageren op Holu Horse, zijn inderdaad look a like's
Holu Horse is een bedrijf uit Oostenrijk.
Wij verkopen ook Holu Horse sinds kort, en moet zeggen dat ze er goed uitzien, helaas nog geen rijervaringen.(wil zelf wel het Holu Horse pad kopen, maar ben nog aan het sparen, en rij nu gewoon op het christ premium plus pad wat we hier hebben )
Maar wat ik zelf wel lekker vind is dat de singelstoten van ander materiaal zijn, nu nog hopen dat het ook werkelijk lekkerder werkt...

(owja, en het pad is met een rood stofje te krijgen, en dat was voor mij ook een eis :P , heb al tijden geroepen, als er een rode komt wil ik hem!)

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:43

Ik ben degene die voor mijn kleine ijslander een Iberica heeft gekocht, past prima ook met kont maat 42 :P .
Het enige waar ik nog over twijfel is het soort pad dat ik er onder wil, gezien mijn gewicht twijfel ik dus of een boomloospad niet beter is.
Aan de andere kant, zoud dat niet gaan glijden.

Voor degene die al een iberica hebben, welke pad gebruiken jullie en hoe bevalt het?

Iberica zelf bevalt me trouwens uitstekend, lekkere stabiele zit, ideaal. En veel schoudervrijheid voor mijn ijslander dus dat is ook super.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:42

Natasja - je kunt ook extra inlagen IN de Iberica stoppen... :)*
En dan eventueel een dunne dressuursjabrak onder als je hem schoon wilt houden. Dat gaat niet extra glijden. Een heel torentje gaat wel glijden

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:43

siskeh schreef:
Even reageren op Holu Horse, zijn inderdaad look a like's
Holu Horse is een bedrijf uit Oostenrijk.
Wij verkopen ook Holu Horse sinds kort, en moet zeggen dat ze er goed uitzien, helaas nog geen rijervaringen.(wil zelf wel het Holu Horse pad kopen, maar ben nog aan het sparen, en rij nu gewoon op het christ premium plus pad wat we hier hebben )
Maar wat ik zelf wel lekker vind is dat de singelstoten van ander materiaal zijn, nu nog hopen dat het ook werkelijk lekkerder werkt...

(owja, en het pad is met een rood stofje te krijgen, en dat was voor mij ook een eis :P , heb al tijden geroepen, als er een rode komt wil ik hem!)

Holu is niet echt goedkoper, geloof ik? En ik dacht dat ook de vacht in een kleurtje kon, maar dat is eender aan de Christ, bruin, antraciet en natuur (Holu heeft nog wit?)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:49

Holu is in ieder geval niet veel goedkoper, maar ondanks dat het look a like is wil ik niet zeggen dat het ook mindere kwaliteit is, zeker niet! (beter durf ik nu nog niet te beweren, dat kan pas over 1 a 2 jaar)
Vacht kan ook in kleurtje, uit mn hoofd naturel, antraciet, zwart en bruin.
Naturel heb ik geloof ik nog niet gezien, de andere kleuren wel.
(de stofkleuren heb ik ook nog niet allemaal gezien, enkel rood en zwart, rood is vrij populair :P )

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:57

Twijfel een beetje of extra lagen nodig zijn, waar zou ik ze kunnen halen en wat kosten ze?
Zou een optie zijn kan ik met een simpele dekje er onder rijden.
Maar goed wellicht is het allemaal niet nodig.
Ik moet de osteopaat ok even laten komen want ze weigert één kant op te draven, galoperen of wat dan ook dus zit iets niet helemaal lekker (is al langer hoor maar weet het eerst aan het zadel).

Even een plaatje voor de twijfelaars

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:04

Diverse inlages kan je los kopen bij webshops die boomloze zadels verkopen. Of je kan ze zelf knippen uit een yoga matje of vilten westernpad. Ik heb hier een foamshop in de stad zitten en die verkopen onder andere hetzelfde schuim als in de christ zit en in verschilldende diktes. Ik koop daar dan de dikste (2x christ inlage) voor 15,- per m2 en kan daar heel veel inlages van snijden :D . Nu zijn de katten er blij mij want je kan er ook lekker op slapen :+ .

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:50

Juliette86 schreef:
Diverse inlages kan je los kopen bij webshops die boomloze zadels verkopen. Of je kan ze zelf knippen uit een yoga matje of vilten westernpad. Ik heb hier een foamshop in de stad zitten en die verkopen onder andere hetzelfde schuim als in de christ zit en in verschilldende diktes. Ik koop daar dan de dikste (2x christ inlage) voor 15,- per m2 en kan daar heel veel inlages van snijden :D . Nu zijn de katten er blij mij want je kan er ook lekker op slapen :+ .

:D Had ik al per PB gezegd :j
Heb jij een naam van die shop? Want dat is voor mij makkelijker dan een setje bij Christ bestellen, denk ik zo....
Overigens moet je er wel aan denken de randen af te ronden of te vlakken, zoals bij de Christ inlagen, zodat het paard geen harde hoekige randjes in de rug gedrukt krijgt!!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:02

Er is een wonder geschied *\o/*

Aan het begin van de week zei Christ nog dat er 4-6 weken levertijd zat op de Velzadels en ik krijg ze net binnen *\o/* *\o/* _/-\o_

Dus volop aanwezig Christ Iberica maat pony in alle kleurstellingen (antraciet, bruin en naturel) <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:09

Buitenzinnig schreef:
Heb jij een naam van die shop? Want dat is voor mij makkelijker dan een setje bij Christ bestellen, denk ik zo....

Stuur je even PB.

Voor andere geinteresseerden http://www.foamworld.nl/.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:32

Ondanks dat mijn zadel nog niet verkocht is, ben ik zondag de eigenaar van een Iberica *\o/*

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:33

MIsschien moeten we een Iberica clubje op gaan zetten :).
Voorwaarde je moet de Iberica leuk vinden of hebben.:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:35

Discriminatie O:) . Zijn de andere modellen niet leuk dan -O- .

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:36

We hebben een clubske opgericht.... :)ddd

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:38

Juliette :) de andere modellen krijgen een onderverdeling in het clubje :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:42

ik doe mee met het clubje ! Ik heb er nl ook ene besteld bij Don en ik ga 'm hoogstpersoonlijk zelf ophalen. :D Aangezien Don niet zo overdreven ver van mij woont, komt dat veel goedkoper uit dan te moeten verzenden met een track and trace code. *\o/* *\o/*

aangezien ik gisteren bíjna op mijn Pluizebol haar blote rug zat (maar het niet heb gedaan wegens geen andere persoon aanwezig en geen cap op), moet ik toch wel dringend iets hebben dat haar rugje beschermt tegen mijn zitbeenknobbels. :D

weet ik al gelijk waar mijn vakantiegeld dit jaar naar toe gaat. :=

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:43

Er hebben zich zo juist nog 2 aangesloten bij het clubje - de naturel is al weer uitverkocht :+ *\o/* (of niet natuurlijk, want dan moeten die weer besteld worden - antraciet en bruin zijn nog "over") :P