WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:19

Als je paard zo heftig blijft reageren geeft ze een duidelijk signaal af en kun je beter even niet rijden, tot er een andere fitter naar heeft gekeken, hopelijk heeft die een betere kijk op de ligging. Doet zij ook in wow-zadels? Want dat zie ik niet zo snel op haar website, en een zadelmaker die niets/weinig van het wow-concept weet, zal je waarschijnlijk ook niet verder kunnen helpen.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:30

De fitter die vrijdag nog kwam zei me dat het zadel in orde was na het veranderen van de HP, dus dan denk je ja nu zal het mss eindelijk goed zijn.. Heb ik ff proberen te rijden, maar nu heeft ze weer rust dus :-)
Pam komt enkel het zadel bekijken qua pasvorm en of het idd kan drukken ergens. Ze komt niets aanpassen of zo.

MarChak

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:34

Wat dat dezelfde fitter die je het zadel had aangemeten, of een andere? En heeft die fitter daarbij ook de lucht aangepast (vaak nodig als de HP is vervangen) terwijl je erop zat en je laten rijden zodat je voelde of je paard nu wel kon ontspannen onder het zadel?

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:11

ja ze heeft de lucht er uit gelaten, hp veranderd, terug wat lucht erin, dan het zadel erop en heb ik wat gereden. Ze heeft nog lucht bijgedaan, vooral achteraan (i.c. "omdat dat de vorige keer ook vooral achteraan moest", maar toen zat er wel een kleinere hp in) Heb verschillende keren gezegd dat ik aanvoelde dat het zadel naar rechts schuift. Als ik op één beugel ga steunen schuift het hele zadel mee. Het antwoord dat daar op kwam was: "dat is normaal, dat is je paard dat meebeweegt"
Dat ik ook deze uitleg onzin vond is mss overbodige info? :D

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:15

en ja dat is dezelfde fitter hoor.. nog altijd..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:24

Zappertje84 schreef:
ja ze heeft de lucht er uit gelaten, hp veranderd, terug wat lucht erin, dan het zadel erop en heb ik wat gereden. Ze heeft nog lucht bijgedaan, vooral achteraan (i.c. "omdat dat de vorige keer ook vooral achteraan moest", maar toen zat er wel een kleinere hp in) Heb verschillende keren gezegd dat ik aanvoelde dat het zadel naar rechts schuift. Als ik op één beugel ga steunen schuift het hele zadel mee. Het antwoord dat daar op kwam was: "dat is normaal, dat is je paard dat meebeweegt"

Waarom zeg je dat dan niet terplekke?
Is het welllicht een optie gewoon te bellen en te zeggen wat je hebt ervaren, en dat je het fijn zou vinden als ze het komt oplossen en niet weg gaat tot het zadel in jou ogen goed ligt?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:26

Zappertje84 schreef:

Daar had idd wel een wat beter onderbouwde uitleg bij gemogen. Bij steunen in 1 beugel (wat overigens zo veel mogelijk vermeden moet worden i.v.m. eenzijdige belasting van de rug) is het niet de bedoeling dat het hele zadel meeschuift die kant op, en ik heb een paard ook nog nooit uit zichzelf zo'n zijwaartse beweging in de rug zien maken. Als je paard een stap opzij zou doen, ok, logisch, maar in de rug, nee, dat niet.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:01

Bij mij komt diezelfde fitter vandaag, ben benieuwd...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:01

Zappertje ik kan niet meer dan concluderen dat je gigantisch bedonderd bent en aan het lijntje word gehouden door deze fitter.
Ik wil je aanraden wat meer voor je rechten opkomen en via een aangetekend schijven aan deze fitter eisen dat de problemen kosteloos opgelost worden binnen een bepaalde termijn. Mocht dit dan vervolgens niet gebeuren kun je verdere stappen (rechtsbijstand verzekering?) gaan ondernemen. Des te meer omdat je het zadel nog maar net hebt en er enkel maar problemen mee hebt en het overduidelijk niet correct ligt op je paard. Daarnaast raad ik je aan om bij een volgende sessie van deze fitter een mondig iemand aanwezig te hebben met enige kennis van zadels. Deze kan dan even flink tegengas geven als de fitter jou weer met een kluitje het riet in stuurt.
Verder is het vooral vervelend voor zowel jou als je paard.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:47

Mri schreef:
Zappertje84 schreef:

Waarom zeg je dat dan niet terplekke?
Is het welllicht een optie gewoon te bellen en te zeggen wat je hebt ervaren, en dat je het fijn zou vinden als ze het komt oplossen en niet weg gaat tot het zadel in jou ogen goed ligt?

Toen ze ter plekke was heb ik meerdere keren die dingen aangehaald. Als de fitter die dan niet oplost, kan ik het nog 20 keer zeggen maar het lost niets op. Ze heeft deze maand het zadel al 3 keer aangepast en het is nog altijd verre van goed..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:06

Het argument wat ze steeds aanhaalt, bij mij ook, dat is ook al ligt het zadel niet 100%, het kan geen kwaad want er zit lucht in en alles beweegt er gewoon onderdoor.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:46

En dan antwoord je gewoon 'kan zijn, maar ik wil dat het perfect ligt'. Klaar en duidelijk, toch?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:54

idd, ga ik de volgende keer ook doen hoor, ik neem het nu niet meer zomaar aan. Ik heb nog steeds teveel vertrouwen als het op zo'n dingen aankomt, dan denk ik, ja die zal het wel weten zeker? En de uitleg die er volgt klink in eerste instantie ook logisch, tot je het bv hier verteld en er andere meningen komen, andere kijk erop,tja,dan besef je pas dat het evengoed totaal verkeerd kan zijn.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:01

doe geen moeite, ik heb haar dat al eens geantwoord en dan komt ze gewoon weer met een andere uitleg. Als je daar dan weer op antwoordt komt er wéér iets nieuws.. Het heeft gewoon geen zin.
Ik vraag nu een andere fitter die wow zelf maar moet aanwijzen. <<)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:04

laat me weten welke :P

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:16

Ik heb vandaag gesprongen met mijn Wow. Ik mocht van Eleonora veelzijdigheidsbladen lenen om te bekijken hoe het me zou bevallen tijdens het rijden en om ze regelmatig te wisselen. Rijden deed het heerlijk, maar ik vind het geschroef echt niets. Als je maar een beetje haast hebt, draai je zo je schroefdraad naar de knoppen. Ik ga toch maar voor een wolgevuld springzadel.

@Belgische meiden, neem een voorbeeld aan ons grootmondige Ollanders, kom op voor je rechten als consument en laat je niet met een kluitje het riet in sturen. Je zou wel gek zijn extra kosten te gaan maken door andere fitters (die niets van Wow weten en waar je dus niets mee opschiet) te consulteren. Ik zou haar in gebreke stellen door een aangetekende brief te sturen en Wow Uk hiervan op de hoogte stellen. De tijd van vragen is voorbij, je moet nu gaan EISEN! Als consument heb je het recht volledig aan je zijde. Desnoods verbreek je de overeenkomst wegens nalatigheid van haar kant (geen idee of dat kan hoor, verzin ook maar iets) en eis je je geld terug (AL je geld, ook van al die zinloze consulten). Nou ja, ik kan me wel boos maken, maar ik denk dat je/jullie dat eens zouden moeten doen!

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:54

Met die consult van die zadelpasser kom ik hopelijk heel duidelijk te weten wat er net fout gaat met het zadel. Dan kan ik mijn argumenten pas kracht gaan bijzetten in mijn aangetekende brief. Nu blijft de mening van de fitter dat alles ok is dus gaat ze dat wss ook zo afweren.. (daar is ze nl goed in :D )
Het kost mss wel wat, maar niet zo veel als een zadel van 2800 euro dat in de kast ligt te wachten tot iemand het wil overkopen voor mss nog de helft..

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:22

Dezelfde fitter is vandaag geweest, en ben erg positief verrast door haar deze x!
Dus ik ben voorlopig een tevreden WoW-klant...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:31

hoezo positief verrast? in welk zin?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:33

Omdat ik ook over het algemeen geen positieve ervaringen heb over de fitter...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:43

ja, maar ik bedoel dus op welk vlak ben je nu positief verrast? wat is er goed gegaan? hoe ging ze er dit keer mee om dan?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:55

Zinn schreef:
ja, maar ik bedoel dus op welk vlak ben je nu positief verrast? wat is er goed gegaan? hoe ging ze er dit keer mee om dan?

Ze heeft ruim de tijd genomen (2u), mijn moeder vroeg waarom deze boom en geen andere, heeft ze uitgelegd waarom de andere niet zou lukken en wou ze eventueel tonen waarom niet, heeft zelf nog zaken uit haar eigen veranderd terwijl het zadel al goed lag, heeft duidelijke uitleg gegeven enz.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:03

Fijn dat jij ook een goede ervaring met haar hebt yellomofoon! Ze is de slechtste niet, in tegendeel zelfs... Maar je moet goed met haar blijven communiceren, maar dat is imo niet meer dan logisch.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:21

Het is te hopen dat ze deze keer wel de juiste beslissingen heeft genomen.. Ze kreeg het mss al warm onder er voeten en gaat daarom extra oppassen :p

@Precious20: qua communicatie is het niet zo vlot e als je dingen zegt wat je voelt en je krijgt van die antwoorden waar een groot vraagteken aan vast hangt.. Dan houdt het op voor mij toch..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:49

Tja daarin zullen we verschillen. De fitter kent onze zadelgeschiedenis en weet dat ik geen genoegen neem met 'ongeveer goed'. En wat communicatie betreft; ik heb nog nooit een vaag antwoord gehad, maar volgens mij kan je ieders woorden verkeerd interpreteren.