Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:38

Neem aan dat ie geen tweedehandszadelbedrijfje wil beginnen :+

Basic_

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:54

Ik heb even een vraagje :o
Ik heb vanalles gelezen over deze zadels en klinkt en ziet er allemaal top uit!
Nu is mijn vraag:
Ik heb ee 4, nu 5-jarige ruin.
Waarschijnlijk gaat hij nog veel veranderen in bespiering en een andere zadelmaker heeft mijn huidige zadel dus totaal verkeerd aangemeten waardoor hij echt niet goed ligt, hij is scheef en ligt veel te ver naar achter( gekanteld naar achteren dus, niet dat hij schuift). Nu hebben wij met ons andere paard ook veel gezeik wat betreft zadels dus ik ben een een beetje klaar mee. Ik wil gewoon een fijn, goedpassend zadel.

Mijn vraag dus: Als ik bijvoorbeeld een Arno brandt zadel neem, met verwisselbare boom, kan ik er dan vrij zeker van zijn dat ik, ook met mijn jonge paard, lang met dit zadel kan?
Ik bedoel dus: is het met deze zadels zo, dat als hij nu goed ligt, er zodanig aan het zadel gesleuteld kan worden, hij dus in principe altijd goed blijft liggen ( met aanpassingen).

Klinkt misschien een beetje dom, maar wil ik graag weten :o

Hoop dat jullie hem snappen, sorry voor de lange uitleg :P

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:30

Ik denk dat een verwisselbare boom niet eens nodig is en dat hij met regelmatig opvullen al veel kan.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:06

Ik denk idd dat opvullen regelmatig nakijken/opvullen ook voldoende is. Mijn paard wordt ook 5 dit jaar en heeft de afgelopen maanden ook wat meer bespiering gekregen en opvullen wat voldoende. Misschien dat het moeilijk wordt als je paard echt veel breder wordt maar je kunt Arno gerust bellen met je vragen. Daar weet hij vast wel antwoord op.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:46

Mijn zadel is ook gekocht toen mijn paard nog een schrale pown was, 3 jaar geleden. Wilde eigenlijk helemaal nog geen ander zadel om die reden, maar mijn toenmalige zadel paste ECHT niet meer.
Ben er super tevreden over.
Een maand geleden heeft Arno het opgevuld en me gevraagd eind januari weer te bellen, omdat de boom inderdaad verbreed zou moeten worden, of in ieder geval, dan keek hij of dat nodig was.
Echter, sinds de laatste opvulling begon het zadel behoorlijk te kraken op de schoft, zodanig dat ik denk dat er iets mis is met de boom die er in zit. Dus dinsdag heeft hij het zadel opgehaald, heb ik een leenzadel gekregen en gaat het terug naar Engeland om uit elkaar gehaald te worden.
Dinsdag kan ik bellen hoe en wat.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:41

Bedankt voor de reacties! :D
Ik heb vanochtend gebeld en hij komt volgende week dinsdagochtend! Echt top, zo snel al! :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:44

trouwens een vraag he,
neemt hij uberhaud wel zadels in? als je een nieuw zadel koopt?
en aan wat voor prijzen moet ik denken?

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:21

ivy_power89 schreef:
trouwens een vraag he,
neemt hij uberhaud wel zadels in? als je een nieuw zadel koopt?
en aan wat voor prijzen moet ik denken?

ja dat doet hij mits in goede staat en verkoopbaar.
Ik zou voor mijn HB tussen de 400-450 krijgen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:39

Hij neemt ze wel in,
hij kan er niet heel veel mee. dus je moet geen hoofdprijzen verwachten.
mijn kn deed het ook rond die prijsklasse van abcde

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:31

Ik kreeg 650 euro voor mijn Hulsebos was nog maar 5 jaar oud maar de zitting moest vervangen worden.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:55

Ik kreeg ook een prima prijs terug voor mijn Hulsebos (600); was nog wel in prima staat.
Het zal er aan liggen of hij er iets mee kan qua doorverkopen denk ik.

_Lenie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:59

Ik vind AB zadels echt heel erg mooi en lijken me ook echt zalig te zitten..
de prijs is vanaf 1500 euro toch ongeveer voor een dressuur zadel?

Heeft iemand een kleuren kaart welke kleuren hij allemaal heeft?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:11

Helaas geen centen voor een nieuw AB zadel, maar hij komt vanavond wel met tweedehandsjes bij ons langs. Dat doet hij dus nog wel gewoon en zal daarom ook wel zadels nog innemen als ze in nette staat zijn. Denk niet dat ik met een wintec bij hem aan moet komen, maar goede staat merkzadels zal hij dan wel innemen. Ik ben iig benieuwd waar hij vanavond mee komt aanzetten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:32

Ik heb een tietse choice van cavalli, echt super fijn zadel (schijnt toen in samenwerking met HB te zijn ontworpen) maar is dus een minder bekend merk....

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:32

Vandaag gebeld en volgende week maandag komt hij langs... Ben benieuwd!

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:26

Tancreda4 schreef:
Helaas geen centen voor een nieuw AB zadel, maar hij komt vanavond wel met tweedehandsjes bij ons langs. Dat doet hij dus nog wel gewoon en zal daarom ook wel zadels nog innemen als ze in nette staat zijn. Denk niet dat ik met een wintec bij hem aan moet komen, maar goede staat merkzadels zal hij dan wel innemen. Ik ben iig benieuwd waar hij vanavond mee komt aanzetten.

Geslaagd? Wat heeft hij zo aan tweedehands zadels? Heb ook binnenkort een ander zadel nodig en op zoek naar een zadelmaker gezien onze vorige het werk niet meer kan doen. AB zit nog net niet om de hoek maar het scheelt niet veel, dus zou goede optie zijn als hij ook tweedehands heeft :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:23

Jeps we zijn geslaagd! misschien wel een zadel van iemand hier ;) Ik heb een Ruiz Diaz gekocht, nog nooooit van gehoord, maar die lag helemaal goed op Wietje en ik zat er ook nog het lekkerst van alle geprobeerde zadels in. Ik heb nog kieffer, prestige langs zien komen, de andere namen ben ik alweer een beetje vergeten :o Hij had een hele rits mooie zadels mee. Had de prijsklasse genoemt, dat ik dressuur wilde en dat mijn peerd breed was. hIj had ook een hoop zadels die veelte smal waren (medium bomen). Ik denk dat hij er een stuk of 8 a 9 op heeft gehad, en ik heb er 4 (of was het 5?) uitgeprobeerd met rijden.

Hij zit hier idd ook niet om de hoek (Lieshout toch? Dat is 120 km van ons vandaan :oo) maar hij had mij zo geplanned dat hij toch in de buurt was. Kwam uit zoetermeer en ging na mij nog naar Gouda (was toen serieus tegen 2100 uur savonds!! Echt lange dagen).

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:38

wie wilt mij helpen?
ik ben van plan om een tekna te kopen maar zie dat de zadels van arno ook een diepe zit en dikke wrong hebben.
ik zou graag zijn email adres willen en of telefoon nummer.
ook graag de prijs van een bruin zadel.

mag via pb.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:46

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:53

ik heb hem gemailt ben heel erg benieuwd wat hebben de mensen met een bruin zadel betaald ongeveer?

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:53

Zijn deze zadels ook 2e hands verkrijgbaar?
Vast niet, jullie zijn er allemaal zo blij mee. :D
Nog geen nieuw zadel geld. eerst mijn veewagen in de opknap. Dat gaa ook al heel wat geld kosten.

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:44

Ik heb toen der tijd een leenzadel gehad van zijn eigen "merk". Hier hing ook een prijskaartje aan. Dus ga er vanuit dat dit zadel ook gewoon tweede hands te koop was. Dus ik vermoed dat hij zijn eigen zadels ook wel tweede hands verkoopt. Maar als je hem even belt, weet je het.

Nu even een vraag aan de mensen die dit zadel hebben. Hoe bevallen bij jullie de singelstoten? Ik had hiervoor een kieffer zadel met van die secu leren singelstoten. Deze rekten niet uit en bleven ook echt heel mooi. Nu heb ik het idee dat de singelsstoten van mijn AB zadel wel heel erg uitrekken en ik vind vind ze ook relatief snel lelijk worden. Hoe is dit bij jullie?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:05

Uitrekken doen mijn singelstoten zeker niet, ze zijn bij mijn zadel van heel dik en degelijk glad leer.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:07

Uitrekken?

Ik kan ze nog steeds amper bewegen, dus uitrekken doen ze zeker niet....

*zal pot vet weer eens zoeken :P

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:09

Haha, das misschien een idee Zooist!!