lakshmi schreef:Wel even wennen, zit behoorlijk anders inderdaad; in ieder geval geen holle rug meer, schouders naar achteren, op je kont zitten, niet op je ... Peerd vind het ook fijn heb ik het idee.
Das helemaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lakshmi schreef:Hihi nee het is een midden Amerikaanse versieheeft wat afgereisd dat ding... Iemand misschien tips voor een andere onderlegger?
yole schreef:Moragh schreef:Dit is toch niet zo'n extreem breed paard?
Dit is ook niet de breedste maat malibaud maar de oude versie dacht ik begrepen te hebben. Ik zal proberen om één van de komende weken enkele foto's te maken van de nieuwe maat op mijn tank.
Moragh schreef:Ben benieuwd, en dan ga ik je via pb nog wel even vragen om wat maten van je paard door te geven als je dat niet erg vind? Heb ik een idee hoe zich dat verhoudt!
yole schreef:Moragh schreef:Ben benieuwd, en dan ga ik je via pb nog wel even vragen om wat maten van je paard door te geven als je dat niet erg vind? Heb ik een idee hoe zich dat verhoudt!
Mijn paard is dan wel geen vrouw, maar dat nog moet ik dan toch wel even met hem overleggen hoor... zomaar zijn maten doorvertellen...
Henkje schreef:Jeej! Het zadel past! Met een iets dunnere pad of met een schapenvacht gaat het prima! Met de pad die ik eerst had, was het voor erg krap.
http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... 0405_1.jpg
http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... 0416_1.jpg
(aan de andere kant ligt het beter, maar het past wel goed)
Cambiar schreef:Die Fjord zal heel smal moeten geweest zijn, want mijn Haflinger was er veel te breed voor.
Citaat:Dit is mijn Hafje met de Malibaud, was de breedste maat:
Moragh schreef:Guichard komt wel stukken wijder hoor (het MC Clellan zadel die ze inmiddels niet meer maken was ook niet zo breed trouwens..)
En ja, zadel hierboven knijpt
yole schreef:Cambiar schreef:Die Fjord zal heel smal moeten geweest zijn, want mijn Haflinger was er veel te breed voor.
Mja, zo'n ervaring heb ik ook al gehad... 'Ja hoor, ik gebruikte het op een héél breed paard... Gaat zeker passen'... not...
Citaat:Dit is mijn Hafje met de Malibaud, was de breedste maat:
Dat is dus idd een 'no fit'. Net hetzelfde beeld had ik met de oude brede maat op m'n haflinger.
Citaat:Aujourd'hui, toutes les déclinaisons possibles et imaginables de la Mc Clellan ont été certainement proposés. Même si certains selliers fabriquent encore des versions plus ou moins sophistiquées, il faut reconnaître qu'elle est quand même un peu dépassée et on reconnait plus facilement ses limites aujourdhui. D'autant plus que les chevaux de rando ont changé, se sont arrondis entre autres et l'arçon de Mc Clellan est mal adapté à ce genre de dos et a tendance à faire un point de compression de part et d'autre de la colonne vertébral ou à tourner si on ne sangle pas assez.
Citaat:vandaag werden alle mogelijke en denkbare verbuigingen van Mc Clellan zeker voorgesteld. Zelfs wanneer bepaalde zadelmakers nog min of meer geavanceerde versies vervaardigen, moet men qu' erkennen; zij is niettemin een beetje overtroffen en men erkent gemakkelijker zijn grenzen aujourdhui. D' net zoveel meer dan de paarden van rando, hebben afgerond zich onder meer en l' zijn veranderd; arçon van Mc Clellan wordt slecht aan dit soort ruggen aangepast en heeft de neiging om een punt van samendrukking van aandeel en d' te doen; ander van de wervelkolom of om te richten als men niet genoeg dichtgespt.
Moragh schreef:Bovenliggende foto is geen Mc Clellan maar een breder zadel (Longue Distance)
Ik heb er eens over gevraagd, maar om de een of andere reden komen Mc Clellan bomen niet heel vreed. Ik denk dat het komt door de opening in de boom?
Als deze nl met een te brede (dus minder gehoekte boom) zou komen is de structuur te flexibel (of in andere woorden, te zwak), dus misschien klopt het wel dat eem MC Clellan niet goed op een rond paard zou kunnen.
Kan ik nog wel eens wat preciezer navragen aan Guichard? Die hebben veel onderzoek gedaan naar ouden bomen ect.
Citaat:D' net zoveel meer dan de paarden van rando, hebben afgerond zich onder meer en l' zijn veranderd; arçon van Mc Clellan wordt slecht aan dit soort ruggen aangepast en heeft de neiging om een punt van samendrukking van aandeel en d' te doen; ander van de wervelkolom of om te richten als men niet genoeg dichtgespt.
Moragh schreef:Even een stukje van Guichard over Mc ClellansCitaat:Aujourd'hui, toutes les déclinaisons possibles et imaginables de la Mc Clellan ont été certainement proposés. Même si certains selliers fabriquent encore des versions plus ou moins sophistiquées, il faut reconnaître qu'elle est quand même un peu dépassée et on reconnait plus facilement ses limites aujourdhui. D'autant plus que les chevaux de rando ont changé, se sont arrondis entre autres et l'arçon de Mc Clellan est mal adapté à ce genre de dos et a tendance à faire un point de compression de part et d'autre de la colonne vertébral ou à tourner si on ne sangle pas assez.
Even grofweg door de vertaalmachine:Citaat:vandaag werden alle mogelijke en denkbare verbuigingen van Mc Clellan zeker voorgesteld. Zelfs wanneer bepaalde zadelmakers nog min of meer geavanceerde versies vervaardigen, moet men qu' erkennen; zij is niettemin een beetje overtroffen en men erkent gemakkelijker zijn grenzen aujourdhui. D' net zoveel meer dan de paarden van rando, hebben afgerond zich onder meer en l' zijn veranderd; arçon van Mc Clellan wordt slecht aan dit soort ruggen aangepast en heeft de neiging om een punt van samendrukking van aandeel en d' te doen; ander van de wervelkolom of om te richten als men niet genoeg dichtgespt.
Hele stuk is hier te vinden:
http://guichard-sellier.fr/articles/essai.htm
Moragh schreef:Weet ik niet... misschien heeft hij een leuke aanpassing gedaan?
Guichard werkt met een western-achtige boom in de randonee zadels. Malibaud tot zover ik weet met een Mc C,ellan, maar misschien heeft hij die dus wel iets veranderd voor die wijdere?
Cambiar schreef:Ow, inderdaad. Dus eigenlijk gevaarlijk, omdat ze kunnen verdraaien en niet vast liggen? Ik dacht net dat je ze heel vast kon leggen. Ik heb twee keren naast m'n haflinger gehangen omdat het zadel tijdens bokken opzij geschoven was. Dit is echt gevaarlijk!
Citaat:Is vertaald met veel haar op, maar lijd eruit af dat ook de manier van aansingelen door die v-punts aansingeling niet zo gunstig is omdat je dan druk op 1 punt creeërt. Klopt dit?
Citaat:Gaat Malibaud dan toch proberen een hele brede versie te maken ondanks wat hierboven staat?