voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 12:45

dan niet verder "kloten" en kijken naar een ander zadel
met meer A vorm of de mogelijkheid voor meer in stoelzit

@ nientje , uhhhhh jeetje jaha , maar dan moet ik mijn map pakken
die is wat uh zwaarder :o das normaal al een sport maar momenteel helemaal
en ben nu al blij dat mijn handen een kopje koffie aankunnen

dus heb het, maar niet per direct voor je
denk dat bianca sneller antwoord heeft :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:29

MssMaris schreef:
@nicky, bedankt voor de tips! Helaas zijn dit precies de dingen de we al geprobeerd hebben en ik blijf last hebben. Hoe het ook zij, mijn lichaam of iig mijn bekken zijn het er nog steeds niet mee eens :(

Had hetzelfde probleem met lange buitenrijritten en ben uiteindelijk gegaan voor een equiflex westernzadel en heb nu voor het bakwerk een barefoot cheyenne.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:56

Lara

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:58

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:59

ziet er idd zeer mooi uit, ben ook benieuwd naar ervaring hiermee.
zie wel dat er maar 2 maten fork in kunnen.. (zou de barefoot fork erin kunnen?)

Laraax: mooi! de barefoot cheyenne?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:16

Die zadels zijn wel mooi ja, maar ik twijfel aan de kwaliteit.
(en voor mijn pony sowieso te lang)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:34

Sinds vandaag een mooie trekker pony classic binnen . Slimme ruil !
Don bedankt voor de tip :D
Nu hopen dat ik het kan weghouden tot 5 december . Zal me niet meevallen .....
Ziet er gaaf uit pony model .
Zo, n mooi zadel had ik niet op mn 1e en 2e pony

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:48

Duhelo schreef:
wat ik hier tegenkom:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... ind=3&fs=1

ziet er nog behoorlijk uit vind ik, iemand ervaring met dit type zadel?

Ik zou dit wat eng vinden, gewoon omdat het zo goedkoop is. Goed dik tuigleer is niet bepaald goedkoop, tel daar dan de uren bij op die nodig zijn voor het in elkaar zetten en de overige benodigdheden, dan kan ik haast niet geloven dat het een goede kwaliteit is wat er gebruikt word voor zo'n zadel.

Let wel, ik ken ze niet persoonlijk, dit is dus ook puur mijn gevoel voor logica. Voor hetzelfde geld heb je geluk en is het wel een prima zadel. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:53

ik ben ook niet van plan om te kopen (mss ooit eens, als de arizona het opgegeven heeft), maar vond het nog mooie zadels, en vroeg me af of er al iemand ervaring had ermee.

ik heb een aantal weken beide paarden met de arizona gereden (de jonge western, mijn oudste op buitenrit), vanmorgen mijn jonge met de arizona, en stap deze middag op mijn oude met de london voor een buitenritje. na een kwartiertje kreeg ik me pijn in mijn lies/heup!
en tijdens een galopje begon mijn sleutelbeen pijn te doen :+ (maar dat ligt wss niet aan het zadel)
of het nu kwam door de overschakeling, of omdat het al het tweede paard was dat ik reed vandaag (en de laatste week intensiever gereden dan anders), geen idee, maar ik vind het niet leuk!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:13

Volgens mij zijn die zadels van dutchrider..Ik heb er geen ervaring mee maar vind ze er goed uitzien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:27

Ik zat (weer eens..)op de barefoot site en zag die fenders met kniewrongen.
Dat is wel een mooie uitvinding...maar schuift je knie daar niet erg makkelijk over?
(ik rijd nu een boomzadel zonder wrong, namelijk een deuber,mis niet echt wrong dus voor mij niet perse nodig...maar ziet er wel leuk uit!)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:57

Ik vind die fenders er maar apart uit zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:10

Vind het wel gaaf, is ook wel gebruikelijk in endurance..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:50

Wat ik gezien heb van Dutch riders zadels . Zitten ze gewoon goed in elkaar .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:46

Hoe kom je erbij dat het een Dutch Rider zou zijn dan?

Die hebben dat wat meer Nevada-vormige zadeltje met de zwarte seat maar deze niet volgens mij hoor.

Ik vind deze van Marktplaats er ook heel erg leuk uitzien voor een goedkoper zadeltje, staat er al zeker een jaar op en ik blijf het een leuk ding vinden :)

Zag een poosje geleden wel wat andere foto's ervan (andere verkoper) en daarop was het wel weer wat duidelijker een goedkoper zadeltje om te zien qua afwerking, maar het model op zich lijkt gewoon zoals een Arizona te zijn en het geheel lijkt netjes in elkaar te zitten, mooi gevormd allemaal, niet van die lompe blokken er op maar gewoon een fatsoenlijke fork en cantle :)

Die wrong slide-over-fenders zijn wel leuke dingen om te zien, ik heb hier al tijden een sample-paar liggen. Bestaat al lang van andere merken op zich.

Wel weer typisch iets voor de mensen met wat langere benen, ik kom met mijn korte pootjes niet eens in de buurt van de wrongen :P
En wil overigens ook helemaal geen kniewrongen (doe mij maar dijwrongen +:)+ ) dus aan mij persoonlijk is het niet besteed, maar ik vind ze wel heel gaaf er uitzien op de Arizona en Atlanta :j

De nieuwe grondwerk-artikelen zijn ook wel grappig, alhoewel die stokken en hoepels wel erg bewerkelijk zijn qua versturen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:24

Vind ze er ook erg gaaf uitzien. Maar ik heb ook vrij korte benen en wrongen zijn meestal ook niet zo aan mij besteed...
Helemaal niet als ze OF je knie echt in een (nare)hoek duwen, of als ze zo klein zijn dat je knie er tóch overheen valt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:24

dames, ik vind bij toeval dit topic over boomloze zadels.
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een goedkoop boomlooszadel helemaal compleet met haf pads dan zie mijn onderschrift voor meer info ;)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:52

Citaat:
De nieuwe grondwerk-artikelen zijn ook wel grappig, alhoewel die stokken en hoepels wel erg bewerkelijk zijn qua versturen

is wel te overleven toch ?
is alleen lastig als je en doos en die palen hebt , das een appart pakket
vallen wel netjes binnen de max verzend maat , zijn wij wel blij mee :o

eindelijk solide kwaliteits materiaal voor een redelijke prijs

zo 1e redelijke dag weer , dinsdag tandarts (brrrrr) woensdag arts oa (nog grotere brrrrr)
en donderdag weer dagje ziekenhuis infuusje en dan mogen we weer overnieuw beginnen
hebben misschien 2 (iig enthousiaste) meiden voor de shetters .. nu nog oplossing voor boik ..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:44

Sorry dat ik nog weer even kom binnen vallen maar ik heb het al eerder gemeld mijn tinker krijgt schuurplekken van het Barefootpad. Het pad is bijna nieuw en niet vies. Ik heb het geprobeerd met dunne inlages, HD inlages en niets helpt. Nu we intensiever trainen, zijn iedere keer haar haren afgebroken en krijgt ze schuurplekken. Is er ook een pad te koop zonder bont waar inlages inkunnen? Het zadel is vrij nieuw maar begint wel al te vormen maar het achterste stuk staat nog om hoog en beweegt bij alle bewegingen van het paard heen en weer.....

http://i434.photobucket.com/albums/qq69 ... G_2029.jpg

(sorry foto was te groot)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:48

Zoek schreef:
Sorry dat ik nog weer even kom binnen vallen maar ik heb het al eerder gemeld mijn tinker krijgt schuurplekken van het Barefootpad. Het pad is bijna nieuw en niet vies. Ik heb het geprobeerd met dunne inlages, HD inlages en niets helpt. Nu we intensiever trainen, zijn iedere keer haar haren afgebroken en krijgt ze schuurplekken. Is er ook een pad te koop zonder bont waar inlages inkunnen? Het zadel is vrij nieuw maar begint wel al te vormen maar het achterste stuk staat nog om hoog en beweegt bij alle bewegingen van het paard heen en weer.....

http://i434.photobucket.com/albums/qq69 ... G_2029.jpg

(sorry foto was te groot)

Je hebt dus een pad met bont onderkant?
Dat zou juist zacht moeten zijn... Mij Fries had dat ook toen ik een pad gebruikte met sympanova onderkant..

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 15:00

@zoek. Ik heb evt een rode HAF pad voor je te koop met sympanova onderkant. Ik gebruik hem niet omdat ik te veel kleedjes heb. Er zitten nu moose inlagen van BF in. Als je het wilt proberen stuur me dan een pb. Ik kan je ook een foto sturen als je wilt. Bijna nieuw. 40 euro is hij voor jou.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 15:39

Voor de liefhebber:

Bij mij in de buurt staat een Bob Marshall Roundskirt te koop: VP 1250,-
Staat ook op marktplaats

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:37

Ja ik heb bont maar nog helpt het niet...graag zou ik een foto ontvangen al vind ik het wel moeilijk want iedereen zweert bij een pad met bont. Zit niet te wachten op witte plekken.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:08

Duhelo schreef:
wat ik hier tegenkom:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden-en ... ind=3&fs=1

ziet er nog behoorlijk uit vind ik, iemand ervaring met dit type zadel?

Een vriendin van mij heeft een van die zadels. En is er erg tevreden mee.
Bij interesse kan ik wel even navragen wat ze vinden van de kwaliteit enz.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:33

Zo het zadel staat met pijn in mijn hart te koop :( Zie onderschrift voor geïnteresseerden.

@wereld, ik heb een ook een paar maanden deze pad mogen ervaren. Is het niet zo dat je zadel schuift? Ipv dat het aan de bonte onderkantje ligt?