Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:15

Sonja_vR schreef:
Iemand enig idee hoe lang agradi over retouren doet?

Ik lees hier op Bokt veel negatieve verhalen over de verzendingen en retourneringen van producten. Geld dat weken later pas teruggestort wordt. Via de zoekfunctie zijn hier wel meerdere topics over te vinden. Tijd geleden hadden ze een flinke korting op de Micklem hoofdstellen maar heb n.a.v. de ervaringen in de topics besloten om niks te bestellen. Liever wat meer uitgeven en dan zeker weten dat ik betrouwbare service kan verwachten. :j

Dott

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:25

Ik heb geen probleem met agradi. Had binnen 2 dagen geld terug toen ik bestelling annuleerde

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:57

NinaCharlie, ik heb dus idd gebruik gemaakt van die aanbieding, heb ook een mail gestuurd toen ik het hoofdstel weer retour stuurde, heb zwart op wit dat ik nadat het geld is terug gestort de juiste maat kan bestellen voor diezelfde prijs als ik de eerste keer heb betaald.

Vind hun hele retour afhandeling wel omslachtig. Terugsturen, wachten tot ze geld terugstorten, nieuwe kopen, eventueel verschil in prijs tussen 1ste en 2de aanschaf van product word weer terug gestort

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:08

Hier altijd goede ervaringen met agradi en hun retourafhandeling. Vlot het geld terug en bestellingen ook netjes uitgeleverd

De Micklem hier is binnen, maat full voor mijn Fries en past goed. Het rijden ging ook al beter, sneller ontspanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:55

Iemand waarbij ik het hoofdstel kan lenen in Noord-Holland? :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:44

Waar in wormerveer woon je, en welke maat denk je te moeten gebruiken? ( ik sta aan de Engewormer, bij Werewere. ik heb een Cob maat)

MaartjeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:22

Ik ben echt heel erg geinteresseerd in de micklem competitie bridle. Mijn paard schuurt na het rijden altijd heel erg met zijn hoofd langs zijn been, en hij schud soms ook met zn hoofd. zou een micklem hoofdstel hiervoor helpen? Ik vind het hoofdstel sowiezo heel mooi eruit zien, maar ik zie heel veel mensen die de kwaliteit heel slecht vinden. Is dit echt zo slecht?

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:47

Dat ligt er weleens aan... Ik heb er nooit klachten over gehad maar er zijn mensen die er problemen mee hebben... En met stiksels las ik.. Maar ik heb nooit problemen ;)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:11

Nog nooit problemen gehad .
Overigens wel een full competition zwart incl teugel te koop

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:00

Kwaliteit hangt er wat vanaf, er zijn een aantal die echt slechte kwaliteit zijn. Ik heb zeer goede kwaliteit, heel soepel en komen niet snel beschadigingen op. (De multi overigens)
En of het helpt tegen schuren, hangt heel erg per paard af. Die van mij schuurt helemaal niet meer, in het begin wel eens maar eens hij met zijn hoofd bij zijn been was stopte hij al. Waarschijnlijk uit gewoonte. Maar ik lees hier ook van mensen bij wie hun paard wel nog gewoon blijft schuren.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:45

Hier niet zo tevreden. Ik heb een Micklem mogen lenen en heb er 25-30 keer mee gereden.
Met rijden merk ik geen verschil. Paard heeft altijd een rand met schuim aan de lippen staan, dit veegt ze altijd af aan haar benen, maakt niet uit welk hoofdstel.

Het hoofdstel zelf vind ik erg grof zeker als je paard een wat kleiner fijner hoofd heeft.
Ben ook niet te spreken over de kwaliteit met name de soepelheid van het leer.

Iets afkraken is makkelijk en dat wil ik niet. Ik kan mij wel heel goed voorstellen dat een hoop ruiters heel tevreden zijn over hun Micklem. Het anatomische verhaal erachter vind ik erg goed en kan me goed voorstellen dat voor een hoop paarden dit een lekker zittend hoofdstel is.

Ieder zijn ding. Maar... voor mij geen Micklem. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:52

Majolen schreef:
Hier niet zo tevreden. Ik heb een Micklem mogen lenen en heb er 25-30 keer mee gereden.
Met rijden merk ik geen verschil. Paard heeft altijd een rand met schuim aan de lippen staan, dit veegt ze altijd af aan haar benen, maakt niet uit welk hoofdstel.

Het hoofdstel zelf vind ik erg grof zeker als je paard een wat kleiner fijner hoofd heeft.
Ben ook niet te spreken over de kwaliteit met name de soepelheid van het leer.

Iets afkraken is makkelijk en dat wil ik niet. Ik kan mij wel heel goed voorstellen dat een hoop ruiters heel tevreden zijn over hun Micklem. Het anatomische verhaal erachter vind ik erg goed en kan me goed voorstellen dat voor een hoop paarden dit een lekker zittend hoofdstel is.

Ieder zijn ding. Maar... voor mij geen Micklem. :)

Mijn paard loopt er ook niet anders om, dit of zijn oude hoofdstel, heb er nog geen 25 x mee gereden, bij lange na niet. Hij schuurt zijn hoofd ook nog steeds, maar ja, dat is ook kletsnat van het zweet, dus kan meerdere oorzaken hebben. Ik had hem gekocht vanwege het anatomische verhaal. Vind het ook nog eens niet echt een mooi hoofdstel. Rij er wel mee, maar achteraf bezien had ik hem en mezelf net zo goed ander mooi hoofdstel cadeau kunnen doen. (nu hoop ik maar dat hij toch vind dat deze voor hem lekkerder zit, ,maar ja.. dat kan ik niet vragen)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:55

Mijn paard was er duidelijk in. Schuurde nog eens zo hard met de Micklem. Paar maand mee gereden en dan overgestapt op een gewoon hoofdstel met anatomisch kopstuk. Merrie liep er meteen veel beter op.
Kwaliteit van het leer was ook bedroevend voor die prijs.

Vind het een érg mooi hoofdstel, mooier dan een gewoon. Maar nu blijf ik maar bij de gewone. Wel hoge neusriem, sperriem heb ik eraf gehaald.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:57

Vind overignes mijn paard momenteel hangerig op de hand worden, maar kan na paar keer niet zeggen of dat komt door dit hoofdstel of omdat ik gewoon niet kan rijden en dit maar fase is.
Maar krijg wel de neiging zijn oude hoofdstel gewoon weerk eer te pakken en te kijken hoe hij daar mee loopt.
Hij is normaal niet hangerig op de hand, nu moet ik er aan werken om te zorgen dat ie dat niet is, ben ik niet gewend. En kan ik ook niet hebben.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:17

Ik heb helemaal niks te klagen over mijn Micklems.
Kwaliteit is goed en blijft ook goed (de ene heb ik nu 4 jaar in gebruik ong.).
De een heb ik ingereden met de Micklem, geen idee hoe die het anders zou doen, nooit op een ander paard gehad.
De ander loopt wel in een lossere verbinding dan hij daarvoor gedaan heeft, maar die loopt nu dus al inmiddels 4 jaar met dit hoofdstel.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:20

oh toch "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met dezelfde ervaring.
Ik ga ook op zoek naar een hoofdstel met anatomisch kop stuk.... Ben bijna jarig *\%/*

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:33

Zo veel paarden zo veel wensen. Er kan ook niet 1 iets zijn dat voor alle paarden werkt lijkt me

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:35

@Dott, zo is het, daarom ben ik blij dat ik het mocht lenen. :)

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:27

Ik heb na lang twijfelen een multi aangeschaft.
Het leer was heel stug. Na het passen heb ik het gisteren in een zak met een beetje olie gelegd.
Vandaag was het al een stuk soepeler.
Ik heb het getest met longeren en ben wel tevreden.
De neusriem is een stuk steviger dan ik had gedacht.
En inderdaad, de keelriem mocht wel 5cm langer.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:47

Hier tot nu toe wel blij mt de multi. Besteld bij Agradi, en de 'nieuwe' versie. Leer is best soepel, dat verbaasde mij wel positief.
Nu 3x meegereden. De 2e kee was hij erg achterde teugel en duikerig. Dit was vandaag beter. Met het longeren vind ik het wel handig. Alleen nu opzoek naar een nieuwe Frontriem, die van Micklem is te klein(maat full bij een Fries).

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:27

Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe?
Zijn er frontriemen die geschikt zijn voor de micklem met een smalle lus?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:58

Sjolvir schreef:
Vind overignes mijn paard momenteel hangerig op de hand worden, maar kan na paar keer niet zeggen of dat komt door dit hoofdstel of omdat ik gewoon niet kan rijden en dit maar fase is.
Maar krijg wel de neiging zijn oude hoofdstel gewoon weerk eer te pakken en te kijken hoe hij daar mee loopt.
Hij is normaal niet hangerig op de hand, nu moet ik er aan werken om te zorgen dat ie dat niet is, ben ik niet gewend. En kan ik ook niet hebben.

:') :') :')

Dat dikgedrukte zal het wel niet zijn, maar ik moest er wel even om lachen. :D

Ik ben er ook nog steeds niet uit wat ik nou precies van dit hoofdstel vind, binnenkort ook maar weer eens met mijn 'gewone' hoofdstel rijden om het verschil te merken.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 00:14

Ik rijd nu weer een tijdje met een gewoon hoofdstel en merk wel meer onrust in de aanleuning. Of dat alleen hoofdstel is of ook gewoon een moment in training weet je nooit natuurlijk maar ga misschien toch weer terug naar de Micklem

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 07:56

Dat verschil merk ik zelf ook Kayleigh. Plus dat ze gelijk gaat briesen en schudden als ik het gecombineerde hoofdstel omdoe. Paardlief heeft duidelijk een keuze gemaakt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:49

Die van mij is duidelijk kalmer in aanleuning met de Micklem .
Maar ik wil volledig bitloos gaan . Zolang t mag . En daarna zie ik wel ...
Bitloos is ze t fijnste