[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:04

Ha dus hij is goed zichtbaar, mooi!

Ja elk jaar is het weer zo ver dat ik die vraag krijg, nu kan ik mensen dan gewoon verwijzen naar die pagina :)

Eigenlijk kan je natuurlijk alles cadeau doen maarja sommige spullen komen toch steeds terug waarvan mensen zeggen dat ze ze nodig hebben voor een een verjaardag ofzo :j

Qua vetleer: is lastig inderdaad om een hoofdstel bij te vinden, dat is vaak toch wat glimmender.
De Barefoot hoofdstellen zijn ook een stuk donkerder dan eerst, jaren geleden was het nog een echte "droge" nubuck-uitstraling van bvb. het halster-hoofdstel :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:07

Buitenzinnig schreef:
SarahIlse, Wat zou je graag willen zien?
Ghost heeft wat biothane hoofdstelletjes gemaakt, maar die waren veeelste klein. Dus ideeën zijn welkom!

Een rode sidepull :))

NotYourLine

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:19

Een hoofdstel in bruin of zwart vetleer. Ik vind zelf een hoofdstel met een hoge neusriem (zonder sperriem) fijn. Maar als er eentje is waar je zowel mét bit en zonder bit mee kan rijden is dat heel fijn, een soort gespje waar je het stuk bit aan kan klikken als je snapt wat ik bedoel.
Zoiets als de Contour Physio Hoofdstel op de BF site.

Ja, erg handig inderdaad pmarena. :j

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:21

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:32

Nergens kan ik ooit een low sidepull hoofdstel/neusriem vinden, zo jammer! Een (spaanse stijl? Aangezien er nu ook het barokke zadel is, een bijpassend hoofdstel :D) leren hoofdstel van vetleer met een low sidepull neusriem zou echt perfect zijn!
'Gewone' sidepulls zijn er genoeg, maar dat vind ik persoonlijk niet mooi, en het is het enige hoofdstel wat Marie niet goed snapt. Als de teugels lager geplaatst zijn gaat het wel :)

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:36

Mariett schreef:
Nergens kan ik ooit een low sidepull hoofdstel/neusriem vinden, zo jammer! Een (spaanse stijl? Aangezien er nu ook het barokke zadel is, een bijpassend hoofdstel :D) leren hoofdstel van vetleer met een low sidepull neusriem zou echt perfect zijn!
'Gewone' sidepulls zijn er genoeg, maar dat vind ik persoonlijk niet mooi, en het is het enige hoofdstel wat Marie niet goed snapt. Als de teugels lager geplaatst zijn gaat het wel :)

Low sidepull vind ik nogal eng als je begrijpt wat ik bedoel, dan leg je de neusriem op het botje, de kans dat hij zijn neus breekt is dan nogal groot. Hij hoeft zijn hoofd maar om hoog te gooien. Of zie ik dat verkeerd? Ik denk dat ze niet voor niks niet te vinden zijn?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:12

Het neusbotje kun je alleen eventueel bij veel kracht breken. Dat loopt zo'n vaart niet hoor. Maar ik ben met je eens dat de neusriem hoger hoort te liggen en niet op het kwetsbare gedeelte. Ik weet eerlijk gezegd niet wat een low sidepull is. :P

Terug ontopic: Welke wrongen heeft de Ghost Barokko? Van Roma of Firenze?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:47

Welke kleur pommel (barefoot) is maat Smal ? Grijs is Medium en rood is Large en blauw is toch XL/XXL ?

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:58

SarahIlse schreef:
Een hoofdstel in bruin of zwart vetleer. Ik vind zelf een hoofdstel met een hoge neusriem (zonder sperriem) fijn. Maar als er eentje is waar je zowel mét bit en zonder bit mee kan rijden is dat heel fijn, een soort gespje waar je het stuk bit aan kan klikken als je snapt wat ik bedoel.
Zoiets als de Contour Physio Hoofdstel op de BF site.

Ja, erg handig inderdaad pmarena. :j

Iets als de Contour Physio van BF inderdaad!
Er zijn haast geen bitloze hoofdstellen te vinden met een anatomisch kopstuk in combinatie met een kaakriem. Persoonlijk vind ik de normale keelriemen namelijk totaal niet nuttig. Het houdt niets op zijn plaats. De kaakriem zorgt er voor dat de bakstukken ver genoeg van het oog afliggen en dat alles mooi stabiel blijft.
Een combi hoofdstel waar je meerdere kanten mee op kunt zou echt super zijn. Vind de barefoot ook prachtig, maar best wel duur als je er ook nog een neusgedeelte en teugels bij moet kopen... :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:01

Helemaal mee eens, hij is best prijzig... komt ook door het stuk op de kaak dat best groot is, en de ronde vorm van het kopstuk dat kost weer wat meer leer om die rondingen uit een huid te snijden.

En het is ook echt heerlijk zacht leer :~

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:06

Heb inmiddels de Barefoot Physio in mijn bezit, redelijk leuk prijsje kunnen overnemen via internet, en ben er nog steeds heel blij mee!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:10

Een low sidepull ligt even hoog als een normale hoor, haha ;)
Het enige verschil is dat de ringetjes waar de teugels aan zitten lager op die neusriem zijn bevestigd in plaats van direct bij de bakstukken!

Een te laag geplaatste neusriem is nooit goed, veel te gevoelig!

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:12

Ik kom nog even terug op het zadel wat voorover lijkt te liggen (spuit 11). Dat had ik ook. Ik heb de kussens aan de voorkant wat dichter naar elkaar gedaan en achter wat wijder. Al met passen met Lilianne bleek dat een fijne oplossing!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:24

Ik kan altijd eens een balletje opgooien bij Ghost/Don over hoofdstellen!

De Barokko kan zowel met Roma wrongen als met Firenze wrongen. Het demo model wat Lilianne heeft, heeft Roma wrongen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:24

Mariett schreef:
Het enige verschil is dat de ringetjes waar de teugels aan zitten lager op die neusriem zijn bevestigd in plaats van direct bij de bakstukken!

Als je er één hebt gevonden, zou je dat dan willen laten weten? :D Ik ben er beniewd naar.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:44

Hoofdstel in vetleer , met hoge neusriem en mooie barokke ovale gespen .
Evt een knappe frontriem en anatomisch kopstuk .een mogelijkheid om hem zowel met bit als bitloos te gebruiken ...
Dan ben ik meteen genegen om er een te kopen !!!
Ik heb besloten mijn ghost lekker te houden ... De kids kunnen er fijn mee rijden ...
En eigenlijk is hij ook wel heel fijn

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 19:09

jansje73 schreef:
Welke kleur pommel (barefoot) is maat Smal ? Grijs is Medium en rood is Large en blauw is toch XL/XXL ?

Volgens de site van pmarena is die beige :)

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:43

Zinzi_jewel schreef:
Hoofdstel in vetleer , met hoge neusriem en mooie barokke ovale gespen .
Evt een knappe frontriem en anatomisch kopstuk .een mogelijkheid om hem zowel met bit als bitloos te gebruiken ...
Dan ben ik meteen genegen om er een te kopen !!!
Ik heb besloten mijn ghost lekker te houden ... De kids kunnen er fijn mee rijden ...
En eigenlijk is hij ook wel heel fijn

Kan ik ook vast bestellen? :+

vandaag 2e keer met de roma gereden.eerst met de ghost pad opgezadeld maar vond em daarmee toch minder liggen, de achterkant kwam behoorlijk omhoog dus toch weer de kifra eronder. Zaten fijne stukken tussen maar was voor het eerst, op het passen na, in die buitenbak dus wel aardig afgeleid. Had de beugels nu op de eerste ophanging maar vond op de achterste toch fijner volgens mij dus morgen weer aan de achterste proberen. Waar hebben jullie de beugels aan de voorste of de achterste ophanging? Blijft wel droog onder het midden van het zadel...ga even kijken of ik fotos kan uploaden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:27

Buitenzinnig schreef:
SarahIlse, Wat zou je graag willen zien?
Ghost heeft wat biothane hoofdstelletjes gemaakt, maar die waren veeelste klein. Dus ideeën zijn welkom!

Een boomloos Ghost hoofdstel, grappig idee. :D

Ik ontwerp zelf mijn (bitloze) hoofdstellen maar als ik iets zou vinden wat precies aan mijn eisen voldeed, zou ik er absoluut in geinteresseerd zijn.
Bij Ghost zadels denk ik aan licht van gewicht, flexibel en met uitwisselbare onderdelen om het precies zo te maken als je wilt. Dat is ook hoe ik mijn hoofdstellen maak/wat ik zoek:
- Beta Biothane (dus mooi dof/leerachtig van structuur en niet dat enge glimmende spul) met kleurtjes of Ghost-leer
- niet genaaid, maar met met chicago screws zodat je zelf onderdelen kunt uitwisselen/op maat maken
- geen keelriem maar een kaakriem zoals bij een halster, zodat je het als halster kunt gebruiken tijdens een pauze (maar ook weg kunt laten als je een dag alleen dressuur rijdt zodat het lichter is)
- naar keuze een riempje onder de kaak tussen neusriem en kaakriem zoals bij een halster of niet
- losse neusriemen voor alle bitloze varianten
- alle onderdelen los verkrijgbaar zodat je alles zo kun aanpassen als je zelf wilt; gladde/barokke schroeven, ringen, gespen, biothane en leer etc.

Stel dan je dan bv een lichtbruin Ghost zadel hebt met een blauwe pommel en een blauw Grandeur dekje, dan kun je een lichtbruin hoofdstel kopen met daarbij losse blauwe bakstukken zodat je ervoor kan kiezen ook je hoofdstel blauw/bruin te maken.
Op maat maken/veranderen kan iedereen zelf doen door gaten te maken in het biothane/leer met een papierperforator en te lange riemen kun je afknippen
Voor de hardcore knutselaars kun je het leveren als compleet knutselpakket, en mensen die een af hoofdstel willen kunnen het kopen in één of twee maten en kunnen het vervolgens op maat maken indien nodig.

Dat kan nu allemaal natuurlijk ook al, maar dan moet je wel de adresjes weten om de verschillende onderdelen te scoren. :)

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:34

Afbeelding
Afbeelding

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:36

Zo mn eerste fotos op bokt zijn een feit! Benieuwd wat jullie er van vinden. Twijfel over de droge plek..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:49

De BF physio contour kun je juist heel mooi mee variëren!
Je kunt er een hackamore aan hangen, sidepull van malen of een bit eraan hangen.

Ik ga hem dinsdag eens passen!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:53

Nou hier is ie dan! Ligt hij zo goed (niet te ver naar voor of achter?), ik dacht van wel maar twijfel wel heel erg aan mij zelf haha. Paardje is nodig aan beweging toe en ben nog opzoek naar een andere singel vind deze toch niet helemaal oke, hij is wel lekker zacht Enzo en dat schijnt hij ook lekker te vinden maar wil toch een stevigere die ook zacht is haha.

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:05

Geryon schreef:
Mariett schreef:

Als je er één hebt gevonden, zou je dat dan willen laten weten? :D Ik ben er beniewd naar.

Beide hoofdstellen op mijn profiel zijn low sidepull! Alleen allebei handgemaakt, haha. Anders zijn ze nergens te vinden. Die ene heeft alleen geen bakstukken, dat vind ik zelf al helemaal ideaal omdat er dan niks in de ogen kan komen. Een hoofdstel zonder bakstukken vinden is alleen echt onmogelijk, dus deze is zelf gemaakt!
Helaas is het leer geen tuigleer en vertrouw ik het zo dus niet. Zou hem graag eens in 'echt' tuigleer laten maken, in het donkerbruin en onderlegd! <3