Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marije_jiplover schreef:In Nederland gaat het volgens mij mis op een niet complete neusriem.
Er staat geen enkel plaatje in de harnachementsgids zonder de onderkant van de neusriem en dat maakt dat ik hem als toezichthouder zou weigeren.
Als het in de harnachementsgids staat, mag het, staat het er niet in, dan mag het niet.
Keelriem is niet verplicht bij de KNHS bij dressuur en springen, alleen bij de cross (kaakriem en volstaat dan niet), dat staat letterlijk beschreven.
Maar je mag niet zonder neusriem en bij de plaatjes staan dus alleen maar varianten op een neusriem die de hele neus omvat, niet met alleen over de neusbrug en niet onder de onderkaak door.
pluisje88 schreef:Ik heb toen een mailtje gestuurd en toen zeiden ze dat het probleem was dat er maar 1 riempje aan de onderkant zat en dat moesten er twee zijn. Moeilijk moeilijk heen en weer gemail en toen ik zei maar als ik er dus een losse keelriem aan knoop dan mag het wel? Toen was het antwoord: dan zijn er de twee riempjes die nodig zijn. Maar uiteindelijk ben ik maar 1x bb gestart en heb ik voor de zekerheid mn anatomical vision space in gedaan. Daarna bleek het paard ziek dus nooit meer gestart. Is wel al minimaal een jaar of 5 geleden.
Ik zou gewoon een mailtje naar de knhs doen dan weet je het snel genoeg lijkt me
anvt_xx schreef:Ik lees ook even mee.
Ik ben opzoek naar een bruin hoofdstel met het liefst messing gespen. Het belangrijkste is een dun anatomisch kopstuk , geen sperriem en geen hele brede neusriem. Ik vind het een zoektocht naar een fijn passend hoofdstel voor mijn Quarter met een fijn hoofdje. Cob is vaak net te smal , full weer te groot
anvt_xx schreef:Ik lees ook even mee.
Ik ben opzoek naar een bruin hoofdstel met het liefst messing gespen. Het belangrijkste is een dun anatomisch kopstuk , geen sperriem en geen hele brede neusriem. Ik vind het een zoektocht naar een fijn passend hoofdstel voor mijn Quarter met een fijn hoofdje. Cob is vaak net te smal , full weer te groot
anvt_xx schreef:Dankjewel voor de suggesties!
De bridle box lijkt me erg interessant.
Dy’on heb ik geprobeerd , vind ik echt prachtig! Evenals de kwaliteit , alleen daar loop ik er tegen aan dat dus cob te klein is en full te groot ..
Lante schreef:Mijn osteopaat (ook dierenarts — chiropractor) zei dat voor veel paarden anatomisch gevormde kopstukken te breed waren en daardoor juist niet lekker zaten en drukten tegen onder andere de achterkant van de oren. Ze zei; ‘bij aanleuningsproblemen adviseer ik nu ook vaak eens een ouderwets, smal kopstuk proberen. Ik heb daar al verschillende goeie resultaten mee gezien’.