[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:43

Marocje schreef:
Het zadel is van mij, maar de pad is van Miss Charly, daar zitten inlagen in, maar zal het veel uitmaken of ze mijn pad erbij gebruikt? Die heb ik natuurlijk bij deze Ghost gekocht, maar dacht zelf dat het niet zou uitmaken..

Op de foto lijkt het alsof missCharly hele korte beugels heeft, vond ik zelfs toen ik ernaast stond. Maar blijkbaar vertekenen de laarsjes, want ze kwam amper het zadel uit met lichtrijden (en nee, je hoeft ook geen meter op te veren, maar iets meer dan alleen je been strekken en nog op je kont blijven zitten is het andere uiterste..) of hadden we na deze foto nu een gaatje langer gedaan?

In draf is het gewoon duidelijk dat dit zadel geen goede match is, de dijwrongen prikken dan echt..

Wellicht ligt hij dan wat hoger? Je zou het altijd eens kunnen proberen!
Ik denk inderdaad dat een Firenze (al dan niet piccolo) het verschil uit kan maken. De Firenze heeft ook iets meer ruimte voor de lange benen, en de schuinere wrongen zijn ook prettiger.
In draf kun je het het beste zien en voelen inderdaad. Een stand foto is altijd wat gokken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:45

MissCharlie schreef:
Oh okay, ik heb er nog geen mailtje over gehad van je :)

Ik zei inderdaad ook al tegen Marocje dat ik het zadel erg naar voren vindt kukelen als ik zo naar de foto kijk. De pad is gewoon een Barefoot pad (van mijn Barrydale zadel). Ik zal even kijken of ik nog een foto kan vinden met de gewone Ghost pad eronder.

Hoe kan een sok het verschil maken? Of stop je daar wat in? Ik heb eigenlijk geen zin om te knutselen, als een zadel per definitie niet goed ligt dan kijk ik denk ik liever verder...

Dat klopt, omdat ik hem gister binnen heb gekregen en ik nu bezig ben met mails en bokt :)

De sok maakt het zitten voor jou makkelijker. De ligging voor je paard maakt dan niet meer uit. De kussens zijn uiteraard op het paard van Marocje aangepast, ik snap dat je daar niet teveel aan wilt knutselen, wat straks met het testzadel wel zou kunnen.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:27

Oh ik zie een mailtje :D

Ik heb een filmpje van de draf dus die ga ik even uploaden vandaag.

pmarena

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:07

Ik denk dat een normale maat zadel ook al kan schelen, je zit nu ook behoorlijk tegen de wrongen aan geduwd zeg maar :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:13

De Firenze heeft de wrongen wat verder naar voren en schuiner waardoor je in een piccolo model wat meer ruimte hebt.
Het is altijd even proberen en kijken wat dan prettiger is. Sommige mensen vinden het weer te groot in een normale maat met Firenze wrongen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:31

Daarom dat ik denk dat een Roma in de normale maat ook een optie is, net als een Firenze Piccolo :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:00

Dat denk ik ook. Al moet je wel oppassen dat bij de firenze piccolo de bovenkant van de wrong misschien toch iets prikt bij jou. Zou dus echt eerst even testen! Ik denk dat een normale roma beter is of normale firenze als je veel ruimte wilt.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 12:11

Ik kom even dwarsliggen := Ik had bij de Ghost Roma hetzelfde probleem als MissCharlie. Ook in de normale maat, werd er gewoon aan de achterkant bijna vanaf gelanceerd omdat ik mijn benen niet kwijt kon... Met de Firenze Piccolo geen problemen gehad.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:20

Kirsha schreef:
Ik kom even dwarsliggen := Ik had bij de Ghost Roma hetzelfde probleem als MissCharlie. Ook in de normale maat, werd er gewoon aan de achterkant bijna vanaf gelanceerd omdat ik mijn benen niet kwijt kon... Met de Firenze Piccolo geen problemen gehad.

Zo zie je maar dat het belangrijk is zelf te testen. Ik heb de roma piccolo en zit er prima in :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:21

Nee hoor Kirsha, je komt niet dwarsliggen! Juist prettig om je ervaring te lezen, heb ook hetzelfde idee. Al blijft het een kwestie van proberen.
Zelf zit ik prettiger in een Firenze (kan ook piccolo zijn), een Roma normale maat prikt ook in mijn bovenbeen.

Ik heb zelfs klanten die per paard prettiger rijden in een ander zadel.
Op een Haflinger heeft een klant een Quilty, met een Quevis rijdt ze niet lekker op haar Haflinger en op haar IJslander juist wel met de Quevis en niet met de Quilty. Het is dus naast persoonlijke voorkeur ook nog belangrijk te voelen op je eigen paard.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:22

Thanks voor alle meningen! Heel interessant.

Over het voorover liggen, hier een foto met originele pad. Wel zonder ruiter dus dat kan sowieso een ander beeld geven.

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:25

Ik zie de Barefoot pad nog?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:27

Misschien teteltee een keer langs laten komen? Of heeft ze die zadels niet? (Of zadels waarop de wrongen hetzelfde zitten?) want om nou tig testzadels aan te vragen is ook zoiets natuurlijj

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:50

Dat is nog gemakkelijker ja!
Lilianne heeft zadels in zowel piccolo als normale maat met verschillende wrongen. Het enige verschil kan de lengte van het zweetblad zijn, maar het gaat in deze m.n. om de wrongpositie

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:13

Oeps verkeerde foto. Op mobiel slecht te zien.

Ik vind het zonde van het geld om Teteltee te laten komen, want door heup klachten rijd ik maar maximaal 20 minuten op het moment (ben weer aan het opbouwen) en meerdere zadels achter elkaar testen gaat dan gewoon niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:58

Kirsha schreef:

Dwarsliggen nee hoor. Dat probleem heeft per persoon verschillende oorzaken. En dus ook per persoon een andere oplossing (zadel).

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:22

MissCharlie schreef:
Oeps verkeerde foto. Op mobiel slecht te zien.

Ik vind het zonde van het geld om Teteltee te laten komen, want door heup klachten rijd ik maar maximaal 20 minuten op het moment (ben weer aan het opbouwen) en meerdere zadels achter elkaar testen gaat dan gewoon niet.

Maar als blijkt dat de Firenze piccolo het ook niet is, maar een normale maat Roma/Firenze wel. Dan wordt elk zadel testen wel een stuk duurder als de passervice :P

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 14:24

:D Is ook zo! Blijft leuk om te lezen hoe iedereen weer iets anders nodig heeft.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:27

Ja grappig. En handig dat er een paar mogelijkheden zijn :-) Zo zit ik perfect in een Roma Piccolo met mijn maat 40 :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:28

Nouja, handig.... zou handiger zijn als er maar 1 zadel op de hele wereld was dat voor iedereen gewoon perfect was, altijd :P

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:30

Jaaa en die op elk paard past :)) en dat ik dan de enige ben die ze verkoopt :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 14:31

Dat zou bij een aantal van ons waarschijnlijk veel ruimte in de zadelkast (en op de bankrekening) schelen :P

En Teteltee zou meteen werkloos zijn ^) :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:48

Oeps T dat was niet mijn insteek hoor Y;( :P

Zo, daarnet eerst maar eens een pagina aangemaakt met suggesties voor cadeautjes voor Sint / Kerst want de vraag begint weer te komen wat nu een leuk cadeau is...

Dus maar even een lijst gemaakt op volgorde van aankoopprijs van wat mensen vaak als cadeautje bestellen, en in het linkermenu op de site gezet :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:57

Leuk pmarena! Ben gelijk even gaan spieken naar je cadeau / sint / kerst mapje. :D

Vraag aan BZ; is er eigenlijk al iets op de markt wat betreft hoofdstellen die mooi/goed aansluiten met het idee achter Ghost? En dan natuurlijk qua functie en bouwtechnisch, maar ook bijv. met het vetleer vind ik het persoonlijk mooi als het hoofdstel ook in vetleer is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:02

SarahIlse, Wat zou je graag willen zien?
Ghost heeft wat biothane hoofdstelletjes gemaakt, maar die waren veeelste klein. Dus ideeën zijn welkom!