voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:01

qua vorm bedoelde ik meer rond of taps
als het tapser loopt is de druk verdeling van de singel net ff anders
plaatselijk hoger dan gewenst door het paard

had een paard , geen zand , gecontroleerd op maagzweer, geen wormen
die regelmatig toch darm euveltjes had
die gaf ik dagelijks scheutje olie bij zijn voer
bij tijden lijnzaad olie (zeker bij zeg maar deze tijd en overgang naar zomervacht)
maar meestal de allergoedkoopste sla olie die er in de super markt te vinden was
nooit geen last meer gehad , hij had gewoon weinig smering van zich zelf en dit deed t m

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:59

Borst is ronder qua vorm.
Lijnzaadolie krijgt ze dagelijks over haar voer.
Omdat ze geen wormen, voer verandering etc had beide keren van koliek houd de da het op domme pech. Wel was de temp. buiten behoorlijk verandert, dus dat was ook nog een optie, dus puur het omslaan van het weer.

Maar de singel hoogte zou best eens kunnen hoor. Want bij zowel m'n BF als bij de longeersingel heb je een korte singel (lange singelstoten).
Maar omdat ze ook bij het vastmaken van de buiksingels (en die zitten niet strak) ging reageren kreeg ik het idee dat ze toch een soort van singeldwang heeft. Eerder tilde ze een stukje haar achterbeen op. Maar nu probeerde ze een paar keer te bijten. En het zit dan echt bij haar buik, want op de bilriemen reageert ze dus totaal niet.

Met rijden merk je dus helemaal niets aan d'r. Ja ze is nog jong en moet nog een hoop leren. Maar kan lekker ontspannen lopen en loopt al aardig nageefelijk (wordt nog niet gevraagt maar uit haar eigen)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:10

missanita84 schreef:
Duhelo schreef:
lussen eraf halen?
heb die van mijn hkm pad er ook afgehaald, en gebruik zelfs de singellussen ook niet.

gaat niet schuiven dan?

geen mm, zelfs niet op mijn uberronde trekpaarden :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:31

haha okay dan!! ze hangen er nu zo verloren bij

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:42

nickyu schreef:
@ larax de maat 2 nemen , mocht deze net te ruim blijken kan je altijd nog een lekker comfi bontje nemen :P
bij een goede maakt dat de zit toch een 1/2 maat kleiner

Oké duidelijk ! Vanavond maar alles gaan bestellen dan :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:55

mijn zadel (arizona) spokt.
aan de rechterkant, iedere keer als paard been vooruit zet voel ik een hele SPOK door het zadel gaan.
mijn london deed dat ook eens, was toen een kapotte pommel. maar de pommel van de Ari is nog goed.
iemand een idee wat het kan zijn? want het is héul érg irritant!:+

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:35

ligt hij dan niet iets te ver naar voren duhelo?
bij mij helpt het als ik hem iets naar achteren leg

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:39

ik heb hele leuke paarden met een singelplaats ver naar voor, en een zadelplaats meer naar achter.
had een banaansingel, maar die past enkel op de london (en is eigenlijk net te kort).
maar kan het inderdaad wel eens proberen met een stuk meer achteruit te leggen.
het is pas sinds kort dat die dat doet, en enkel in stap. heb het dinsdag gemerkt op mijn jong paard, dacht dat het de pad was oid die dat geluid maakte (lag ietwat scheef, vandaar), maar nu deed die het op mijn oudste ook ...

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:34

Ik wil graag een mooie matchende bruine singel er meteen bijkopen, en twijfel nog over de lengte; heb nu 55cm onder mijn dressuurzadel, en weet niet zeker of dit lang genoeg is? Ik zag op de website van boomloosrijden dat na gebruik het voor 75% verkocht kan worden, maar wat als het alleen gepast is, dus niet gebruiken, maar passen op een schoon(niet zwetend/nat) paard?

Edit: :)* :)*
Ik zou ook nu alvast de set -zadel, fenders, beugels, pad- kunnen bestellen, testen met de singel die ik al heb en dan de singel erbij bestellen natuurlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 23:50

ik dacht toch dat boomloos advertnties snel gingen maar het tegendeel is waar...

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 00:39

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 01:17

ik zoek nog een boomloos voor mijn andere pony, maar raak mijn vhzadel of dressuurzadel ( weet niet eens wat het is zadel is nieuw) niet kwijt

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 01:30

Duhelo, wat is spokken precies? Kan het niet ook leer op leer zijn, op een bepaalde manier? Heb overigens net zo'n leuk paard als die van jou, met zo'n singelplaats t.o.v. zadelplaats.
Mijn London kan ook nogal vreemde geluiden produceren. Was één grote kraakbak toen 'ie nog nieuw was, hoorde mezelf niet meer rijden zeg! Nu al stukken minder, met afentoe een vreemd geluid. Is tot nu toe altijd een kwestie van het ene gedeelte schuift over het andere, en met een sponsje zadelcreme tussen alle stukken onderling door ook weer zo weg.
Maar goed, ik heb een vrij nieuw zadel.

Over de advertenties; net mazzel hebben dat iemand net op zoek is naar het zadel dat je aanbiedt! Heb ook wel eens tijden lopen leuren met een zadel, terwijl ik een ander zo kwijt was. Is niet anders.

@Laraax: testzadel en dan proberen is aan te raden hoor! Met mijn vorige dressuurzadel kon ik prima uit de voeten met een 50 cm dressuursingel, maar nu met mijn London is 45 cm echt het maximale dat ik kwijt kan, dan zit 'ie aan beide kanten bijna op z'n strakst.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 09:04

Ik weet dat deze zomer de Stellas als gekken gingen, als je ze rond de 400 euro erop had staan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:05

ik heb geen zadel te koop alleen een grandeurpad

mijn barefoot was ik ook binnen een paar uur kwijt toen ik die erop zette

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:29

Mocht trouwens nog iemand inlages nodig hebben, heb nog een stel liggen (wss x2 maar dat moet ik nog even nakijken)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:36

Ik dacht ook dat het makkelijker zou gaan, in het begin veel reacties gehad en mensen die heel erg veel interesse hadden...niemand nog gezien of gehoord.
Plots lijken ze allemaal van de aardbol verdwenen :+

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:37

larax , lengte singel kun je meten van te voren

op mijn site staat het overzicht van Barefoot
bij maattabellen - meten = weten

http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... ingelmaten

echt nog nooit van "spokken"gehoord .. wat moet ik me daar uberhaubt bij voorstellen ?

duhelo , zit de banaan wel uit de oksel ? dan kan je ook denken aan een singel verlenger :Y)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 10:41

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:00

xXLianneXx schreef:
nientje78 schreef:
Mocht trouwens nog iemand inlages nodig hebben, heb nog een stel liggen (wss x2 maar dat moet ik nog even nakijken)

Als het heavy duty inlages zijn heb ik interesse :)

Me too

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:22

SecretLIN schreef:
ik zoek nog een boomloos voor mijn andere pony, maar raak mijn vhzadel of dressuurzadel ( weet niet eens wat het is zadel is nieuw) niet kwijt

och heb NIEUWE boomzadels liggen tegen inkoops prijs en die raken we ook niet kwijt ..
krijg heel soms een bieding van 250 euro voor een normaal boven de 1000 euro zadel ..

zo in de weg hangen zo nu ook weer niet :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:45

raya00 schreef:
Duhelo, wat is spokken precies? Kan het niet ook leer op leer zijn, op een bepaalde manier? Heb overigens net zo'n leuk paard als die van jou, met zo'n singelplaats t.o.v. zadelplaats.
Mijn London kan ook nogal vreemde geluiden produceren. Was één grote kraakbak toen 'ie nog nieuw was, hoorde mezelf niet meer rijden zeg! Nu al stukken minder, met afentoe een vreemd geluid. Is tot nu toe altijd een kwestie van het ene gedeelte schuift over het andere, en met een sponsje zadelcreme tussen alle stukken onderling door ook weer zo weg.
Maar goed, ik heb een vrij nieuw zadel.

nickyu schreef:
lar

echt nog nooit van "spokken"gehoord .. wat moet ik me daar uberhaubt bij voorstellen ?

duhelo , zit de banaan wel uit de oksel ? dan kan je ook denken aan een singel verlenger :Y)

haha, wat is spokken, geen idee om het in goed nederlands uit te leggen.
bij iedere pas met het rechtervoorbeen vooruit zegt het zadel SPOK. :D
ik heb het idee dat het vanuit de singel komt (daar die ook beweegt als het zadel vooruit gaat), maar vind niet echt delen die over elkaar wrijven (bij de arizona is er nou niet echt veel leer op leer)
kan eens testen met mijn andere pad, en eens de seatsaver losmaken en herleggen.

banaansingel: hij past op mijn london hoor (zit aan beide kanten op gaatje 8-9), maar heb het idee dat hij idd niet uit de oksel blijft (bleef toen ze dikker was, weet je nog dat haar singelnijd verergerde?)
maar ook met de fra reageerd ze hetzelfde, dus denk niet dat het specifiek aan dié singel lag. gebruik hem momenteel wel weer daar de fra te groot is.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:09

misschien een degelijk bontje der onder
zodat ze geen last heeft van de gespen ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:20

Duhelo schreef:
haha, wat is spokken, geen idee om het in goed nederlands uit te leggen.
bij iedere pas met het rechtervoorbeen vooruit zegt het zadel SPOK. :D
ik heb het idee dat het vanuit de singel komt (daar die ook beweegt als het zadel vooruit gaat), maar vind niet echt delen die over elkaar wrijven (bij de arizona is er nou niet echt veel leer op leer)
kan eens testen met mijn andere pad, en eens de seatsaver losmaken en herleggen.

banaansingel: hij past op mijn london hoor (zit aan beide kanten op gaatje 8-9), maar heb het idee dat hij idd niet uit de oksel blijft (bleef toen ze dikker was, weet je nog dat haar singelnijd verergerde?)
maar ook met de fra reageerd ze hetzelfde, dus denk niet dat het specifiek aan dié singel lag. gebruik hem momenteel wel weer daar de fra te groot is.

Klinkt bekend dat doet mijn westernzadel (equiflex) dus ook, maar heb dan zadel tever naar achteren liggen en dit kom dan ook inderdaad bij de singel vandaan. ;)

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:22

Mijn nieuwe Hidalgo zadel komt woensdag! Zal dan even een foto posten, kunnen jullie even zien hoe mooi die zadels liggen :)