Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 22:31

Voor de Haflinger met veel haar: ik ben (bij mijn Haf) heel blij met de vision space van Krämer/Felix Bühler, die heeft een breed kopstuk maar het is wel lekker ver naar achteren gesneden.
Heb helaas geen foto van haar met het hoofdstel aan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 09:01

Ik zou met zo'n voorpluk en geen derde oor willen wegknippen gaan voor een kopstuk waar er een uitsparing zit daar. Anders heb je juist een drukpunt op een gevoelig deel. En dat proberen we juist te vermijden met de anatomische hoofdstellen, maar is ook precies de reden waardoor anatomisch pas anatomisch is als het bij het hoofd van het paard past. Anders is het eigenlijk juist het tegenovergestelde, wat je ook regelmatig ziet bij neusriemen en bakstukken die precies verkeerd liggen op dat paard.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 12:07

Afbeelding Nog steeds echt super blij met de Ps of sweden Nirak model hoofdstel <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:12

Nou mijn anatomische hoofdstel heeft plaatsgemaakt voor een western hoofdstel en die zit hem eigenlijk gewoon beter

Afbeelding
Afbeelding

nicole31997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:54

Ik kom even binnenvallen, destijd op dit hoofdstel (Kieffer Amy ultrasoft) uitgekomem voor mijn Haflinger via dit topic. Inmiddels een 2de paard erbij en heb het hoofdstel ook op hem getest, hij loopt er fijn op maar jullie hulp hier is ook zo fijn, dus bij deze de vraag hoe jullie hem vinden liggen en wat er verbeterd kan worden. Inmiddels zit er een grotere frontriem op, maar nog geen foto van.

Afbeelding

Afbeelding