Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nog steeds echt super blij met de Ps of sweden Nirak model hoofdstel

Geen ruimte achter de oren...

Weet ook niet goed waar ik dan naar op zoek moet...
Nee grapje maar vaak zie je dat dit gebeurt als het neus gedeelte van de neusriem te kort is en die de bakstukken naar voren houdt als het ook gebeurt zonder frontriem. Bij jou ligt dat keurig. Dat hele wijde lijkt qua oor vorm uitsparing wel beter maar idd er nog steeds tegenaan.
ook dat nog!
maar die vind ik sowieso vaak niet erg ruim bij zowat elk merk en elke maat
Narcissa schreef:Hoi!
Morgen ga ik het contract tekenen van mijn nieuwe paard. Ik zou voor hem dus graag op zoek gaan naar een fjn hoofdstel.
Momenteel (rij hem al een tijdje) heb ik een samengesteld hoofdstel van Kramer: kopstuk XF, rest full. Hij heeft een vrij breed voorhoofd maar een smalle neus.
Ik ben op zoek naar een hoofdstel dat zowel met bit als bitloos kan en er een beetje chic uitziet. Mijn oog viel op de nieuwe 5-in-1 van Felix Buhler en de Schocklemohle Equitus Theta. Bij de Theta vind ik de bitbevestiging en de uitstraling mooier, maar ik las dat hij klein valt? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
En als jullie nog soortgelijke hoofdstellen weten van goede kwaliteit, hoor ik het graag
Met de lengte en de neus zou hij nog wel wegkomen, maar van kopstuk heeft hij echt een grote full nodig of een recht kopstuk. Jammer, het was mijn favoriet.
Alleen zo zonde dat dat sperriemlusje niet verwijderd kan worden.
Niet het belangrijkste natuurlijk, maar zou wel zonde zijn als paard daarop fijn loopt, maar je er vervolgens dan niet de ring mee in mag. Of zijn er hier mensen die er wel gewoon mee starten? Heel benieuwd naar! kirsten4 schreef:Ik ben dus al heel lang nieuwsgierig naar de Hooks Lingus en Horsegear Styx. Maar, als ik het reglement van de KNHS zo bekijk, mag je hier geen (dressuur) mee starten hè?Niet het belangrijkste natuurlijk, maar zou wel zonde zijn als paard daarop fijn loopt, maar je er vervolgens dan niet de ring mee in mag. Of zijn er hier mensen die er wel gewoon mee starten? Heel benieuwd naar!