[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:42

Oh die is ook mooi Zinzi! Van de week op de site gekeken en ze hebben nu veel meer mooie modellen dan toen ik de C1 een paar jaar geleden kocht. Vond dat echt een super mooi zadel qua kwaliteit, vormgeving en afwerking +:)+

Maar gevoelsmatig wel meer boomzadel dan boomloos. Ondanks dat zat hij wel super lekker :j

Voor mij niet flexibel genoeg, ik kon weinig flex ontdekken.
En kopijzer vervangen dat was nog een hele toer met echt stiksels openmaken enzo.
Dat gaat mij dan weer een beetje te ver dat je het echt kapot moet maken zeg maar :o

Maar moooooooooi :~

2a54z6e45r6r

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:35

Iemand een idee of ik hier nog iets kan aan doen?
Ik heb een Ghost zadel besteld en had hem super graag in rood bruin vetleer gehad. Maar de kleuren zijn zoooo onduidelijk op de websites (van alle dealers dooreen). En iemand die ik kende zei dat het roodbruin niet meer bestond. Ik heb met tegenzin een ander soort leer in roodbruin/wine besteld maar nu zie ik dat het roodbruin nog te krijgen is. Teleurstelling is enorm groot. Ik hou van de lieve ghost verdelers en zadels maar de websites vind ik toch best onduidelijk :'( :'( :'(
Ik heb 14dagen geleden besteld. Maar ik baal ENORM :(

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:39

Dat is wel erg balen zeg, heb je het ook nagevraagd of het beschikbaar was? Ik heb heel wat heen en weer gemaild (eeuwige twijfelaar ;) ) voor ik mijn uiteindelijke bestelling heb gedaan.

De andere kleur kan ook vast heel mooi worden toch? :) of even navragen of je ondanks dat het al twee weken geleden is, toch nog een wijziging kunt doen? Wie weet, vragen staat vrij. :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:07

Ja heb het verschillende keren nagevraagd omdat ik iemand ken met dat kleur. Heb gemaild hopelijk kan het nog!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:24

2a54z6e45r6r schreef:
Iemand een idee of ik hier nog iets kan aan doen?
Ik heb een Ghost zadel besteld en had hem super graag in rood bruin vetleer gehad. Maar de kleuren zijn zoooo onduidelijk op de websites (van alle dealers dooreen). En iemand die ik kende zei dat het roodbruin niet meer bestond. Ik heb met tegenzin een ander soort leer in roodbruin/wine besteld maar nu zie ik dat het roodbruin nog te krijgen is. Teleurstelling is enorm groot. Ik hou van de lieve ghost verdelers en zadels maar de websites vind ik toch best onduidelijk :'( :'( :'(

Zie mijn uitleg over rood bruin leer op Facebook - hier komt het nog een keer, zodat iedereen mee kan lezen:
Citaat:
je kunt rood bruin vetleer bestellen, Ghost kan echter niet 100% garanderen dat het er exact zo uit ziet als op deze foto. Ten eerste is het afhankelijk van je type beeldscherm en de camera (zonlicht of kunstlicht etc) hoe jij het ziet en ten tweede is bruin vetleer een natuurlijk leer, dat met olie gekleurd wordt. Ieder vel absorbeert die olie anders, dus kleurverschil is er altijd.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:49

2a54z6e45r6r schreef:
Teleurstelling is enorm groot. Ik hou van de lieve ghost verdelers en zadels maar de websites vind ik toch best onduidelijk :'( :'( :'(

Jammer dat je enorm baalt en teleurgesteld bent.

Op de meeste websites van ghost verkopers staat duidelijk vermeld dat het leer een natuurproduct is en af kan wijken van de kleur die op foto's wordt weergegeven.. (mn bij bruin vetleer kan het zijn)

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ZDit zijn de afdrukken van mijn Ghost zadel met ghost pad met wollen onderkant na een niet te gekke buitenrit. Die cirkel waar mijn been ligt was volledig droog, de rest nat. Het zadel heeft de neiging om naar achter te schuiven en een beetje in de kuil te gaan liggen die nog achter haar schouder zit door moeilijke eiwitopname. Wat is jullie gedacht over deze afdrukken?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:46

Buitenzinnig schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
Teleurstelling is enorm groot. Ik hou van de lieve ghost verdelers en zadels maar de websites vind ik toch best onduidelijk :'( :'( :'(

Jammer dat je enorm baalt en teleurgesteld bent.

Op de meeste websites van ghost verkopers staat duidelijk vermeld dat het leer een natuurproduct is en af kan wijken van de kleur die op foto's wordt weergegeven.. (mn bij bruin vetleer kan het zijn)

Ik heb een buckskin en té rood is niet mooi en te donker (zwart achtig) wil ik niet. Daar zitten nog veeeeel kleuren bruin tussen die wel kunnen. Snap niet dat dit dan niet mogelijk is. Ik vind de websites onduidelijk, kleurfoto's erg verwarrend. Ik heb me moeten baseren op de US website die dan de kleur in het engels vermeld als Oiled nubuck en dit wordt zelfs niet eens begrepen hier. Ben echt helemaal in de war en stillaan het beeld van de kleinschalige betrouwbare custom zadelmaker aan het verliezen.

Kudo's trouwens naar de US dealer van ghost, top website en super behulpzame en lieve vrouw!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:03

Ik snap de teleurstelling maar ik begrijp niet goed waarom je de mededeling dat de rood bruine kleur vetleer niet meer te krijgen zou zijn baseert op wat een kennis zegt en niet even informeert bij de zeer behulpzame Ghost dealer(s). Je hebt er zelf voor gekozenen om te bestellen zonder je verder te informeren.
Dat de kleuren op internet anders tonen dan in het echt is natuurlijk logisch. Ik weet uit ervaring (enorme twijfelkont qua kleuren) dat het altijd mogelijk is om de kleurstalen te bekijken en dat er altijd erg goed meegedacht en gecommuniceerd wordt (ook door de Nederlandse Ghost dealer). In overleg is er enorm veel mogelijk bij Ghost (dit staat ook op de site genoemd) het is erg jammer dat je dit overleg niet voor je bestelling hebt gezocht maar het nu pas op deze manier laat weten.
Laatst bijgewerkt door Swift op 26-05-17 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:06

Swift schreef:
Ik snap de teleurstelling maar ik begrijp niet goed waarom je de mededeling dat de rood bruine kleur vetleer niet meer te krijgen zou zijn baseert op wat een kennis zegt en niet even informeert bij de zeer behulpzame Ghost dealer(s). Je hebt er zelf voor gekozenen om te bestellen zonder je verder te informeren.
Dat de kleuren op internet anders tonen dan in het echt is natuurlijk logisch.

Mijn kennis is net die zeer behulpzame ghostverdeler ;)
En zij was niet op de hoogte aangezien ze nog maar recent gestart is en gecoached wordt door een andere behulpzame ghostverdeler die het via mijn kennis wou laten verlopen. Daar is het misverstand opgetreden.
Maar ik heb net bericht gehad dat het opgelost zou zijn :)
Laatst bijgewerkt door 2a54z6e45r6r op 26-05-17 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:08

Caaatje schreef:
[ [url=m/u8MxRP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y3eOG2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u8MxRP.jpg]Afbeelding[/url] ]

ZDit zijn de afdrukken van mijn Ghost zadel met ghost pad met wollen onderkant na een niet te gekke buitenrit. Die cirkel waar mijn been ligt was volledig droog, de rest nat. Het zadel heeft de neiging om naar achter te schuiven en een beetje in de kuil te gaan liggen die nog achter haar schouder zit door moeilijke eiwitopname. Wat is jullie gedacht over deze afdrukken?

Caaatje, dat zie je vaak een droge plek onder je been/zit. Alleen kleine scherp afgebakende droge plekjes duiden op iets wat niet goed is, dit is geheel onschuldig. Ik had graag foto's gezien van je paard met zadel, maar vaak schuift een zadel naar waar het hoort te liggen. Misschien kunnen we je beter helpen als je even wat foto's met zadel post????

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:17

2a54z6e45r6r schreef:
Swift schreef:
Dat de kleuren op internet anders tonen dan in het echt is natuurlijk logisch.

Mijn kennis is net die zeer behulpzame ghostverdeler ;)
En zij was niet op de hoogte aangezien ze nog maar recent gestart is en gecoached wordt door een andere behulpzame ghostverdeler die het via mijn kennis wou laten verlopen. Daar is het misverstand opgetreden.
Maar ik heb net bericht gehad dat het opgelost zou zijn :)

Dat hoop ik - ik heb alleen een bericht gestuurd met het verzoek het aan te passen indien mogelijk.... het is ook in Italië weekeinde, maar meestal hoor ik nog wel wat op zaterdag. En hier is het ook al laat dus :Z

Bruin vetleer - geolied nubuck wordt niet geverfd, maar met olie behandeld en die olie geeft het zijn kleur. Dat pakt soms anders uit.... de ene keer kastanjebruin, soms bijna wijnrood en dikwijls ook bijna zwart. Dus we kunnen er wel om vragen, maar nooit garanderen dat het precies zo "opdroogt" als je hoopt. Zwart is duidelijk, dat heeft wel een verfbad gehad.... Geverfd leer, zoals wat je besteld had, in wijnrood, kunnen we wel garanderen....

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:25

Ja snap ik, is zoals de westernzadels he :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 00:21

2a54z6e45r6r schreef:
Ja snap ik, is zoals de westernzadels he :)

Zo ongeveer wel - dat is weer andere leer, maar ook dat wordt gekleurd door olie en naarmate het ouder wordt, kleurt het steeds donkerder

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 01:35

DubbelDun schreef:
Ik wilde ook net zeggen dat die neusriem een kale/kapotte neus gaat opleveren. Daar moet echt een bontje om heen.

die heb ik wel :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:08

Caaatje, wat mij vooral direct opvalt is dat er wel erg veel schoft onder het zadel ligt. Ik zou zelf nav die afdruk graag proberen of het zadel niet iets meer naar achteren kan, de afdruk van de singel mag imo namelijk ook nog wel een stukje naar achteren :j

Maar misschien heb je je redenen dat het dan (ook?) niet helemaal lekker ligt? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:08

O verrek ik ben jarig vandaag, dacht wat doet dat cadeautje daar nou _O-

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:11

pmarena schreef:

:') :') :')

Van harte gefeliciteerd! *\o/*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:11

Gefeliciteerd!! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:18

Senks hoor :j Ik wil wel zeggen hoe oud ik ben geworden als jullie dat ook doen in je volgende post :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:22

Staat in je profiel?

Gefeliciteerd!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:28

Gefeliciteerd. *\o/*

Jonger dan mij in iedere geval. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:37

Hè ben jij ouder dan mij?? Zal niet veel schelen dan zeker :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:42

pmarena schreef:

hahaha
gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:48

Ik ben sinds kort in het bezit van een Roma, nadat die van een stalgenootje toch wel erg mooi lag op m'n pony en ik eigenlijk eens wat anders wilde dan de museum-editie die ik van de Barefoot Cheyenne heb.

Laatstgenoemde gaat overigens nooit meer weg, het is echt een oud model, zonder VPS, pommels van nu passen er ook niet in, maar het heeft ook wat sentimentele waarde. Toen ik nog wat fokte met de Tinkers is dat zadel van vader op dochter op kleindochter overgegaan en is voor best wat paarden het eerste zadel geweest.

Maar terug naar de Roma, wat een heerlijk zadel.
Ik heb jaren terug een Ghost gehad, maar die is niet te vergelijken met de huidige modellen, veel steviger, maar wel fijn licht.
Op mijn pony heeft menig zadel neiging tot voorover kiepen, dus ben nog wat aan het puzzelen met inlages, maar krijg hem steeds beter :)