[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:03

pleiada schreef:
troi schreef:

Ik ben nu op zoek en de volgende staan op mijn lijstje:
barefoot (met en zonder vps geprobeerd, die met vps vond ik erg fijn qua gevoel maar ik zat echt te breed dus niet direct mijn voorkeur),
freemax (ik zoek nog een 2014 testzadel, die van 2013 vond ik prachtig maar de beugelophanging was niet ok)
bob marshall (geweldig zadel maar gebruikt lastig te vinden in mijn maat en nieuw boven budget),
debra sibley (nog uit te proberen al wel testzadel gevonden)
colorado (nog op zoek naar manier om testzadel te vinden)
star trekk western(nog op zoek naar testzadel)

Als iemand trouwens nog andere suggesties heeft voor merken hoor ik het graag!

Er staat nog een mooie debra sibley op marktplaats voor je je nog niet had gezien :)
Ik heb er zelf ook een en vind ze erg fijn :j

Heb ik al pas afspraak mee staan!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:50

Teteltee schreef:
En een Barokko en Florac komen er ook nog bij! Ik vrees dat ik nu al afscheid moet gaan nemen van mijn geliefde groene busje |(

:+ Je hebt de florac nog niet. Ik heel leuk mailen dat o.a. die mijn voorkeur heeft :')

(mijn nr 1 is nog steeds BF atlanta/arizona hoor, en ben stiekem ook heel benieuwd naar de Arizona fur. Maar ik mail je 13 oktober wel met de definitieve afspraak)

Teteltee

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:55

De Florac heb ik sinds vandaag :j Is goed hoor, ik hoor het wel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:24

De Arizona FUR daarvan hoop ik echt heel erg hard dat die nog voor december binnen gaat komen want zachtjes aan word ik er echt zouteloos van hoe lang dat duurt -O-

Lilianne heeft nu wel 1 van de eerste sample-ontwerpen voor de FUR zodat mensen tenminste even kunnen voelen hoe de schuimblokken (cantle en dijblokken) aanvoelen...voor de rest is het zadel helemaal nog niet representatief voor hoe het uiteindelijk geleverd wordt qua beugelophanging / singelstoten en het laagje (voor smallere zit) tussen beugelophanging en zitting ontbreekt ook nog....

Maargoed, voelen hoe die blokken (gepositioneerd) zitten is ook al fijn natuurlijk :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:30

Nou ik ga je site maar eens in de gaten houden voor wanneer je hier in de buurt bent. Ik heb 3 paardjes in de aanbieding...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:16

Stel dat ik voor de Fur ga, geld daarvoor heb ik sowieso pas na december :+
Ben echt heel benieuwd welk zadel ik nou uiteindelijk voor ga.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:25

Er staat nog een mooie debra sibley op marktplaats voor je je nog niet had gezien :)
Ik heb er zelf ook een en vind ze erg fijn :j[/quote]

Heb ik al pas afspraak mee staan![/quote]

Leuk ben benieuwd!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:26

Ik ben even super enthousiast! Morgen komt dan waarschijnlijk eindelijk na lange tijd wachten het laatste onderdeel binnen (extra inlage) en dan kan ik eindelijk mijn westernzadeltje gebruiken :D

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:35

Vandaag de ghost roma binnen gekregen om te testen! Galop nog wel even wennen! Opzich een mooie zweetafdruk wel met name voor en achter maar was ook maar een lichte afdruk en geen warrige haren oid. Zondag flinke rit maken, hoop dat ie dan ook bevalt en dan snel bestellen :D

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:45

zafan schreef:
Vandaag de ghost roma binnen gekregen om te testen! Galop nog wel even wennen! Opzich een mooie zweetafdruk wel met name voor en achter maar was ook maar een lichte afdruk en geen warrige haren oid. Zondag flinke rit maken, hoop dat ie dan ook bevalt en dan snel bestellen :D

Mijn ervaring hiermee us dat de singel ook degelijk verschil maakt. En hoe de kussens eraan vast zitten en je eigen been ligging.
De 1e x rijden was mijn pony woest. En ik ook min of meer. Na wat prutsen. Ligt hij perfect.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:20

Ik heb vandaag ook weer met de Roma gereden, maar ik kan mijn benen er echt niet in kwijt met die wrongen -O-
Maar het zit zo heerlijk smal <3

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:21

Zit je tegefn de wrongen aangedrukt bedoel je? Zou een firenze dan niet geschikter zijn?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:24

De wrongen prikken in mijn bovenbenen ja. Ik wacht al een tijdje op een Firenze testzadel, wil die niet zomaar aanschaffen :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:26

Zit je lang of kort. Ik heb gemerkte dat daarin veel verschil zit.
Zelf ga ik voor model zonder wrongen

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:55

Tja zeg jij het maar. Hier een fotootje van vandaag. Dus de Ghost Roma Piccolo (met Barefoot pad). Ik heb broekmaat 36 (en als ik zo doorga met snoepen over een tijdje 38 :Y) ) en ben lang, vrij lange benen ook.

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 00:50

Denk dat je met jouw lengte fijner zal zitten in een firenze gezien de eerder info die daarover is gegeven dat ie meer geschikt is voor langere benen/stevigere bovenbenen

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 06:15

Marjo89 schreef:
zafan schreef:

Mijn ervaring hiermee us dat de singel ook degelijk verschil maakt. En hoe de kussens eraan vast zitten en je eigen been ligging.
De 1e x rijden was mijn pony woest. En ik ook min of meer. Na wat prutsen. Ligt hij perfect.

Wat voor singel heb jij er aan? Ik heb de fra supersingel en daar reageert ze altijd goed op dus die wil ik wel zo houden. Ga vanavond is naar de kussens kijken! En had nu mn Beugelriemen aan de achterste ophanging, vanavond is aan de voorste proberen!

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 06:19

MissCharlie schreef:
Tja zeg jij het maar. Hier een fotootje van vandaag. Dus de Ghost Roma Piccolo (met Barefoot pad). Ik heb broekmaat 36 (en als ik zo doorga met snoepen over een tijdje 38 :Y) ) en ben lang, vrij lange benen ook.

[ [url=m/EZIA8x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk ook dat de firenze je beter zal zitten,voor mij was de roma beter maaar daarvoor moet je eigenlijk met een rechter been zitten

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 07:19

MissCharlie schreef:

De gewone Roma zal je beter kunnen zitten :j ik heb ook een 36 kontje met lange benen. Zat hierdoor te opgesloten in de piccolo. De regular Roma zat weer heerlijk. Maar ik rij wel graag met lange beugels.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 07:43

MissCharlie schreef:

Heb het gevoel als ik naar de foto kijk dat je het zadel voorover ligt.
Zitten er inlages in het pad?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:21

Ik denk ook dat je de gewone moet hebben niet de piccolo. Lengte van een zadel is niet alleen broekmaat maar ook lengte bovenbeen. Het gaat om de lengte van achterkant bil tot knie als je zit op een stoel.. Met jouw lange benen.. Je ziet ook dat je knie voor het zadel terecht komt..

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:08

Ik heb nog een test zadel maar alvast een singel gekocht.
Mijn pony is drama met singels. Uiteindelijk een 55 cm anatomische rossner singel. Als ik een fra of neopreen recht singel gebruik. Kan mijn pony amper lopen. Zadel & singel trekken naar voren.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:19

MissCharlie schreef:

Heb je inlagen in de barefoot pad? Ik vind hem naar voren vallen, waardoor de wrongen ook meer in je been "prikken". De wrongen worden dan rechter. Je zou, als het zadel niet op de schoft valt aan de voorzijde, even een sok tussen de zitting en basis doen aan de voorkant, als een soort friet zakje. Dan komt de boel wat omhoog. Wellicht scheelt dat al voor jou?

De Firenze piccolo is inmiddels binnen als testzadel. Deze wrongen zijn schuiner, wellicht voor jou lange benen geschikter.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:26

Buitenzinnig schreef:
MissCharlie schreef:

Heb je inlagen in de barefoot pad? Ik vind hem naar voren vallen, waardoor de wrongen ook meer in je been "prikken". De wrongen worden dan rechter. Je zou, als het zadel niet op de schoft valt aan de voorzijde, even een sok tussen de zitting en basis doen aan de voorkant, als een soort friet zakje. Dan komt de boel wat omhoog. Wellicht scheelt dat al voor jou?

De Firenze piccolo is inmiddels binnen als testzadel. Deze wrongen zijn schuiner, wellicht voor jou lange benen geschikter.

Het zadel is van mij, maar de pad is van Miss Charly, daar zitten inlagen in, maar zal het veel uitmaken of ze mijn pad erbij gebruikt? Die heb ik natuurlijk bij deze Ghost gekocht, maar dacht zelf dat het niet zou uitmaken..

Op de foto lijkt het alsof missCharly hele korte beugels heeft, vond ik zelfs toen ik ernaast stond. Maar blijkbaar vertekenen de laarsjes, want ze kwam amper het zadel uit met lichtrijden (en nee, je hoeft ook geen meter op te veren, maar iets meer dan alleen je been strekken en nog op je kont blijven zitten is het andere uiterste..) of hadden we na deze foto nu een gaatje langer gedaan?

In draf is het gewoon duidelijk dat dit zadel geen goede match is, de dijwrongen prikken dan echt..

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:34

Buitenzinnig schreef:

Oh okay, ik heb er nog geen mailtje over gehad van je :)

Ik zei inderdaad ook al tegen Marocje dat ik het zadel erg naar voren vindt kukelen als ik zo naar de foto kijk. De pad is gewoon een Barefoot pad (van mijn Barrydale zadel). Ik zal even kijken of ik nog een foto kan vinden met de gewone Ghost pad eronder.

Hoe kan een sok het verschil maken? Of stop je daar wat in? Ik heb eigenlijk geen zin om te knutselen, als een zadel per definitie niet goed ligt dan kijk ik denk ik liever verder...