Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blijheid schreef:Ik had met de cherokee geen enkel probleem met kleine sprongetjes (en hoog springen doe ik niet, dus daar heb ik geen idee van).
Zelf heb ik (voornamelijk) voor de cherokee gekozen ipv de stella omdat de cherokee V-aansingeling heeft en de stella niet, voor mijn gevoel is dat wat stabieler.
njiloj schreef:iana schreef:Ik heb een Arizona maat 1 en broekmaat 38-40, ik heb geen ruimte over en had een maat 2 moeten nemen
ruilen?
__gayle schreef:Ohja nog een vraag.
Ik heb 2 jaar geleden mijn rug gebroken. Nu rij ik al wel weer paard en dan voornamelijk alleen buiten en stappen, maar de pijn blijft. En dat is ook logisch maar zouden jullie denken dat ik met een boomloos zadel minder last zal hebben?
Ik heb een fellpony.
kiki1976 schreef:__gayle schreef:Ohja nog een vraag.
Ik heb 2 jaar geleden mijn rug gebroken. Nu rij ik al wel weer paard en dan voornamelijk alleen buiten en stappen, maar de pijn blijft. En dat is ook logisch maar zouden jullie denken dat ik met een boomloos zadel minder last zal hebben?
Ik heb een fellpony.
Ik had dan wel niet m'n rug gebroken, maar ben er 2x aan geopereerd. De haakjes die aan je wervels vastzitten om ze op hun plek te houden waren afgebroken. Dit hebben ze een 2 operatie's weer vast gezet.
Ik heb zelf met een BF minder last met rijden dan met een boomzadel. Maar dat zal voor iedereen verschillend wezen denk ik.
Safiera schreef:Ik heb ook mijn rug gebroken gehad, en heb nu een Cherokee. In het begin had ik wel pijn met rijden, maar dat was denk ik (en volgens fysio) meer een spierenkwestie. Ik moest ook spieren trainen om mijn wervels weer beter in balans te kunnen houden etc. Barefoot helpt mij hierbij wel, je leert echt anders (beter) zitten dan in een boomzadel. Het zit zachter. Veert meer mee... Meer alsof je zonder zadel zit... \
Voor mij helpt het in ieder geval wel inmiddels.