[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 07:26

Phillipa, hahaaa. Springmodel heb ik nog niet gezien, nieuw ontwerp? :P

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 07:53

Buitenzinnig schreef:
Phillipa, hahaaa. Springmodel heb ik nog niet gezien, nieuw ontwerp? :P

Jep, gat in de markt!!! :D Kan me helaas het ontwerp niet meer goed herinneren...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:00

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:04

Marcella schreef:
Dat is dan neem ik aan wel een sukkelstap dan. :=

Die van mij kan zelfs als hij zin heeft in stap 5/6 km/u.

|( Daarom rij ik ook al na 1 km heel zielig ver achteraan als er een buitenrit is.
Maron zijn tempo is heel erg laag en 4,5 km per uur is nog in een fitte tijd.
Dacht ik met een kleine shetlander op stap te gaan en :evaw: shetlander.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:39

Ik heb een vraagje voor de mensen die een hipsaver gebruiken van Heather Moffett..Zorgt het er niet voor dat je veel hoger in het zadel komt te zitten door de dikte?Warmt hij snel op als het wat kouder is en wordt hij dan lekker zacht?Ik vond mijn hm zadel toendertijd best lang hard blijven als ik ging rijden en ben bang dat dit net zo is..

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:45

Misschien een hele rare vraag, maar ik vroeg het me gwn af ;)
Kan een zadelbontje onder een Barefoot Cheyenne?
Ik ga het zelf niet doen, maar vroeg het me gwn af :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:26

pleiada schreef:
Ik heb een vraagje voor de mensen die een hipsaver gebruiken van Heather Moffett..Zorgt het er niet voor dat je veel hoger in het zadel komt te zitten door de dikte?Warmt hij snel op als het wat kouder is en wordt hij dan lekker zacht?Ik vond mijn hm zadel toendertijd best lang hard blijven als ik ging rijden en ben bang dat dit net zo is..

Je gaat inderdaad wel hoger zitten maar als het goed is dan toch meer de A zit.
Ik twijfel ook nog over de hm hipsaver en ben nu even aan het rondneuzen bij de andere bont seat savers die gelijk lekker warm zijn ;) Had al zitten bedenken om er door de rolstoelverkoper een speciale zitting te laten maken. Kwam erop omdat mijn zoon in zijn rolstoelkussen ook een verhoging heeft ;) maar die past niet op mijn zadel :=

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:30

Mirjam1202 schreef:

Hier ligt er een gewoon bontje onder maar past achter niet helemaal lekker.

Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:37

Mirjam1202 schreef:

Ik denk dat als je een paard met ingebouwde inlages hebt, zoals bijv. haflingers waarvan de ruggegraat in een geultje ligt, dat je dan wel met een bontje/onderlegger kan rijden in plaats van een pad met inlages.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 15:57

Geryon dan zou je wel zonder bont rand moeten nemen want nu gaat het zadel juist op die rand.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:08

jomaro schreef:
pleiada schreef:

Ik twijfel ook nog over de hm hipsaver en ben nu even aan het rondneuzen bij de andere bont seat savers die gelijk lekker warm zijn ;) Had al zitten bedenken om er door de rolstoelverkoper een speciale zitting te laten maken. Kwam erop omdat mijn zoon in zijn rolstoelkussen ook een verhoging heeft ;) maar die past niet op mijn zadel :=

Tja die van HM is niet echt goedkoop of zo,maar ik vind hem er qualitatief wel goed uitzien..Ik heb zelf een bontje op mijn(zelf op maat geknipt uit een schapenvachtje),maar als je een smallere zit wil draagt een bontje hier denk ik niet aan bij..

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:29

pleiada schreef:
Tja die van HM is niet echt goedkoop of zo,maar ik vind hem er qualitatief wel goed uitzien..Ik heb zelf een bontje op mijn(zelf op maat geknipt uit een schapenvachtje),maar als je een smallere zit wil draagt een bontje hier denk ik niet aan bij..

Gezien de prijs van de HM , was ik al andere oplossingen aan het bedenken.
Er is een bokker die er wel tevreden over is,

Je moet eigenlijk een soort dakje krijgen niet te hard maar ook niet te zacht en dan weer plat bij je billen :j Weer niet te hoog anders zit je boven je pommel uit :+
Of een smaller paard kopen dan is mijn probleem opgelost. Maar na 11 jaar zet je die ook niet zomaar op boktmarkt.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 16:32

Oké, bedankt!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:02

Geryon schreef:
Mirjam1202 schreef:

Ik denk dat als je een paard met ingebouwde inlages hebt, zoals bijv. haflingers waarvan de ruggegraat in een geultje ligt, dat je dan wel met een bontje/onderlegger kan rijden in plaats van een pad met inlages.

Zelfs als je zo'n paard hebt, zou ik dat alleen aandurven met een zadel dat VPS heeft, zonder VPS denk ik dat je toch wel wat meer drukverdeling nodig hebt :o

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:07

Klinkt heel simpel om zelf te maken jomaro >;)

Smallere paarden zou wel beter rijden,die van mij hebben ook een brede rug maar hou ze toch maar :D

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:09

Mijne paardje moet dan maar even naar de chirurg om inlages in te laten bouwen :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:14

Op laten spuiten met Botox 8-)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:35

pleiada schreef:
Klinkt heel simpel om zelf te maken jomaro >;)

Smallere paarden zou wel beter rijden,die van mij hebben ook een brede rug maar hou ze toch maar :D

:D Ja klinkt inderdaad simpel. Heb pas heel veel stukken schuimrubber van allerlei
diktes weg gedaan 8)7

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:44

Kirsha schreef:
Geryon schreef:

Zelfs als je zo'n paard hebt, zou ik dat alleen aandurven met een zadel dat VPS heeft, zonder VPS denk ik dat je toch wel wat meer drukverdeling nodig hebt :o

Inderdaad met vps ja!

En inderdaad jomaro of zo'n bontje die als schuilplaats voor pony's kan dienen :D :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:55

jomaro schreef:
pleiada schreef:

Dan kan Peereboom wel zoiets voor je maken! Die maakt paard zit voor kinderen en ook voor in rolstoelen.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:57

Jetta dat hou ik even in gedachte vooral als mijn eigen knip plak en knutsel Hipsaver niet lukt.

Jaren terug kwamen wij in het revalidatiecentrum (Breda) waar ze me ook vast verder hadden kunnen helpen. Kan nu de zitting uit mijn zoon zijn rolstoel op maat knippen om uit te proberen maar ja hoe ga ik dat uitleggen :=

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:17

jomaro schreef:
Jetta dat hou ik even in gedachte vooral als mijn eigen knip plak en knutsel Hipsaver niet lukt.

Jaren terug kwamen wij in het revalidatiecentrum (Breda) waar ze me ook vast verder hadden kunnen helpen. Kan nu de zitting uit mijn zoon zijn rolstoel op maat knippen om uit te proberen maar ja hoe ga ik dat uitleggen :=

:D Misschien geloven ze je als je aangeeft dat je zoon meer ruimte wilde in zijn rolstoel en dat jij daar alvast voor gezorgd hebt maar dat het achteraf toch een beetje tegen viel .... tsja en toen kon je het niet meer plakken :Y)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:00

Bontzitting lijkt me ook echt heerlijk zitten en staat zeker op mijn verlanglijstje :))

Vandaag ga ik de justadjust passen, ben erg benieuwd!
Vind hem wel wat groot ogen, is die trouwens gewoon even lang als een cheyenne maat 1, ja toch?
Achja we zullen het zien, heb er ook verschillende pommels bij dus dat is wel fijn :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:01

Die brommen zo gezellig :D

Aaaah ... je hebt het gauw veranderd -O-

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:14

Haha gelukkig geen hommels maar pommels, altijd leuk typen op je mobiel :=