Normaliter heeft mijn paard (1.57m) maat Cob voor halsters en hoofdstellen. Valt de Micklem "cob" (Small Horse?) hetzelfde uit? Of ben ik beter af als ik een Full (Standard Horse?) bestel....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zinzi_jewel schreef:Die kale plekken .
Ik zou denken dat paard ergens anders last van heeft en niet ineens alleen van t hoofdstel .
Door het zachte weer nu , zie je ook veel paarden die schimmel hebben en andere huid aandoeningen ...
xxVon schreef:Zinzi_jewel schreef:Die kale plekken .
Ik zou denken dat paard ergens anders last van heeft en niet ineens alleen van t hoofdstel .
Door het zachte weer nu , zie je ook veel paarden die schimmel hebben en andere huid aandoeningen ...
Ja zoiets dacht ik ook, vooral omdat het hoofdstel al jaren in gebruik is.
Alles zit op het kortste of eennakortste gaatje. Maar dan past het op zich ook wel
Met bit straks verwacht ik weer iets meer ruimte over te hebben, want dan kunnen de bakstukken vermoedelijk iets langer.
Maar ik denk dat cob haar meestal het beste zit. Bij Mish zit je voornamelijk ermee dat haar neus zo fijntjes is, dat maakt het lastig om dingen goed passend te krijgen.
Met de Micklem bleef ze schudden met het hoofd zodra ze druk op de neus kreeg, hierbij volgt ze de hand meteen, dus dat is wel echt een flinke vooruitgang. We zijn voorzichtig met een beginnetje bezig van grondoefeningen van klassieke dressuur (zie foto), en dat pakt ze heel fijn en ontspannen op, reageert goed op de hulpen. Ik zal jullie op de hoogte houden wanneer we erop gaan in de toekomst.