Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 21:58

Je kaakriem lijkt ook wel erg strak zo op de foto? Bij beide hoofdstellen zie je echt de wang ingedrukt worden.

Zou kopstuk nog moeten vormen? Is die soepel of echt nog wat stijvig zoals sommige nieuwe hoofdstellen zijn?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 22:18

Ik vind de stubben nog erg stug. Het hele hoofdstel eigenlijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 07:28

Gisteravond laat nog even een keer gepast, maar gewoon besloten dat hij terug gaat. Voor dat geld moet hij gewoon "wow" zijn en dat is hij niet.
Snap ook wat je zegt MWM, maar er kunnen met gemak nog 2 vingers (rechtop) tussen de kaakriem.... dus ook dat zit gewoon niet lekker op de een of andere manier.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 08:05

Ik heb een stubben gehad. Die moet je eigenlijk paar keer goed poetsen voor hij soepel en goed valt.
Maar m'n huidige paard vond hem niet zo prettig zitten .
Dus heb m weggedaan .
Stubben zou de rondingen achter de oren kleiner moeten maken en minder stug . Dat gaat schelen.
Heb nu een simpele LJ , helaas met aansnoer neusriem. En aangezien ik m niet strak doe heeft de dubbele riem tijd nodig om soepel te worden . En ben in aan t puzzelen. Want op alles is full ook full maar keelriem en neusriem band lijken wel cob .

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:52

Heeft iemand al ervaring met het Le Mieux hoofdstel Arika Drop?

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:56

Iemand hier al ervaring met de Passier Fantastic?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:17

Hoe vinden jullie dit zitten?

Afbeelding

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 01:16

Haha die oren op de eerste foto :D

Ik vind hem persoonlijk een beetje strak/krap achter de oren. Zie persoonlijk liever iets meer ruimte.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 06:57

Ik heb dit hoofdstel aangemeten gekregen via bridle2fit. Maar mijn instructrice maakte ook een opmerking.

Ze heeft een vrij brede atlas en veel gaat toch snel richting dat oor.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 08:03

Ik zou hier niet vrolijk van worden.
Grote kans dat dit irritatie gaat geven.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 09:30

Heeft iemand toevallig een foto van hoe het idealiter zou moeten vallen? Als ik zo rondkijk vind ik eigenlijk alles dicht tegen het oor aan liggen :+

En iemand die zo vanaf de foto wellicht een andere bridle2fit optie zou kunnen geven?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 09:37

Mijn bridle2fit valt niet zo, nee. Even zoeken of ik een foto heb. Ik ben wel na een tijdje gewisseld van ene kopstuk naar ander. Had geen klachten maar mocht hem uitproberen en paard liep er nog fijner op, terwijl zonder proberen ik nooit erachter was gekomen dat het beter kon.

Alleen moesten wij bijvoorbeeld al andere maat zodat de oren goed vielen en ook frontriem ruimer nemen.
Zoals je ziet loopt mijn kopstuk dus verder door en de uitsparingen beginnen okk pas bij de oren, maar kleiner was te smal en stopte ook te snel

Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 11:05

Weet jij toevallig welk kopstuk je hebt? Ik krijg nu nog de HP1 opgestuurd om te proberen. Dat zachtje randje is wel nog iets bewegelijk op dit kopstuk, dat heeft de HP1 dan niet

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 11:50

Ik heb 5 volgens mij. 1 heeft door het smallere wel juist wat meer ruimte voor oren. En 1 is ook gewoon onderlegd, maar ook zachte randje (wat die dus ook heeft want dat is gewoon onderlegde) wil je niet tegen oren krijgen.

Ik ben echt heel tevreden over alle onderdelen en zal ze ook gewoon opnieuw kopen. Maar heb ze wel altijd zelf uitgezocht qua grootte enzo, de verkoopster liet opties zien en wat ik kon proberen maar fitten heb ik zelf gedaan := Ik weet heel goed hoe ik wil dat het zit en wat ik wil ontwijken qua plekken van het hoofd. Hoofdstel is alweer 8 jaar oud geloof ik, kopstuk dan 7 denk ik. Ga hopelijk binnenkort wel weer nieuwe samenstellen maar is niet nodig qua kwaliteit. Meer veranderde voorkeur

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 12:43

Afbeelding
Afbeelding
Hier ook een b2f

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 15:37

Hallo,

Ben erg benieuwd wat jullie van mijn hoofdstel vinden kwa ligging..

2e foto was frontriem iets gezakt die moest iets omhoog zoals de andere foto en heeft opzich wel genoeg ruimte denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 19:52

Vandaag even nieuwe fotos gemaakt heb toch t idee dat die achter ze oor iets strak lijkt te zitten bij de cirkel?

Maar ik heb geen idee wat voor soort ander kopstuk ik dan zou moeten hebben? Jullie ervaring hierin

Afbeelding

Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 20:10

Dit kopstuk is niet passend voor jouw paard, precies om wat je aangeeft met de cirkel.
Een groter kopstuk van dit model zal tussen de oren waarschijnlijk weer te breed worden, waardoor je aan de andere kant van de oren een drukpunt krijgt.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 20:14

Dank voor je reactie!

Wat voor soort kopstuk zou ik dan moeten zoeken? Meer recht? Vind het zo lastig zoveel soorten
Dit is al Maat xfull , had inderdaad het idee dat haar oorschelp zegmaar precies niet in de ronding valt.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 19:13

Poging 2

Afbeelding
Afbeelding

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 21:16

Volgens mij ligt dit best mooi? Zo kopstuk zou ik ook moeten hebben denk ik, wat is dit voor merk?

Excuus ik lees het hierboven!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 21:52

Iemand ervaring met de Hööks Lingus? Geeft dit hoofdstel voldoende ruimte achter de oren en het kaakgewricht?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 01:31

Britt1 schreef:
Iemand ervaring met de Hööks Lingus? Geeft dit hoofdstel voldoende ruimte achter de oren en het kaakgewricht?

Er staan foto’s van mijn paard met de Lingus in dit topic als het goed is

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 11:34

Iccc schreef:
Volgens mij ligt dit best mooi? Zo kopstuk zou ik ook moeten hebben denk ik, wat is dit voor merk?

Excuus ik lees het hierboven!

Dit is de HP1 van Bridle2fit!

Die van mij heeft schijnbaar best brede oorschelpen wat het niet echt makkelijk maakt haha

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:55

Hoe zoeken / kiezen jullie een nieuw hoofdstel? Ik zie vaak door de bomen het bos niet meer... :')

Paard loopt nu op een rambo micklem, maar heeft niet veel ruimte achter de oren. Toch loopt hij er al jaren prima op... Ik wil eigenlijk toch eens kijken naar een ander hoofdstel, maar weet niet hoe... Ik kan moeilijk 10 hoofdstellen bestellen en passen lijkt me.

Paard heeft een bemerking precies achter de oren (foto's aanwezig). Toch lijkt hij daar nu met dit hoofdstel geen last van te hebben. Misschien is een beetje druk erop juist prettig, maar misschien ook juist niet en moet het ontlast worden? Geen idee, konden ze maar praten :+

Hoe gaat jullie zoektocht in zijn werk?