[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:36

Kwetal schreef:
Woepsie - zit je singel aan de andere klant ook zo laag??? In welk geval ik hem - met of zonder bontje - langer zou willen zien - dan ligt het zadel ook stabieler

Is dit laag? Hij zit bijna tegen het dekje aan en was niet aangesingeld om te rijden, puur om dekje te passen dus hij kan nog iets hoger. Moet de singel over mijn dekje heen dan? Ik begon met maat 55 en heb daarna deze maat 80 gekocht.
Met bontje zit ie voor mn gevoel wel te laag. Maar hoe doe ik dat dan als m'n dekje in de weg zit?

Kwetal

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:46

Ik vind het laag - tussen je zadel en de bovenkant van de singel zit nog een heel eind... wat heb je dan voor kasteel van een paard??? :oo Zo'n singel mag rustig over het dekje heen lopen - (je hebt een erg lang dekje) zolang er maar niets dubbel gaat zitten....

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:38

Kwetal schreef:
Ik vind het laag - tussen je zadel en de bovenkant van de singel zit nog een heel eind... wat heb je dan voor kasteel van een paard??? :oo Zo'n singel mag rustig over het dekje heen lopen - (je hebt een erg lang dekje) zolang er maar niets dubbel gaat zitten....

Misschien lijkt het kort omdat ik korte zweetbladen heb :+ ? Hij is 167cm...
Maar twijfelen over een langere singel kopen doe ik nu niet meer :D

Ik wilde geen bontje ivm schuiven maar ivm zijn comfort. Hij kijkt me altijd boos aan met aansingelen, met bontje niet. Dus daarom was ik benieuwd naar materialen voor het bontje en de maat tov de singel...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:41

En nu weet je het nog niet hahahahahaaa... sorry :o

Probeer eens de Ghost Westip singel.....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:46

ja. voor singelnijders idd de westip, fra of barefoot stretch&breath. De bf heeft een fijn zacht soort neopreenachtig hoesje.
maar dan opletten kwa maat. want die met elastiek rekken een beetje. Maar je hebt stoot genoeg om desnoods gaatjes bij te prikken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:48

De FRA en Westip rekken echt niet zoveel dat je er rekening mee moet houden met de lengte :) Dan moet je wel heel veel kracht zetten met aansingelen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:49

DubbelDun schreef:
De FRA en Westip rekken echt niet zoveel dat je er rekening mee moet houden met de lengte :) Dan moet je wel heel veel kracht zetten met aansingelen.

De barefoot een stuk meer.
Maar mijn bf van 80 en fra van 100 zitten toch echt hoger aangesingeld dan gewone singels van dezelfde lengte...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:28

Patsab schreef:
Hallo, weet iemand waar je nog de lexington kan aanvragen als testzadel,ik kan het behalve bij boomloospasservice nergens vinden en zij zit helaas behoorlijk ver weg om langs te laten komen.

Bij barefoot nederland? Gewoon laten opsturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:37

Ik ben ook heel benieuwd naar de Spaanse Ghost. :))
Helemaal als hij op het Spaanse Doma Vaquera zadel wordt geent...
Afbeelding

Ik vond de Barefoot Madrid ook al zo mooi, alleen is die erg lang en de vaste kussens leken me onthandig, maar het zag er prachtig uit <3

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:40

xyzutu2 schreef:
[ Afbeelding ]

Ik vond de Barefoot Madrid ook al zo mooi, alleen is die erg lang en de vaste kussens leken me onthandig, maar het zag er prachtig uit <3

Dat lijkt mij nou ook fijn, hoe lang moeten we nog wachten? :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:47

Hey Kwetal, ik ben de nieuwe Spaanse ghost al tegen gekomen vorige week op een buitenlandse website. :o mag je er hier nog niks over zeggen? Ik was een beetje aan het rond neuzen over ghost en zag 'm toen..

Mooi die roma zonder voorboogje op de vorige pagina!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:56

Kwetal schreef:

Begrijp je niet helemaal, sorry!
Ik heb maat 80, je raad Westip aan en die gaat tot max 85. Schieten we niet veel mee op toch. De singel die ik nu heb is aan beide uiteindes ook elastisch, trouwens.

Ik ga wel even zelf verder puzzelen. Helaas geen antwoord op mijn singelhoes vragen :7

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:05

Citaat:
Ik heb maat 80, je raad Westip aan en die gaat tot max 85. Schieten we niet veel mee op toch.

Nee hoor...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:16

Ik had t zelfde effect met mijn quilty met een 90 cm Fra eraan
Daarom zijn oa ook die stoot paddings bedacht denk ik
Je houdt nu eenmaal veel singelstoot over met kort zweetblad

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:22

woepsie90 schreef:
Kwetal schreef:

Begrijp je niet helemaal, sorry!
Ik heb maat 80, je raad Westip aan en die gaat tot max 85. Schieten we niet veel mee op toch. De singel die ik nu heb is aan beide uiteindes ook elastisch, trouwens.

Ik ga wel even zelf verder puzzelen. Helaas geen antwoord op mijn singelhoes vragen :7

ik had je al dit antwoord gegeven :

Duhelo schreef:
ja. voor singelnijders idd de westip, fra of barefoot stretch&breath. De bf heeft een fijn zacht soort neopreenachtig hoesje.
maar dan opletten kwa maat. want die met elastiek rekken een beetje. Maar je hebt stoot genoeg om desnoods gaatjes bij te prikken.

Duhelo schreef:
DubbelDun schreef:

De barefoot een stuk meer.
Maar mijn bf van 80 en fra van 100 zitten toch echt hoger aangesingeld dan gewone singels van dezelfde lengte...

De barefoot gaat idd maar tot 80.
Ik heb de fra (is dezelfde als westip) in 100 cm voor mijn trekpaard. Zowel FRA en westip kan je laten maken op de maat dat je zelf wil.
Deze singels zijn trouwens vol-elastisch. Kan je niet vergelijken met een gewone singel met aan beide kanten elastiek.

kwa bontjes er rond, bont rond een gewone singel schuift hier wel. Bont rond de FRA blijft redelijk stabiel.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:38

Roelke_ schreef:
Hey Kwetal, ik ben de nieuwe Spaanse ghost al tegen gekomen vorige week op een buitenlandse website. :o mag je er hier nog niks over zeggen? Ik was een beetje aan het rond neuzen over ghost en zag 'm toen..

Mooi die roma zonder voorboogje op de vorige pagina!

Welke site dan?
Hij is bijna klaar, maar er moeten nog war details aan worden aangepast

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:39

Hier geen problemen met bontjes om mijn westip singel

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:40

Barefoot werkt altijd met halve maten singels dus de Stretch & Breath en andere singels gaan t/m 85 cm.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:15

Dank jullie wel! Heb BZ gemaild over een westip op maat.

Jos_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:27

Hallo allemaal. Ik kom me melden in dit topic met een vraag over mijn Heather Moffett Fhoenix zadel. Het is een wat ouder zadel, zonder boom en zonder kopijzer met memory foam kussens.

Ik rijd er nu een half jaar mee en mijzelf bevalt het goed: Het zit heerlijk. MAAR... het tussenkanaal is vrij smal en het zadel rust daardoor op de ruggengraat van mijn paard. Natuurlijk is dat bij elk boomzadel uit den boze, maar is dat ook bij een boomloos zadel met foam kussens een probleem? Zo ja, hoe kan ik dat dan het beste oplossen? Ik heb al zitten kijken naar speciale pads, maar die hebben ook allemaal maar een smal "tussenkanaal". Wie kan mij adviseren?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:00

Misschien kun je even contact opnemen met per mi cavello? Die hebbrn ren passervicd van die zadels en verkopen ze ook. (Mocht je hier geen info krijgen)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:52

xyzutu2 schreef:
[ Afbeelding ]

Nee ook niet.. Maar een combi van een barokko met een schaap (maremma) kan ook heel mooi uitpakken :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:58

Jos_1 schreef:
Hallo allemaal. Ik kom me melden in dit topic met een vraag over mijn Heather Moffett Fhoenix zadel. Het is een wat ouder zadel, zonder boom en zonder kopijzer met memory foam kussens.

Ik rijd er nu een half jaar mee en mijzelf bevalt het goed: Het zit heerlijk. MAAR... het tussenkanaal is vrij smal en het zadel rust daardoor op de ruggengraat van mijn paard. Natuurlijk is dat bij elk boomzadel uit den boze, maar is dat ook bij een boomloos zadel met foam kussens een probleem? Zo ja, hoe kan ik dat dan het beste oplossen? Ik heb al zitten kijken naar speciale pads, maar die hebben ook allemaal maar een smal "tussenkanaal". Wie kan mij adviseren?

Heb je toevallig ook foto's waar ie op je paard ligt? Van zij en voor en achter?

En idd wat Maartje zegt is ook Goede tip, dealer kan je vast meer vertellen ook!

Jos_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:07

Ik zal morgen foto's maken.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:25

Afbeelding
Afbeelding

Vorige week barefoot cherokee als test zadel binnen gekregen.
Ze loopt er heerlijk onder. Maar zelf vindt ik dat ik wat kraampjes zit. Maat 2 is denk ik veel te lang voor haar. Wat vinden jullie?