[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:42

De piccolo is tot broekmaat 38, zo even uit mijn hoofd

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:45

Nessa schreef:
De piccolo is tot broekmaat 38, zo even uit mijn hoofd

Jup. Zo ver was ik zelf ook.
Maar hoeveel cm is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:52

Hier zie je de verschillen tussen normaal en piccolo:

Afbeelding
Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:02

xyzutu2 schreef:
Hier zie je de verschillen tussen normaal en piccolo:

[ [url=m/r8LWGO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bq7JwI.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* onwijs bedankt

Dan ga ik denk ik toch voor de piccolo..

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:24

@ KITTY daar ben ik zeker nieuwsgierig naar, naar die 4kante pads. Hopelijk zijn ze niet zo vreselijk lang. Mijn pony pad was super qua afmeting aan 57 cm. Heb je
een indicatie weken of maanden? Als je tzt een tester zoekt houd ik me aan bevolen. ....

@misscharlie de barrydale pad in 3 cm langer dan wat ik nu heb. Ik denkt dat dat te lang word en de haren afbreken....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:13

Heeft er iemand een idee waar e een singel voor een barefoot atlanta te vinden is? kleine nota, zadel ligt op een trekpaard, mijn FRA singel dat die persoon geleend heeft van 1 m past net, maar 1.20 zou net iets beter zijn. Singelgespen bij voorkeur niet blootliggend, en niet te duur.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:46

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:24

super, dankjewel!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:01

Hee dames, (zitten hier eigenlijk nog heren? ;) )

Helaas moet ik mijn BF'je te koop zetten. Ik heb lang getwijfeld, veel geprobeerd om het passend te krijgen op mijn ruintje met bizar spitse schoft en het leek best te gaan - tot ik vandaag het Podium Endurancezadel van stalhoudster erop legde en daarmee naar het bos ging. Hij liep zo veel ruimer en soepeler dat het me meteen duidelijk was dat de BF echt, echt niet lekker ligt voor hem.
Nu zou ik jullie graag advies willen vragen. Ik heb een Stella (dus de drytex Cherokee variant), maat 2, met pad met HD inlages, BF beugelriemen (geen beugels), seatsaverbontje, pommel zowel maat S als M en originele BF zadeltassen. Zie hieronder, alleen dus met andere tassen en zonder beugels/singel. Zadel is +/- 6 maanden gebruikt. Wat zou ik hiervoor kunnen vragen?

Afbeelding

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:41

Heeft er iemand al eens met een Freemax Western gereden? Binnenkort is de short versie Freemax "Round Reiner" bij Lilianne te testen! :D En bij kifrahorse.nl te bestellen :+

Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:00

Nooit mee gereden,maar wat leuk!Ben heel benieuwd naar hoe hij in het echt is en hoe hij rijdt :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:12

Daphneeeej schreef:
Duhelo schreef:
[ [url=m/tKgTBF.jpg]Afbeelding[/url] ]
de hidalgo met de wintec frontriser eronder.
extra dikte zou dus voldoende moeten zijn. ik kijk eens of ik materiaal vind die de dikte behoud en dat ik eventueel tussen het zadel en de kussens kan plakken. nu trekt die frontriser toch een beetje strak waardoor er vlgns mij toch wat druk op de ruggegraat komt

Dan ben ik toch van mening dat je beter dikkere kussens voor je hidalgo kan bestellen. Die dan aan de voorkant dikker zijn opgevuld zodat je geen extra frontriser dingen nodig hebt. Er bestaan volgensmij ook bolsters dacht ik dat het heten. Dit zijn shims die tussen de kussens en het zadel kunnen, maar aar ben ik niet mee bekend.
Je bent een reddende engel! ik heb shims liggen van mijn specialized saddle, en die er even vlug tussen geplakt, en zowaar, het zadel lag nu zelfs min of meer te hoog boven de schoft! Zal dan eens uitgebreid kijken welke shims er het beste onder gaan en om het passend te maken, maar dit zou wel eens kunnen lukken :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:34

Ik lees nog altijd mee in dit topic, en ben tot op heden nog steeds heel tevreden met mijn Hidalgo London special :D

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:44

*\o/*

Kitty_ schreef:
Heeft er iemand al eens met een Freemax Western gereden? Binnenkort is de short versie Freemax "Round Reiner" bij Lilianne te testen! :D En bij kifrahorse.nl te bestellen :+

[ [url=m/NO8tN2.jpg]Afbeelding[/url] ]

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:46

Leuk zadel om te zien die Freemax Western!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:51

Is een heel leuk zadel om te zien!

Wat ik ervan langs heb zien komen in Bokt de afgelopen jaren is dat niet veel mensen er 1 hebben, en dat de oudere versies ook wel wat probleempjes hadden met T-ophanging van fenders.

Maar dat is alweer tijden geleden opgelost begreep ik :)

Op Western Tack Room kun je wel wat ervaringen vinden :j

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:37

Kitty_ schreef:

[ [url=m/NO8tN2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toevallig kifra een berichtje gestuurd of ik het zadel kon testen! Lilianne is van welk bedrijf?

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:38

Dat ben ik, zie onderschrift :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:35

Wat gaaf dat de freemax binnenkort ook getest kan worden. Heb heel lang getwijfeld of ik die zou nemen, maar omdat ik hem nergens kon testen niet gedaan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:55

Meelezer meldt zich. Ik heb toevallig vandaag de freemax bekeken. Wel de 2013 versie, dus met mindere beugelophanging, die is bij dit zadel dan ook behoorlijk uitgelubberd. Vanaf 2014 schijnt het in orde te zijn. Die wil ik ook nog uitproberen. Verder erg mooi zadel!

Zijn er hier ook mensen die de startrekk western hebben uitgeprobeerd of de colorado van silverado reitsport? Beide western zadels.Deze schijnen in duitsland erg populair te zijn.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 22:09

Ik was vanavond mijn Justadjust aan het schoonmaken en toen viel me op dat aan de linkerkant een van de naden nu al door begint te slijten. Ik heb hem nu vier maanden waarvan twee maanden in gebruik. Ik ben bekend met het feit dat het wat sneller kan slijten maar ik vind dit wel erg snel eigenlijk :=

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:16

Kirsha schreef:
Ik was vanavond mijn Justadjust aan het schoonmaken en toen viel me op dat aan de linkerkant een van de naden nu al door begint te slijten. Ik heb hem nu vier maanden waarvan twee maanden in gebruik. Ik ben bekend met het feit dat het wat sneller kan slijten maar ik vind dit wel erg snel eigenlijk :=

Vreemd, waar slijten je naden precies? Ik heb een kleine 5 jaar lang een drytex gehad en nooit problemen gehad met slijtage. Kan het zijn dat de linkerzijde tegen de achterkant van je zadelkast aan komt en zo langs de achterwand schuurt met ophangen en optillen?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 22:19

Uhm, precies bij een van die stroken van het zweetblad zeg maar. Ik kan morgen wel even een foto maken. Het lijkt wel of er een soort plooi zit waarlangs het slijt. Hij komt in principe niet tegen mijn kast aan dus dat kan het niet zijn... Het zit ook zo'n beetje ter hoogte van de beugenopanging dus daar zal het wel door komen, hoewel het links erger is dan rechts. En ik maar denken dat ik net een stillere beenligging begon te krijgen :+

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:30

Mooi zadel van freemax!
Ik heb nu merkloze boomloze westernzadels. Als ik straks weer een baan heb wil ik eens kijken of ze echt goed liggen. Een jaar geleden heb ik een chiropractor naar mijn paardjes laten kijken en dat zat lichamelijk helemaal goed gelukkig.
Als ze nog steeds goed liggen hoef ik niet per se wat anders. Maar wat zijn fijne boomloze westernzadels?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:13