[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:46

Op een levend schaap zitten is veel zieliger -O-

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:49

Shirley schreef:
Op een levend schaap zitten is veel zieliger -O-

Ben bang dat je na afloop dan toch nog een dood schaap hebt :o

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:50

thirzanaomi schreef:
Zo'n bontje wil ik ook wel. Gewoon vacht is wel wat diervriendelijker. En het idee om op een dood schaap te zitten....
Heb je een foto?

Heb je dan een nep leren zadel? :p

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:53

2a54z6e45r6r schreef:
thirzanaomi schreef:
Zo'n bontje wil ik ook wel. Gewoon vacht is wel wat diervriendelijker. En het idee om op een dood schaap te zitten....
Heb je een foto?

Heb je dan een nep leren zadel? :p

Een cheyenne drytex *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:53

NJD schreef:
Hai allemaal,

Ik duik even in dit forum met een vraag over een Barefoot. Ik ben me hierin aan het verdiepen en heb inmiddels een London en een Cherokee uitgeprobeerd. Paard kan niet zo goed de langere zadels verdragen, daarom heb ik een maat 1 getest van beiden. Nu vraag ik me af of ik er goed inpas (kledingmaat 40/42). Voor mijn gevoel zit ik prima en niet achter op de lepel. Daarnaast heb ik na het rijden in het midden van het zadel geen 'zweetplek' waar ik zit en ervoor en erachter wel (zie foto). Is dit normaal of is de drukverdeling dan niet goed?

Hier de foto's van de London.

[ Afbeelding ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NVIXPKJU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LWVNYHKR.jpg
[ Afbeelding ]

En een filmpje van de Cherokee, waar ik wel wat in wiebel.
https://www.youtube.com/watch?v=4kVxPC_rh1A&feature=youtu.be

Graag jullie advies, bedankt!!

Ziet eruit alsof het wel kan hoor, als je inderdaad maar goed in de gaten houdt dat je echt op je zitbeenknobbels in het diepste punt van de zadels zit en niet op die cantle, want dat is voor niemands rug ideaal :)

Hihi, die bruine flappers in beeld tijdens dat filmpje :')

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:54

thirzanaomi schreef:

Ja dan moet je voor vacht gaan idd ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:54

Zinook schreef:
Even een vraagje tussendoor: ;)

Bij aankoop van mijn 2e hands London zadeltje kreeg ik deze pad erbij. Ik gebruik deze niet, want ik heb gelezen dat er een pad onder de BF hoort te liggen met bont of iets dergelijks aan de onderkant. Wat kan ik met deze pad?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oef, waardeloze rot-pads vind ik dit, je "moet" heel erg oppassen dat de inlages er aan de onderkant wel genoeg uitsteken zodat die ruggengraat-strook echt goed van het paard af opgetild wordt, anders kunnen ze plekjes er van krijgen.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:55

draaakje schreef:
Haha, je mag ook je eigen paard meenemen hoor Jomaro :P :+

Mijn bontje is van Vacht, zonder vel.

Snelste route is 85 km, maron loopt een 4,5 km per uur :=

Heb jij het bontje van barefoot die is dacht ik alleen van wol. De Christ is volgens mij met velletje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:56

thirzanaomi schreef:
Als bianca die bontjes nu eens in de aanbieding doet :o

Die bontjes daar heb ik steeds een levertijd op dus dat gaat niet gebeuren ben ik bang...en die goedkopere versie daar heb ik er ook nog maar 1 of 2 van liggen en dan zijn ze op en zijn alleen die duurdere van Barefoot er nog...dus het wordt alleen maar minder aantrekkelijk qua prijs naarmate je wacht :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:59

Keandra schreef:
Wij zijn vandaag gestart met ons Swann (Welsh A van 3j) om haar te beleren onder het zadel.
Dus vandaag kwam haar eigen zadel opeens op de proppen. :+

Ze liet zich keigoed opzadelen. En we hebben haar toen even kunnen longeren (dat vertikt ze normaal gezien, ze staat liever bij jou dan rondjes rond je te lopen, je wordt daar moe van).
Dan is Arwen (onze dochter van 6) er even opgegaan en hebben ze samen met mijn man een aantal rondjes gestapt.
(kindje op rug was al geoefend zonder zadel, dus dat vond ze totaal niet erg)

foto:
[ Afbeelding ]

We hebben juist nog een paar nodige kosten te maken aan het zadel.
De singelriem moet korter (of een nieuwe, of deze gewoon korter), extra gaatjes in beugelriemen en een kortere westernsingel laten maken (we hebben een 40cm singel singel gebruikt en het mag maximum de helft zijn :o )
(Waarom hebben wij altijd paarden die super korte singels nodig hebben, die van 40cm hebben we speciaal al laten maken voor een fjord, toch een ras die vaak een langere singel nodig heeft :o )

Staat goed +:)+

Echt, is die singel zo kort nodig...? Is het niet gewoon op te lossen door de singelstoot gewoon lekker ter grootte van Engelse stoten af te knippen, dicht te smelten en gaatjes erin? Ik ben daar zelf vrij resoluut in, ben niet zo'n liefhebber van overtollig materiaal en gedoe met stropdasknopen enzo :P

Toen mijn nichtje 6 was waren haar beentjes ook te kort voor de fenders. We hebben er dus zo lang korte beugelriempjes aan gehad en fenders bewaard tot de groter was :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:00

thirzanaomi schreef:
Ik zou toch zo graag de statistieken van de Barefootwebsite zien op het moment dat er zo'n tip hier op de pagina wordt gegeven. Volgens mij kan niemand het laten om dan toch even te kijken wat voor interessants daar dan op staat!

Lijkt me erg leuk om te zien.
Heb zelf ook 'stiekem' even gekeken.[/quote]

Ik heb niet gekeken hoor O:)

Wat een mooi welshje :~ <3 en dat zadeltje, zo schattig!

Oepsie, quote gaat verkeerd

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:01

2a54z6e45r6r schreef:
thirzanaomi schreef:

Ja dan moet je voor vacht gaan idd ;)

Maar heb wel een leren hoofdstel hoor. En ben ook geen veganist Ofzo.
Bestaat er eigenlijk -soort van- biologische schapenvel?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:03

Dat is dan neem ik aan wel een sukkelstap dan. :=

Die van mij kan zelfs als hij zin heeft in stap 5/6 km/u.

Haarballetje. :=
Afbeelding
En het is dus een emmer haar wat er dus op de grond lig. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:05

Statistieken die heb ik eigenlijk niet eens voor deze site volgens mij!
Maar over het algemeen heb je toch (veel) meer kijkers dan kopers hoor :P

En dan naderhand getreur en gemopper dat een bepaalde aanbieding er niet meer is, hihihi.

Humm....biologische schapenvacht...geen idee!

Bij Barefoot is het wel zo dat ze heel veel artikelen maken van schapenwol op een nylon drager, dan lijkt het grofweg schapenvacht maar is het dus wol als haren op nylon gezet i.p.v. met het leren velletje er nog aan.

Dat is zo gedaan bij de onderkant van de pads maar ook bij het nieuwe "Fellsattel" van Barefoot.
Daar hoeft dan geen schaap voor dood omdat het geschoren wol is, en het drukt de prijs ook. Ziet er ook best okee uit maar je moet er geen Christ Fellsattel naast leggen vind ik want dat toont echt veel luxer met dat echte lamsvel :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 22-04-14 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:05

Ja hoor, van een biologisch schaap :D
Maar je bedoeld het looien of zo denk ik?

Te veel spullen of kast te klein? Ik breid mijn territorium stiekum steeds verder uit, overal ligt troep van mij! Wel een voordeel, nu alles buiten mijn kast rond slingert, heb ik wel een nette kast!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:06

thirzanaomi schreef:
Maar heb wel een leren hoofdstel hoor. En ben ook geen veganist Ofzo.
Bestaat er eigenlijk -soort van- biologische schapenvel?

Ja, men neme een schapenvel en een alcoholstift en je schrijft op de onderzijde (vel kant) in grote letters BIO *\o/*

Weet niet of het bestaat, denk dat het allesinds veel geld kost om te verzekeren dat het schaapje volgens alle goeie regels geslacht is. Eigenlijk sta ik daar nooit bij stil :o Arme schaapies, m'n zadels zijn allebij lekker in leer en heb lamsvellen, voel me nu schuldig :p

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:08

pmarena schreef:
Keandra schreef:

Staat goed +:)+

Echt, is die singel zo kort nodig...? Is het niet gewoon op te lossen door de singelstoot gewoon lekker ter grootte van Engelse stoten af te knippen, dicht te smelten en gaatjes erin? Ik ben daar zelf vrij resoluut in, ben niet zo'n liefhebber van overtollig materiaal en gedoe met stropdasknopen enzo :P

Toen mijn nichtje 6 was waren haar beentjes ook te kort voor de fenders. We hebben er dus zo lang korte beugelriempjes aan gehad en fenders bewaard tot de groter was :)

Dank je, het staat haar goed.
Mijn man wilt de stropknoop erin kunnen doen. Dit omdat het zadel een pak beter blijft liggen en het aansingelen ook rustiger en makkelijker kan doorgaan. (Nu was het trouwens niet aangesingeld, ging niet omdat die strop veel te lang was).
En die singel was echt veel te lang, aan de ene kant zat hij in het hoogste gat en aan de kant met de strop kwam hij ook bijna aan het zadel (de lengte van de 2 gespen is 40cm, nog opgemeten, het stuk stof onder de gespen kwam zo hoog en dat zal ook niet aangenaam zijn.

Dat van die fender lengte, nog gewoon door de zadelmaker in de buurt 2 gaatjes laten bijmaken en het is ook mooi gedaan, dus daar gaan we geen andere beugels voor kopen. Heeft die man amper werk aan.
Zolang er geen kortere singel is, kunnen we niet verder, dus volgende week ga ik naar de ruiterwinkel een FRA singel laten maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:08

Is dat wit nog winterhaar Marcella of werkt dat niet zo bij die van jou dat de zomervacht wat donkerder is? :)

Dat zittingovertrek van BF is ook schapenwol en geen lamsvel trouwens zie ik, even nagekeken want ik twijfelde. Die op=op goedkopere is wel echt vel :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:13

Wintervacht lig op de grond en dit is met poetsen eraf gekomen. Zomervacht is heel licht en in de winter donkerder met rode gloed erover. Behalve als je scheer want dan heb je een schimmel.

Krijg neigingen om de rest er ook vanaf te scheren, want ben die hoeveelheid haren die eraf komen helemaal zat. Lijk geen eind aan te komen om nog maar niet te spreken over dat al mijn pads er dus niet uitzien met extra vacht.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:16

No_No schreef:
Te veel spullen of kast te klein? Ik breid mijn territorium stiekum steeds verder uit, overal ligt troep van mij! Wel een voordeel, nu alles buiten mijn kast rond slingert, heb ik wel een nette kast!

Lijkt me duidelijk: die kast is gewoon te klein...... Ik heb alles wat in/naast/op/in de buurt van de kast ligt/staat/hangt echt elke dag allemaal nodig (toch? ;) )

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:22

Mijn kast is ook veel te klein!
Ik voel me zelfs schuldig als ik vlees eet, behalve bij biologische kip (ook vreemd eigenlijk), dus een biologisch schapenvachtje leek me ook een idee, maar de oplossing van barefoot is natuurlijk ideaal, alleen jammer dat het iets minder mooi is.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:22

Ja ik bedoel echt schapenvacht zonder velletje:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... chaap.html
Wel iets minder mooi inderdaad als echt lamsvel, maar het zit heerlijk zacht, en er hoeft geen schaap/lam voor dood.

Hmmm, dat wordt een flinke tocht te paard om even te komen testen :P

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:35

Thnx Pmarena. Ik heb de pad een keer gebruikt om te testen, maar ik had het idee dat het te strak om zijn rug lag. Daarna niet meer gebruikt. Maar op MP zetten dan.

Oeee die seatsavers ja. Dat is ook eentje die op mijn wensenlijst staat. Maar dan wel die van BF zelf waarbij deze de originele seat vervangt. Lijkt me heerlijk rijden.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 01:00

Ik vind het echt sneu voor de schapen, maar mennnn!! het ziet er te comfortabel uit allemaal. Die bbp/zadels van christ en grandeur, de seatsavers van barefoot... Wel mooi dat er dus ook rekening wordt gehouden met dierenwelzijn!!

Die madrid's zijn gelukkig voor mijn portemonnee een maat 2 _O-

Ik bedenk me ineens dat ik vannacht over ghost zadels heb gedroomd!! :oo Haha, dat ik een spring-model kon lenen van iemand bij mij op stal :') en toen dacht ik: huh, hoe kunnen ze nou een springzadel hebben bij ghost? ... Kijk erg uit naar het testen dus :o

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 01:23

pmarena schreef:
Als het me lukt om een geldboom te kweken krijgen jullie allemaal een stekje :j

Die Arizona maat 3 is me ook echt een blok aan het been, vandaar de al belachelijk lage prijs...
Het ergste is nog...2 jaar geleden heb ik hem een keer verkocht, maar toen kon ik hem nergens vinden, dacht dat hij dan blijkbaar toch al eerder verkocht was, en heb ik maar een maat 2 gestuurd die die klant ook prima beviel. En een maand later kwam dat kalote-ding ineens weer boven water :oo

Het is op zich een heel leuk zadel voor iemand die een flink paard heeft en gewoon heel erg ruim wil zitten, of een slanke mamma die samen met kind wil rijden, of weet ik wat :P

Ik heb er al 100 keer over getwijfeld. Maar het probleem is dat ik 2 paarden heb en hij dan dus alleen maar op mijn trekpaard past. Ik ben nu maar voor een maat 2 gegaan, maar het blijft kriebelen. Ieder zadel wat ik erop leg lijkt wel een shetlander zadeltje, die maat 3 zou beter staan.