Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NJD schreef:Hai allemaal,
Ik duik even in dit forum met een vraag over een Barefoot. Ik ben me hierin aan het verdiepen en heb inmiddels een London en een Cherokee uitgeprobeerd. Paard kan niet zo goed de langere zadels verdragen, daarom heb ik een maat 1 getest van beiden. Nu vraag ik me af of ik er goed inpas (kledingmaat 40/42). Voor mijn gevoel zit ik prima en niet achter op de lepel. Daarnaast heb ik na het rijden in het midden van het zadel geen 'zweetplek' waar ik zit en ervoor en erachter wel (zie foto). Is dit normaal of is de drukverdeling dan niet goed?
Hier de foto's van de London.
[ Afbeelding ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NVIXPKJU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LWVNYHKR.jpg
[ Afbeelding ]
En een filmpje van de Cherokee, waar ik wel wat in wiebel.
https://www.youtube.com/watch?v=4kVxPC_rh1A&feature=youtu.be
Graag jullie advies, bedankt!!
Zinook schreef:Even een vraagje tussendoor:![]()
Bij aankoop van mijn 2e hands London zadeltje kreeg ik deze pad erbij. Ik gebruik deze niet, want ik heb gelezen dat er een pad onder de BF hoort te liggen met bont of iets dergelijks aan de onderkant. Wat kan ik met deze pad?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
thirzanaomi schreef:Als bianca die bontjes nu eens in de aanbieding doet
Keandra schreef:Wij zijn vandaag gestart met ons Swann (Welsh A van 3j) om haar te beleren onder het zadel.
Dus vandaag kwam haar eigen zadel opeens op de proppen.![]()
Ze liet zich keigoed opzadelen. En we hebben haar toen even kunnen longeren (dat vertikt ze normaal gezien, ze staat liever bij jou dan rondjes rond je te lopen, je wordt daar moe van).
Dan is Arwen (onze dochter van 6) er even opgegaan en hebben ze samen met mijn man een aantal rondjes gestapt.
(kindje op rug was al geoefend zonder zadel, dus dat vond ze totaal niet erg)
foto:
[ Afbeelding ]
We hebben juist nog een paar nodige kosten te maken aan het zadel.
De singelriem moet korter (of een nieuwe, of deze gewoon korter), extra gaatjes in beugelriemen en een kortere westernsingel laten maken (we hebben een 40cm singel singel gebruikt en het mag maximum de helft zijn)
(Waarom hebben wij altijd paarden die super korte singels nodig hebben, die van 40cm hebben we speciaal al laten maken voor een fjord, toch een ras die vaak een langere singel nodig heeft)
thirzanaomi schreef:Ik zou toch zo graag de statistieken van de Barefootwebsite zien op het moment dat er zo'n tip hier op de pagina wordt gegeven. Volgens mij kan niemand het laten om dan toch even te kijken wat voor interessants daar dan op staat!
thirzanaomi schreef:Maar heb wel een leren hoofdstel hoor. En ben ook geen veganist Ofzo.
Bestaat er eigenlijk -soort van- biologische schapenvel?
pmarena schreef:Keandra schreef:
Staat goed
Echt, is die singel zo kort nodig...? Is het niet gewoon op te lossen door de singelstoot gewoon lekker ter grootte van Engelse stoten af te knippen, dicht te smelten en gaatjes erin? Ik ben daar zelf vrij resoluut in, ben niet zo'n liefhebber van overtollig materiaal en gedoe met stropdasknopen enzo
Toen mijn nichtje 6 was waren haar beentjes ook te kort voor de fenders. We hebben er dus zo lang korte beugelriempjes aan gehad en fenders bewaard tot de groter was
No_No schreef:Te veel spullen of kast te klein? Ik breid mijn territorium stiekum steeds verder uit, overal ligt troep van mij! Wel een voordeel, nu alles buiten mijn kast rond slingert, heb ik wel een nette kast!
pmarena schreef:Als het me lukt om een geldboom te kweken krijgen jullie allemaal een stekje
Die Arizona maat 3 is me ook echt een blok aan het been, vandaar de al belachelijk lage prijs...
Het ergste is nog...2 jaar geleden heb ik hem een keer verkocht, maar toen kon ik hem nergens vinden, dacht dat hij dan blijkbaar toch al eerder verkocht was, en heb ik maar een maat 2 gestuurd die die klant ook prima beviel. En een maand later kwam dat kalote-ding ineens weer boven water
Het is op zich een heel leuk zadel voor iemand die een flink paard heeft en gewoon heel erg ruim wil zitten, of een slanke mamma die samen met kind wil rijden, of weet ik wat