Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Azmay schreef:SecretLIN schreef:[ [url=m/RvhKDe.png]Afbeelding[/url] ]
weet iemand of dit onder boomloos kan
Misschien als je er de ruggegraat uit snijd zeg maar, maar ik heb de onderkant wel eens gezien en die loopt gewoon door dus lijkt me zo niet geschikt.
RoyalMemory schreef:Hallo, weet iemand wat het verschil is tussen een startrekk espaniola en een Deuber Relvas?

Beste beslissing die ik gemaakt heb. Kwetal schreef:RoyalMemory schreef:Hallo, weet iemand wat het verschil is tussen een startrekk espaniola en een Deuber Relvas?
Het binnenwerk - zelfde fabriek, zelfde buitenkant, maar de Espaniola heeft geen boom (leer met kussens) en de Relvas heeft een flexibele boom - beiden hebben ze een verstelbare pommel - (Werkt ook iets anders, maar resultaat is min of meer eender)
, alleen vraag ik me wel af hoe goed ze op echt smalle paardjes zitten. De voorboom is namelijk wel te verstellen, maar als je hem smaller instelt komt de voorkant van het zadel steeds hoger boven het paard te liggen. Ik heb dan ook al wat zadels voorbij zien komen die achterover kiepten omdat de voorboom door het smaller instellen zo hoog kwam te liggen. Bij de Deubers zie ik dat trouwens duidelijker dan bij de Startrekks, vooral de Deuber Quantum en helemaal de Deuber Quantum Sport ligt soms wel heel bijzonder... Kwetal schreef:RoyalMemory schreef:Hallo, weet iemand wat het verschil is tussen een startrekk espaniola en een Deuber Relvas?
Het binnenwerk - zelfde fabriek, zelfde buitenkant, maar de Espaniola heeft geen boom (leer met kussens) en de Relvas heeft een flexibele boom - beiden hebben ze een verstelbare pommel - (Werkt ook iets anders, maar resultaat is min of meer eender)
xyzutu2 schreef:Ik dacht dat de productie inmiddels volledig was losgekoppeld en dat de Startrekks nu in Zuid Amerika gemaakt worden?
Op een Duits forum las ik bovendien dat Deuber zich niet meer met de vorm van de Startrekks bemoeit. Startrekk heeft recent al zijn modellen opnieuw vormgegeven zodat de ruiter nog smaller komt te zitten. Ze hebben nog wel een flexibele leren boom, maar de padding rondom die 'boom' is aangepast.
Ik vind Startrekk zadels net als die van Deuber echt, alleen vraag ik me wel af hoe goed ze op echt smalle paardjes zitten. De voorboom is namelijk wel te verstellen, maar als je hem smaller instelt komt de voorkant van het zadel steeds hoger boven het paard te liggen. Ik heb dan ook al wat zadels voorbij zien komen die achterover kiepten omdat de voorboom door het smaller instellen zo hoog kwam te liggen. Bij de Deubers zie ik dat trouwens duidelijker dan bij de Startrekks, vooral de Deuber Quantum en helemaal de Deuber Quantum Sport ligt soms wel heel bijzonder...
De productie van de zadels werd al jaren door een of ander Zuid Amerikaans land verzorgd. Alleen de styling en ontwikkeling gebeurde in Duitsland. Ik heb al jaren geen nieuwe Startrekk meer in handen gehad, maar wat dat betreft was het net Trekker - een dikke platte lap met kussens en de vorm werd er door de pommel/cantle en kussens aan gegeven. Ik kan dat met de beste wil van de wereld geen leren boom noemen....
Wat niet wegneemt dat de constructie briljant is....en voor heel veel paarden en hun ruiters goed werkt.
Jackytje schreef:Dat zóu kunnen komen als de haren van het lam ook naar achteren liggen; mét draads schuift sneller als tégen draads. Daarom hoort een echt schaap onder een zadel ook altijd naar voren te staan ipv naar achteren.Qua ruggengraat vrijheid zijn de Mattes pads wel super fijn. Het enige nadeel vind ik dat 't lamsvel sneller gaat schuiven...
DubbelDun schreef:Jackytje schreef:Dat zóu kunnen komen als de haren van het lam ook naar achteren liggen; mét draads schuift sneller als tégen draads. Daarom hoort een echt schaap onder een zadel ook altijd naar voren te staan ipv naar achteren.Qua ruggengraat vrijheid zijn de Mattes pads wel super fijn. Het enige nadeel vind ik dat 't lamsvel sneller gaat schuiven...
Domme opmerking, maar ik gok dat zelfs als ik de haren tegen de richting in borstel het terug glad gaat strijken? Ze zit nu ook in haar zomervacht dus dan is ze sowieso al sneller een glijbaan
xyzutu2 schreef:Ik was in de war omdat je schreef dat Deuber en Startrekk in dezelfde fabriek werden gemaakt, ik vroeg me daardoor af of ik iets gemist had. Maar Deuber wordt inderdaad in DE gemaakt wordt en Startrekk in Zuid Amerika. Startrekk heeft trouwens ook alweer een jaar of 5 drukverdelende plaatjes onder de stijgbeugelophanging zitten, dus sindsdien zijn die zadels ook steviger dan daarvoor.




De Spaanse Ghost gaat daar in niets op lijken....
Thanks