Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:06

xxsaffieraxx schreef:
Ik heb de chili en huntergreen al binnen *\o/*

[ [url=m/rMbwZq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Falalalaalaa lalalalaaa

Ik wacht met smart op de mijne. Ik heb ze besteld bij hopevalley

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:01

Getup schreef:
oooooh waar besteld?
de 2 naast elkaar doet n beetje kerstachtig aan, whaha. Ik wil vooral ooit de rode.

Haha inderdaad <<)
Ik heb ze besteld in Engeland bij Cork Farm Equestrian

Heb laatst een rood onderlegd lakhoofdstel 2de hands gekocht voor mijn bijna 2 1/2 jarige fries ( gewoon om alvast te oefenen en omdat ik graag veel rood voor hem wil)
Nu hoopte ik dat de chilli er bij zou passen en het past echt perfect _/-\o_

Afbeelding

Moossie90

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:46

Super mooi!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:57

Ik heb mijn witte X grip Twin Sided ook binnengekregen. Gisteren had mijn dochter een oefenwedstrijd met mijn paard, dus gelijk gebruikt. Zo fijn, niet meer dat geklooi met losse anti slip dekje.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:38

Zou die hunter green ook nog in “numnah” vorm komen? Dus niet helemaal zadelvormig maar half....

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:12

Afbeelding

Blij! *\o/*

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:21

Setteli schreef:
Ik heb mijn witte X grip Twin Sided ook binnengekregen. Gisteren had mijn dochter een oefenwedstrijd met mijn paard, dus gelijk gebruikt. Zo fijn, niet meer dat geklooi met losse anti slip dekje.

Lemieux x-grip twin sided DR full te koop of te ruil
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m1460586031? ... ialbuttons

Iets voor jou? (Niet mijn dekje)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:00

oooh vind vooral de rode zo mooi! Bij Cork farm overigens uitverkocht nu....

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:10

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:56

upendo schreef:
Setteli schreef:

Lemieux x-grip twin sided DR full te koop of te ruil
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m1460586031? ... ialbuttons

Iets voor jou? (Niet mijn dekje)

Oei, dat was inderdaad iets voor mij geweest. Prijs is leuk, maar ben nu net weer blut door aanschaf van het witte dekje. En de kleur is :( Staat niet echt op mijn vosje .

Ik heb gelukkig ook nog een zwarte.
En ik heb een kobaltblauwe met alleen grip op de bovenkant. Die wil ik nog verkopen.
2x mee gereden, dus zo goed als nieuw

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:33

Ik meld me hier ook even :o
Helemaal om qua dekjes van lemieux (helaas :+ ), nu nog alleen een ice blue en met mijn studenteninkomen zit een nieuw dekje er voorlopig ook niet in maar die Hunter Green zou echt tof staan op mijn pony <3
Ik heb ook Lemieux mesh brushing boots alleen gebruik ik deze bijna niet, omdat ik toch altijd weer naar mijn crossbeschermers grijp qua ventilatie. Mocht hier iemand interesse hebben in mesh brushing boots maat M in het zwart, ze zijn nog zo goed als nieuw :)

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:31

Wauw, als ik zo de reacties lees ben ik denk ik de enige die de kleine lusjes boven aan het dekje super irritant vind :+
Ik doe altijd alleen de singelstoten door de lus heen, en de bovenste lussen frommel ik onder mijn zadel weg, of ik knip ze er gewoon af. Maar deze lusjes moet je echt vastmaken anders is het ook irritant.. Ik haal altijd na het rijden het dekje onder mijn zadel weg, en dat moet snel en makkelijk, en nou loop ik steeds te klieren met die lusjes die nog los moeten :')

Verder zijn het inderdaad wel fijne dekjes, heb nu een hele saaie zwarte voor het springen, en een witte met borduring voor op wedstrijd :)

Daarnaast ook de pyama van lemieux, waar ik heel blij mee ben. Eerder had ik er een van horzehoods, maar vind de lemieux echt een stuk fijner qua pasvorm.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:55

Nee hoor. Ik vind die bovenste ook totaal nutteloze vervelende lusjes. En er gaat dus ook vrij snel een schaar in. Probleem opgelost.
De 3 extra lusjes onder de singel vind ik dan wel weer ideaal.

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:41

Nog even een vraagje over beenbeschermers... Welke zouden geschikt zijn als peeskap en strijklap? Mijn paard strijkt niet/tikt niet aan, maar is uit voorzorg. Die van Br heb ik eigenlijk altijd, maar zijn van zo'n slechte kwaliteit, bij stalgenoten zie ik ook dat bijv. die van eppeljeck niet van al te beste kwaliteit zijn. Dus ik zoek naar iets anders.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:55

Wij hebben op stal verschillende modellen van lemieux, ik gebruik de snug boots voor en de technique beschermers achter, een stalgenootje heeft rondom de technique (al is dit model vgm niet meer te koop).

Een ander stalgenootje heeft gister de impact responsive gel gekocht (maar nog niet geprobeert) en ik heb voor mijn jonkie brushing boots. Deze heb ik echter ook nog niet echt gebruikt, alleen paar x om gehad voor het wennen.

Over alle peesjes die we tot nu toe gebruikt hebben kan ik zeggen dat ik de kwaliteit echt super vind. Vergeleken met andere merken valt me vooral op dat de binnenkant een stuk langer zacht blijft. Deze werd bij ons bij een ander set van BR bv. erg snel 'stijf' en hard. Ook de pasvorm ben ik zeer tevreden over.

Welke het beste bij jou en je paard passen hangt denk ik ook van je doel af (Springen? dressuur) maar ik denk persoonlijk dat je met lemieux altijd wel goed zit!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:59

Het valt mij wel op dat bij beschermers met zachte onderdelen de stof wel snel beschadigt.

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:03

Wij doen aan dressuur, werken wat met balken in de bak en gaan naar het bos. De BR beschermers van vroeger (man wat klinkt dat oud) die zijn nu bij ons nog het beste. Een setje nieuwe zijn al kapot. Het neopreen gaat gewoon kapot en scheurt los van de peeskap. Zo zonde....

Ik ga even naar de beschermers kijken die je noemt Renee_S. Dank je!

@Upendo, ook bij lemieux?

Misschien wil ik wel iets wat niet bestaat... stevig, zacht voor het dier, niet te warm en niet te snel stuk :D :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:07

Ja juist bij lemieux. Bij de snugboots en derby pro beschermers schuurt het stuk aan de onderkant. Heb ik bij BR of Eskadron nooit.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:28

upendo schreef:
Ja juist bij lemieux. Bij de snugboots en derby pro beschermers schuurt het stuk aan de onderkant. Heb ik bij BR of Eskadron nooit.

Dit herken ik dan weer totaal niet bij lemieux, en juist wel bij BR! Eskadron heb ik ook ooit gehad, beschermer an sich bleef lang mooi, alleen klittenband werd helaas snel slecht. Sindsdien heb ik alleen nog maar bescherming met kliksluiting

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:48

Hahaha grappig, die lusjes gaan er bij mij al af voordat ik het schabrak voor het eerst op mijn paard leg. Zo onzinnig, maar verder super fijne schabrak. Die mull Berry is echt gaaf

Vorige week nog een black currant gekocht, zo gaaf om mijn zwarte tink

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:56

Ik heb de snugboots en nog nooit zo´n fijne peesbeschermer gehad qua pasvorm. Ik vind de sluitingen vele malen fijner dan klittenband en ze zakken nooit af tijdens het rijden. Ik heb ze nu 1,5 jaar en verder geen beschadigingen of iets dergelijks. Het elastiek rekt ook niet uit.

Volgensmij waren ze eerst wel iets anders. Ik heb ze zelf ook voor de achterbenen en die heeft echt rot sluitingen. Die sluitingen zijn "hard" terwijl degene die ik voor de voorbenen heb wel zacht zijn, daardoor gaat die sluiting ook lastig los en vast. Ik heb die voor de voorbenen een paar maanden later gekocht, dus denk/hoop dat dat misschien een vernieuwde variant was op die oudere. Ik heb overigens niet de allernieuwste versie.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 16:42

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:28

Ik heb vandaag Lemieux rijbroek gezien in 't echt, wow, wat een mooie broek ! Het lijkt echt confortable !
ik weet 't nu wat ik wil onder mijn kerstboom :)

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 07:59

upendo schreef:

Hmm onhandig -O-
Ik twijfel nog even verder. Hoopte op onderstaande. Het zal ook vast per paard anders zijn.

Lottekuhh_x schreef:
Ik heb de snugboots en nog nooit zo´n fijne peesbeschermer gehad qua pasvorm. Ik vind de sluitingen vele malen fijner dan klittenband en ze zakken nooit af tijdens het rijden. Ik heb ze nu 1,5 jaar en verder geen beschadigingen of iets dergelijks. Het elastiek rekt ook niet uit.

Volgensmij waren ze eerst wel iets anders. Ik heb ze zelf ook voor de achterbenen en die heeft echt rot sluitingen. Die sluitingen zijn "hard" terwijl degene die ik voor de voorbenen heb wel zacht zijn, daardoor gaat die sluiting ook lastig los en vast. Ik heb die voor de voorbenen een paar maanden later gekocht, dus denk/hoop dat dat misschien een vernieuwde variant was op die oudere. Ik heb overigens niet de allernieuwste versie.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:38

Skogan schreef:
Ik heb vandaag Lemieux rijbroek gezien in 't echt, wow, wat een mooie broek ! Het lijkt echt confortable !
ik weet 't nu wat ik wil onder mijn kerstboom :)

Ik had hem gisteren aan.. hij is prachtig maar de pasvorm past mij helaas niet