[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:48

Ik word niet echt warm van de foto's van haar website. Ik zoek echt iets wat vergelijkbaar is met de originele barefoot pas. Die van kifra lijken me ook fijn maar die hebben niet de goede afmeting en of model

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:01

_Engel_ er komen over een poosje 4 kante luxe Kifra-pads, echter kan ik nog geen exacte levertijd aangeven :o

Voor de liefhebbers: vandaag 10% korting op het hele assortiment dus ook de Kifra-pads! ;)

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:28

Kitty_ schreef:
_Engel_ er komen over een poosje 4 kante luxe Kifra-pads, echter kan ik nog geen exacte levertijd aangeven :o

Voor de liefhebbers: vandaag 10% korting op het hele assortiment dus ook de Kifra-pads! ;)

Heb je wel een beetje een indicatie hoe lang nog ongeveer? En zijn kifrapads ook evt met een inkeping voor hoge schoft te bestellen?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 09:38

zafan schreef:
Kitty_ schreef:

Heb je wel een beetje een indicatie hoe lang nog ongeveer? En zijn kifrapads ook evt met een inkeping voor hoge schoft te bestellen?

Nee helaas, zodra ik meer weet post ik het hier :)
Er komen geen pads met inkepingen. Ik gebruik de pads zelf op mijn 29 jarige oldtimer met hoge schoft en dat past overigens prima :o

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:31

_ENGEL_ schreef:
Nu wacht ik op mijn barrydale maat 0, maar daar is geen passend dekje voor in de goede maat. Ik dacht zelf aan een half pad en dan een normaal dekje, maar ben best bang voor schuiven. Mijn voorkeur gaat uit naar een dekje wat het zadel exact volgt of een vierkante. Iemand een tip of idee?

Ik heb zelf ook een Barrydale (maat 1) en heb daarvoor gewoon een bijpassende Barefoot pad. Is maat 0 zoveel kleiner?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:37

Kitty_ schreef:

Er komen geen pads met inkepingen. Ik gebruik de pads zelf op mijn 29 jarige oldtimer met hoge schoft en dat past overigens prima :o

Ik vond die inkeping bij de barefoot ook helemaal niet zo fijn. Ging over elkaar heen en daardoor juist wat drukken. Had wel hoge maar ook smalle schoft. Nu is ie daar wel stukje voller geworden dus zou nu miss dat probleem niet meer hebben. Dat weet ik niet. Nog aan t sparen :+
Hopelijk tegen die Tijd ook de vierkante pads. En wil doe groen met blauwe sterren!! ❤️

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:38

pmarena schreef:
ilangok schreef:
Ooh wat heb ik veel gemist :') . Wel leuk joh die kifra barebackpad!

Nog even een actiefoto van de barefoot arizona. :)
[ [url=m/LuneNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk ze gaan, lekker op het strand +:)+

Zit je nu met zulke korte beugels?

Gewoon op de manier dat het comfortabel zit haha

pmarena

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:11

Ik ben zelf ook geen voorstander van pads met inkepingen, was dan ook "not amused" toen de pads ineens binnen kwamen met de inkeping...

Maar krijg er echt zelden of nooit klachten over.

Toevallig een week of wat geleden iemand, ben alleen even kwijt wie dat was....via Bokt of via mail :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:19

Ik ben juist heel blij met de inkeping. Dekjes trokken altijd strak over de schoft en dat was nu over. Ik heb een oud dekje ook nog verbouwd waardoor deze nu ook fijn ligt (lees, de schaar er voor 20cm in).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:21

Daarom, ik krijg ook echt veel meer blije reacties er op dan mensen die het niet tof vinden.

Maar zelf vind ik het gewoon niks, je krijgt er in principe meer kans door dat randjes gaan drukken omdat er randjes bij komen die er anders niet zijn :)

Maar als het werkt, dan werkt het :j

Het scheelt ook wel dat bij de Barefoot pad de randjes natuurlijk wat dunner zijn dan de stof er omheen, en wat van de schoft af getild worden al door de inlages :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:28

Ik ben juist enorm blij dat die inkeping bedacht is. :j Toen Lilianne kwam hebben we eerst zonder inkeping geprobeerd, maar daar ging ze enorm lopen `duwen´ met haar hoofd & hals omhoog. Alsof ze het dekje op haar schoft weg wilde duwen. Daarna met inkeping geprobeerd, ging veel beter! :))
Laatst bijgewerkt door NotYourLine op 04-10-15 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:29

Lilianne had aangeraden de pad met inkeping te nemen ivm de hoge schoft. Met passen ook zonder inkeping gereden en liep ze ook prima onder dus als de vierkante kifrapads er zijn ga ik het maar gewoon proberen +:)+

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:35

Interessante meningen over de pad met inkeping. Ik heb nu nog de Barrydale met pad met inkepingen en het werkt op zich prima. Alleen is de schoft van mijn pony verdwenen :=. En daarmee ook de noodzaak voor de inkeping, denk ik?
Ik rij ook met de Ghost Roma van stalgenootje, meestal met mijn eigen pad, maar zij heeft een pad zonder inkeping en die zit eigenlijk ook wel goed. Dus als ik straks een Ghostje aanschaf heb ik geen idee of ik wel of niet met inkeping doe... Zeker nu iemand hier zo'n groot verschil ziet met rijden.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:54

Het valt mij overigens steeds meer op hoeveel klachten er zijn over Hildago zadels. Bijna het idee dat uiteindelijk niemand er tevreden mee is.

Pads met inkeping is dus eigenlijk alleen relevant voor paarden met hoge schoften? Want mijn paard heeft 'geen' schoft, maar het leek mij een fijn idee dat de pad zonder inkeping niet kán strak trekken op de schoft. Ik heb nu ook een pad zonder inkeping en dat gaat goed hoor, maar het leek mij een fijner idee. Maar er kunnen blijkbaar dus ook nadelen aan kleven.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:02

Ik ben ook heel blij met de pad met inkeping :j mijn paard heeft best wel een schoftje en die ligt nu mooi vrij! Bij dekjes zonder inkeping (met boomzadel nog) gingen ze uiteindelijk allemaal strak over de schoft liggen bij langere ritten :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:24

Ik schat zo in dat op honderden verkochte pads met inkeping, ik 1 keer hoor dat iemand het niet fijn vindt, en voor de rest hoor ik niks / maakt het mensen niks uit / krijg ik juist enthousiaste reacties er op, dus tja :)

Hidalgo: ach ja, nieuwe merken komen, hebben een periode van snel groeiende populariteit... en gaan, zo gaat het al jaren :P Maar volgens mij zijn er best nog een paar Bokkers die er op zich heel tevreden mee zijn of waren :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:47

De kogel is door de kerk. Ik ga een ghost bestellen !
Denk het florac model.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:19

darkadia schreef:
Kitty_ schreef:

Ik vond die inkeping bij de barefoot ook helemaal niet zo fijn. Ging over elkaar heen en daardoor juist wat drukken. Had wel hoge maar ook smalle schoft. Nu is ie daar wel stukje voller geworden dus zou nu miss dat probleem niet meer hebben. Dat weet ik niet. Nog aan t sparen :+
Hopelijk tegen die Tijd ook de vierkante pads. En wil doe groen met blauwe sterren!! ❤️

de groen met blauwe sterren heb ik binnen en gaat deze week op de site :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:29

Afbeelding
de hidalgo met de wintec frontriser eronder.
extra dikte zou dus voldoende moeten zijn. ik kijk eens of ik materiaal vind die de dikte behoud en dat ik eventueel tussen het zadel en de kussens kan plakken. nu trekt die frontriser toch een beetje strak waardoor er vlgns mij toch wat druk op de ruggegraat komt

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:40

Duhelo schreef:
[ [url=m/tKgTBF.jpg]Afbeelding[/url] ]
de hidalgo met de wintec frontriser eronder.
extra dikte zou dus voldoende moeten zijn. ik kijk eens of ik materiaal vind die de dikte behoud en dat ik eventueel tussen het zadel en de kussens kan plakken. nu trekt die frontriser toch een beetje strak waardoor er vlgns mij toch wat druk op de ruggegraat komt

Dan ben ik toch van mening dat je beter dikkere kussens voor je hidalgo kan bestellen. Die dan aan de voorkant dikker zijn opgevuld zodat je geen extra frontriser dingen nodig hebt. Er bestaan volgensmij ook bolsters dacht ik dat het heten. Dit zijn shims die tussen de kussens en het zadel kunnen, maar aar ben ik niet mee bekend.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:54

hmm, ik heb hier nog ergens een setje shims liggen van onder mijn specialized, je brengt me op ideeen :D
Ik ben wat huiverig om direct nieuwe kussens te bestellen, enerzijds omdat ik niet zeker weet dat het voldoende zal zijn, anderszijds omdat mijn budget op dit moment een heel klein beetje erg op is. Vandaar dat ik eerst eens wil testen, als ik er extra dikte kan tussensteken en dit helpt of werkt goed, dan kan ik kijken om de kussens op maat te bestellen.
@ buitenzinnig: weet jij iets over de verschillende kussens voor onder de hidalgo?

kwa zit, en kwa lopen van het paard ben ik echt wel tevreden, ze springt nu zonder problemen rechts aan, ik test morgen eens met mijn massimo of ik daar nu nog altijd comfortabel op zit of net niet meer, en of zij nu wel kan galopperen of plots ook niet meer.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:39

Hoe wassen jullie de pads met wol? Met of zonder inlages en op het wolwasprogamma?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:42

Met de hand :j Goed afspuiten of ff soppen in een bad of teil. Ik heb het met een beetje neutral waspoeder gewassen. De laatste keer met wassen zaten de standaard inlages erin en die heb ik laten zitten omdat ze snel schijnen te scheuren. De extra inlages die ik er nu in heb (moosgummi?) zijn er makkelijk uit te halen, dus dat zou ik dan wel doen.

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:06

Afbeelding

Zo ondertussen even een update over Zinook en zijn zeer gevoelige rug. Een tijd geleden overgestapt naar de BF London (2013) Dit was meteen al een verbetering alleen de juiste maat pommel was een probleem. Zinook heeft aan een kant een kuil bij zijn schouder waardoor het eigenlijk onmogelijk was een goede pommel te vinden. Hij kreeg daarom aan een kant een drukplek helaas :( Uiteindelijk een flexibele pommel besteld wat al meteen een verbetering was, alleen het enige wat ik minder vond, was dat het zadel nu meer strak rond de schoft trok. Maar Zinook had daar geen problemen mee. Ik wel.

Uiteindelijk een frontriser gekocht, deze tussen de flexibele pommel en schoft gelegd en zo rijden we nu alweer 3 maanden heerlijk verder. Het gaat zelfs zo goed, dat ik sinds kort weer bitloos ben gaan rijden. Ik had echt niet gedacht dat ooit weer te kunnen oppakken met Zinook. Maar wat doet hij het goed! Vandaag weer een rit van 20 kilometer gemaakt! Zweetplekken zijn mooi egaal en de ruggegraat ligt mooi vrij.

Vanochtend toevallig nog gesproken met een vriendin over zadels en dat ik zo blij was dat ik eindelijk een zadel had gevonden wat goed was voor Zinook en zijn gevoelige rug. En dat voor een prijs van 1/3 van al mijn vorige zadels die ik voor Zinook kocht. Prijs zegt dus niets....

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:46

Kan iemand mij laten zien of vertellen hoeveel verschil er zit tussen een standaard ghost zadel of een piccolo ?

Mijne wordt een Ghost, florac met nubuck leer & helemaal zwart.
Met bijpassende pad. En ik wil graag sweat flaps.
Maar ik twijfel nu nog tussen de standaard maat of de piccolo.