Iccc schreef:Hoi allemaal,
Ik ben opzoek naar een nieuw hoofdstel.
Lees al een tijdje mee en ben benieuwd naar jullie ervaringen
We hebben dit hoofdstel toen gekocht voor het inrijden/doorrijden en we zijn ons nu verder aan het oriënteren.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ze heeft nu deze in, maar ik ga hem terugbouwen naar lage neusriem omdat ze daar toch wat rustiger/stabieler op loopt. Het is een erg gevoelige merrie met een wat onrustige aanleuning, wat tevens ook met haar grote een balans probleem is..
Ik zie veel voorbij komen over vaste bakstukken..
Wellicht is dat wat voor ons
Kramer Felix Bühler
Waldhausen s line sensation
Hooks lingus fairfield
Horsegear styx
Mensen ervaring met een van deze hoofdstellen?
Werkt dit fijn voor gevoelige paarden?
Mijn paard heeft xfull en een erg breed voorhoofd met een smaller neusje.. ( het typische dreamboy hoofdje)
ik heb zelf de anatomical vision space en de styx in maat full, hieronder mijn ervaringen:
Ik kocht de anatomical van kramer nadat ik van bitloos weer de overgang maakte naar met bit, die vaste bakstukken apprecieerde mijn paard echt heel erg, alleen vond ze het kopstuk te breed. Daardoor hangt deze dus al een tijd in de kast.
Daarna ben ik overgegaan naar de styx, paste mijn paar eigenlijk helemaal prima maar na een tijd weer met bit te rijden merkte ik toch dat d elosse bakstukken voor haar nu toch beter waren.
Maar dus toen ze wel die extra stabiliteit nodig had waren de hoofdstellen helemaal prima, alleen opletten met de anatomical want die heeft echt een erg breed kopstuk, moet je paard natuurlijk wel de ruimte voor hebben.