Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:09

manzano schreef:
Hoe je het klittenband bovenaan kan missen is me een raadsel haha. Maar fijn dat je er alsnog achter komt zo. :))

Haha inderdaad! :o? Beter laat dan nooit :o

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:19

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb een van die 3 lusjes los getornd (nu dus een grote en 1 kleine lus) en nu past m'n veelzijdigheidssingel er precies door.

Bij dressuur singels altijd zorgvuldig dat de singel en singelstoten in een rechte lijn in elkaar overgaan. Zodra de lus van je dekje ervoor zorgt dat er een hoek in komt kan dit schuiven van het zadel veroorzaken.

Pally schreef:
Heb mijn dekjes bestudeerd en waarempel, het LexMieux dekje heeft 3 lusjes voor de singelstoten. Als niemand dat verteld had, had ik het nooit geweten :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:35

Naskapower schreef:
[ [url=m/KMyII6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ej2Ebj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een van die 3 lusjes los getornd (nu dus een grote en 1 kleine lus) en nu past m'n veelzijdigheidssingel er precies door.

Bij dressuur singels altijd zorgvuldig dat de singel en singelstoten in een rechte lijn in elkaar overgaan. Zodra de lus van je dekje ervoor zorgt dat er een hoek in komt kan dit schuiven van het zadel veroorzaken.

Pally schreef:
Heb mijn dekjes bestudeerd en waarempel, het LexMieux dekje heeft 3 lusjes voor de singelstoten. Als niemand dat verteld had, had ik het nooit geweten :')

Ik snap het niet, waarom zou je het los tornen? Je kunt dan toch gewoon de voorste lus gebruiken?

Naskapower

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:57

ik wil graag dat m'n dekje heel precies blijft liggen. Als ik de grote (bovenste) lus bij de singel gebruik schuift die nog iets. Nu ik het stiksel tussen van een van de kleine lusjes losgehaald heb kan m'n singel daardoor. Dit past heel precies. Mijn dekje blijft op deze manier perfect liggen.

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:46

Hier ook een fan, na jaren Eskadron

Van de zomer de eerste gekocht, maar ben verliefd geworden op deze dekjes...
Heb er inmiddels een stuk of 6 en de chilli en de hunter green van de nieuwe wintercollectie zijn ook al besteld :D

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 14:38

Goh, en dan beweert mijn man dat ík overdrijf met mijn dekjes maar sommigen van jullie hier gaan wel erg hard :)

@ xxSaffieraxx: Gestart deze zomer en reeds 8 dekjes :=
Had je van Eskadron dan ook zo veel? En hou je die dan of gaan die dan in de verkoop?
Eskadron is ook leuk maar LM is tijdlozer, rustiger vind ik. Nu, ik heb er maar 2 hoor maar denk de hunter green ook aan te schaffen.

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:11

Lukasje schreef:
Goh, en dan beweert mijn man dat ík overdrijf met mijn dekjes maar sommigen van jullie hier gaan wel erg hard :)

@ xxSaffieraxx: Gestart deze zomer en reeds 8 dekjes :=
Had je van Eskadron dan ook zo veel? En hou je die dan of gaan die dan in de verkoop?
Eskadron is ook leuk maar LM is tijdlozer, rustiger vind ik. Nu, ik heb er maar 2 hoor maar denk de hunter green ook aan te schaffen.

Ja, eigenlijk te erg, maar ben echt verliefd op het suede stofje en ze liggen ook super onder mijn zadel.
Ja, van Eskadron had ik er ook veel :P ... maar daar heb ik al een hoop van verkocht aangezien ik de LM fijner vind...

Heb 2 paarden (als dat een excuus is hahaha )
Alhoewel de ene nog geen 2 1/2 is heb ik de chilli red alvast voor hem gekocht.

De mustard heb ik lang naar gezocht, maar toch nog, van een "na-productie", een nieuwe kunnen kopen in Engeland, die wilde ik zeker hebben

Ik heb een hele kamer voor mijn paardenspullen, vriendlief heeft er na 12 jaar wel vrede mee dat ik om kom in de paardenspullen _/-\o_ , al is het echt al een heel stuk minder en einde van de maand sta ik ook nog op een 2de hands paardenspullen beurs waar ik hoop nog wat spullen kwijt te worden :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:31

Ach, ik snap het wel, ik heb ook een zwak voor dekjes (en hondenhalsbanden) . Maar 8 dekjes op enkele maanden is me nog niet gelukt :) .

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:31

Er was volgens mij hier iemand die zelf zn dekje geverfd had in de kleur olive. Wie was dat? ik probeerde de mijne gister te verven, het enige wat en kleurtje heeft gekregen is het witte Lemieux logotje :=

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:34

kimmie1 schreef:
Er was volgens mij hier iemand die zelf zn dekje geverfd had in de kleur olive. Wie was dat? ik probeerde de mijne gister te verven, het enige wat en kleurtje heeft gekregen is het witte Lemieux logotje :=

Ik heb mijn dekje geverfd. Alleen was deze niet van lemieux maar de look a like van Harrys Horse. Bedoel je die misschien? Ik had er een apart topic over :+

Zonde van de dekje :oo

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:39

ik had een X grip Twin sided (wit) besteld in Engeland. Was op voorraad. Krijg ik 2 dagen later een mail dat ze hem niet meer hadden. Werd wel december. Maar die gok wil ik niet nemen met de aankomende Brexit. Dus bestelling geannuleerd. En nu heb ik hem besteld via E-bay. In Nederland betaal ik 189 euro voor dit dekje, ik heb hem nu voor 150 euro *\o/* . Ik kreeg net een mail dat ie morgen al bezorgd wordt. Maar eerst zien, dan geloven!
Het is een rib uit m'n lijf, maar zonder dit dekje schuift m'n zadel enorm naar voren. Nu ligt ie als een huis. Ik had al een zwarte, maar op concours was ik nog aan het klooien met 2 losse anti-slip dekjes.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:08

Setteli schreef:
In Nederland betaal ik 189 euro voor dit dekje.

Lees ik dit goed? 189€ voor 1 dekje :wow: ?!
Uit nieuwsgierigheid dus niet als commentaar bedoeld hoor, maar wat is er zo bijzonder aan dit dekje want dat is wel erruuug veel geld?

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:43

Lukasje schreef:
Setteli schreef:

Uit nieuwsgierigheid dus niet als commentaar bedoeld hoor, maar wat is er zo bijzonder aan dit dekje want dat is wel erruuug veel geld?

Gel aan beide kanten, onder 't dekje en bovenop. Dan heb je 3 in 1 - antislip dekje, dekje EN pad.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:08

Oke, blijft duur maar ... mijn gelpad kostte ook 150€ en dan heb ik enkel een gelpad, geen dekje. Koop ik daar een LM dekje bij, ben ik duurder uit >;)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:36

Lukasje schreef:
Setteli schreef:

ja voor een normaal dekje zou ik niet eens 60 euro uitgeven, dat vind ik al veel.
Maar omdat deze een antislip werking heeft aan beide kanten en mijn zadel daardoor dus niet schuift, dan is het me wel waard. Paard loopt er ook zoveel fijner onder.

Maar het is en blijft heul veul geld.... :7

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:59

Ik heb er 2 getest, maar liggen niet fijn op mijn pony... dus net maar op marktplaats gezet.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:44

Bo_Y schreef:
Ik heb er 2 getest, maar liggen niet fijn op mijn pony... dus net maar op marktplaats gezet.

Antislip of de gewone Le mieux dekjes?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:51

De gewone..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:21

welke kleur? En maat?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:25

Getup schreef:
welke kleur? En maat?

Petrol en Blueberry maat Dressuur L

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:26

Waar staat de petrol te koop?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:46

wythlove schreef:
Waar staat de petrol te koop?

Marktplaats

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 15:14

Ik heb de chili en huntergreen al binnen *\o/*

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:26

oooooh waar besteld?
de 2 naast elkaar doet n beetje kerstachtig aan, whaha. Ik wil vooral ooit de rode.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:21

Ja idd, nu je het zegt ... kerstmis :) . Maar ze zijn wel mooi!