[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:41

haha. het blijft puzzelen he.
voor mijn oudste heb ik mijn specialized. de hidalgo is voor de jongste. ik wil ook niet teveel geld uitgeven om te testen. eigenlijk wil ik bij voorkeur met een gewoon dekje. eventueel met een losse onderlegger kunnen rijden.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:48

Ja snap ik, is ook het 'makkelijkste' :D

En inmiddels ben ik wel omgeschakeld op duurdere boomloos-pads, maar in het begin herinner ik me nog hoe graag ik mijn gekleurde dekjes wilde gebruiken en wassen!

Nu heel zelden voor foto's gaat er een (zelfgemaakte) half pad onder + gewoon dekje. Maar dat blijft meer losse dingen, dus meer kans op scheef liggen en gewoon minder fijn.

Eerst wilde ik ook een paar gewone dekjes aanpassen met inlage vakken, maar ook dat is zo'n gedoe. Dan blijft het bij elk dekje weer wisselen met inlages, en het verschilt per dekje + zadel hoe dik alles is, hoe het precies moet... Hoe fijn de ruiter zit zelfs! En ja, dan slijten gewone dekjes ook nog eens erg snel in vergelijking met sterke pads...
Alles heeft voor- en nadelen :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:53

inderdaad. ik heb niks tegen de boomloze pads. maar mijn paarden staan 24 op 7 buiten en zijn grote zweters. na 3 maal gebruiken zijn de dekjes of pad smerig en wassen is niet zo evident

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:27

Lilianne is net bij mij geweest en waarschijnlijk wordt het de ghost roma :D wil eerst nog even een testzadel! De london ook geprobeerd,zat opzich wel lekker maar had wat last vd pommel. Ghost vond ik in stap erg smal (ook smal paard)maar in draf erg fijn en daarna in stap ook wel gewend. Dus hopenlijk snel weer aan de slag!

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:44

Ooh wat heb ik veel gemist :') . Wel leuk joh die kifra barebackpad!

Nog even een actiefoto van de barefoot arizona. :)
Afbeelding

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:46

zafan schreef:
Lilianne is net bij mij geweest en waarschijnlijk wordt het de ghost roma :D wil eerst nog even een testzadel! De london ook geprobeerd,zat opzich wel lekker maar had wat last vd pommel. Ghost vond ik in stap erg smal (ook smal paard)maar in draf erg fijn en daarna in stap ook wel gewend. Dus hopenlijk snel weer aan de slag!

Fijn dat er wat uitgekomen is! Ik herken wel hetzelfde met de pommel bij de London, had ik een tijdje terug met het testzadel ook last van. Niet heel erg, maar toch wel storend.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:53

zafan schreef:

Wat leuk, heb je ook op de quevis gezeten deze en de roma zijn gelijk aan elkaar toch ?
Ik heb nu de Quevis als testzadel..

Ga morgen een langere rit maken, ben heel benieuwd hoe hij dan ligt.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:58

ilangok schreef:

[ [url=m/LuneNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 wat een geweldig gave foto!!!

De Bbp kan binnenkort getest worden maar ik ga eersr dit schaapje zelf nog even testen :)

Vandaag 16 km gereden over de hoge veluwe met de Ghost. Na het rijden ook droge plekken, maar pony liep er heerlijk onder dus maak me niet te veel zorgen :)

Donderdag mag ponylief naar de osteopaat voor een check-up

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:38

Dat zijn erg grote droge plekken, daar zou ik me ook niet druk over maken als er verder geen enkel teken van ongemak is :j

Van die hele kleine / smalle / lange droge plekken die precies terug te voeren zijn op stijgbeugelophanging of iets ben ik geen liefhebber :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:39

ilangok schreef:

[ [url=m/LuneNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk ze gaan, lekker op het strand +:)+

Zit je nu met zulke korte beugels?

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:55

Marjo89 schreef:
zafan schreef:

Wat leuk, heb je ook op de quevis gezeten deze en de roma zijn gelijk aan elkaar toch ?

Volgens mij zijn die wel hetzelfde ja maar niet opgezeten. Vind de overgang naar boomloos al behoorlijk heftig dus korte zweetbladen werd echt te gek :+

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:38

Vandaag voor het eerst met mijn puppie en barefoot notting hill naar buiten gegaan. Heerlijk zadel is het toch <3
Afbeelding

Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:40

Nice ! heb je ook foto van opzij ?
Ken dit model helemaal niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:45

Lekker naar buiten! +:)+ Ging het goed? :)

Je zit wel breed zeg zo met die wrongen, ik zou binnen een half uur helemaal op slot zitten denk ik :P

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:58

Marjo89 schreef:
Nice ! heb je ook foto van opzij ?
Ken dit model helemaal niet.

Hier was hij nog wel een stuk dunner, en het zadel nog niet ingereden.

Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:01

Ziet er wel uit als een fijn zadel..

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:02

pmarena schreef:
Lekker naar buiten! +:)+ Ging het goed? :)

Je zit wel breed zeg zo met die wrongen, ik zou binnen een half uur helemaal op slot zitten denk ik :P

Ja ging goed. Hij kan soms wel een paniekvogel zijn, maar hij word steeds braver. Dat breed zitten is inderdaad wel een dingetje , gelukkig is hij erg smal en ben ik mijn haflinger tank gewend :D. Die wrongen maken het ook breed, maar ik heb ze wel nodig ( paard is nog een beetje jong en jolig af en toe :') )

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:06

Duhelo schreef:
de dubbeldikke inlages zijn dan zeker voldoende voor de hidalgo? ondanks het metalen ding dat er in zit?

Ik zou toch als ik jou was even vragen aan kwetal of buitenzinnig. Nadat uitgekomen was dat er een metalen beugelophanging is zat, raadden zij (als voormalig hidalgo verkopers) niet aan om zonder kussens te gaan rijden. Ik kan me voorstellen dat vooral op brede paarden die plaatjes kunnen gaan irriteren. Het is niet echt een dun plaatje namelijk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:16

Pmarena: het gaat mij meer om het rimpelige.
Ik vind het vetleer ook niet mooi, maar dat is smaak.
En je kan eens een slecht stuk leer treffen?
Ik vind dat voor het geld wat je ervoor betaald dat het niet moet kunnen.
Het lijkt mij dat als je de vetleer ghosts ziet over twee jaar dat ik persoonlijk heel hard zou gaan janken als ik zie hoe ze er nu al uitzien.
Prachtig concept ghost, maar voor mij een vet minpuntje.
Ook het scheerwol: leuk maar je rijdt met in no time plat lijkt mij, en dan is het zo mooi niet meer.
Was het nou een echt flink verschil in prijs, dan praat ik niet over 70 euro was het nog anders geweest..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:52

@Ilangok Wat een super toffe foto! Deze maat Arizona staat idd beter :)

@Kitty, het wordt steeds paarser, volgende stap toch die paarse Ghost?

@xxsjoukjex Wat leuk, een draver! Dat zadel staat ook op mijn lijstje voor mijn draver... :) In een special edition weliswaar... Maar moet eerst werk hebben. Dan bestellen :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:55

@ Darkadia, haha zou wel logisch zijn he :P Maar helaas, ik hou het bij mijn bruine Ghostje en Notting Hill :-) Ga jij nog voor de Notting Hill?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:59

Marjo89 schreef:

Nee, de Quilty en de Roma zijn "eender" en de Quevis heeft dezelfde wrongen als de Firenze

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:00

Kwetal schreef:
Marjo89 schreef:

Nee, de Quilty en de Roma zijn "eender" en de Quevis heeft dezelfde wrongen als de Firenze

oeps klopt :') ff niet opgelet

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:01

Hebben jullie nog tips voor mij wat betreft pad? Voorheen reed ik altijd met mijn cheyenne en de standaard barefoot pad. Beviel goed, geen geschuif oid. Kwaliteit is ook gewoon super! Nadeel vind ik wel het wassen zijn erg dik en drogen duurt lang.

Nu wacht ik op mijn barrydale maat 0, maar daar is geen passend dekje voor in de goede maat. Ik dacht zelf aan een half pad en dan een normaal dekje, maar ben best bang voor schuiven. Mijn voorkeur gaat uit naar een dekje wat het zadel exact volgt of een vierkante. Iemand een tip of idee?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 00:22

_ENGEL_ schreef:
Hebben jullie nog tips voor mij wat betreft pad? Voorheen reed ik altijd met mijn cheyenne en de standaard barefoot pad. Beviel goed, geen geschuif oid. Kwaliteit is ook gewoon super! Nadeel vind ik wel het wassen zijn erg dik en drogen duurt lang.

Nu wacht ik op mijn barrydale maat 0, maar daar is geen passend dekje voor in de goede maat. Ik dacht zelf aan een half pad en dan een normaal dekje, maar ben best bang voor schuiven. Mijn voorkeur gaat uit naar een dekje wat het zadel exact volgt of een vierkante. Iemand een tip of idee?

Bokker jinte kan een dekje maken orecies zoals jij wilt met inlagevakken (gebruikt ze zelf ook onder haar barefoot) haar site is www.mariskaszadeldekjes.com