Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:05

magda_90 schreef:
Voor een leren bit moet je paard wel een stevige kin hebben, anders raak je hem zo kwijt wil je hem niet aansnoeren.

Ja klopt, het schijnt wel dat als je ze eerst met bakstuk draagt, ze wel beter blijven zitten met paarden met niet al te veel kin omdat het dan al voorgevormd is naar de mond voordat je hem helemaal zonder iets doet. Maar ik weet niet hoe dit in de praktijk zit.

magda_90

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:09

Ik hoor er wisselende verhalen over. Het succes staat en valt echt per bouw van het hoofd.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:18

Ik heb het bij paar paarden geprobeerd zonder bakstuk met dat leren bitje maar allemaal begonnen ze meteen te klieren met hun tong om dat ding er uit te krijgen omdat ze dat niet prettig vonden.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:17

Sjolvir schreef:
Leen, die is leuk en zo de dressuur ring in!

Heb mezelf net een micklem competition cadeau gedaan, nou ja mijn paard..
Niet dat hij problemen heeft, maar leek me gewoon altijd al fijn hoofdstel voor mijn paarden, dus bij deze eindelijk na jaren!!!!
Mezelf kerstcadeautje gedaan dit keer.

Ben benieuwd hoe ze het vinden.

Mag ook wel na al die problemen met Hepsie. Hopelijk staat het ze goed

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:42

xxVon, ha ha, jij snapt waarom ik vond dat ik iets leuks mocht kopen!
(en zoals het een idioot paardenmens betaamd, koop ik dan uiteraard iets voor de paarden.... ipv een TV :+ )

Heb de pest in, ik blij, hoofdstel geleverd, pak hem uit, zit de verkeerde erin.
Had de competition besteld, omdat die fijner leer zou hebben?

Zit de Multi in de verpakking.. grom... krijg ik natuurlijk nooit meer omgeruild voor kerst en ik was zo blij dat ie vandaag al geleverd werd.

Maandag maar eens bellen... Heb nog wat dingen die ik van de Agradi moet hebben en ga bestellen, dus allicht dat ze wat kunnen regelen...

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:48

Leen schreef:
Is het voor jou paard dan geen optie om een leren bitje te gebruiken?
Eerste paar keer is het raadzaam om nog bakstukken te gebruiken maar eens wat naar de mond gevormd blijft hij perfect zitten.
Leren Meroth bit kan je eens op googlen.

Daar kan je ook gewoon nog alles mee:
[ Afbeelding ]
Dit is As Taro, dit paard kan ook geen druk achter de oren verdragen.

Woow.. Dit heb ik nog nooit eerder gezien, ik ga het uitzoekem, dankjewel!! :D

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:58

Ik kom even binnen vallen... Hier wel ervaring met meroth bit.... Was heel leuk om te zien en om buiten te rijden maar als je fanatieker gaat zijn dan moet je heel erg oppassen dat het bit niet in de lagen snijdt.. :n bij mijn keiharde tinker bloedde het op een gegeven moment...arme beestje :(:)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:14

Sjolvir schreef:
xxVon, ha ha, jij snapt waarom ik vond dat ik iets leuks mocht kopen!
(en zoals het een idioot paardenmens betaamd, koop ik dan uiteraard iets voor de paarden.... ipv een TV :+ )

Heb de pest in, ik blij, hoofdstel geleverd, pak hem uit, zit de verkeerde erin.
Had de competition besteld, omdat die fijner leer zou hebben?

Zit de Multi in de verpakking.. grom... krijg ik natuurlijk nooit meer omgeruild voor kerst en ik was zo blij dat ie vandaag al geleverd werd.

Maandag maar eens bellen... Heb nog wat dingen die ik van de Agradi moet hebben en ga bestellen, dus allicht dat ze wat kunnen regelen...

Balen, wat zeiden ze aan de telefoon.
Ikzelf heb trouwens wel de multi ben er erg (nog steeds) blij mee

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:31

Top service van Agradi.
Had zondag al mail gestuurd en maandag ochtend meteen antwoord, kon hem gewoon terug sturen en korting zouden ze met de nieuwe verrekenen.
Ze nog gebeld, want deze leek me klein, maar zat met tiewraps aan karton in dichte zak, maar mocht ik eraf halen en passen.
Was echt veels te klein, niet eens meer de bakstukken verlengd.
Dus meteen maatje groter besteld.
Gisteren middag belden ze weer over de 7.50, die krijg ik netjes retour inderdaad.
Hij is onderweg en als het goed ik vandaag in huis.

Even lachen, ik heb dus 3 pony's... geen past er in maatje full.
(Heps heeft normaal cob de rest kleine full, niet vanwege lengte hoofd maar breedte)
Hier dus geen bakstukken verlengd, dit ging bij Sjol toch nooit passen.
Oogjes zitten klem :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:36

Dat is een bekend probleem! Dat had mij paard ook. Die frontriem is gewoon heel klein, grotere maat hoofdstel verzoop mijn paard met cob/full in hoor. Andere frontriem aan deze en probleem opgelost.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:49

Sjolvir schreef:
Top service van Agradi.
Had zondag al mail gestuurd en maandag ochtend meteen antwoord, kon hem gewoon terug sturen en korting zouden ze met de nieuwe verrekenen.
Ze nog gebeld, want deze leek me klein, maar zat met tiewraps aan karton in dichte zak, maar mocht ik eraf halen en passen.
Was echt veels te klein, niet eens meer de bakstukken verlengd.
Dus meteen maatje groter besteld.
Gisteren middag belden ze weer over de 7.50, die krijg ik netjes retour inderdaad.
Hij is onderweg en als het goed ik vandaag in huis.

Even lachen, ik heb dus 3 pony's... geen past er in maatje full.
(Heps heeft normaal cob de rest kleine full, niet vanwege lengte hoofd maar breedte)
Hier dus geen bakstukken verlengd, dit ging bij Sjol toch nooit passen.
Oogjes zitten klem :+
[ [url=m/6AOk1E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hier nog een oude foto van die van mij toen ik ging passen. Ik heb full genomen inderdaad door breed hoofd, alle andere hoofdstellen van haar zijn cob. Mijn oortjes zaten gelukkig niet klem met de bijgeleverde frontriem

Het enige probleem wat ik had is dat de bitclips niet paste, haar bitringen zitten al te dicht bij de 'sidepull' ringen

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:24

Dat los je makkelijk op met een andere frontriem inderdaad. Bekend probleem

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:46

Maar het was niet alleen de frontriem, miste ook meer dan klein stukje keelriem (zeg 20 cm) bij Sjol dan he!?
Bij Toobs was het beter ;) Zat ook niet in zijn ogen (Sjol heeft echt maf breed hoofd), alleen kon de keelriem op 6 cm na niet dicht.
En om hoofdstel dat zo duur is nou meteen naar zadelmaker te brengen voor nieuw riempje eraan vond ik ook wat overdreven, dus maatje groter besteld. Zijn oortjes zate in ieder geval niet klem.
Ga hem vanmiddag binnen krijgen ben benieuwd!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:58

Sjolvir schreef:
Maar het was niet alleen de frontriem, miste ook meer dan klein stukje keelriem (zeg 20 cm) bij Sjol dan he!?
Bij Toobs was het beter ;) Zat ook niet in zijn ogen (Sjol heeft echt maf breed hoofd), alleen kon de keelriem op 6 cm na niet dicht.
En om hoofdstel dat zo duur is nou meteen naar zadelmaker te brengen voor nieuw riempje eraan vond ik ook wat overdreven, dus maatje groter besteld. Zijn oortjes zate in ieder geval niet klem.
Ga hem vanmiddag binnen krijgen ben benieuwd!

Leuk he fjordjes ^^.. Riempjes rekken wel ietsje uit. Kon in begin keelriem op langste dichtkrijgen, nu is dat al een gaatje strakker.. Maar ja, je kan hem inderdaad niet gebruiken als je hem helemaal niet dichtkrijgt /3

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:05

Ik ben een kwpn van 164. Zij past de small horse competition met gemak en de frontriem is zelfs iets te groot?!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:14

Mijn ene haf heeft een standard horse zonder frontriem.
Met past die niet.
Zonder wel.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:23

Te klein bedoel je dan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:25

Ha ha, hoe groter het paard des te kleiner het hoofd.

(sjol heeft hele leven lang al grote full of extra full frontriemen overigens, heeft echt soort blokhoofd)
Hoop dat DPD site beetje achterloopt, want volgens dat ligt mijn pakje nog steeds op het depot en zou toch echt voor 3 uur hier zijn.. zucht..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:40

Ja de frontriem is voor mijn breedkoppige haf denk wel 2 cm te smal.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:57

Ik heb sinds begin dit jaar een Rambo Multi micklem bridle, alleen is nu de kinriem al versleten. Het zwarte bovenlaagje laat los en er zitten daardoor allemaal bruine plekken van het onderleer in. Ik vind dit erg kwalijk voor zo'n duur hoofdstel, ik heb hem eigenlijk ook nog bijna niet gebruikt omdat ik mijn paard aan het beleren ben. Dus zeg gemiddeld vanaf juni zo'n 2x in de week een half uurtje.

Weet iemand hoe de garantie van Rambo hierop is?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:25

Solistar, wat zonde, kunt altijd vragen hoe het zit toch?

Hier baal als een stekker.. DPD heeft mijn spullen ergens zwervende sinds vannacht 12 over 3.
Onderweg naar depot, maar daar nog steeds niet, dus ook niet uitgeleverd.
Hele dag voor jan joker thuis gebleven, met mijn geluk past ie natuurlijk straks ook nog niet.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:52

Wat Bizar Solistar, ik sta echt te kijken van het verschil in kwaliteit bij dit merk. Misschien foto's posten op hun facebook pagina, met de vraag hoe dit kan? Want je hoort de klacht vaak (dat het leer slecht is) maar ook dat er goed leer tussen zit.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:06

OKAY!!!.. ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ga Horseware zelf vragen over het verschil in kwaliteit bij hun hoofdstellen. Zouden mensen mij foto's willen sturen? en de klachten willen beschrijven die ze zijn tegen gekomen? Natuurlijk zal ik hierbij ook benadrukken dat niet iedereen klachten heeft.. maar als je ziet hoeveel mensen problemen hebben met het kwaliteit, wil ik persoonlijk toch wel eens weten wat er in godsnaam aan de hand is. Misschien kunnen we horseware zo helpen hun kwaliteit controle wat te verbeteren :) Want hoe dan ook! het is een hele fijne hoofdstel (als hij niet stug is, of je pinnen verbuigen, of het verf los laat.. of hij breekt als je paard kucht)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:28

Leer blijft natuurlijk een natuurproduct, dus de kwaliteit kan gewoon verschillen (al ben ik van mening dat dat eigelijk niet zou mogen bij zo n prijs). Ik heb ze vaak genoeg in de winkel gevoeld en nooit enthousiast geworden, juist omwille van het leer. eerder een keer een hoofdstel gehad, waar ook erge verschillen inzaten, gewoon al in het hoofdstel. balen als dat net op een kritiek punt voorkomt.
Ik denk dat je met zoiets ook gewoon naar de dealer kunt gaan, zou onder garantie moeten vallen lijkt mij. in nog geen jaar tijd hoor je die slijtage niet te zien bij dat lage gebruik.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:30

Ik heb de mijne nog niet erg lang in gebruik, heb er gelukkig (nog?) geen problemen mee.