Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 10:01

Juist niet, want ze schijnen dus wel echt anders qua maten te zijn. Dus naast de normale full xfull wat met nieuwe heel anders kan zijn als met de oude weet ik ook niet of de onderdelen onderling verandert zijn qua maten. Want dat is vaak het grote probleem met de micklem, door de maten en daardoor pasvorm juist niet neer anatomisch, omdat ze precies verkeerd vallen. Dan bestel je een nieuwe pm te passen die goed lijkt, koop je vervolgens een oude en die past juist niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 10:59

Ik heb net maar een nieuwe 2 besteld. XL. Nu bij dochorse is hij in de aanbieding.
Kan hij ook terug als het niet past

Waidida

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 11:01

Ik heb net op 2dehands ook een micklem multi 2 gekocht, kan ik hem erna nog makkelijk weer te koop zetten moest hij niet passen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 12:36

xMyrth schreef:
Anders zou je misschien een nieuw hoofdstel kunnen bestellen / meenemen om gewoon eens te passen welke maat je nodig hebt... Kun je daarna op marktplaats kijken :P

Ik heb hier altijd een beetje moeite mee ;-) vooral bij bestellen :o
Gun de ondernemer dan ook gewoon zijn winst. Ik vind het wat anders als je daar koopt en het past niet je hem dan omruilt voor een andere maat. Maar iets bestellen enkel om te passen en het vervolgens elders te kopen vind ik een beetje misbruik maken van...

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 16:04

Liefste mede-bokkers

Ik ben op zoek naar een (groot) anatomisch hoofdstel, paard is ong 1m80 groot, standaard full past helaas niet, want de zoektocht toch wel wat bemoeilijkt. Paard is gevoelig aan de oren en druk aan de oren (lees, hoofdstel aandoen gaat niet zo vlot, maar ook halster over de oren bvb is soms lastig) ik zoek dus iets wat voor hem comfortabeler is.

Welke zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt voor de tips!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 22:03

Een hoofdstel van een merk waar je elk onderdeel los kan bestellen op een maat die je nodig hebt? Ik ben al jaren enorm tevreden met mijn bridle2fit, samen met hoop stalgenoten. Allemaal andere kopstukken en neusriemen en ik heb bepaalde onderdelen in 'gewoon' full, anderen juist een slag langer. Paard heeft geen groot hoofd, maar alle standaard hoofdstellen vond ik de neusriemen te klein, ze konden soms wel dicht maar dan waren ze te strak. En dat terwijl ze het oude full hoofdstelle van een vorige paarden makkelijk paste en niet eens op laatste gaatje zat. Ze zijn dus echt kleiner geworden in omvang := ook halsters zijn normaal full.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:52

DuoPenotti schreef:
Ik heb net maar een nieuwe 2 besteld. XL. Nu bij dochorse is hij in de aanbieding.

Helaas moet ik hierbij laten weten dat ik het hoofdstel wat je hebt besteld, niet meer kan leveren.

Ze zijn helaas momenteel niet te bestellen bij onze leverancier.

Ik heb daarom je bestellen moeten annuleren.

|(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:52

DuoPenotti schreef:

Helaas moet ik hierbij laten weten dat ik het hoofdstel wat je hebt besteld, niet meer kan leveren.

Ze zijn helaas momenteel niet te bestellen bij onze leverancier.

Ik heb daarom je bestellen moeten annuleren.

|(

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 18:29

De Schockemöhle in fullAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paard vond het niets, stug op de hand en heel vast aan één kant... afgekeurd dus :(

__Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 19:48

IwanLuver schreef:
De Schockemöhle in full[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Paard vond het niets, stug op de hand en heel vast aan één kant... afgekeurd dus :(

Wat balen! Vind dit wel altijd een mooi hoofdstel.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 19:54

Zou die wellicht iets beter zitten als het riempje bij het bit een gaatje omhoog kan?
Vind het ook wel een mooi hoofdstel…

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 19:55

Muze schreef:
Zou die wellicht iets beter zitten als het riempje bij het bit een gaatje omhoog kan?
Vind het ook wel een mooi hoofdstel…

Dan wordt het heel strak, ik vond het bit nu al hoog in de mond hangen, maar er was geen gaatje om die lager te doen

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 20:05

Ik vind het kopstuk niet mooi passen van bovenaf gezien, te breed middenstuk waardoor het tegen de oren aanduwt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 20:17

Ik heb momenteel een kopstuk van Bridle2fit te leen van mijn instructrice en ik moet zeggen dat ik hem erg mooi vind zitten en pony hem ook wel fijn lijkt te vinden.
Nu nog met wat kunst en vliegwerk, want neusriem wat mijn instructrice eraan had zitten, was niet passend voor de mijne, dus mijn eigen neusriem met doorlopend bakstuk nu over het bakstuk heen geleid om de werking van het kopstuk zelf niet te niet te doen.

Zijn er hier mensen die een hoofdstel van Bridle2fit hebben, die ze zelf hebben opgemeten en besteld, zonder bridlefitter/reseller ertussen?
Heb nu eigenlijk gewoon op basis van mijn huidige hoofdstel en het kopstuk wat ik nu te leen heb, samengesteld wat ik zou willen bestellen.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 20:35

Daannvd92 schreef:
Vandaag eventjes met mijn nieuwe gereden, vanmiddag opgehaald nadat ik vorige week de verkeerde binnen had gekregen. Moet wel een andere frontriem op want een full is m gewoon te klein (had ik al verwacht). En t kopstuk is best breed dus als ik ermee blijf rijden dan moet er een best stuk van z’n manen af :') . Hij liep er wel fijn mee, hij laat het snel merken als t m niet fijn zit.

[ [url=m/db6QMc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mUQI2G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoi allemaal,

Stille meelezer meldt zich even :)

Ik heb ook een Fjord en zag de Anatomical Vision Space van Kramer hier een aantal keren voorbij komen, waaronder op deze knappe Fjord! Maar ook de Lingus van Hööks. Beide prachtige hoofdstellen!

Ben een beetje aan het rondkijken voor wat nieuws en deze lijken me dus wel wat. Heb marktplaats en bokt al bekeken, maar helaas zie ik ze niet te koop staan. Mocht iemand een zwarte in maat cob te koop hebben, let me know :D Of een nagenoeg hetzelfde hoofdstel kan natuurlijk ook. Aanraders zijn altijd welkom! Je ziet door de bomen het bos niet meer haha. Maar vindt in ieder geval die van Kramer en Hööks wel heel fijn ogen zo op jullie paarden! En anders ga ik deze misschien toch nieuw bestellen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:34

Marije_jiplover schreef:
Ik heb momenteel een kopstuk van Bridle2fit te leen van mijn instructrice en ik moet zeggen dat ik hem erg mooi vind zitten en pony hem ook wel fijn lijkt te vinden.
Nu nog met wat kunst en vliegwerk, want neusriem wat mijn instructrice eraan had zitten, was niet passend voor de mijne, dus mijn eigen neusriem met doorlopend bakstuk nu over het bakstuk heen geleid om de werking van het kopstuk zelf niet te niet te doen.

Zijn er hier mensen die een hoofdstel van Bridle2fit hebben, die ze zelf hebben opgemeten en besteld, zonder bridlefitter/reseller ertussen?
Heb nu eigenlijk gewoon op basis van mijn huidige hoofdstel en het kopstuk wat ik nu te leen heb, samengesteld wat ik zou willen bestellen.

Niet volledig, maar wel onderdelen. Ik heb het nooit echt laten opmeten, maar wrl vergeleken met oude hoofdstel en een keer iets geruild wat toch niet goed was, maar ze stonden met stand op wedstrijd op eigen stal dus makkelijker. Maar in principe had ik het ook gewoon zelf kunnen meten en bestellen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:55

Dank voor je antwoord.

Ik heb alles opgemeten en vergeleken met de maattabel.
Enige waar ik niet helemaal uit ben is of ik kopstuk 2 of 3 te leen heb nu. Maar daar heb ik inmiddels een mailtje over gestuurd en ze zouden het morgen voor me opmeten als ze in het magazijn zijn.
Dan kan ik daarna bestellen, want op zich zijn hun maattabellen wel heel duidelijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 12:02

Ja kopstuk is moeilijker, vond ik ook. Die heb ik kunnen testen met rijden en dus meteen kunnen ruilen ter plekke. Maar ze zijn idd heel behulpzaam! Zijn hier wel eens een onderdeel om komen ruilen die ze niet bij zich hadden en ik toch andere maat nodig had. Maar moet zeggen dat ik ooit dichtbij hen sta qua stal, dus was wel op een route.

Heb nog nooit zoveel gebaald als toen ze afgelopen jaar niet met stand stonden bij onze wedstrijden. Altijd leuk om de nieuwe dingen in het echt te zien (en vaak aanbiedingen als ze met stand staan of een prijs met waardebon van hen. )

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:37

Ja ik heb nu dus een kopstuk wat mooi past en waar hij fijn onder loopt.
Alleen ik weet dus niet precies welke het is.
En ik kan op de gok 1 bestellen en als die het toch niet is, terug sturen, maar ik kan ook een dag wachten met bestellen tot ik zeker weet dat ik straks het juiste model bestel.
En tot die tijd loopt hij nog wel prima op dit provisorisch in elkaar gezette hoofdstel.

Inderdaad wel heel goede service, super snel antwoord en ze gaan het dus voor me opmeten, hartstikke fijn.
De rest heb ik inmiddels klaar staan als bestellijst, alleen even zeker weten welk kopstuk ik nodig zal hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:39

Precies, waarom de gok nemen als je 1 dag kan wachten. Hopelijk bevalt het als je alles binnen hebt, ook qua neusriem! Wel foto laten zien hé?

(Ik ben stiekem weg van 1 soort teugels van hen. De enige die ik fijner vind zijn van passier en 95 euro. Verder heeft geen enkel merk zulke teugels haha. Ik koop ze al jaren. Helaas nooit versleten, maar altijd andermans paarden die ze slopen. Omdat ze of niet opletten of omdat paarden deuren open kunnen maken van kast en dan lekker erop kauwen...)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:43

Ik heb geen teugels in mijn bestellijst staan, want de teugels die ik nu gebruik vind ik super fijn.
Heb dus eerlijk gezegd niet eens naar de beschikbare teugels gekeken :+
Maar ben nu wel benieuwd wat volgens jou zulke fijne teugels zijn?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 14:03

Ja als je eenmaal fijne hebt blijf je daarbij. Ik vond de zoektocht niet makkelijk want ik ben een zeikerd door ziekte en wil geen 100 euro uitgeven aan 1 paar.
Gaat om deze, maar ik heb er wel wat minder voor betaald toen. In de ideale wereld zouden ze een slag dunner zijn, zoals de passier. Maar daar ben ik 1 van de weinige in want teugels lijken alleen maar breder te worden. Dit is qua breedte gewoon normaal maar ik heb liever dunner.
https://bridle2fit.com/nl/shop/teugels/ ... l-s-serie/

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:31

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuw hoofdstel.
Lees al een tijdje mee en ben benieuwd naar jullie ervaringen
We hebben dit hoofdstel toen gekocht voor het inrijden/doorrijden en we zijn ons nu verder aan het oriënteren.

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft nu deze in, maar ik ga hem terugbouwen naar lage neusriem omdat ze daar toch wat rustiger/stabieler op loopt. Het is een erg gevoelige merrie met een wat onrustige aanleuning, wat tevens ook met haar grote een balans probleem is..

Ik zie veel voorbij komen over vaste bakstukken..
Wellicht is dat wat voor ons

Kramer Felix Bühler
Waldhausen s line sensation
Hooks lingus fairfield
Horsegear styx

Mensen ervaring met een van deze hoofdstellen?
Werkt dit fijn voor gevoelige paarden?

Mijn paard heeft xfull en een erg breed voorhoofd met een smaller neusje.. ( het typische dreamboy hoofdje)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:26

Zijn hier nog mensen op zoek naar een Rambo Micklem?

Ik heb zowel een competition versie 1 als versie 2 te koop.

Versie 1; 2 jaar oud, maar nog erg netjes. Maat full.

Afbeelding
Afbeelding

Versie 2: 1 jaar oud, nog zo goed als nieuw. Maat grote cob. Frontriem en bitriempjes nog helemaal nieuw.

Afbeelding
Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:03

MyWishMax schreef:
Ja als je eenmaal fijne hebt blijf je daarbij. Ik vond de zoektocht niet makkelijk want ik ben een zeikerd door ziekte en wil geen 100 euro uitgeven aan 1 paar.
Gaat om deze, maar ik heb er wel wat minder voor betaald toen. In de ideale wereld zouden ze een slag dunner zijn, zoals de passier. Maar daar ben ik 1 van de weinige in want teugels lijken alleen maar breder te worden. Dit is qua breedte gewoon normaal maar ik heb liever dunner.
https://bridle2fit.com/nl/shop/teugels/ ... l-s-serie/

Daar volg ik je in, ik merk dat de bijgeleverde teugels altijd erg breed zijn, terwijl ik zelf liever een fijner teugeltje heb, kan ik ook veel fijner mee werken.