[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:54

Even kort vanaf huis van vriendjelief.
@ Pmarena: hobby :o Zo gaat het inmiddels ook mbt 'alternatief' paardenvoer, niet alleen aangaande Barefoot. Best wel jammer dat wij zo tevreden zijn met de JustAdjust, anders had ik Ghost vast ook al in handen :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:41

moonfish13 schreef:
Ik zie zo nu en dan een nieuw type ghost voorbij komen op bokt en marktplaats.
Maar ik schrik er echt van hoe slecht ze eruit zien na een paar maanden. :oo

Ik heb ze ook wel tweedehands gezien maar slecht eruit zien heb ik niet gezien?

Kitty: hij is echt super gaaf, ziet er heerlijk comfi uit!!!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:42

Dani_ schreef:
Wat is dat voor bbp dan?

Kifrahorse BBP ;) Komt over poosje op de site, eerst testen, testen, testen :D :D

Mariett
Blogger

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:51

Wat gaaf Kitty_! Wel jammer dat je 'merknaam' net onder de singelstoten valt zeg, het zou leuk zijn als je die nog wel kon zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:06

Die kifra bbpad ziet er erg comfortabel uit! Jammer alleen dat je bij jouw model ook al meteen ziet dat de singel het zweetblad uitrekt/naar beneden scheef trekt waardoor je rimpels onder je been krijgt. Dat hebben/hadden de Christ bbpads ook. Ik denk dat dat ook een van de redenen is dat ze bij de nieuwe Grandeur tomentums voor steviger zweetbladmateriaal hebben gekozen. Maar die komen dan weer niet in leuke kleurtjes. 8-)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:31

Maartje1990 schreef:
moonfish13 schreef:
Ik zie zo nu en dan een nieuw type ghost voorbij komen op bokt en marktplaats.
Maar ik schrik er echt van hoe slecht ze eruit zien na een paar maanden. :oo

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:55

xyzutu2 schreef:
Die kifra bbpad ziet er erg comfortabel uit! Jammer alleen dat je bij jouw model ook al meteen ziet dat de singel het zweetblad uitrekt/naar beneden scheef trekt waardoor je rimpels onder je been krijgt. Dat hebben/hadden de Christ bbpads ook. Ik denk dat dat ook een van de redenen is dat ze bij de nieuwe Grandeur tomentums voor steviger zweetbladmateriaal hebben gekozen. Maar die komen dan weer niet in leuke kleurtjes. 8-)

Vandaag tijdens het testritje heb ik de rimpels niet gevoeld. Er zitten nog geen inlagen in dus ik verwacht dat hij nog wat rechter trekt. Onder het paarse gedeelte zit nog een soort basis van de kifrapad die de vorm aan de onderzijde erin houd :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 00:57

moonfish13 schreef:
Maartje1990 schreef:

Hihi dat wat jij bedoelt is bij vetleer normaal. :P Het leeft, veroudert heel snel.
Alleen zis ik volgens mij wel beugels die over het zweetblad zijn gedragen, das jammer.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 07:43

@moonfish13: ik zie niet wat je bedoelt hoor. Of is het dat wat geryon zegt?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 07:51

De beugels kunnen niet boven het zweetblad bij dat zadel, ik zie toch geen opening om ze erdoor te steken? Is wel raar die rimpels :?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:01

Ik zie wel een opening hoor :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:00

Kwetal schreef:
Waarom niet? Is Fairfax zo'n raar product dan?

Nee maar best wel een flinke singel en ook best lang omdat hij eigenlijk voor een dressurzadel is gemaakt...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:10

Geryon schreef:

Hihi dat wat jij bedoelt is bij vetleer normaal. :P Het leeft, veroudert heel snel.
Alleen zis ik volgens mij wel beugels die over het zweetblad zijn gedragen, das jammer.

Ik vind hem er ook erg oud en afgrdragen uitzien en dan voor zoveel geld nog ... Is dit niet te voorkomen met regelmatig invetten? Dat vetten beschermd het leer toch?

Hoe is dat dan met de suedelook?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:24

Wat een gave bbp zeg!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:25

Nessa schreef:
Wat een gave bbp zeg!

heb je nu spijt van je libra pad? :P

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:26

Haha nee. Ik gok dat deze wat duurder gaat worden

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:47

ik heb de hidalgo nog verder getest, met de grandeurpad eronder ligt die kwa schoftvrijheid vrij goed. Maar de pad zakt scheef onder het zadel waardoor de kussens van het zadel niet netjes leggen tov de inlages van de pad. Kan ik de kussens eronder uithalen en gewoon rijden met de inlages?
Of kan ik idd een gewoon bontje/gelletje/ neopreen dingetje (ik heb een frontriser van wintec in een soort neopreen stevig materiaal), die laatste ligt er behoorlijk netjes onder.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:50

Ik gebruik de Hidalgo ook zonder kussen, maar wel met goede pad en tot op heden gaat dit super.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:55

Ik vind die gekleurde wollen staartjes de show stelen eigenlijk, BBP vind ik er zo nog wat rommelig uitzien Y;( maar dat wordt wellicht allemaal strakker en mooier bij degenen die je dan later voor de verkoop gaat krijgen? :)

En paars....tja daar kan BF niet tegenop :P

Maar die wollen staartjes, vooral die met dat oranje, daar word je wel hebberig van zoveel mogelijkheden qua kleur :~

Ghost op de foto staat netjes +:)+

Dat van die slijtage, als die foto's van die via de MP link aangeven wat je bedoelt dan vind ik dat persoonlijk niet zo'n ramp, dat glad slijten bedoel je? Of die rimpeltjes die er in lijken te zitten?

Dat laatste vind ik dan wel jammer maar dat kun je net slecht treffen met leer.... zover ik weet worden de Ghost bovenkanten gewoon van mooi leer gemaakt en dat zal altijd glad slijten na een poosje, hoort er bij.

Maar wellicht bedoel je het nog wat anders want dat glad slijten weet je zelf ook wel volgens mij :P

Invetten beschermt niet echt tegen slijtage, maar als je bvb. kijkt naar oude Barefoots die er na jaren gebruik dan wel eens zo droog en vlekkerig, "moe" uit kunnen gaan zien en je geeft die een beurtje met goede ledercream...dan frist de boel toch geweldig op :j

Maar dat is van een andere orde dan gewoon dat glad slijten van leer, daar doe je weinig tegen, komt gewoon door wrijving :)

Duhelo: ik heb heel wat verschillende boomloze / flexibele zadeltjes geprobeerd op Rena en eigenlijk altijd lag het het beste als ik de kussens er onder vandaan haalde en gewoon verving door een pad met goede inlages :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:45

dan test ik het eens uit zonder de kussens. paard is rond maar blijkbaar toch met behoorlijke schoft. en inlages plus kussens maken het net te wiebelig... :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:46

Ja het wordt vaak al snel een schuiverig torentje dan :j

Je kan naar mijn mening nog beter de zadelkussens in je pad erbij frotten, dan ze aan je zadel laten zitten :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:47

de dubbeldikke inlages zijn dan zeker voldoende voor de hidalgo? ondanks het metalen ding dat er in zit?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:59

Dàt durf ik niet te zeggen :=

Is natuurlijk ook afhankelijk van de rug :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:17

rond. plat. spekkig. geen oploggende ruggegraat. ik weeg een 60 kilo.
schoft is niet erg hoog. maar eerder combi van toch wat schoft en brede ruggegraat. dus kussens liggen ofwel ok kwa hoogte schoft maar te smal voor de ruggegraat. of ok voor rug en te laag voor schoft.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:22

Ja, zeg he :)* Misschien gaat het wel met de kussens (plus evt dunne inlage) in je pad! Dat het dan én dik genoeg is én niet scheef gaat tov elkaar!

Ik zou eerder de HD inlages er onder leggen ivm hun extra drukverdelende stukje plastic er in. De 'oude' dubbele of dubbeldikke inlages strijken de druk toch echt minder uit vind ik.

Wel zouden bij het oudere paard, de HD alleen, ook nog wat weinig kunnen zijn. Ik vind ze super, maat echt dikte zoals kussens krijg je er nog niet mee.

Voor onder VPS-loze zadeltjes vond ik de HD geweldig. Maar dat is dan bij onze goed bespierde, nog niet zo oude pony. Bij de oudere dame moesten er nog gewone inlages bovenop, en onderop nog een setje zachte...

Bij zadels mét VPS ligt dat anders, dan is de HD te dik voor onze ruin, en kan er het beste 2 cm schuim (originele HAF pad inlage) in de pad. Tenminste, in de zomer. Met iets minder vetjes in de winter, of zelfs al als ik een andere pad pak, kan het weer opnieuw even zoeken zijn.

Gelukkig heb ik inmiddels alle denkbare inlages wel liggen :o

Voor onze oudere pony (de merrie) zou HD plus VPS wellicht wel genoeg kunnen zijn, dat nog niet echt getest omdat ze niet meer bereden wordt.