Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:14

Ik ben op zoek naar een (liefst) anatomisch bakstuk met een kaakriem. Ik ben bekend met die van Barefoot, maar aangezien pony een klein hoofdje heeft hoop ik iets minder lomps te vinden. Weet iemand iets dat daar een beetje bij in de buurt komt?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 11:47

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 12:29

Ah balen.
Bij Hypostore staat dat er 2 op voorraad zouden zijn, maar je kan het niet aanklikken. Heel raar. Gok dus dat hij daar ook niet is, maar je zou kunnen vragen.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:59

annikavolder schreef:
nikkietjuh schreef:
Heeft iemand toevallig deze neusriem van ps of sweden en zo ja, zou je me kunnen vertellen hoe de gesp van de sperriem valt?

[ Afbeelding ]

Ik heb nu de fairfield van hooks. Die bevalt goed qua model maar de gesp van de riem om de mond zit aan de onderkant en hij krijgt daar steeds een wondje van. ik zoek nu dus iets soortgelijks waar de gesp wat meer aan de zijkant zit.

Ik heb deze maar het gespje van de sperriem zit ook onder de kin, of als hij zoals bij mij op het strakste gaatje zit net bij de zijkant.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

weet niet of je het hier een beetje op kan zien?

Dankje ik kan het zien inderdaad. Daar heb ik dan helaas niks aan. Zal het toch een gewone sperriem moeten worden.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:15

Zou een gespje met zo´n flapje kunnen helpen? Ik kan het niet goed uitleggen maar dan zit de gesp toch niet echt op de huid en zit er nog een leertje tussen

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 21:58

Hoe vinden jullie deze zitten? Het is een Schockemöhle hoofdstel Equitus DELTA in maat Cob.
De neusriem kan eigenlijk niet dicht, en het bit zit wat strak, maar kan ik de sluiting niet los krijgen. Is te klein, maar een full wordt misschien te groot?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:17

Ik vind de ruimte bij de oren tussen kopstuk en frontriem ook niet overhouden, volgens mij is deze echt te klein.

DreamGuideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 23:27

Ik zou voor een full gaan, ze zijn echt goed verstelbaar ook voor kleine hoofdjes.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 11:23

Waidida schreef:
Zou een gespje met zo´n flapje kunnen helpen? Ik kan het niet goed uitleggen maar dan zit de gesp toch niet echt op de huid en zit er nog een leertje tussen

Dat heeft mijn huidige hoofdstel ook en daar schiet zijn velletje steeds tussen p de overgang van het flapje naar het riempje. Heb al geprobeerd om met een kettingbeschermer er wat tussen te doen maar dat blijft allemaal niet lekker zitten en geeft dan weer andere schuurplekken. Hij heeft nogal een gevoelig huidje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 11:56

Kan het niet zijn dat je neusriem te strak zit en daardoor wat vel ophoopt en dat klem komt te zitten?

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 18:11

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:01

Ik heb sinds deze week de trust falsterbo. Ondanks dat er nog weinig reviews over zijn en het een nier uit mn lijf was.

Ben ik er mega blij mee. Paard ook.
Die vond de presteq echt helemaal niks en vond m bij haar ook minder mooi dan bij de pony waarvan hij was.

Ik heb er wel een grotere frontriem aan gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:45

Maik79 schreef:
Heeft één van jullie de Equibridle Wendy al in handen gehad? https://equibridle.nl/product/equibridl ... ndy-zwart/

Jaa! Ik ben matig enthousiast. Ik vind de kinbeschermer nogal dik waardoor het hoofdstel
Niet zo stabiel ligt. Ik heb een dunnere eraan gedaan en dit gaat beter. Ik vind de pasvorm niet top, maar denk dat dit wel afhangt van het hoofd van je paard.

Ik vind de neusriem tot het bakstuk ook wat lang.

Afbeelding

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:49

Koblenz schreef:
Maik79 schreef:
Heeft één van jullie de Equibridle Wendy al in handen gehad? https://equibridle.nl/product/equibridl ... ndy-zwart/

Jaa! Ik ben matig enthousiast. Ik vind de kinbeschermer nogal dik waardoor het hoofdstel
Niet zo stabiel ligt. Ik heb een dunnere eraan gedaan en dit gaat beter. Ik vind de pasvorm niet top, maar denk dat dit wel afhangt van het hoofd van je paard.

Ik vind de neusriem tot het bakstuk ook wat lang.

[ Afbeelding ]

Aah dank! En het kopstuk/frontriem? Is die vrij recht of wel met vorm erin? We hebben nu een Micklem maar vindt die, ook met langere frontriem, wat tegen de oren aan drukken.

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 01:17

Het kopstuk en frontriem zijn wel heel anatomisch gevormd. Ik denk dat het voor het paard echt een heel comfortabel hoofdstel is, maar ik heb wel het idee dat mijn paard er daardoor wat makkelijk in gaat hangen/leunen. Ik heb ook een tijdje met de micklem gereden en daar is dat wel minder bij. Maar zal ook paard afhankelijk zijn.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:24

Dank je Koblenz!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:08

Afbeelding
De Waldhausen S-Line Sensation in full, helaas te groot...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:40

Schockemohle equitus betha in full valt als grote cob, cobmaat is meer grote pony

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 00:04

Heeft iemand ervaring met het hoofdstel Horsegear Styx?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 10:08

LienC schreef:
Heeft iemand ervaring met het hoofdstel Horsegear Styx?

Ja die heb ik in het bruin, prima hoofdstel voor de prijs, niet baanbrekend maar het leer is wel soepel genoeg om makkelijk je bit te kunnen bevestigen bv. Ik had wel de frontriem verwisseld want die vond ik een beetje stug. Kopstuk is ook lekker zacht.

Ik gebruik hem echter niet meer omdat mijn toenmalig paard toch beter ging op losse bakstukken maar hij heeft prima gediend en je ziet eigenlijk bijna niet dat hij gebruikt is.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:45

MarjanB schreef:
Kan het niet zijn dat je neusriem te strak zit en daardoor wat vel ophoopt en dat klem komt te zitten?

Nee dat is het niet. Als ik m nog losser doe blijft ie niet meer achter zijn 'kin' zitten. Het komt echt door het bewegen met zijn mond helaas.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:10

Ik kom even binnen vallen
Sorry.

De micklems hoe vallen die qua maat?

Heeft mijn schattige paardje met redelijk kort in vergelijking met haar brede hoofd de Full of Xfull nodig?

En zit er veel pasvorm verschil tussen de 1e en de 2e versie?

Ivm marktplaats ik daar veel het oude model zie staan.

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:05

Ik heb de eerste micklem maar die vallen erg klein. Van de multi bridle heeft mijn kwpn merrie met behoorlijke kaak van 1.68 een extra full nodig anders krijg ik de riempjes niet dicht. Voor de rest zie ik weinig verschil. Vooral langere bandjes aan de keelriem en neusriem (andere kwpn van 1.74 heeft de full op)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:08

Dankjewel wel. Daar kan ik wel wat mee :j

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:36

Anders zou je misschien een nieuw hoofdstel kunnen bestellen / meenemen om gewoon eens te passen welke maat je nodig hebt... Kun je daarna op marktplaats kijken :P