voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:17

hahahaha ok dan is het er vast geen hahahaha

bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:01

Anoniem schreef:
Ik zie weinig boomloos bij trec en endurance eerlijk gezegd.
Alleen in Amerika nog wel freeform,maar die is sowieso te lang.

Eerst maar ff de zadelmaker afwachten en hopen dat die iets heeft.
Ik heb gewoon liever boom..

Van freeform heb je ook korte en extra korte kussens hè, evt te combineren met een grotere zit, is dat niet wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:51

Nee,heb ook eigenlijk niet zoveel zin daar dan nog weer mee te gaan klooien..
Ook heeft pony vrij hoge schoft,volgens mij is freeform daar niet optimaal voor.

Maar eens afwachten(en duimen)..

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:12

Vraagje: HKM protectorpad 4-kant model zou volgens de beschrijving van de site van Nickyu voor een barefoot mt 2 zijn. Betekend dat dat het helemaal niet onder een maat 1 past?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:36

Anoniem schreef:
Ik weet eerlijk gezegd niet meer of ze een v singelsysteem hadden.
De arizona misschien wel. Die zat goddelijk overigens.

Sonja, op zich sta ik best achter boomloos hoor. Maar voor lange ritten denk ik dat een boom,mits die goed past(en das moeilijk)beter druk verdeelt.
Ijslanderzadels heb ik wel gekeken,zijn ook niet altijd zo kort als ik dacht.
Stalgenote heeft een ijslanderzadel,die dus te lang is.

Massimo heeft korte zadels en die worden sowieso gepast..

ik kan ook gewoon alle kanten op, vind boomloos interessant :j en het is gewoon 1 van de opties

niet alle ijslanderzadels zijn kort idd, heb ene waldhausen feldmann gehad die juist vrij lang is, maar ook een waldhausen die wel kort genoeg was(verschillende modellen , de korte feldmann is ook de leuk betaalbare (nieuw ) de langere modellen zijn nieuw best aan de prijs :j
ik gooi even een pb jouw kant op van ideetjes wat betreft lengte van boom en merken/modellen, bij lastige ruggetjes(lengte) zijn alle ideeën welkom gok ik ;)
althans, bij mijn verkochte merrie was ik ook blij met alle opties...was ook een drama om passend te vinden

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:46

izzy1985 schreef:
Vraagje: HKM protectorpad 4-kant model zou volgens de beschrijving van de site van Nickyu voor een barefoot mt 2 zijn. Betekend dat dat het helemaal niet onder een maat 1 past?

Ik heb die pad, hij past gewoon ook netjes onder een maat 1 hij is gewoon wat groot :p.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:23

Sonja,heb je jouw merrie verkocht wegens te korte rug??

Ik wil er gewoon niet aan denken dat het een optie zou zijn hem weg te doen,vind nooit meer een pony waar ik zoveel mee heb denk ik...

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:29

Zinzi_jewel schreef:
De riemen aan de barry Dale zijn ook niet alles meer zo te zien . Vaak hebben die lederen riemen dat ze wel extra schuren op je leer . Zou voor die zachter lederen riemen gaan . Zal het Beter gaan met zo hard slijten . Althans is mijn ervaring .
Soft lederen riem verstevigd met nylon aan de binnen zijde .

Het zijn inderdaad geen luxe beugelriemen, maar wel slechts een paar maanden oud en van leer. Ik wil inderdaad wel nieuwe maar ja, wat gaat dat kosten...

Zoek schreef:
Oei, dat heb ik gelukkig nog niet met mijn barrydale, rij je met laarzen? En welke riemen?

Probeer een reden te verzinnen maar dit kan echt niet...slik, wanneer begint mijn zadel |(

Ik rijd met leren westernboots :) Maar ik heb lange benen dus de boots raken alleen het onderste gedeelte van het zadel.... ik heb geloof ik leren riemen van pagony.

raya00 schreef:
Oei! Dat ziet er minder uit MissCharlie. Heb je het zadel al ingevet/behandeld?
Misschien een overbodige vraag, maar heb zelf een vrij nieuwe barefoot London (lichtbruine nubuck versie) die zeker de eerste tijd ook echt ledercréme zoop.
Iedere keer als het zo droog leek dat ik dacht dat het zou kunnen beschadigen toch weer behandeld, dat was soms echt om de dag. Nu, paar weken later, stukken beter. Hoe soepeler het zadel wordt hoe minder het créme nodig heeft. Heb overigens gewoon de bijbehorende barefoot dressuurbeugelriemen.
.

Ik heb het zadel nog niet ingevet, ik weet niet waarmee en ben bang om het te beschadigen...ik vind het weer zowat om het ledercreme van barefoot te bestellen, dat kost me gelijk weer aardig wat aan verzendkosten. Thuis heb ik nog wel wat liggen maar ik weet niet of dat ook geschikt is voor dit zadel. Geen idee wat voor leer het is.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:33

Soft lederen riemen zijn er vanaf een 30 euro . Duurdere de merken zoals kieffer begint bij een 50 euro .
Heb ook nog van die standaard lederen riemen die simpele die maken dat het allemaal sneller slijt . Daarom heb ik alleen nog maar soft leder nog . Zijn versterkt met nylon binnen in .

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:28

Daphneeeej schreef:
izzy1985 schreef:

Ik heb die pad, hij past gewoon ook netjes onder een maat 1 hij is gewoon wat groot :p.

Bedankt! Groter is niet erg, heb ook een groot paard dus dat valt niet op! :D

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:30

Vandaag voor eerst met mijn barefoot barrydale gereden, vriendin had even een foto gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMPYVC7N.jpg Hij zit echt heerlijk :D alleen nu schuift zadel nog maar hij is ook vrij nieuw

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:58

leuk plaatje! En leuk paardje heb je ook zeg! :D
Ik ben ook erg blij met mijn barryfoot <3 Echt een aanrader.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:26

Anoniem schreef:
Sonja,heb je jouw merrie verkocht wegens te korte rug??

Ik wil er gewoon niet aan denken dat het een optie zou zijn hem weg te doen,vind nooit meer een pony waar ik zoveel mee heb denk ik...

nee, ik heb haar helaas moeten verkopen ivm einde relatie en twee paarden was echt te veel, heb haar dochter nu nog :j verkochtte paard staat nu bij een gezin , helemaal op haar plek (echt gezinsdier)
lijkt me vreselijk om paard om een dergelijke reden te moeten verkopen, maar er zou toch een oplossing te vinden moeten zijn ....
ik was trouwens gaan mennen als er geen zadel op gepast had, maar verkoop moest ivm kosten van 2 paarden en ik kwam per ongeluk (buiten de ad om ) het perfecte thuis tegen voor haar .

Edd heb ik met een goertz ingereden trouwens, champion zonder stegen
voor gull staat in eerste instantie boomloos in de planning , maar dat duur nog even die word eind mei 3

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:47

irise456 schreef:
Vandaag voor eerst met mijn barefoot barrydale gereden, vriendin had even een foto gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMPYVC7N.jpg Hij zit echt heerlijk :D alleen nu schuift zadel nog maar hij is ook vrij nieuw

Staat super mooi, en wat een leuk paard!
Ben wel jaloers hoor :o op mensen met lange benen...ik kom er net onderuit wat soms nog wel eens lastig is met de Barrydale :(

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:31

Wie weet waar ik softleder kids beugel riemen vandaan haal ?
De verwende kinderen van mij krijgen bijna een Barefoot kids ...
Even test rijden morgen en dan beslissen of het blijft .
En dan zoeken we nog een BF voor kids . Pony waar hij op moet is 135 . Kind is 5, 5 .

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:38

Leuk, die enthousiaste reacties op mijn BBP! Zal volgende week foto's maken :)

MissCharlie schreef:
Ik heb het zadel nog niet ingevet, ik weet niet waarmee en ben bang om het te beschadigen...ik vind het weer zowat om het ledercreme van barefoot te bestellen, dat kost me gelijk weer aardig wat aan verzendkosten. Thuis heb ik nog wel wat liggen maar ik weet niet of dat ook geschikt is voor dit zadel. Geen idee wat voor leer het is.

Ik denk dat als ik mijn nieuwe London niet in had gevet hij er ook zo uit had gezien inmiddels. Echt belangrijk bij nieuw spul, de verzorging. Snap heel goed dat het niet ideaal is om alleen voor die ledercréme te bestellen en verzendkosten te betalen, maar lijkt me nog altijd goedkoper dan een beschadigd zadel.
Niet iemand op stal die ook iets nodig heeft waarmee je verzendkosten kan delen?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 06:59

Nee, heb vrijwel geen stalgenoten (die rijden) ;)
Maar deze foto is van ongeveer een week na aankoop... Ik rijd nauwelijks eigenlijk.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 08:50

Volgens mij kan je ook gewone ledercreme gebruiken, van Rapide bijvoorbeeld. Je moet alleen geen vet gebruiken omdat dit de porien van het nubuck leer verstopt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:55

Even snel: zonde van die plekken, dan schuurt er toch iets behoorlijk blijkbaar :=

Maar dit kun je heel goed wegpoetsen met de gekleurde ledercream van Barefoot, echt geweldig spul, dikke kans dat je er na een goede behandeling daar mee, bijna niks meer van ziet en dan is het gewoon een kwestie van af en toe insmeren. Ik heb het ook nog niet af zien geven en daar ook nog klachten over gehad :)

Zinzi: er zijn van Barefoot alleen Softleder riemen in 130 en 145 cm, dus geen echt hele korte voor de echt jonge kinderen. Maar je kunt er natuurlijk wel gaatjes bij maken. De bruin-roze versie is trouwens in de aanbieding, ik ben mijn voorraad op een bepaald peil aan het brengen en omdat ik er daarvan nog 1 teveel heb, mag die met korting weg. Misschien dat dat iets voor je is?

Irise: staat goed zeg die Barrydale +:)+
Je zit er ook super netjes op zo te zien?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 09:57

Hier nog steeds een erg tevreden Bob Marshall ruiter :)
Ik ben er nu helemaal aangewend en ik denk dat mijn zoektocht hierbij definief geeindigd is! *\o/*

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:12

Ik twijfel nog steeds tussen een Barefoot London of Lexington. Wie heeft ervaring met een van hun? Ik las dat de Lexington de ruiter naar voren kan drukken (door de hoge 'lepel'), klopt dit? Ik zoek een boomlooszadel waarbij je een diepe zit en goede wrongen heb voor je benen (ik heb namelijk een enkelprobleem waarbij ik toch wel steun nodig heb vanuit mijn knieën).
En ik wil sowieso een testzadel aanvragen, welke maar kan ik het beste van beiden bestellen? Ik heb broekmaat 38. Met mijn boomzadel heb ik 18''.

En waar kan ik het beste een testzadel aanvragen? equixantos barefoot zit bij mij in de buurt maar daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee wat betreft webshop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:20

De Lexington heeft verhoogd VPS aan de achterkant, waardoor deze vooral gemaakt is op de echte sportpaarden met veel front en een lange, rechte rug. De achterkant is dus iets hoger en kan je daardoor sneller iets voorover zetten, dit is de meest voorkomende reden waarom mensen de Lexington uiteindelijk toch niet het fijnste model vinden, terwijl er ook zat mensen helemaal blij mee zijn natuurlijk, is echt weer een kwestie van "smaak" zeg maar :j

De London is erg populair, omdat hij zo lekker simpel en zacht is. Ik vind zelf alleen die saaie kniestukken heel jammer maar voor de rest is het het makkelijkste dressuurmodelletje van Barefoot.

De Barrydale wordt ook enthousiast ontvangen, het leuke daarvan is dan weer dat die grote wrongen wat meer voor je been / knie liggen dan eronder, zoals bij normale kniewrongen. Maar je moet echt voor het uiterlijk er van vallen.

Ik hoor eigenlijk zelden of nooit negatieve verhalen over Equixantos, betrof het een storing in de webshop ofzo? Ze hebben van alle wederverkopers verreweg de meeste soorten / kleuren / maten testzadels beschikbaar en zijn al het langst bezig als wederverkoper waardoor ze erg goed van dienst kunnen zijn en ik er erg tevreden reacties over krijg al jaren lang, zou ze dus zeker aanbevelen :j

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:29

Ik heb een sportpaard met een lange, rechte rug maar met een hoge, smalle schoft. Daarom was het al zeer moeilijk om een goed passend boomzadel te vinden. Nu moet ik met een bontje rijden omdat mijn boomzadel niet zo heel goed meer past (knijpt bij de schoft). En ik ben van mening: Met een goed passend zadel moet je zonder toebehoren kunnen rijden! Dus geen bontje, fysiopad of wat dan ook.
En ik ben zeer nieuwsgierig naar wat er gebeurd als ik de overstap maak naar boomloos.

Maar ik twijfel tussen de London en de Lexington. Mijn voorkeur gaat dan uit naar de Lexington omdat die een diepere zit heeft en meer wrong. Die ligt het dichtste bij mijn boomzadel.
Barrydale vind ik qua uiterlijk helemaal niks haha. :D

Met Equixantos had ik problemen met de communicatie en bestelling van iets uit de webshop. Ik vind het niet netjes naar een klant toe die een vraag stelt via de mail en dan pas 1.5 week een antwoord krijgt erop. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:45

Hmm, dat is wel raar, kan me dan wel voorstellen dat je daar niet enorm enthousiast van wordt :=

Maar kijk anders even bij het testzadel-aanbod van de andere wederverkopers, de meesten versturen ook gewoon testzadels :j

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Testzadels-Aanvragen/

Wel fijn dat je de Barrydale niks vindt, dan valt die alvast af en is het inderdaad tussen de London en Lexington.

Als de Lexington je het meeste aanspreekt dan zou ik als ik jou was die gewoon eens een weekje als testzadel in huis halen :j

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:25

Ik heb ze het liefste alle 2 tegelijk als leenzadel, mocht de 1 niet passen dan kan ik de ander erop gooien en mee rijden. :D
Als ik eenmaal iets in het hoofd heb..

Ik zie dat Becidor alle 2 maten heeft van de Lexington. Die ga ik eerst als testzadel nemen. :)