Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Ik zie weinig boomloos bij trec en endurance eerlijk gezegd.
Alleen in Amerika nog wel freeform,maar die is sowieso te lang.
Eerst maar ff de zadelmaker afwachten en hopen dat die iets heeft.
Ik heb gewoon liever boom..
Anoniem schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet meer of ze een v singelsysteem hadden.
De arizona misschien wel. Die zat goddelijk overigens.
Sonja, op zich sta ik best achter boomloos hoor. Maar voor lange ritten denk ik dat een boom,mits die goed past(en das moeilijk)beter druk verdeelt.
Ijslanderzadels heb ik wel gekeken,zijn ook niet altijd zo kort als ik dacht.
Stalgenote heeft een ijslanderzadel,die dus te lang is.
Massimo heeft korte zadels en die worden sowieso gepast..
Zinzi_jewel schreef:De riemen aan de barry Dale zijn ook niet alles meer zo te zien . Vaak hebben die lederen riemen dat ze wel extra schuren op je leer . Zou voor die zachter lederen riemen gaan . Zal het Beter gaan met zo hard slijten . Althans is mijn ervaring .
Soft lederen riem verstevigd met nylon aan de binnen zijde .
Zoek schreef:Oei, dat heb ik gelukkig nog niet met mijn barrydale, rij je met laarzen? En welke riemen?
Probeer een reden te verzinnen maar dit kan echt niet...slik, wanneer begint mijn zadel
raya00 schreef:Oei! Dat ziet er minder uit MissCharlie. Heb je het zadel al ingevet/behandeld?
Misschien een overbodige vraag, maar heb zelf een vrij nieuwe barefoot London (lichtbruine nubuck versie) die zeker de eerste tijd ook echt ledercréme zoop.
Iedere keer als het zo droog leek dat ik dacht dat het zou kunnen beschadigen toch weer behandeld, dat was soms echt om de dag. Nu, paar weken later, stukken beter. Hoe soepeler het zadel wordt hoe minder het créme nodig heeft. Heb overigens gewoon de bijbehorende barefoot dressuurbeugelriemen.
.
Daphneeeej schreef:izzy1985 schreef:Vraagje: HKM protectorpad 4-kant model zou volgens de beschrijving van de site van Nickyu voor een barefoot mt 2 zijn. Betekend dat dat het helemaal niet onder een maat 1 past?
Ik heb die pad, hij past gewoon ook netjes onder een maat 1 hij is gewoon wat groot :p.
Anoniem schreef:Sonja,heb je jouw merrie verkocht wegens te korte rug??
Ik wil er gewoon niet aan denken dat het een optie zou zijn hem weg te doen,vind nooit meer een pony waar ik zoveel mee heb denk ik...
irise456 schreef:Vandaag voor eerst met mijn barefoot barrydale gereden, vriendin had even een foto gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMPYVC7N.jpg Hij zit echt heerlijkalleen nu schuift zadel nog maar hij is ook vrij nieuw
MissCharlie schreef:Ik heb het zadel nog niet ingevet, ik weet niet waarmee en ben bang om het te beschadigen...ik vind het weer zowat om het ledercreme van barefoot te bestellen, dat kost me gelijk weer aardig wat aan verzendkosten. Thuis heb ik nog wel wat liggen maar ik weet niet of dat ook geschikt is voor dit zadel. Geen idee wat voor leer het is.