Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nadya schreef:Ik zou zelf echt niet weten hoe ik zulke plekken bij mijn paard voor elkaar zou krijgen met mijn touwhalster of mijn bitloze hoofdstel. Zeker over zo'n groot oppervlakte, hoe kan dat? Wat doe je dan met de neusriem? Of misschien beter gezegd, wat doe je dan met je handen? Als je ook zo met bit rijdt, zal de mond er ook niet fijn uitzien van binnen en buiten (mondhoekjes). Brrrrrrr.....
Mijn paard en ik rijden in elk geval heerlijk bitloos en geen bitruiter die dat kan veranderen.
KiWiKo schreef:moet je bij mijn paard doen dat doorrijden met drukplekken, hij laat dan heel, heel duidelijk merken dat DIT niet de bedoeling is![]()
Nadya schreef:Ik geloof niet dat de bitrijders zich erg hebben ingehouden in dit topic, hoor, RK.![]()
KiWiKo, we hebben het hier over een behoorlijk afgestompt paard, wat lucht zuigt, veel te lang op stal staat in de winter en gewoon moet doen wat het baasje wil. Ongeacht of het goed is voor dit dier of niet. Helaas.
Ik heb geen idee wat mijn eigen paard zou doen. Ik heb nog nooit een drukplek van zadel of hoofdstel bij hem gezien.![]()
En vind ik die op een kwade dag wel, dan ga ik dus echt niet rijden en zal ik zeker de oorzaak aanpakken. Dat lijkt mij niet meer dan logisch eigenlijk. Helaas denkt niet elke ruiter daar zo over, blijkbaar....
Citaat:Dat is het enige wat we bereiken met het huidige fokbeleid, dat er paarden komen met karakter........... en dat is dan ook gelijk de reden dat er zoveel mensen zoveel problemen hebben met hun paard, want die pikken die sjit niet
Nadya schreef:Mijn paard en ik rijden in elk geval heerlijk bitloos en geen bitruiter die dat kan veranderen.