Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe edix Tariq binnen gekregen, ik had een bruine besteld. Echter de nieuwe lading zou nog 4/5 maanden op zich laten wachten. Ik kreeg toen een oude versie aangeboden, deze kleur was donkerder (vond ik mooier) en ik kreeg omdat het een oudere model was wat korting erop. Leuk, maar nu heb ik er drie keer mee gereden en zit aan 1 kant op de zweetblad al beschadigingen
ook bleek er al beschadigingen op de lepel te zitten die er bij hun in de fabriek ook opgezeten had al, dit was niet vermeld..Herkent iemand dit? Is er iemand met de nieuwere kleur bruin en is dit nog steeds zo’n probleem?
Mijn zadelpasser pakt dit wel heel fijn op. Het is nu even afwachten wat edix ermee gaat doen..
Ik zal wel even foto’s erbij plaatsen van de beschadigingen en de kleur van het zadel.

alleen de riemen komen erlangs. En bij het opbergen van het zadel zitten er ook hoesjes om de beugels heen dus ook dat is het niet.
het is niet alsof je op een kussen zit, zoals met een bbp bijvoorbeeld. Maar tijdens het rijden had ik ook geen last van de hardheid. Wat ik heel fijn vond is de smalle zitting. Met bbp´s zit je vaak erg breed en daar was ik dus best wel bang voor, maar ik sta er echt van verwonderd hoe die mooi in zijn vorm blijft.