[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:50

Vind die zitting zo vreemd zo grof over de hele vork heen. Ben benieuwd hoe dst er uit ziet als het helemaal inzakt en vormd.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:52

Leuk model kitty, heeft wel iets vind ik, nekeer wat anders. Wanneer ga je testenen foto's maken? :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:00

Ha fijn dat hij er al is +:)+

Ja dat het zo over de fork / pommel heen zit is wel typisch, maar dat zit nu eenmaal het beste om de dijwrongen op de juiste plek te krijgen en toch nog de schoft goed vrij te houden :j

Leuk hè zo dat sample stukjes boek :j

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:03

mindful schreef:
Leuk model kitty, heeft wel iets vind ik, nekeer wat anders. Wanneer ga je testenen foto's maken? :D

Ik denk vrijdag

pmarena schreef:
Ha fijn dat hij er al is +:)+

Ja dat het zo over de fork / pommel heen zit is wel typisch, maar dat zit nu eenmaal het beste om de dijwrongen op de juiste plek te krijgen en toch nog de schoft goed vrij te houden :j

Leuk hè zo dat sample stukjes boek :j

Ik vind hem er niet eens zo heel raar uit zien :) Amigo heeft als 30-er best een behoorlijke schoft, maar de Fur lag destijds ook goed qua basis, dus verwacht dat deze ook wel goed zal liggen.

Sample boekje is echt leuk :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:25

Het blijft natuurlijk gewoon in principe een Arizona basis, dus dat zal heus wel passen :j

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:15

pmarena schreef:
Ja dat is het gekke, zo op de foto vind ik het er wel acceptabel uit zien eigenlijk... iets kleiner is altijd mooier, maar als je dit zo ziet dan is dat nou niet dat ik denk "dat moet je niet doen".... dit moet gewoon kunnen, zo rijden er behoorlijk wat probleemloos rond, die nu eenmaal een korte pony hebben en waarvoor allerlei andere zadels niet werken.

Om hier weer even op terug te komen. Ik heb er zelf ook geen moeite mee, met het zadel. Maar oa omdat ik gedragsveranderingen merk (meer rennen) was ik na gaan denken. (En mede omdat Duhelo nog de RWC te koop heeft staan. :o )En heb ik haar eens opgemeten. Als daar dan zo'n kleine maat uit komt en ik lees dat mijn zadel zo groot is.. Schrik ik toch even.

Nu is er natuurlijk wel een gedeelte van het zadel wat niet mee draagt nu, dat scheelt.

Je vroeg ook nog om een foto zonder zadel. Alvast excuses voor mijn snel geïmproviseerde, bij elkaar geraapte outfit en lange stelten die afhangen.

Overigens kan ze zonder zadel wel ontspannen! Maar misschien dat dit komt omdat er steevast ingestampt is dat ze niet mag gassen zonder zadel..

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:32

Die Crocs maken het àf :+

Het enige wat ik er van kan zeggen is dat ik je wat lang vind voor je pony - niet te zwaar of zo, maar met die lengte kan je wat onbalans krijgen. De "hefboom/slinger" is langer. Dat heeft mogelijk wat invloed op hoe ze loopt. De Barefoot vind ik niet te lang.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:37

wat een leuk zadel , ben heel benieuwd naar een foto op je poony.
en dat boekje lijkt me zo leuk, ik vind dat soort dingen echt geweldig en zou ze over 100 jaar nog op de plank hebben staan :+

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:00

cherell0 schreef:
wat een leuk zadel , ben heel benieuwd naar een foto op je poony.
en dat boekje lijkt me zo leuk, ik vind dat soort dingen echt geweldig en zou ze over 100 jaar nog op de plank hebben staan :+

:D die staat hier over 100 jaar ook nog op de plank :P . Ik heb van Freemax afgelopen jaar ook een mooi houten "boek" gekregen. Ik hou er wel van :D

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:07

Ja die crocs zijn hip he. :7 o zo lelijk, maar o zo handig.

Ik ben me er bewust van dat ik eigenlijk te lang ben voor haar. We zijn dan ook geen fanatieke rijders. Meer voor de lol eens in de zoveel tijd eens een ritje voor de leut. :) het was een goed formaatje tot mijn 16e daarna ben ik te lang geworden helaas. Al merk ik verder niet dat zij er meer last van heeft. Maar er is natuurlijk een hele grote kans dat dit wel zo is.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:51

@Loeretteee, wat een onwijs leuke pony! En ik vind jij in combi met je pony helemaal niet zo gek, maar de barefoot wel erg veel zadel. Niet zozeer aan de achterkant, maar aan de voorkant eigenlijk.
Komt ook door de singelplek in combi met de singelstoten; het zadel komt zo erg ver richting/over de schouder.
Bij mijn eigen haflingermerrie vallen een aantal barefoots die we hebben geprobeerd ook ongeveer zo, en zij geeft echt duidelijk aan daar niet blij van te worden. Dat is hier de reden geweest om over te stappen naar een ander zadel.

@Kitty, wat gaaaf! Ik vind hem in fur-versie mooier, maar ben wel heel erg benieuwd hoe hij er in het echt en op een paard uitziet zeg!

Ik ben hier nog in de 'oriëntatie-fase' en lekker aan het uitproberen met mijn net zadelmakke madame.
In dit stadium is al het oefenen met zadels een leermoment, dus dat is heel welkom en leuk!
Vorige week mochten we de Notting Hill even proberen:
Afbeelding

Tot nu toe ligt de ghost duidelijk het mooist en het meest stevig op haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:54

wat een bijzondere barefoot, wat is dat er voor een?
Die van Kitty bedoel ik.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:55

raya00 schreef:
@Loeretteee, wat een onwijs leuke pony! En ik vind jij in combi met je pony helemaal niet zo gek, maar de barefoot wel erg veel zadel. Niet zozeer aan de achterkant, maar aan de voorkant eigenlijk.
Komt ook door de singelplek in combi met de singelstoten; het zadel komt zo erg ver richting/over de schouder.
Bij mijn eigen haflingermerrie vallen een aantal barefoots die we hebben geprobeerd ook ongeveer zo, en zij geeft echt duidelijk aan daar niet blij van te worden. Dat is hier de reden geweest om over te stappen naar een ander zadel.

@Kitty, wat gaaaf! Ik vind hem in fur-versie mooier, maar ben wel heel erg benieuwd hoe hij er in het echt en op een paard uitziet zeg!

Ik ben hier nog in de 'oriëntatie-fase' en lekker aan het uitproberen met mijn net zadelmakke madame.
In dit stadium is al het oefenen met zadels een leermoment, dus dat is heel welkom en leuk!
Vorige week mochten we de Notting Hill even proberen:
[ Afbeelding ]

Tot nu toe ligt de ghost duidelijk het mooist en het meest stevig op haar.

Goh, mooi zadel + dekje _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:10

Mijn paard was NOT amused toen bleek dat ze moest werken, maar heb ze toch eens, chagerijnig en al op de foto gezet met de burioni pad onder mijn specialized saddle.
Ziet er leuk uit, maar valt me hier wat tegen hoe stug de pad is (ik overwoog om ook zoiets voor haar te bestellen, beetje meer demping op de rug). Maar de pad hindert een beetje haar schoudervrijheid. Dus voor haar zoek ik iets dat op de rug onder de kussens wat demping geeft, maar onder de zweetbladen soepeler is. Voordeel van de burioni is wel dat er geen zweet doorkomt. (groot voordeel!)
Afbeelding
Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:13

Ook een gaaf zadeltje :j

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:15

Wauw!!! Vandaag met de ghost in de les gereden, en we zijn bezig geweest met een eerste galopje.. Helaas was Nimloth het daar niet mee eens en gaf me een paar bokken om mijn oren, ik schrok er helemaal van :wow: en niet 1x maar echt een paar keer! Ghost heeft geen millimeter bewogen, ik voelde me super veilig en die merrie kreeg me er mooi niet af <<)
Voor mij was dit zeker DE test en de ghost is met vlag en wimpel geslaagd!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:29

@Duhelo, is de wollen Burioni/Torsion dan niets voor jou? Die is niet zo stijf denk ik. (Enkel aan de inlages is het wat steviger, maar dat is logisch denk ik ;) ) Ik ben er alleszins tevreden mee. :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:33

Jackytje schreef:
@Duhelo, is de wollen Burioni/Torsion dan niets voor jou? Die is niet zo stijf denk ik. (Enkel aan de inlages is het wat steviger, maar dat is logisch denk ik ;) ) Ik ben er alleszins tevreden mee. :j

ik dacht inderdaad aan iets met wol voor de oudste merrie. Maar liefst zonder inlages omdat de SS een boomzadel is met neopreen kussens. Een wat dikkere / wollerige vulling in de pad is wel fijn, maar geen aparte dingen, dan zit ik weer meer vast met de kussens laten aansluiten op de inlages en dat wil ik niet.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:38

Duhelo schreef:
Jackytje schreef:

ik dacht inderdaad aan iets met wol voor de oudste merrie. Maar liefst zonder inlages omdat de SS een boomzadel is met neopreen kussens. Een wat dikkere / wollerige vulling in de pad is wel fijn, maar geen aparte dingen, dan zit ik weer meer vast met de kussens laten aansluiten op de inlages en dat wil ik niet.

Ik weet dat Torsion ze zonder inlages ook heeft. Wellicht kan je die eens proberen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:42

Jackytje schreef:
Duhelo schreef:
Jackytje schreef:

Ik weet dat Torsion ze zonder inlages ook heeft. Wellicht kan je die eens proberen?

goed idee, dankjewel!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:44

En dit vinden pony en ik van de Ghost pad + shims + front riser van Runa :D :

Afbeelding

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:45

Duhelo schreef:
Jackytje schreef:

Ik weer niet hoe lang/kort je zadel is, anders zou je nog kunnen kiezen voor een Engel pad in maat M. Die is vele malen soepeler dan de Burioni. De fleece pad van Burioni is ook soepeler :-)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:47

die fleeces keek ik ook naar, maar is die ook van dat niet-zweet doorlatend stofje? Dat zou wel een groot pluspunt zijn!

De frontriser voor de ghost, is dat voor als je als ruiter voorover kukelt?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:53

Dat klopt Duhelo :) . Met de shims erin maakt de achterkant van mijn zadel al meer contact met de rug en ligt het zadel dus rechter. Met de front riser zat ik nog net een beetje lekkerder, maar dat heeft op de ligging van het zadel zelf natuurlijk niet zoveel invloed.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:21

De front riser had ik overigens zelf eens gefabriceerd van een stukje moosgummi voor een barefoot overigens.. maar hij doet het ook prima onder een ghost :+