Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:44

Balen zeg, maar dat is ook bijna niet niet op te lossen dan denk ik? Heeft hij dat met zomervacht/ongeschoren ook? Ik heb ooit als tip gekregen om Brilcream op schuurplekken te smeren, en dat werkt echt! Gewoon bij de drogist, zo'n ouderwetse rode pot voor mannen. Kost bijna niks, dus je kan lekker royaal smeren, het maakt glad en lijkt de haargroei ook te stimuleren.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:11

Wat ik kan zien op de foto zitten de kale plekken al op z'n lange haar?

Ik smeer zelf sudocreme , 4 jaar een witje gehad die overal van open lag. Kwam het haar ook vrij snel terug maar is lastig als het op zo'n plek zit die je dagelijks gebruikt als het ware.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:05

Kunnen dat soort plekken misschien komen doordat het zadel niet helemaal goed ligt? Dat er daardoor wrijving ontstaat als het met alle dekjes zo is?
Ik vond de Bamboo onderkant die de dekjes nu hebben ook wel heel mooi zacht als ik het vergelijk met de andere lemieux die ik heb.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:44

Misschien heb je hier wat aan...
Ik heb laatst een artikel gelezen over dat een osteopatische behandeling kan helpen bij paarden die in eerste instantie schuurplekken lijken te hebben. Het gaat dan om de werking van een orgaan die waarschijnlijk niet goed werkt, dacht ik.
Ik kan het artikel helaas niet zo snel vinden.

Wel heel vervelend zeg, bah.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:04

Daphneeeej schreef:
Kunnen dat soort plekken misschien komen doordat het zadel niet helemaal goed ligt? Dat er daardoor wrijving ontstaat als het met alle dekjes zo is?
Ik vond de Bamboo onderkant die de dekjes nu hebben ook wel heel mooi zacht als ik het vergelijk met de andere lemieux die ik heb.

Ik heb zelf de bamboe variant, in de winkel lag er een 'gewone' en die vond ik eerlijk gezegd best stug/hard. Bij een wat gevoelige huid zou ik zeker minstens voor de bamboe kiezen of de sensitive.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:58

salamaleque schreef:
Daphneeeej schreef:

Ik heb zelf de bamboe variant, in de winkel lag er een 'gewone' en die vond ik eerlijk gezegd best stug/hard. Bij een wat gevoelige huid zou ik zeker minstens voor de bamboe kiezen of de sensitive.

Ja dat bedoel ik ook , de bamboe is stukken zachter als de normale lemieux (katoenen?) dekjes

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:00

Ik vraag me alleen af of dat bamboo ook zo zacht blijft bij veel gebruik en wassen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:11

Ja, blijft het :-) . Heb die van mij nu een paar maanden en al tig keer gewassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:57

Hoe weet ik het verschil? Tussen gewoon en bamboe?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:00

vonneke schreef:
Hoe weet ik het verschil? Tussen gewoon en bamboe?

Mijn 3D mesh dekje heeft baboo en daar hing een labeltje van aan over dat het bamboo lining heeft.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:07

Wauw! M'n workpad uit Engeland is al binnen. Voelt fijn! Hij is voor m'n ruin, maar moet wachten op ons zadel. Dus ik denk dat ik hem ga testen met m'n merrie :-)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:46

Oooh ik beken: ik ben echt om!
Heb nu de donkerblauwe katoenen gescoord en de zwarte mesh air met bamboe. Wat een superfijne pasvorm en veel minder zweterig en snel droog.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:14

Echt super fijn zijn ze! Vandaag paard schuimend van het zweet na les, dekje droog haha!

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:28

Mijn zadel heb ik nu 1.5 jaar, daarvoor had hij het ook al in de winter, maar dan was het alleen een streep achter het dekje. Ik laat mijn zadel iedere zes maanden nakijken, de zadelmaker is twee maanden geleden nog geweest. Toen had hij het ook al lichtjes, de zade maker zegt dat als de haren beschadigd zijn (door scheren) ze makkelijker afbreken en tja, dat is hier dus gebeurd denk ik. Bij dochorse raden ze me aan om met een dekje geheel bont eronder te rijden. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik vind het heel vervelend dat hij het heeft, zijn haar breekt overal af waar het dekje wrijving geeft lijkt wel. Volgend jaar laat ik zeker meer haar staan onder het dekje. In de zomer heeft hij gelukkig nergens last van.

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:50

Marise01 schreef:
Mijn zadel heb ik nu 1.5 jaar, daarvoor had hij het ook al in de winter, maar dan was het alleen een streep achter het dekje. Ik laat mijn zadel iedere zes maanden nakijken, de zadelmaker is twee maanden geleden nog geweest. Toen had hij het ook al lichtjes, de zade maker zegt dat als de haren beschadigd zijn (door scheren) ze makkelijker afbreken en tja, dat is hier dus gebeurd denk ik. Bij dochorse raden ze me aan om met een dekje geheel bont eronder te rijden. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik rij met het dekje geheel wol onder het zadel. Echt een super fijn dekje! Ook m'n paard is er enorm blij mee. Mijn paard heeft ook een gladde, korte en dus gevoelige vacht. Vooral in deze overgangsperiodes. Nu geen last van nog! Ook onder deze dekjes zweten de paarden niet. Ideaal!

Ik vind het heel vervelend dat hij het heeft, zijn haar breekt overal af waar het dekje wrijving geeft lijkt wel. Volgend jaar laat ik zeker meer haar staan onder het dekje. In de zomer heeft hij gelukkig nergens last van.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:33

Celinl, dankjewel voor je antwoord. Dan is dat het proberen zeker waard. Ik ben ontzettend blij met de kwaliteit van lemieux, maar dit is het ergste hoe zijn haar ooit afgeschuurd is dus dit ga ik niet nog een winter zo doen.

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:59

Toegegeven: de dekjes blijven liggen als een huis onder je zadel en de schoft blijft mooi vrij maar ze zijn heel erg stug (ik heb de luxury suede met bamboo voering) waardoor ze snel schuren als het paard onder het stijve dekje door beweegt. En dan vooral middel achter op de rug (achter het zadel) en aan de voorkant net boven de elleboog.
Ik vind het een minder goed idee om om die reden dan maar sentitive te moeten kiezen (bontrandje is erg lastig in de was mooi en fluffy te houden lijkt me en kleurkeuze hiervan is zeer beperkt)
En een ander bontgeval eronder dat is toch ook geen doen....zou toch ook niet moeten hoeven bij een goed dekje?
Ik ga kijken hoe het met de zomervacht gaat zometeen maar als die haren wederom afbreken dan ga ik toch weer op zoek naar een ander merk!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 08:42

Stug? Ik vind zéker de Air mesh met bamboe echt heel zacht aanvoelen? Kleurkeuze zou mij persoonlijk minder boeien als ik een paard zou hebben wat erg gevoelig is, blauw of zwart voldoet dan prima.
Ik zie mensen bij mij op stal nu vachten scheren en het ook op FB voorbij komen. Lijkt makkelijk om de ruiperiode door te komen, maar je scheert ook een gedeelte van de zomervacht mee die er al onder zit. De kans dat ze dan afbreken omdat ze beschadigd zijn is bij nu gaan scheren een heel stuk groter.

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:23

Amika, de dekjes met bont zijn niet lastig mooi te houden hoor.. is ook gewoon goed wasbaar.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:29

Nu nog scheren? Ik poets gewoon heel veel nu :D
Kleurtjes boeien mij ook niet zo. Al zag ik wel leuke kleurtjes op de engelse site, dus dat weet ik voor een volgende keer. Heb n blauwe en n beige en bijna n witte.

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:43

De bamboe voering voelt niet hard aan, die voelt wel zacht/ fluweelachtig na een paar keer wassen. Maar ik bedoel stug in de zin van dat je het dekje rechtop op de grond kunt zetten en dat het dan blijft staan. Daardoor beweegt het niet mee met de beweging van het paard maar blijft het dekje in dezelfde vorm liggen en 'draait' het rug van het paard er onderdoor. Vandaar de schuurplekken denk ik

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:00

Jeejj eindelijk kan ik hem jullie showen:
(Foto al eerder laten zien)
Afbeelding

In gebruik:
Afbeelding

Zo blij mee.
Dit incombi met de prolite singel is mijn paard behoorlijk veranderd van lopen.
Zal het dan toch al die tijd gedrukt hebben op de schoft?
Hij heeft daar nu behoorlijk wat vrijheid.
In iedergeval is paard blij en ik ook
Als ze ooit dekens gaan maken met deze pasvorm voor de schoft ben ik om hihi

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:15

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:05

Ziet er mooi uit Jennifer! De kleur staat jouw paard beter dan die van mij.
Ik wacht Equitana af, misschien dat ze daar ook te koop zijn...

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:13

Rais schreef:

Ja mooi artikel zeker iets om in de gaten te houden. Maar als je paard bij niet 1 dekje schuurplekken krijgt behalve bij de lemieux dan ligt het toch echt aan dat ene dekje hoor!