Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:Kunnen dat soort plekken misschien komen doordat het zadel niet helemaal goed ligt? Dat er daardoor wrijving ontstaat als het met alle dekjes zo is?
Ik vond de Bamboo onderkant die de dekjes nu hebben ook wel heel mooi zacht als ik het vergelijk met de andere lemieux die ik heb.
salamaleque schreef:Daphneeeej schreef:Kunnen dat soort plekken misschien komen doordat het zadel niet helemaal goed ligt? Dat er daardoor wrijving ontstaat als het met alle dekjes zo is?
Ik vond de Bamboo onderkant die de dekjes nu hebben ook wel heel mooi zacht als ik het vergelijk met de andere lemieux die ik heb.
Ik heb zelf de bamboe variant, in de winkel lag er een 'gewone' en die vond ik eerlijk gezegd best stug/hard. Bij een wat gevoelige huid zou ik zeker minstens voor de bamboe kiezen of de sensitive.
Marise01 schreef:Mijn zadel heb ik nu 1.5 jaar, daarvoor had hij het ook al in de winter, maar dan was het alleen een streep achter het dekje. Ik laat mijn zadel iedere zes maanden nakijken, de zadelmaker is twee maanden geleden nog geweest. Toen had hij het ook al lichtjes, de zade maker zegt dat als de haren beschadigd zijn (door scheren) ze makkelijker afbreken en tja, dat is hier dus gebeurd denk ik. Bij dochorse raden ze me aan om met een dekje geheel bont eronder te rijden. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik rij met het dekje geheel wol onder het zadel. Echt een super fijn dekje! Ook m'n paard is er enorm blij mee. Mijn paard heeft ook een gladde, korte en dus gevoelige vacht. Vooral in deze overgangsperiodes. Nu geen last van nog! Ook onder deze dekjes zweten de paarden niet. Ideaal!
Ik vind het heel vervelend dat hij het heeft, zijn haar breekt overal af waar het dekje wrijving geeft lijkt wel. Volgend jaar laat ik zeker meer haar staan onder het dekje. In de zomer heeft hij gelukkig nergens last van.