De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:44

wortelsussie schreef:
Ik heb ervaring met de back on track 3 in 1.

Benen komen er zeker vele malen beter onder uit dan bij die plastic br beschermers.
Na echt intensief rijden kan t wel gebeuren dat de benen een beetje nat worden eronder.

Ik heb dezelfde ervaring. Het waren voor mij de beste beschermers qua koele benen. In de zomer reed ik er ook mee en dan komen ze er iets bezweet onder weg, maar niet zo erg als met gewoon neopreen beschermers.
Maar ik denk dat de Le mieux de nieuwe favorieten gaan worden.

Anoniem

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:56

Ik zie hier een aantal mensen schrijven dat ze nu geen bezweten benen meer hebben? Maar hebben jullie paarden dat überhaupt wel met dit weer?(en 20 euro BR) peesjes?

Kan me namelijk niet voorstellen dat die nep wol beschermers erg koel zijn? Het is fleece achtig spul? Dat zijn de plaids die ik thuis bij de bank heb liggen ook en die zijn toch echt lekker warm.

Ik vraag me dus serieus af of het minder warm worden van de benen daadwerkelijk is door de luchtigere beschermers of door de koudere omgevingstemperatuur..,

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 13:01

Anoniem schreef:
Ik zie hier een aantal mensen schrijven dat ze nu geen bezweten benen meer hebben? Maar hebben jullie paarden dat überhaupt wel met dit weer?(en 20 euro BR) peesjes?

Kan me namelijk niet voorstellen dat die nep wol beschermers erg koel zijn? Het is fleece achtig spul? Dat zijn de plaids die ik thuis bij de bank heb liggen ook en die zijn toch echt lekker warm.

Ik vraag me dus serieus af of het minder warm worden van de benen daadwerkelijk is door de luchtigere beschermers of door de koudere omgevingstemperatuur..,

Ik heb dan nu de snug boots. Geen warmere benen. Als ik mijn dure memoryfoam equifit beschermers om doe zijn die met dit weer en een flinke training echt helemaal bezweet. Ook met normale peesjes zit er dan zweet onder. Dus zeker een hele verbetering en verschil ja

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:04

Anoniem schreef:

Ja, van de fleece beschermers met nep leren stukken erom kan ik me ook niet voorstellen dat ze bij een goeie training in warmer weer droog blijven.
Van de snugboots heb ik dat idee wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:19

Ik ga toch maar de snug boots bestellen na nieuwjaar :) Voor crossbescherming kijk ik nog even rond.

Kent er iemand goede strijklappen voor achteraan? Ik heb er nu van BR maar daar zit dus constant een hoop zand onder. Voor zover ik uit de reglementen voor springwedstrijd kon opmaken mogen boots voor de achterbenen niet, alleen strijklappen. Ik zou dan voor thuistraining en dressuur een volledige set boots nemen (M en L) en voor op springwedstrijd goede strijklappen...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:54

Varekaj schreef:
Ik ga toch maar de snug boots bestellen na nieuwjaar :) Voor crossbescherming kijk ik nog even rond.

Kent er iemand goede strijklappen voor achteraan? Ik heb er nu van BR maar daar zit dus constant een hoop zand onder. Voor zover ik uit de reglementen voor springwedstrijd kon opmaken mogen boots voor de achterbenen niet, alleen strijklappen. Ik zou dan voor thuistraining en dressuur een volledige set boots nemen (M en L) en voor op springwedstrijd goede strijklappen...

Heb net mail gehad van divoza dat de snug boots +- 3 weken duren al ongeveer :( dus mijn levertijd is ook al voor na nieuwjaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:56

Ik bestel ze liever via lemieux zelf. Denk dat dat voor mij als belg op ongeveer hetzelfde uitkomt qua kostprijs.

Of een keer kijken bij de ruitershop in de buurt of zij geen proefset willen bestellen voor me... Want ik denk niet dat dit merk in België al een verdeler heeft.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:00

Varekaj schreef:
Ik bestel ze liever via lemieux zelf. Denk dat dat voor mij als belg op ongeveer hetzelfde uitkomt qua kostprijs.

Of een keer kijken bij de ruitershop in de buurt of zij geen proefset willen bestellen voor me... Want ik denk niet dat dit merk in België al een verdeler heeft.

Ja, dan komt het inderdaad voordeliger uit als op divoza kopen :) heb die berekening toen ook gemaakt.

maar enkele weken terug met de kortingscode van divoza, was dat natuurlijk voordeliger ^^ enkel de levertijd is langer

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:03

Varekaj schreef:

Ik gebruik als strijklappen achter een setje van equifit. Is memoryfoam en sluiten super aan. Voor de voorbenen vond ik de peeskappen van hetzelfde merk te warm, maar achter is dat niet echt het geval

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:21

Ik had ook nog even gebeld, bij die van mij staat nog geen specifieke levertijd. Oftewel, Le Mieux heeft nog niet aangegeven wanneer ik ze kan verwachten. Ik begreep van de degene die mij hielp dat ze soms wachten tot er meerdere bestellingen binnen zijn en ze dan in een keer alles versturen.
Dus drie weken werd niet eens genoemd.. ze had het over een paar weken :(
Bestelling is 28-11 gedaan, zou toch leuk zijn geweest als ze volgende week binnen waren. Maar ik gok van niet..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:22

Jotoma schreef:
Ik had ook nog even gebeld, bij die van mij staat nog geen specifieke levertijd. Oftewel, Le Mieux heeft nog niet aangegeven wanneer ik ze kan verwachten. Ik begreep van de degene die mij hielp dat ze soms wachten tot er meerdere bestellingen binnen zijn en ze dan in een keer alles versturen.
Dus drie weken werd niet eens genoemd.. ze had het over een paar weken :(
Bestelling is 28-11 gedaan, zou toch leuk zijn geweest als ze volgende week binnen waren. Maar ik gok van niet..

Ja, das natuurlijk niet fijn :( voor mij maakt het even niet zoveel uit, sinds mijn paard nog even aan de kant zal staan met een blessure. dus ik ga voor opstart denk ik de back on tracks halen, en later de lemieux gebruiken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:24

Nou ja, het scheelt voor mij ook dat ik zelf nog wel een tijd ziek thuis zit en nauwelijks kan werken. Het is denk ik meer dat ik zo gewend ben aan 'voor 19u besteld, morgen in huis'. Waar kom je het nou nog tegen dat je weken op je bestelling moet wachten?
En het irriteert me dan dat alle andere beschermers van Le mieux bij Divoza wel in alle maten te krijgen zijn..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:34

Oef die zijn mooi zeg! Klopt helemaal bij de bruine vachtkleur van mijn paard (met zwarte benen :P )

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:36

Snugboots zijn er ook in het bruin bij Le Mieux zelf :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:39

Jotoma schreef:
Nou ja, het scheelt voor mij ook dat ik zelf nog wel een tijd ziek thuis zit en nauwelijks kan werken. Het is denk ik meer dat ik zo gewend ben aan 'voor 19u besteld, morgen in huis'. Waar kom je het nou nog tegen dat je weken op je bestelling moet wachten?
En het irriteert me dan dat alle andere beschermers van Le mieux bij Divoza wel in alle maten te krijgen zijn..

Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat we op bokt niet de enige zijn die het succes van de snug boots ontdekken. In de week was ik in de paardenwinkel, en daar waren ze ook in een mum van tijd uitverkocht zei de eigenaar. Enkel het laatste paar dat ze hadden was L (en wat ben ik blij dat ik M gekocht heb, L was veel te groot geweest in lengte voor men paard)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:53

Mijn paard is een bruine met een vos/rode ondertoon in de vacht. Gewoon bruin staat vaak flets, dit warmrode bruin van die boots een paar posts eerder komt veel dichter bij de werkelijke kleur.

Hoewel mijn paard zwarte manen, benen en staart heeft is zijn vachtkleur toch echt veel meer kopervos dan bruin.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:11

The_Cat schreef:
wortelsussie schreef:
Ik heb ervaring met de back on track 3 in 1.

Benen komen er zeker vele malen beter onder uit dan bij die plastic br beschermers.
Na echt intensief rijden kan t wel gebeuren dat de benen een beetje nat worden eronder.

Zou ze eigenlijk momenteel willen gebruiken voor het binnenkort terug starten met men paard. Voor intensief rijden in de toekomst zou ik denk de lemieux nemen :)

Neem dan direct Le mieux .
Overweeg anders de Stable boots van BoT

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:13

Zinzi_jewel schreef:
The_Cat schreef:

Zou ze eigenlijk momenteel willen gebruiken voor het binnenkort terug starten met men paard. Voor intensief rijden in de toekomst zou ik denk de lemieux nemen :)

Neem dan direct Le mieux .
Overweeg anders de Stable boots van BoT

Maar zijn die niet bedoeld om echt in het stal te staan? Ik zou eigenlijk ze willen gebruiken in de opstart en wandelperiode die ik momenteel terug moet doen met men paard :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:15

Zou dan ook meteen lemieux kopen, scheelt straks weer!

Ik vind het ook een fijn merk. Heb sinds kort ook een zadelbontje ervan en is ook echt mooie kwaliteit. Was de duurste maar ook echt de mooiste

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:47

Capriootje schreef:
Zou dan ook meteen lemieux kopen, scheelt straks weer!

Ik vind het ook een fijn merk. Heb sinds kort ook een zadelbontje ervan en is ook echt mooie kwaliteit. Was de duurste maar ook echt de mooiste

De bontsingel die ik vast had vond ik er ook net iets beter uitzien dan mijn bontsingel van BR :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:21

Dan zou ik meteen Le Mieux kopen !
Kwaliteit is zonder meer netjes ...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:14

De lemieux staan al een weekje in bestelling bij divoza :) we doen wel rustig even verder zo dan ^^!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:47

Iemand die interesse heeft in de witte Le mieux brush boots !
Ik heb de zwarte in bestelling .
En heb de witte nu 2 keer gebruikt . Zijn kei fijn .
Maar heb anders dadelijk wel heel veel been beschermers ... ( oops )
Want heb ook nog zwarte Kentucky met D30 systeem , ook verkopen ) en nog 2 setjes
Haha

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:33

Voor mijn eigen paard heb ik de dalmar beschermers voor voor en achter voor op buitenritten. verder voor de achterbenen de trizone voor de eerste keer weer op het land en voor op vakantie op het land en de harry's horse compositi voor thuis. - al twijfel ik nu om de andere trizone beschermers te verkopen.

Ben er erg tevreden over, ook over de hh! Ik mag niet zo heel veel met mijn paardje ivm blessures, dus harde stukken in de achter beschermers voor dagelijks gebruik is onnodig. ze strijkt alleen iets, dus dit is perfect!

Nu zoek ik alleen voor een fries die ik bijrijd wel GOEDKOPE luchtige achter beschermers met harde stukken erin. -ze heeft nu BR air dingen ;)