Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kirsha schreef:Nee daarom ook, ik denk dat de meerderheid van de mensen met die lengte wat zwaarder zijn. Ik bedoel, ik heb ook weinig vet, 1.75 meter en 62 kg, pas precies in mijn Hidalgo van 18,5 inch. Wat vallen die zadeltjes allemaal klein
darkadia schreef:Ik vind het verschil tussen de Roma en de Firenze vrij duidelijk, en persoonlijk lijkt me de iets schuinere wrong fijner. Wat ik mij dan alleen even af vraag. Wat is het verschil dan tussen de Firenze en de Fanzolo? Alleen de hoogte van de wrongpositie? Fanzolo en Quilty lijken me erg fijn. Wie weet die tzt eens testen als ik weer geld heb. (Niet blut, maar straks wel zonder werk, dus even geen extra uitgaven).
Hoe is de Ghost op wat smallere paarden? Iemand ervaring met boomloos op dravers? Lexington lag dus niet fijn. Heb nu een passend boom dressuurzadel (Fairfax) maar wil voor buitenritten wel graag iets van Barefoot Atlanta/alArizona, of iets van Ghost of ander boomloosje...
Heb ook de westernzadela van Bosrand gezien en ook wel positieve reacties over gehoord en gelezen...
darkadia schreef:Kirsha schreef:Nee daarom ook, ik denk dat de meerderheid van de mensen met die lengte wat zwaarder zijn. Ik bedoel, ik heb ook weinig vet, 1.75 meter en 62 kg, pas precies in mijn Hidalgo van 18,5 inch. Wat vallen die zadeltjes allemaal klein
Maar sowieso is de inchmaat van een zadel niet alleen afhankelijk van je achterwerk, maar ook van de lengte van je heup tot knie. Ik ben ook 'maar' 1.70m en mijn achterwerk past makkelijk in een 16,5/17" maar door mijn relatief lange benen heb ik toch echt een 17,5" nodig.
darkadia schreef:Ik vind het verschil tussen de Roma en de Firenze vrij duidelijk, en persoonlijk lijkt me de iets schuinere wrong fijner. Wat ik mij dan alleen even af vraag. Wat is het verschil dan tussen de Firenze en de Fanzolo? Alleen de hoogte van de wrongpositie? Fanzolo en Quilty lijken me erg fijn. Wie weet die tzt eens testen als ik weer geld heb. (Niet blut, maar straks wel zonder werk, dus even geen extra uitgaven).
Hoe is de Ghost op wat smallere paarden? Iemand ervaring met boomloos op dravers? Lexington lag dus niet fijn. Heb nu een passend boom dressuurzadel (Fairfax) maar wil voor buitenritten wel graag iets van Barefoot Atlanta/alArizona, of iets van Ghost of ander boomloosje...
Heb ook de westernzadela van Bosrand gezien en ook wel positieve reacties over gehoord en gelezen...
Pelryo schreef:ik heb een ghost zadel met bijbehorende pad. alleen nu word de pad snel vies van het huidvet. dus wil ik er een dekje tussen stoppen om het schoner te houden. Kan dat wel dan? dus van bovenaf gezien, zadel>pad>dekje ?