ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:28

Weet iemand of ze van een bestaand zadel de beugelophanging nog naar achter kunnen verzetten? (tribal classic)

Mijn eventingzadel heeft dat al. Ideaal :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:56

Even een Tribal-spam! We rijden nog steeds met het leenzadel, de Tribal personal. En nog steeds erg tevreden over! Het zit super fijn, paard loopt er fijn onder en ik vind het mijn houding positief beïnvloeden. Ik heb een holle rug en m'n schouders naar achteren doen blijft een puntje, maar de rest van m'n houding vind ik erg fijn zo. Btw vraag ik m'n paard hier kortere, actieve passen te maken achter dus het ziet er niet ruim uit. Helaas geen foto's van z'n normale draf, maar hij loopt er een stuk ruimer onder dan onder eerdere zadels. Ik ga het nog jammer vinden dit zadel weer in te moeten leveren, hoewel ik ook niet kan wachten op onze bruine nieuwe Skyway <3

Afbeelding

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:32

Even een schopje omhoog.

Over 2 weken heb ik een afspraak staan met Herman. Hoe is jullie ervaring met tribal en Haflingers? Ik zag dat Peelie er eentje heeft maar geen idee hoe haar hafje is in de lengte van de rug.

Mijn haflinger heeft niet een gek korte rug maar ook niet echt lang zeg maar. En weten jullie toevallig ook welke merken countrymill eventueel nog meer verkoop naast de tribal, skyway en de massimo na.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:32

Herman past de kale boom. Kwa kussen kan hij een hoop. Komt helemaal goed!

Zowel tribal als skyway vind ik heel fijn

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 11:34

Ze hebben kentaur en wintec sowieso. Vriendin van mij heeft een Tribal op haar korte paard, dus vermoed dat het wel kan met een Tribal.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:32

Vandaag m'n eerste Skyway kunnen ophalen!

Afbeelding

Afbeelding

Er waren er per ongeluk twee gemaakt. De andere is donkerbruin met crème bies. Boom extra wijd en 17,5 inch. Mocht er nog een liefhebber zijn ;-)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:48

Wauw prachtig!!! Helaas geen geld voor :')

Ik ben net even langs geweest. Ik heb 6 juni mijn zadel laten opvullen, nu zag ik terug op n foto dat hij best naar achter brugte (ook al zat ik heerlijk :+) nu is de vulling weer erg ingezakt en aan de rechterkussen ter hoogte van de schouder is de vulling echt weggeduwd. Kan nu 1 aug naar Bert even voor de verandering. Neem ik voor een check gelijk het dressuurzadel mee.

Geen idee of het momentopname/foto scheef is maar hij lijkt voor hoger te liggen. Ze heeft natuurlijk ook veel sprong op de foto, kan het ook zijn. Heb namelijk geen klachten gehad. Ik rijd er maar 1x per week mee.

Afbeelding

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:52

Oh heb je niet gezien dan! Was er van 19.50 tot 20.25.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:12

Ik was er om 19;44 :=
Moest werken daar in de buurt, dus mooie kans om even langs te gaan. Wilde ook nog een reservesetje kalkoenen. Heb ik je net gemist!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:26

Afbeelding
Afbeelding

Bolle buik heeft ie haha. Twee weken rust gehad, dus dat trainen we er gauw weer af!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:23

Ik had gister eens Bert ipv Arno. Eens een andere kijk op mijn pony. Wat verhelderend en wat legt hij alles goed uit. Ging zelfs controleren of de bomen van beide zadels wel heel waren. Echt tevreden. Zadel nu weer aangepast en hoefde enkel consult te betalen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:11

Wwillemijn, mooi zadel..je zit ook op die zwarte heel netjes.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:45

Dank je! Momenteel rijd ik m'n merrie met die zwarte in afwachting van onze zwarte skyway. Ga het echt jammer vinden dit zadel in te moeten leveren weer haha

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:36

Afbeelding

Ik heb sinds dinsdag ook een Tribal zadel! Was het enige zadel wat paste op mijn extreem korte pony :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:45

Ik zit na vandaag flink in dubio.

Beide zadels zijn zeer recent nagekeken door Bert. Maar onder haar springzadel loopt ze erg fijn, gecontroleerd en met name een fijne en goede galop daar waar we zeer hard op hebben getraind. Met het dressuurzadel gaat ze alleen maar hard en rennerig en hoeken afsnijden en kan ik mijn bekken niet goed kantelen dus word erg naar voren geduwd. Instructrice denkt dat het dressuurzadel niet meer past omdat ze na de zadelmaker in aug zo veranderd is.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:57

Sam, wordt je door het zadel voorover geduwd toevallig? Dat had ik namelijk met mijn Massimo en daardoor werd Zara ook rennerig. Ze probeerde mijn houding 'bij te houden' door harder te gaan zodat ik weer recht boven haar zou komen, maar dat lukt natuurlijk niet als je door een zadel naar voren geduwd wordt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:00

Ja klopt. Heel erg. Ze is echt ongecontroleerd hard weer aan het gaan. Terwijl we onder het springzadel zo'n fijne controle en zelfs aanleuning hebben. (Jaar mee bezig om dat te krijgen) aan de longe loopt ze precies zoals onder het springzadel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:07

Dan denk ik dat dat je probleem is :j In je springzadel kun je waarschijnlijk recht boven je paard in balans zitten. Toch weer terug naar CM dan? -O-

Edit: Kan zijn dat het zadel met een beetje opvullen weer in balans ligt en jij ook weer recht kan zitten, maar het kan ook zijn dat het zitvlak/vorm van de lepel niet bij jouw houding past. Dat laatste had ik dus met de Massimo.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:08

Ja echt enorm poedersuiker.. zijn pas geweest. Tussentijd niet veel mee gereden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:53

Vandaag even de dressuur mac rider van stalgenootje erop gelegd. Zakte naar rechts en voor t mooie iets te lang (op de laatste rib) maar ze liep er gewoon chill onder, wilde dan wel niet nageven want zo is ze gewoon als iets niet oke voelt. Maar rustig hand galopje. En het allermooiste: ik kon mezelf lang maken, zowel benen als rug. Dus ik kon gewoon gaan zitten ivm mezelf moeten optrekken, zo fijn! Toevallig belde net country mill dus heb volgende week donderdag een afspraak.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:26

Afbeelding
Nu ook het zadel van mn merrie binnen. Die is momenteel niet helemaal fit, hopelijk knapt ze snel op dan kunnen we gaan testen :-)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:09

Erg mooi zadel! Ben benieuwd hoe die bevalt. Wat is er met je merrie?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:45

Ze heeft oedeem, waarschijnlijk van een insectenbeet.

Bij m'n ruin bevalt de skyway echt super. Dus ik verwacht niks anders van deze :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:15

Daar heb je volgens mij lang op moeten wachten wwillemijn?
Mooi zadel maar hij lijkt wel erg kort?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:42

Hoe is je afspraak gegaan Saams?

Hier mijn zadel in actie :-) Mijn beugels inmiddels weer een gat langer gedaan. Hingen nog op de lengte van bij het leenzadel.

Afbeelding