Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Starbreeze schreef:Ik vroeg mij af hoe de ligging achter de elleboog van deze singel ten opzichte van standaard (anatomische) singels is. mijn paard heeft blijkbaar een kleine singelplek. Het zadel blijft op zich prima liggen, alleen als het been naar achteren wijst in de beweging komt zijn elleboog in de knel met de singel waardoor er kleine wondjes ontstaan, de singel is lang genoeg.
Heb je bij deze singel daar meer ruimte?
Heb al vanalles geprobeerd: rechte singel, anatomische prestige singel, mattes anatomische bontsingel (was veel te breed), maansingel (gespen lagen mooi terug, maar singel sloot niet aan op de buik), het beste ligt nog de wintec cair, maar ook die was niet optimaal (toch kleine plekjes haar eraf). Dus.. help..
2005 schreef:Bij mij werkt de Fairfax niet. Mijn paard is wel heel rondgeribt (vind de meeste rondgeribte paarden op bokt niet meer rondgeribt sinds ik mijn paard ken). Ik had hetzelfde probleem als jou, zadel ligt prima, alleen ze heeft zo weinig singelruimte dat iedere singel gaat knellen. Tot nu toe heb ik de beste ervaringen met een smalle singel van leer en een met uitsparingen.
Anoniem schreef:Nou,ik ben toch enorm benieuwd wat de ervaring met deze singel is op buikige paarden met een flinke schouder?
en dus de singelplek net achter de voorbenen?
ik weet niet meer welke singel ik het beste kan proberen zodat mijn zadel goed blijft liggen...én pony geen wondjes krijgt.