WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:22

knollentuin schreef:
ja hoor je gewoon sterk maken dat je met zn 3en er niet uitkomt met deze fitter en je mag nondeju toch voor 2800 euris wel een beetje service en garantie verwachten!

DAS GESPROKEN! :D
Er zijn mensen die nog niet de helft aan een zadel uitgeven en veel minder zever hebben dan wij :(

Yellomofoon

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:31

Inderdaad, ik ga morgen maar eens mijn barefootzadel erop leggen en kijken of ze dan wel gewoon haar schoft "los" laat... Echt schandalig dit :(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:17

En daarom moeten fitter ook worden besproken, nouja alles rond om de wow :j
Ik hoop dat er wat uit komt voor jullie :j

Zap, zo op de foto lijkt ze wat recht maar moeilijk te beoordelen ben benieuwd naar een nieuwe foto op rechte ondergrond.

Ik hoop echt dat WOW hier wat aan gaat doen want dit moet niet kunnen 3 mensen en dat allemaal op bokt wie weet hoeveel niet bokkers er mee zitten maar niets durven zeggen want ze zijn zelf natuurlijk geen "fitter"

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:48

@Mrijn, hier nog een foto met meer paard erop :)

Afbeelding

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:27

Jeetje zappertje, wat vervelend dat het nog steeds niet is opgelost! Ik vind het zelfs straffe kost, want zo ken ik deze fitter helemaal niet... Ze is imo juist het type dat blijft zoeken totdat het probleem opgelost is!
Maar wat ik heel gek vind,is dat zappertje maar €50 betaalt voor een consult terwijl ze mij laatst €75 aanrekende omdat ze vanuit Wow Engeland een prijsstijging moest doorvoeren!

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:14

Ja tuurlijk blijft ze zoeken tot het probleem opgelost is, alleen niet op één dag.. Dus moet je telkens consult betalen. Zo lijkt het bijna alsof ze goed genoeg weet wat het kan zijn maar er gewoon aan wil verdienen...

75 euro?? ja dat is direct een pak meer e, normaal mag dat toch niet verschillen per persoon.. Mss durft ze mij niet meer vragen omdat ik al vrij nietgoedgezind was :+

anoukadema

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:17

Wow

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:41

Heb je ook een foto van je paard op t harde met het hoofd vooruit zo is de rug nog moielijk te beoordelen :o
Maar zo op deze foto lijkt ze niet recht te zijn maar dat kan al heel erg veranderen als ze zich niet inbuigd.

En ja alle fitters hebben andere prijs ik heb nu voor een consult van 35 tot 75 en zelf 45 per uur betaald.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:25

Ja dat verschillende fitters andere prijzen hanteren, dat is nog enigszins denkbaar. Maar eenzelfde fitter die verschillende prijzen onder zijn klanten hanteert, dat gaat er bij mij niet in!

Zappertje, ik bedoelde dus dat ze normaal gezien niet eens vertrekt voordat het zadel perfect ligt. Dus dit gedrag verwondert mij echt!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:28

Ik had het te laat door precious :D Een fitter hoord zeker geen andere prijzen per klanten af te spreken dat vind ik echt niet kunnen.

Maar persoonlijk zou het beter zijn als wow de zelfde prijzen hanteerd voor alles en dus ook voor fitters, dat je dan meer moet betalen omdat de 1 30 km moet reizen en de andere 90 dat is logisch maar zo weet je ook nooit waar je aan toe bent.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:32

Ik ga zelf een set bestellen via wow en een HP groter en kleiner. Dan zien we wel waar we uitkomen.
Erger dan dit kan het niet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:45

Zappertje84 schreef:
Ik ga zelf een set bestellen via wow en een HP groter en kleiner. Dan zien we wel waar we uitkomen.

Ik weet niet of dat slim is ! Als je er zelf aan gaat sleutelen vervalt de garantie misschien wel ! Misschien kan je beter contact opnemen met wow in engeland !

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:52

dat deed ik al. daar werd me reactie gegeven dat de fitter persoonlijke problemen had (waar ik totaaal geen boodschap aan heb)
Als het werk en de verplaatsingen niet meer kunnen wegens persoonlijke redenen is dat een teken dat je een andere job moet zoeken en niet dat je je klanten moet laten zitten met hun niet passende zadel.
Al is een persoonlijk probleem nog geen uitleg voor een zadel dat je niet passend krijgt, dat is puur kennis van het concept en vaardigheid als fitter.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:27

dat van die persoonlijke problemen is iets wat ik dus al in augustus te horen kreeg...

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:09

Mrijn schreef:
Ik vind het moeilijk om zo te zien Zap. Het is beter te beoordelen als er meer paard op staat, zeg maar ;) Mijn paard heeft een uitgesproken rechte rug
Afbeelding

Werd er van de week niet een naam genoemd van een centrale importeur in Nederland die ook de kwaliteit van de fitters in het oog houdt? Ik zou anders, als ik julie was, dit probleem bij Wow voorlegggen. Met z'n drieen een uitgebreid verslag maken van de ervaringen van jullie, gedragingen van de paarden en het niet thuis geven en niet komen met een oplossing van de fitter.

ik bedoelde first thought equine, de leverancier uit engeland waar elke Wow dealer zijn spullen besteld
dat zal die david van de horse event wel zijn
heb begrepen van Marjolein dat elke fitter daar elk jaar een cursus moet doen om Wow dealer te blijven...
lijkt me dat die ook een soort van kwaliteit willen behouden,én op de manier van Zappertje krijgt Wow toch een best slechte naam,
persoonlijke problemen of niet!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:08

Over de rand die in de kussens worden gevoeld door o.a. Zappertje heb ik al een keer een vraag gesteld aan First Thought Equine. Overigens heb ik dit bericht al naar Zappertje gestuurd, maar ze las in mijn bericht vooral wat ze wilde lezen. Ik denk dat een keer diep ademhalen en de feiten op een rijtje zetten wonderen kunnen doen en laten we nu niet allemaal in emotie schieten en ons bij de feiten houden.

Ik kreeg keurig binnen een dag antwoord terug, zoals ik ook gewend ben van de fabriek. Hieronder het antwoord en daaronder mijn vraag:
,

Thank you for your email. I am a little perplexed as this is not a problem that we normally have with the Flair air bags. The only problem that is very occasionally found in a saddle converted to Flair is if the wrong size bags have been put in and they are folded in the middle of the saddle along the inner edge of the gullet.

The air bags should roll over the black foam at the very front and very back of the panel but effectively be flat in the centre. If they are too big it creates a “knuckle” on the inner gullet edge. But this is not the case with what you are describing.

Interestingly we pressure tested saddles where air bags where fitted with no foam as this is how the Scottish saddlers like to install Flair – we do not like it as the leather moulds around the overlap of the air bags and shows the overlap. But the pressure testing does not show up any pressure because the horse feel with the flat of the muscle rather than with fingers squeezing the panel – sorry not very well described - and the air moulds as the horse moves so constantly changing and distributing the pressures. In other words the air actually moulds around each airbag so you cannot see the bag overlap. But if you prod the bags you can feel it.

I am wondering if it is coincidental the positioning and if your horse might of bruised himself either rolling on a stone in the field or if with other horses a little bit of over macho self grooming?? I do not know, just other options to consider.

If you do think it is the air bag you can have another air bag to replace the first one with – They cost £ 32 each bag. If you want us to look at the panel you could send it to us?

Kind regards,

Dear sir, madam,

I have a question regarding the panels of my Wow saddle. Since a few weeks, my horse has a spot due to pressure on his back exactly on the place where inside the panel, the front and back air-filled panels overlap. That edge in the panel seem to cause that spot on my horses back. When I manually feel the panel myself, this edge feels quite hard. I have opened the panel up to check if maybe the foam is causing the problem, but this wasn't the case, no ripples whatsoever. The problem only occurs on the left side, the right panel feels normal and there's also no spot on that side of my horses back.

My horse reacts quite sensitive to the spot, so I'd like to solve the problem.

My question is, is this a common problem? Is there something I can do to fix this?

The saddle itself seems to fit good, it's been checked by a Wow fitter just a couple of months ago.

Thanks in advance!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:14

De garantie vervalt niet als je zelf een headplate vervangt en ook niet als je zelf lucht bijpompt. Het enige is dat je dan natuurlijk niet bij de fitter aan kan komen dat het niet past, omdat je dat niet meer kan bewijzen.
Headplate passen is overigens absoluut niet moeilijk en als je de juiste kussens hebt is het pompen naar iets redelijks ook wel te doen. Ik heb de set en heb al bij verschillende paarden zelf gekeken wat nodig was. Recent gecontroleerd door fitter en het was op wat finetuning na best goed gelukt. Het enige is dat je dan natuurlijk niet bij de fitter aan kan komen dat het niet past, omdat je dat niet meer kan bewijzen.
Omdat ik in het allereerste begin een slechte fitter heb gehad (daarna twee fitters naar alle tevredenheid gehad overigens) heb ik headplates aangeschaft van de maten -1 tot en met 4 en zowel een curved als een flat tree, zodat ik met meerdere paarden uit kan komen en als het zadel van paard wisselt ;) dan kan ik het zelf weer aanpassen. Ik ben natuurlijk geen fitter en mis de specifieke kennis maar ik kan wel goed voelen wanneer het fijn ligt.

Maris schreef:
Zappertje84 schreef:

Ik weet niet of dat slim is ! Als je er zelf aan gaat sleutelen vervalt de garantie misschien wel ! Misschien kan je beter contact opnemen met wow in engeland !

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:36

Zinn schreef:
bij mij is het tot op heden nog niet duidelijk. De DA is erbij geweest en kon geen rugklachten ontdekken, wel maagklachten, maar die zijn ondertussen al lang en breed opgelost. Bij mi speelt er nog het probleem dat ik mijn paard tijdens mijn vakantie heb toevertrouwd aan mijn (ondertussen ex-)instructrice en daar is iets gebeurd, ze wil niet vertellen wat. Allicht is het een combi van beiden?

Kan je mij de naam van de fitter pb-en

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:22

@Venetia: het ging me vooral over deze 2 alinea's

I am wondering if it is coincidental the positioning and if your horse might of bruised himself either rolling on a stone in the field or if with other horses a little bit of over macho self grooming?? I do not know, just other options to consider.

If you do think it is the air bag you can have another air bag to replace the first one with – They cost £ 32 each bag. If you want us to look at the panel you could send it to us?

Eerst beschrijven ze idd heel duidelijk waar het probleem kan zitten, maar dan de uitleg dat je paard zich kan hebben gestoten aan een steen die in het veld lag? Net op die plek waar het zadel een onregelmatigheid vertoont?
dan staat er dat je alles kan opsturen naar hun en wat het kost voor nieuwe stukken.. Dus als die stuk zijn, is daar geen garantie op? Omdat je dan nieuwe moet kopen? Of begrijp ik dat verkeerd?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:26

Ik neem aan dat wanneer het gebeurd in de garantietermijn dit gewoon wordt vergoed.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:27

enfin, het enige wat ik graag voor mekaar had gekregen, was een andere (bekwame) fitter die het zadel nakijkt en besluit of er enige problemen zijn. Indien ja de problemen aanschrijft zodat deze kunnen worden opgelost door weet ik veel wie het moet doen ingeval garantie zodat het zadel goed past zoals het al van in het begin had moeten zijn.
Het enige wat ik niet wil horen van wow zelf uit is dat de fitter persoonlijke problemen heeft waar ik rekening mee zou moeten houden??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:07

Ik heb aan persoonlijke problemen geen maling. Als je je werk niet goed kan uitvoeren, moet je je werk niet doen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:51

Vraagje aan jullie aangezien ik best wel schrok van het optelsommetje van de bedragen die een fitter noemde. Ben ik nou gek, zin dit normale bedragen, of stel ik me aan?

Zadelcheck van ongeveer een uur 75 euro
Langere check nodig, 50 euro p/u erbij
Nieuwe HP 60 euro
Ruil HP 30 euro maar alleen mogelijk vanaf maat 2 of hoger
Daarnaast km vergoeding van 0,30 euro p/km

Houdt dus in dat ik hoe dan ook in het gunstigste geval 135 euro kwijt ben excl km vergoeding...
Dit is toch niet meer te betalen als de fitter geregeld moet komen ivm een jong dier, of stel ik me nu echt aan...?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:01

Bij een jong dier zou je ook bij een gewoon wolzadel regelmatig een zadelmaker moeten laten komen, die doet het ook niet voor niets, en een wolzadel is ook niet oneindig aan te passen. Is de boom te smal geworden dan kan die soms wel verbreed worden, maar dat trucje kun je 1x doen, daarna houdt 't op en moet je een nieuw zadel kopen, dan ben je nog veel meer kwijt.

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:11

Een jong paard verandert wel, maar als het om het half jaar nagekeken wordt, zou dat niet genoeg zijn?
Bij mij is de fitter nu al 3 keer op een maand tijd langsgeweest en het zadel past nog steeds niet. Dat is al 150 euro voor niets geweest. Gisteren heb ik proberen te rijden, ze sloeg nog steeds met haar hoofd en liep hele tijd door te drammen tegen de hand in met de rug weggedrukt. Op een gegeven moment in een wending begon ze heel raar te lopen tot ze bijna viel. Het zadel pitst met de harde kanten van de boom tegen de zijkant van de schoft nu..
Kennissen van me hadden goeie ervaringen met Pam Foesch, die heb ik nu gebeld om het zadel na te kijken, want dit wordt me nu wel écht te gek!