voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:12

kan je hem niet meteen een week erachter aan?

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:21

ja dat is wel balen dat je het zadel nu weer terug moet sturen..
maar misschien over een maandje dat je wel kan testen , na je vakantie
succes antje

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:58

heb pas over 2 maanden vakantie :P als hij maar vrijdag er was voor de volgende mensen haha dus tja..
Ik heb ook niet echt gevraagd of ik hem langer mocht hebben, ik wil eelkje sowiso even rust geven :)
En probeer het tzt wel nog een keer :)

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:19

foto's van de rug na 2 uurtjes rijden in het bos :D
Apinc
Afbeelding

lief koppie :

Afbeelding

lekker rollen in de wei :

Afbeelding
Afbeelding

dus de L pommel zit gewoon goed :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:20

Ziet er goed uit! :j

Helaas ben ik de post misgelopen, dan maar wachten tot vrijdag ;(

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:21

Ziet er top uit, Ivonne en een mooi droog ruggegraatje, was er ook niet zo bang voor hoor dat maat L niet zou passen, bij Udo ligt ie ook goed.

SanneT84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:23

ik vind boomloos ook heerlijk zitten! je voelt tenminste veel beter de beweging van je paard!

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:33

ik heb een vraag:

als je een barefoot koopt wat krijg je er dan allemaal bij en kun je ook gewoon met gewone beugels rijden of moeten die echt van barefoot zijn?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:51

wat je er bij krijgt weet ik niet, ik heb een 2ehands Ik rij gewoon met engelse beugels.

mooie zweetafdruk Ivonne!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:40

korrie, als je een nieuwe barefoot koopt krijg je er niks bij, alleen het zadel, wel kun je er vanalles bij kopen, ik rij met gewone beugels en riemen dus niet van barefoot ook de singel is niet van barefoot, wel heb ik het dekje van barefoot er bij gekocht, omdat ik het belangrijk vind dat er een goede pad me inlages onder het zadel ligt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:06

Het ligt er aan welke Barefoot je koopt. Als je ze gewoon nieuw koopt dan staat het er bij in de omschrijving van de zadels als er iets bij zit. Bijvoorbeeld bij de Cheyenne , Cherokee , London , Neveda , Arizona , Atlanta zit er niks bij. Dit is omdat iedereen dan zelf kan kiezen wat hij / zij er bij wil hebben want niet iedereen heeft dezelfde voorkeuren qua beugels en riemen :)

Bij de Arizona Nut zitten de fenders en beugels er wel bij in omdat dat een bewerkt lederen zadel is dus bijpassende fenders en beugels zijn dan wel zo mooi !

Bij de Missoula Nut en Virginia Rose zitten de fenders er ook bij , zelfde verhaal.

Maar als ze bvb. de Cheyenne met allerlei toebehoren zouden gaan leveren dan zou het zadel natuurlijk weer een stuk duurder worden om te kopen , en dat is zonde geld als je die toebehoren dan eigenlijk helemaal niet wilde :)

Je kunt er voor kiezen om er riemen , beugels en singel die je al hebt er aan te gebruiken , maar het is wel zo fijn als je beugelriemen hebt waarvan de gesp onderaan (net boven de beugel) gebruikt kan worden , dat is veel comfortabeler.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:11

Ik heb vandaag met 3dubbele inlages gereden :P dubbele vpsloze inlages en 1 stel vpsinlages, want ik was nog steeds niet tevreden over de zweetafdruk. Maar nu zijn we zover, een prachtige strook vrij én de truc met het halstertouw hebben we met gemak doorstaan :)
Thom is wel aangevallen door een bullterrier :S Heb er een vvdd van ([VVDD] Die @%#$~!!)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:20

Schoof dat niet ontzettend, Slofje?
En had je niet het idee kilometers boven je paard te zitten?

Ik ben van plan om iig vps-inlages te kopen (heb al een zoekertje staan :) ) en eens te kijken hoe het met die er bij gaat. Zweetafdruk voor nu acceptabel, maar die halstertouwtest... Ik heb het idee dat het nog niet goed genoeg is :n (eeuwige perfectionist hier :o )

edit: zo mooi als de afdruk hierboven is, is hij bij ons echt niet! Ook wel lastiger te zien op een donker paard natuurlijk... Hoop er aan te denken dit weekend foto's te maken.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:24

Nee, het zadel lag superstil :) Wel een gaatje langer dan normaal :P En ik voelde nog wel genoeg, ik heb laatste een knieblessure gehad en dit geeft op en of andere manier ietsje meer steun, ik vind het wel fijn zitten en ben nu ook geruster dat het beter ligt voor thom :) (geen vps trouwens he)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:35

super slofje dat het zo wel gaat met de inlages, heb je verhaal over die hond gelezen en er ook iets bij gezet.

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:39

zozo 3 dubbele inlages.. dat is me nogal niet wat...
ik heb mijn enkele stevige inlages erin zitten en daar doet meneer het goed onder:D

safiera: ik heb nog wel een setje vps inlages voor je liggen...
komen uit mijn pad en ik gebruik ze toch niet.
laat maar horen

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:59

Hebben andere mensen hier er ook last van dat ze de beugels kwijtraken op een boomloos zadel?
Met een boomzadel heb ik daar nooit last van, maar met dit boomloze vind ik het echt heel
moeilijk om mijn beugels in te houden (en volgens mij heb ik ook minder druk op de beugels
dan met een boomzadel)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 12:26

Had ik in het begin heel erg last van. Maar was met een paar keer over, nu kan ik best goed mijn beugels houden, maar heb altijd een beetje problemen met mijn voeten op de juiste plek op de beugels houden gehad.

Ik heb wel sinds gister wat meer gegalopeerd met de beugels, naast dat hij hoog op gooit en niet echt lekker ontspannen galopeerd, kon ik ook niet ontspannen zitten door verschillende redenen en schoten mijn voeten dus door de beugels heen (vroeger schoten mijn voeten er altijd uit omdat ik mijn benen optrok in galop) iemand daar last van?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:29

Als je voeten uit de beugels schieten is dat meestal vanwege een verkeerde , wat gespannen zithouding.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:52

Ik niet, wel dat m'n benen nog wat heen en weer zwieren en zwaaien :') zie ava.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 12:55

Hoe belangrijk is het dat de pommel goed past? Heb gister gepast en een L past hem (veel) beter dan die ik nu heb. Nou dacht ik dat een pommel 15 euro was, maar zie nu dat ie het dubbele is. En ik lees ook dat een beter passende pommel alleen voor het perfectioneren zou zijn.

Is een passende pommel voor het paard zelf ook veel fijner? want dan bestel ik hem gewoon, maar als het geen noodzaak is wacht ik nog even...

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:58

Heeft er iemand een foto van een zo'n vps inlage? En waar staat vps eigenlijk voor? :o Heb ook een boomloos zadel (zat bij m'n tinker toen ik d'r kocht), maar gebruik het eigenlijk nooit. Ben van plan 'm te gaan gebruiken, maar wil eerst weten of het zadel (de pommel) wel past en kijken of er inderdaad goeie inlages in zitten, voordat ik het ga proberen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:17

Millanka schreef:
Hoe belangrijk is het dat de pommel goed past? Heb gister gepast en een L past hem (veel) beter dan die ik nu heb. Nou dacht ik dat een pommel 15 euro was, maar zie nu dat ie het dubbele is. En ik lees ook dat een beter passende pommel alleen voor het perfectioneren zou zijn.

Is een passende pommel voor het paard zelf ook veel fijner? want dan bestel ik hem gewoon, maar als het geen noodzaak is wacht ik nog even...

Het lijkt me toch wel belangrijk dat de pommel goed past. Het is het enige stuk zadel dat kan drukken, en het lijkt me niet lekker voor zo'n dier om iets rond de schoft te hebben dat klemt.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 15:20

Daarom vond ik het al zo raar dat overal stond dat de m pommel bij de meeste paarden wel past en dat het eigenlijk voor perfectioneren is...

Gister buitenrit gemaakt, natte plekken waren heel goed te zien maar helaas deze keer was weer 1 kant zelfs OP de ruggegraat nat. Dus het zadel ligt scheef, ik zit scheef of het paard is scheef, vind het erg zonde.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:44

vanavond mijn banaan uit testen,hihi