wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:25

Maris, maar dan weet ik nog niet hoeveel de bladen met de V`s kosten, althans ik haal dat er niet uit.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:27

Glad leer is prijsklasse A, met een V is prijsklasse B en C
Met "padded leer " wordt de V vorm in de zweetbladen bedoeld.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:32

ik neem denk ik de gianthigh zonder V maar kan daar geen voorbeeld van vinden dus als iemand deze heeft.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:34

Er zijn trouwens 3 soorten leer :o , je hebt ook nog suede ....

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:34

Maris schreef:
Glad leer is prijsklasse A, met een V is prijsklasse B en C
Met "padded leer " wordt de V vorm in de zweetbladen bedoeld.

Was er inderdaad net ook achter gekomen.
Vind de V`s wel iets moois aan het zadel geven.

Buffelleer zijn daar ook extra kosten aan verbonden??

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:36

Dat weet ik echt niet zeker, maar volgens mij zijn alle 3 de soorten leer even duur. Buffelleer is wat dikker en grover, maar toch nog zacht.
Marjolein kan je vast het verschil wel laten zien.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:59

Hoop de info ook hier te vinden, stalk Marjolein al zo :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:18

ja dat heb ik dus ook soraya ik overlaat marjo al steeds met pbtjes :o

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:36

Gelukkig, ik ben dus niet haar enige stalker.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:46

een vriendin van mij heeft net een zadel besteld, kostte 2800 euro, ze moet ongeveer 3x per halfuur afstappen omdat haar onderlegger gewoon wegglijdt, de WoWzadelmaker is al 2x opnieuw geweest (en ze heeft hem sinds begin deze maand, of eind vorige maand) en nu zegt de zadelmaker gewoon dat dat niet is aan te passen omdat het paard haar singelplaats heel erg naar voren ligt en haar zadel naar voor trekt...

Had ze dat niet eerder moeten zien vooraleer ze uberhaupt een zadel afrekende van 2800 euro?! vindt het belachelijk gewoon, nu raadt ze ook nog een H-singel aan, natuurlijk, nog eens 200 en zoveel euro meer...

Ik ben overigens nog altijd super tevreden met mijn WoW, en deze komt ook van dezelfde zadelmaker

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:54

Yellomofoon schreef:
een vriendin van mij heeft net een zadel besteld, kostte 2800 euro, ze moet ongeveer 3x per halfuur afstappen omdat haar onderlegger gewoon wegglijdt, de WoWzadelmaker is al 2x opnieuw geweest (en ze heeft hem sinds begin deze maand, of eind vorige maand) en nu zegt de zadelmaker gewoon dat dat niet is aan te passen omdat het paard haar singelplaats heel erg naar voren ligt en haar zadel naar voor trekt...

Had ze dat niet eerder moeten zien vooraleer ze uberhaupt een zadel afrekende van 2800 euro?! vindt het belachelijk gewoon, nu raadt ze ook nog een H-singel aan, natuurlijk, nog eens 200 en zoveel euro meer...

Ik ben overigens nog altijd super tevreden met mijn WoW, en deze komt ook van dezelfde zadelmaker

Ik had hetzelfde probleem. Gebuik nu de BR techno dekjes. Blijven super liggen!

Afbeelding

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:56

Schangah schreef:
Yellomofoon schreef:

Ik had hetzelfde probleem. Gebuik nu de BR techno dekjes. Blijven super liggen!

Afbeelding

Bij sommige paarden ligt de singelplek zo ver naar voren dat dit een groot probleem is. Ze gebruikt neem ik aan toch al wel een banaan of anatomische singel.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:43

Yellomofoon schreef:

En welke Wow fitter is dat.
Ik zou toch mijn geld terug eisen.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:45

Dat BR dekje heb ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:48

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er in de (sub) top rijdt met een wow?
Want als het zoveel beter is dan andere zadels (kieffer, stubben, etc) neem ik aan dat juist de ruiters in de hogere klassen hier mee zouden rijden?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:49

__Laura schreef:
Want als het zoveel beter is dan andere zadels (kieffer, stubben, etc) neem ik aan dat juist de ruiters in de hogere klassen hier mee zouden rijden?

Van de week zat ik de grand prix te kijken wat afgelopen donderdag werd uitzonden en daar zag ik toch Wow`s voorbij komen.
Hier in NL rijdt Laurens van Lieren ermee

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:06

probleem van de schuivende dekjes is idd wel bekend bij de wow zadels. In een dekje met rubbere strip erop lijkt wel een goede oplossing.

Hihi, Marjolein heeft het dus druk met jullie !
Voor een nieuw zadel moet je best veel beslissen. welke leer soort, welke kleur, welk randje ( of niet ), welk zweetblad, welke zitting, welke kussens. Pfff. Maar wel leuk !

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:06

Yellomofoon schreef:

Waarom heeft ze een onderlegger onder een wow?
Verder is het algeneem bekend dat dekjes er onder weg glijden doordat je paard én dus ook je zadel veel beweging geeft.
Met het BR techno dekje is het probleem opgelost..
Overigens is een banaanvormige singel ook een optie ;)

Verder de lussen tussen de zweetbladen en de kussens doen, zodat deze niet naar achteren kan glijden..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:09

Die curved singel is wel duur geworden zeg! Begin dit jaar kocht ik m voor 150 euro. Op die site kost ie 215! :=

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:08

steinstein schreef:
__Laura schreef:

Van de week zat ik de grand prix te kijken wat afgelopen donderdag werd uitzonden en daar zag ik toch Wow`s voorbij komen.
Hier in NL rijdt Laurens van Lieren ermee

laurens had m op ollright,nu weet ik t niet. ikzelf rij subtop-zz-zw op een wow en zag in de grand-prix wereldbeker idd wat engelsen op een wow voorbij komen.er zijn nog meer subtoppers met wow weet aleen niet alle namen

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:26

Maris schreef:
probleem van de schuivende dekjes is idd wel bekend bij de wow zadels. In een dekje met rubbere strip erop lijkt wel een goede oplossing.

Hihi, Marjolein heeft het dus druk met jullie !
Voor een nieuw zadel moet je best veel beslissen. welke leer soort, welke kleur, welk randje ( of niet ), welk zweetblad, welke zitting, welke kussens. Pfff. Maar wel leuk !

Over de zitting ben ik wel uit en eigenlijk ook over de kleuren combie, zweetbladen weet ik nog niet.
Buffelleer lijkt me ook wel mooi, weet alleen niet wat daar de kosten van zijn. Heb al 2 mails vandaag naar Marjolein gestuurd, is al weer behoorlijk stalking :o

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:31

Ik heb nu een paar keer op een wow mogen rijden. En ben ook verkocht.
Ik heb al meerdere zadels gekocht en weer verkocht omdat het uiteindelijk toch niet helemaal fijn bleek te liggen of waar ik zelf maar niet aan kon wennen.
Ik vind het een heel groot voordeel dat de zadels makkelijk passend te maken zijn aan ruiter en paard. Mocht ik dus een ander paard kopen kan het zadel weer passend gemaakt worden. Wil ik ineens gaan springen (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt) dan laat ik er springzweetbladen op zetten.
Ideaal.

Ik zit alleen met een probleem. Ik heb nu niet direct het geld om een nieuwe wow aan te schaffen. En 2e hands vind ik het ook erg moeilijk.
Nu vraag ik me af hoe hebben jullie wow gekocht? Hebben jullie in 1x het bedrag betaald. Of heb je ze laten komen een wow uitgezocht en dat je hun een aanbetaling hebt gedaan en hun het zadel naar jouw en je paard hebben samengesteld. En dan als hij klaar is (na een maand??) de rest betaalt?
En hebben jullie het zadel contant afgerekend of kon er gepind worden (ik zie mezelf niet even met 2800 euro over straat lopen).

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:46

Volgens mij moet je een aanbetaling doen en bij aflevering de rest.

Bij Alona kan je het zadel op afbetaling doen, maar dan betaal je behoorlijk meer.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:54

Hoelang duurt het meestal voor dat het zadel geleverd kan worden?
Voor het sparen is een langere termijn fijn. Maar eigenlijk wil ik dan het zadel zo snel mogelijk binnen hebben.
Van de week op een nieuwe wow mogen rijden van Alona en ben verkocht. Ik had veel meer balans ik kon mijn benen beter aan het paard houden, zat netjes rechtop kukkelde niet meer voorover en had me tenen netjes naar binnen.
Voor mijn kwpner met schoft maar ook rond met een singelplaats die ver naar voren ligt. Lijkt mij het ook ideaal een wow in combinatie met zo'n speciale singel.
Nu gebruik ik een prestige met voorsingel maar heb het idee dat de schouder dan niet optimaal kan bewegen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:05

Sorry geen onderlegger maar dekje :)
Was ff in het vlaams aan het praten...

En ik vind het echt ook niet kunnen, het eerste wat ze zei toen ze mijn zadel kwam aanmeten was: "als het zadel goed past dan schuiven de dekjes niet!"...
ze heeft inderdaad nog geen banaansingel, omdat ze in de 3 keer dat ze geweest was niets heeft gezegd van een slechte singelplaats, en nu ineens omdat ze het niet kan oplossen komt het daardoor...

De vriendin gaat nu een andere WoW-zadelmaker laten komen om te kijken of die het wel kan oplossen.