Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Judith_ schreef:Mijn paard staat los in de trailer met een halster om en als hij is geschoren met een dekentje om.
Lichte schrammetjes zijn vaak te voorkomen door rustig rijden, oefenen met het paard om zijn balans te kunnen houden en leren rustig in en uit stappen. Niet elk paard zal trailer rijden als hobby krijgen maar een hoop is te leren. En die keren dat er echt wat gebeurt door een ongeluk helpt een laagje stof niet hoor, zelfs de harde plastic kappen helpen dan niet meer.
Oftewel, bijna altijd moet er wel iets zijn gebeurt al zijn het maar kleine dingen die niet iedereen zal opmerken.
. Bij Novel doe ik achter wel hoge transportbeschermers om, maar dit om te voorkomen dat hij zijn mooie witte beentjes weer vies maakt. tamaramt schreef:frankiej schreef:niks
??? sorry maar dit kan ik niet helemaal begrijpen!!
je paard kan zicht ontzettend verwonden/blesseren op de trailer en met van de tariler af en op
ik vind dit vragen om problemen en zeer onverantwoord
Judith_ schreef:Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
In mijn ogen zal het paard niet op staan met de gedacht 'Vanaf nu ga ik lekker hangen in de trailer'Oftewel, bijna altijd moet er wel iets zijn gebeurt al zijn het maar kleine dingen die niet iedereen zal opmerken.
Maar nu ben ik wel benieuwd hoe haar huid gaat scheuren van het hangen, daar kan ik me namelijk niet iets bij voorstellen. Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.
Judith_ schreef:Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
In mijn ogen zal het paard niet op staan met de gedacht 'Vanaf nu ga ik lekker hangen in de trailer'Oftewel, bijna altijd moet er wel iets zijn gebeurt al zijn het maar kleine dingen die niet iedereen zal opmerken.
Maar nu ben ik wel benieuwd hoe haar huid gaat scheuren van het hangen, daar kan ik me namelijk niet iets bij voorstellen. Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.
Citaat:Maar hoe doe je dat dan als er onverwachts een ongeluk gebeurd? Zo is het bij mijn paard dus ook gebeurd.. En moet er niet aan denken dat zij zonder bescherming op de trailer had gestaan.. Trailerongelukken zijn zeker geen uitzondering (politie die bij ons ongeluk ter plaatse was meldde dat), maargoed het verschilt natuurlijk per paard.. Ik zal er iig nooit meer eentje zonder bescherming meenemen op de trailer..
Met hangen denk ik dat zij bedoeld dat hij de kans heeft onderuit te schieten op de trailer..
Anoeska schreef:Paard ging al jaren met niets de trailer op. Eigenlijk nooit problemen. Maar ik ben toch een beetje een tutje, wilde het zeker voor het onzekere nemen. Toch 4 hoge transportbeschermers gekocht. Drama! Paard was op de terugweg al niet meer te laden en heeft de hele weg staan slaan. Gloednieuwe transportbeschermers kon ik ook meteen weggooien. Zo laat paard dus weten dat iets haar niet bevalt!
Voortaan weer lekker bloot de trailer op.
). Ik kwam bij de verkoper aan en deed gelijk dit sokken om, hij hefte zo z'n beentjes hoog op, maar na een paar meter stapte hij gewoon rustig mee.
). Gevolg, een mooie schaafwond. Dat had hij anders niet gehad. Daarom doe ik ze altijd aan...