wat doen jullie om in de trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amrah

Re: wat doen jullie om in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:17

peesbeschermers, strijklappen en rondom in de springschoenen...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:22

Vrijwel altijd naakt. Ene paard maakt zich druk en wil zo min mogelijk aan z'n lijf, dat gaat het beste. Hooguit een paar lage transportbeschermers, maar dan staat hij onrustiger.
De ander is zo makkelijk dat ik die ook gewoon kaal in de trailer zet.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:25

Judith_ schreef:
Mijn paard staat los in de trailer met een halster om en als hij is geschoren met een dekentje om.

Lichte schrammetjes zijn vaak te voorkomen door rustig rijden, oefenen met het paard om zijn balans te kunnen houden en leren rustig in en uit stappen. Niet elk paard zal trailer rijden als hobby krijgen maar een hoop is te leren. En die keren dat er echt wat gebeurt door een ongeluk helpt een laagje stof niet hoor, zelfs de harde plastic kappen helpen dan niet meer.

Ik wil hier even op reageren. het komt namenlijk in jouwn verhaaltje over alsof diegenen die wel bescherming gebruiken hun paard niet goed trainen op de trailer ( ik zeg niet dat je dit bedoelt hoor! No hard feelings) mijn paard heeft 13 jaar zonder problemen op de trailer gestaan zonder bescherming en nooit geen problemen.
Ze is echter van de 1 op de andere dag begonnen met hangen zoals ik op de vorige pagina bescheef.
Nu staat ze zo min mogelijk op de trailer en dan dus wel met de bandages met dikke onderlappen om scheuren in haar huid te voorkomen.
De bandage of onderlap gaat dan vaak wel kapot maar toch liever dat als haar been.
Het liefts zette ik haar gewoon zonder op de trailer maar dat gaat gewoon echt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:28

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

In mijn ogen zal het paard niet op staan met de gedacht 'Vanaf nu ga ik lekker hangen in de trailer' Lachen Oftewel, bijna altijd moet er wel iets zijn gebeurt al zijn het maar kleine dingen die niet iedereen zal opmerken.

Maar nu ben ik wel benieuwd hoe haar huid gaat scheuren van het hangen, daar kan ik me namelijk niet iets bij voorstellen. Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:29

Ik deed ook niets om de benen van mijn paard, omdat hij al nerveus wordt van de transportbeschermers. Maar een poosje geleden heeft hij zich lelijk opgehaald met het afladen aan de klep. Hij loopt er nog wel eens scheef af, en kwam precies met de binnenkant van zijn achterbeen tegen de punt onderaan de klep. Dus nu toch voortaan weer met transportbeschermers, dan maar even nerveus voor het laden, vervelend is hij toch op de trailer, en laden gaat altijd goed.
Verder doe ik afhankelijk van de temperatuur een deken op.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:31

Ik doe ook geen beenbescherming om, bij geen enkele van onze paarden.
Ik heb wel hoge transportbeschermers liggen, maar die gebruik ik alleen wanneer een jong paard bvb voor de 1e keer op de trailer gaat, of bij een noodgeval (bvb bij verwonding aan het been om te voorkomen dat het erger zou worden..)
Een zweetdeken krijgen ze in de trailer alleen op als ze bezweet zijn.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:32

Vierkant transportbeschermers ongeacht afstand, ongeacht temperatuur. Van jongs af aan gewend.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:34

Staartbandage en in de winter gewoon hun staldeken. Vorstin schuurt haar staart, als ze lang op de trailer staat. Op stal doet ze dit niet, maar schijnt ze leuk te vinden Tong uitsteken. Bij Novel doe ik achter wel hoge transportbeschermers om, maar dit om te voorkomen dat hij zijn mooie witte beentjes weer vies maakt.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:41

tamaramt schreef:
frankiej schreef:
niks

??? sorry maar dit kan ik niet helemaal begrijpen!!
je paard kan zicht ontzettend verwonden/blesseren op de trailer en met van de tariler af en op
ik vind dit vragen om problemen en zeer onverantwoord

Ik gebruik ook niks.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:32

sorry tamaramt maar je zou ook wat meer respect kunnen tonen voor andermans mening en wat normaler kunnen reageren.

ik twijfel over wat ik de komende rit ga doen...de hoge transport beschermers vind ze niet fijn,misschien wel lage of 3 in 1 beschermers met springschoenen.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:35

Hoge transportbeschermers en staartbandage.
Niet alleen als bescherming maar ook handig dat de benen onderweg niet vies worden Knipoog

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:35

Niks

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:02

Judith_ schreef:

In mijn ogen zal het paard niet op staan met de gedacht 'Vanaf nu ga ik lekker hangen in de trailer' Lachen Oftewel, bijna altijd moet er wel iets zijn gebeurt al zijn het maar kleine dingen die niet iedereen zal opmerken.

Maar nu ben ik wel benieuwd hoe haar huid gaat scheuren van het hangen, daar kan ik me namelijk niet iets bij voorstellen. Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.

Maar hoe doe je dat dan als er onverwachts een ongeluk gebeurd? Zo is het bij mijn paard dus ook gebeurd.. En moet er niet aan denken dat zij zonder bescherming op de trailer had gestaan.. Trailerongelukken zijn zeker geen uitzondering (politie die bij ons ongeluk ter plaatse was meldde dat), maargoed het verschilt natuurlijk per paard.. Ik zal er iig nooit meer eentje zonder bescherming meenemen op de trailer..

Met hangen denk ik dat zij bedoeld dat hij de kans heeft onderuit te schieten op de trailer..

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:13

Judith_ schreef:

bij hangen lopen ze vaak te stampen. Dus kan zijn dat het paard zichzelf de benen daardoor kapot trapt en dus van ijzers of iets een gescheurde huid?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:31

Ik zet mijn paarden altijd rondom in de hoge transportbeschermers in de trailer.
Ook hebben ze een dekentje op( of het moet echt heel warm zijn dan niet).
Als je de beschadigingen op mijn ene paar transport beschermers ziet ben ik blij dat ze ze omhebben. Anders hadden hun benen er zo uit gezien.

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:36

Mijn paarden gaan echt nooit en te nimmer zonder hoge transportbeschermers de trailer op. Ze staan altijd met omdat een ongeluk in een mini klein hoekje zit.
En afhankelijk van de tempratuur hebben ze een dekentje op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:44

Citaat:
Maar hoe doe je dat dan als er onverwachts een ongeluk gebeurd? Zo is het bij mijn paard dus ook gebeurd.. En moet er niet aan denken dat zij zonder bescherming op de trailer had gestaan.. Trailerongelukken zijn zeker geen uitzondering (politie die bij ons ongeluk ter plaatse was meldde dat), maargoed het verschilt natuurlijk per paard.. Ik zal er iig nooit meer eentje zonder bescherming meenemen op de trailer..

Met hangen denk ik dat zij bedoeld dat hij de kans heeft onderuit te schieten op de trailer..

In mijn ogen zal een stukje stof daar niet meer bij helpen. Ik mag aan nemen dat caufeurs die met trailer en paard rijden hun uiterste best doen kleine ongelukjes te voorkomen. Hierdoor zijn het vaak grotere ongelukken als er al een ongeluk gebeurt. Een paar stukjes stof beschremen een paard niet als de trailer over de kop vliegt.

Met hangen aan het touw en onderuitschieten kan ik begrijpen. Maar imo is er beter om het hangen te voorkomen dan het paard toch te laten hangen.

Ik heb er totaal geen problemen mee dat andere mensen hun paard van top tot teen in pakken. Dat is hun manier van trailerreizen en daar heb ik respect voor. Maar mijn paarden krijgen geen transportbescherms om, dat is dan weer mijn keuze.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:56

Het is idd ieders eigen keuze..

Enige is dat je een ongeluk nooit kan verwachten. Door het ongeluk dat wij hebben gehad met ons paard (waarbij idd toch echt die beschermers haar redding waren) heb ik een heel andere kijk gekregen op het trailerrijden.
Ons ongeluk is daarbij ook niet gekomen door onverantwoord rijden of iets dergelijks. Een ongeluk zit gewoon in een klein hoekje. En het blijft een levend (onvoorspelbaar) wezen dat je vervoerd.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:00

Mijn pony krijgt ook niks om. Staat wel ook goed stil op de trailer. Bij een pony die erg onrustig beweegt zou ik lage transportbeschermers overwegen. Die hoge dingen vind ik dus echt ondingen...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:02

Normaal transportbeschermers. Maar aangezien hij die nog steeds erg eng vind (vreten nl je benen op) staat hij voorlopig zonder. Komt vanzelf wel alssie ouder wordt en vaker meegaat.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:11

Paard ging al jaren met niets de trailer op. Eigenlijk nooit problemen. Maar ik ben toch een beetje een tutje, wilde het zeker voor het onzekere nemen. Toch 4 hoge transportbeschermers gekocht. Drama! Paard was op de terugweg al niet meer te laden en heeft de hele weg staan slaan. Gloednieuwe transportbeschermers kon ik ook meteen weggooien. Zo laat paard dus weten dat iets haar niet bevalt!

Voortaan weer lekker bloot de trailer op.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:12

mijn pony staat altijd rondom in de bandages met lange vilten onderlappen. ze krijgt ook een dekentje op. voor ritten langer als een uur krijgt ze ook nog springschoenen om. ze is namelijk soms ietwat onrustig op de trailer als ze er langere tijd op staat. mijn mening is voorkomen is beter dan genezen.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:28

Mijn paard staat op de trailer met voor en achter getten en springschoenen en als ze zweet een fleece deken. Niet omdat ze dit nodig heeft maar op een andere plaats kan je gewoon niet aan haar benen komen of ze verongelukt je. Op de camion ( mijn werk) heeft mijn paard wel een staartbandage omdat ze anders schuurt. En de paarden van mijn werk,gaan voor een lange rit vanvoor in de bandages met lange onderlappen,vanachter hoge transportbeschermers en een staartbandage,maar dat zijn wel 2 paarden die de gemiddelde bokkers zich niet kunnen veroorloven,ik ook niet.
De hengst moet juist vooraan lage beschermers omdat die met merries op de camion staat met een schot tussen voor het geval hij zich los trekt en over het schot hangt... en de andere gaan er ook naakt op,maar altijd een staartbandage in het oprijden!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:34

Anoeska schreef:
Paard ging al jaren met niets de trailer op. Eigenlijk nooit problemen. Maar ik ben toch een beetje een tutje, wilde het zeker voor het onzekere nemen. Toch 4 hoge transportbeschermers gekocht. Drama! Paard was op de terugweg al niet meer te laden en heeft de hele weg staan slaan. Gloednieuwe transportbeschermers kon ik ook meteen weggooien. Zo laat paard dus weten dat iets haar niet bevalt!

Voortaan weer lekker bloot de trailer op.

Ik heb nu al 4 paarden (héél verschillende karakters) waarbij ik altijd beschermers omgedaan, zonder problemen. Zelf m'n jonge paard, die nog nooit iets aan z'n benen heeft gehad, aanvaarde ze van in het begin (wist ik gelijk dat hij cool in het kopje was Knipoog ). Ik kwam bij de verkoper aan en deed gelijk dit sokken om, hij hefte zo z'n beentjes hoog op, maar na een paar meter stapte hij gewoon rustig mee.

Onze arabier had op een dag z'n sokken eens niet aan en jawel juist op dat moment stapte hij scheef af (mijn fout moet ik toegeven Verdrietig ). Gevolg, een mooie schaafwond. Dat had hij anders niet gehad. Daarom doe ik ze altijd aan...

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:40

Een paar peeskappen en springsschoenen. Transportbeschermers en bandages trapt hij af.
Eventueel een deken.