Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
poes schreef:Weinig sportief ook om met een niet toegelaten bit te gaan... Dan kom ik de volgende keer gewoon bitloos in de ring of hang ik de teugels aan de neusriem en gebaar ik ook van krommen haas..
kaatjemuts schreef:poes schreef:Weinig sportief ook om met een niet toegelaten bit te gaan... Dan kom ik de volgende keer gewoon bitloos in de ring of hang ik de teugels aan de neusriem en gebaar ik ook van krommen haas..
succes
Snoevie schreef:ja het zijn nou eenmaal de regels.
ik snap niet waarom mensen dan toch starten,ik neem aan dat je toch van tevoren bekijkt of het wel/niet mag
poes schreef:Weinig sportief ook om met een niet toegelaten bit te gaan... Dan kom ik de volgende keer gewoon bitloos in de ring of hang ik de teugels aan de neusriem en gebaar ik ook van krommen haas..

Theake schreef:Echt een vergelijking
Neen, maar er is niets scherps of gevaarlijks aan zo'n bit he, sommige paarden reageren er fijn op, anderen helemaal niet. Snap niet dat je er niet mag mee rijden.
Met de helft van de Sprenger bitten mag je dan ook niet, want daar hebben de ringen ook vaak een andere kleur dan het bit zelf... en dat zijn dan gewone trensjes...
Theake schreef:poes schreef:Weinig sportief ook om met een niet toegelaten bit te gaan... Dan kom ik de volgende keer gewoon bitloos in de ring of hang ik de teugels aan de neusriem en gebaar ik ook van krommen haas..
Echt een vergelijking
Neen, maar er is niets scherps of gevaarlijks aan zo'n bit he, sommige paarden reageren er fijn op, anderen helemaal niet. Snap niet dat je er niet mag mee rijden.
Met de helft van de Sprenger bitten mag je dan ook niet, want daar hebben de ringen ook vaak een andere kleur dan het bit zelf... en dat zijn dan gewone trensjes...
Snoevie schreef:ik dacht dat de regels met 2 metalen betrekking hadden op het feit dat er geen bit inmag waar 2 metalen in het mondstuk zitten,dus een aurigan bit met rvs ringen zou dan wel mogen
verwarrend zeg
zo is het idd