Zeer slechte ervaring Anky pads, wie nog meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Zeer slechte ervaring Anky pads, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 12:01

Ik zeg toch dat het niet kan van die deken. Die deken heeft hooguit 3 weken opgelegen en dat was vorig jaar eind november.

Het lijkt me dan sterk dat ze dan nu een litteken ervan krijgt!

Zadel heb ik er gewoon even zo opgelegt, ligt niet super en is ook niet aangesingeld. Vind het wel heel knap dat je vanaf die foto kunt zien dat mijn zadel niet lekker ligt Knipoog

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:02

In je profiel staan foto's met deken.. Op één foto is duidelijk te zien dat de bies van de deken halverwege naar binnen slaat richting de schoft..

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:17

Ik zweer echt bij PK pads!! Die zijn veel beter voorgevormd en liggen bij mijn paard veel beter dan Anky pads!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:17

ik heb 20 (ahum) ankypads en heb er NOOIT problemen mee.liggen heerlijk onder me zadel,schuift niet e.d.vaak trek ik ze idd wel wat op in de kamer,zodat het daar vrij ligt,maar dat doe ik bij alle soorten pads,ook waar wel al wat vorm in zit.ik heb er hele goede ervaringen mee,het enige puntje is dat als het superwarm is dat ik ze te dik vind.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:28

Ik krijg alleen het wel een beetje het idee dat jij besloten hebt dat het aan de ankypad ligt en dus niet meer open staat voor andere mogelijke oorzaken. Klopt dat?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:32

Dat kan kloppen, want ik heb mijn zadel laten controleren gelijk nadat ik witte haren zag. De zadelmaker is geweest, heeft mijn zadel uitvoerig gecontroleerd en daar is niets mis mee.

Lijkt me ook raar dat ze nu een litteken krijgt van 3 weken een deken op afgelopen november.

Dus die opties sluit ik uit....Er zat ook geen korst of wond onder dus denk ook niet dat ze is geprikt of iets.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:36

Maar je ziet in dat gedeelte van je foto wel dat de kamer te hoog ligt.
Misschien kan het ook zo zijn dat er niet goed aangesingeld was? Als je de pad toch hoog de kamer in trekt en het zadel past, dan zou de pad niet meer moeten kunnen schuiven..

Heb ook echt geen ervaring met slecht liggende pads, dus probeer alleen mee te denken..

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:38

vind het een vreemde zaak...
idd wat iedereen zegt zo gauw krijg je geen witte haren en zo..maargoed waar komt het dan wel van??
ik heb geen negatieve ervaringen met ankypads..zowel op rashida als harianne liggen ze prima..
wel klote voor je ..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:39

Het zadel heb ik iets naar achteren gelegt op de foto, omdat een bokker vroeg om een foto met zadel erop en dat de plek zichtbaar is. Het zadel ligt op de foto dus niet zoals het zou moeten liggen Knipoog

De pad heeft ook niet geschoven, maar misschien is die wel naar beneden gezakt. Ik heb geen idee...Trek altijd mijn dekjes op in de kamer.

@ lique

ik vind het zelf ook erg vreemd....

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:05

dus je krijgt wel witte haren van een weekje met anky dekje rijden maar niet van 3 weken met een deken lopen die de hele dag op en rond de schoft kan trekken,

nee hoor dat kan dus wel prima.

Jij geeft de anky pad de schuld, dat is prima, maar ik ben er niet van overtuigt, en denk echt dat het meer met de manier van opzadelen, of zadelpassen te maken heeft,

al denk ik zelf dat de deken je paardje ook geen goed gedaan hebben.

zo nu heb ik er genoeg over gezecht,

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:39

Maar het is toch wel heeeel erg onwaarschijnlijk dat een paard pas na een half jaar een litteken krijgt van 3 weken een deken op hebben? Lijkt mij nogal sterk namelijk...

Daarom denk ik dat het van de Anky pad komt, omdat ik toen ik ze belde hoorde van de medewerkster dat het wel vaker voorkomt dat mensen dit hebben....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:40

Ik heb juist alleen maar goede verhalen gehoord over de Anky pads. Stalgenoten hier zijn er heel tevreden over en willen niet anders meer. Misschien dat het te maken heeft met de combinatie type zadel/ type paard?
Sowieso moet je deze pads altijd goed in de kamer trekken omdat ze inderdaad geen gevormde ruglijn hebben.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:07

Toen ik ze in de winkel zag liggen was ik eral niet onder de indruk van.
behalve van de prijs dan..
Ik ergerde me alleen al aan het feit dat er geen singellus aanzit.
Hoe gek is het dan dat het dekje gaat schuiven en er idd drukplekken ontstaan.
Zou iemand als anky toch moeten weten.. Bloos

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:34

xPassion schreef:

Bij een goed passend zadel blijven de dekjes ook liggen dus als je dekje zonder lussen gaat schuiven moet je je zadel eens kritisch laten bekijken. Waarom kiezen mensen altijd de weg van de minste weerstand? Het is altijd makkelijker om het op het dekje af te schuiven dan op het zadel. Jammer hoor

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:40

MISTRAL94 schreef:
xPassion schreef:

Bij een goed passend zadel blijven de dekjes ook liggen dus als je dekje zonder lussen gaat schuiven moet je je zadel eens kritisch laten bekijken. Waarom kiezen mensen altijd de weg van de minste weerstand? Het is altijd makkelijker om het op het dekje af te schuiven dan op het zadel. Jammer hoor

Als je even verder kijkt dan je neus lang is Knipoog
Niet iedereen heeft bijvoorbeeld een kwpn, vriendin van mij heeft een redelijk vlakke fjord waarbij het zadel laatst nog is gecontroleerdt door de zadelmaker maar de pad blijft schuiven. Dus in dit geval is het een samenhang van de pad en de vlakke schoft.( dit probleem had je niet gehad met singellussen Vork )

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:42

Een zadel laten controleren is er niets aangepast dan? Ik blijf erbij als een zadel goed past schuift er niets. Niet bij een rond paard, niet bij een paard met een lage schoft en niet bij een paard met een hoge schoft.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:43

Ik heb ook zulke paarden, mare ook hier geen probleem ermee hoor, gewoon een GOEDE zadelmaker erbij en opmeten die hap. tja kost wat maar heb je ook wat goeds Cool .

en als ik dat zou weten en het zou echt niet anders kunnen, (tja dan maar met een niet passend zadel rijden dus Koe ) dan dus niet zulke dekjes kopen. doe je dat wel is het alsnog je eigen fout, je kiest er immers zelf voor om het toch te doen . beetje sneu voor het paard naar mijn mening.

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:44

MISTRAL94 schreef:
Een zadel laten controleren is er niets aangepast dan? Ik blijf erbij als een zadel goed past schuift er niets. Niet bij een rond paard, niet bij een paard met een lage schoft en niet bij een paard met een hoge schoft.

Ze hebben de kussens voor de zekerheid nog wat opgevuldt maar het pad bleef schuiven, maargoed je hebt altijd uitzonderingen. Knipoog
(Ze gebruikt deze pad nu ook niet meer.)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:01

_Skess_ schreef:
Hierbij de foto's van het litteken, met en zonder zadel. Het was met zadel lastig om een foto te maken, maar zoals je kunt zien zit de plek onder het zadel op de ruggengraat en zit het zadel niet op de witte plek. Het ligt dus in geen enkel geval aan het zadel ( dit is ook uitvoerig gecontroleerd)

http://img73.imageshack.us/img73/5538/sn150238qj5.jpg

http://img505.imageshack.us/img505/1748/sn150257ld3.jpg

Als eerste, Ik heb ook een ankydekje waar ik geen problemen mee heb. Zowel op de friezen en draver met weinig schoft, als de KWPN-er met meer schoft. Heb hem eens uitgeleend en zij verloor wel het dekje tijdens het rijden. Heel afhankelijk dus.

Maar dan de plekjes. De draver die ik doe heeft op precies dezelfde plek al een aantal jaren een kaal plek. Hoe het ontstaan is geen idee, maar er groeien ook geen haren terug.
Ik reed haar ervoor al zelden, en had toen nog geen ankypad. In die periode wel veel met dubbele lijnen gelongeerd. Als ik al reed reed ik zonder zadel, dus passend zadel of niet, ook niet van toepassing.
Nu ik denk zo'n 2 jaar later, is het nog steeds kaal. Ze wordt heel zelden gereden en nog steeds niet met zadel. Wat het is weet ik niet, maar gezien ze er geen last van heeft laat ik het verder maar zitten.

Ik kan er donderdag wel een foto van maken, kan je voor jezelf uitmaken of het hetzelfde is.
Laatst bijgewerkt door Judje op 28-08-08 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's mogen niet worden gequoted, dus tags verwijderd.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:14

maar waarschijnlijk dus onterecht, want ik ben er van overtuigt dat het NIET door het dekje komt. maar door een niet passend zadel of deken, en ja dat kan. licht voor geen meter te zien in je profiel.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:18

ik heb verder nooit klachten gehad over de anky-pads.
Zolang ik de pads goed in de boom schuif en in de kamer, blijft de pad goed liggen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:24

Tja, dit paard heeft al 7 jaar geen deken meer van dichtbij gezien, dus dekendrukplek is het niet.
Daarnaast wordt ze dus niet met zadel gereden, ligt de longeersingel niet op die plek en is het al veel als ze eens in de twee weken aan het werk is.

Ik kwam er toevallig achter met poetsen. Bij haar zit het net op het deel van de schoft dat nog wel omhoog gaat maar niet op het bovenste stukje. Nooit een wondje geweest maar gewoon kaal. Huid lijkt wat dikker, maar niet zo als een litteken. Bij haar komen er ook geen witte haren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:03

Ik heb sinds dit jaar ook 2 Anky pads. Eerst had ik er een van PK gekocht, maar die was me iets te kort. Zoals bij alle dekjes trek ik het goed de kamer in en bij de PK kwam mijn zadel (zweetbladen) onder het dekje uit. Mijn paard vond zo'n dik pad wel fijn, dus toen heb ik die van Anky maar gekocht. Ik vind ze super ademen en qua zweetopname. Wat dat betreft absoluut het beste dekje, maar ook ik had problemen bij de schoft. Hoe hoog ik het dekje ook in de kamer trek, aan het einde van de rit staat het dekje strak en komt er mijn inziens toch spanning op de rug. Na dit te hebben gezien ben ik gaan opletten op foto's in de bladen en op internet. Ook bij de dressuurruiters zoals Anky zie ik op foto's dat het dekje op de schoft ligt ivp omhoog in de kamer.

De een vind het een fijn dekje, de ander niet. Mijn paard geeft niet aan er last van te hebben, maar ik gebruik ze toch liever niet meer. Hopelijk brengt ze er ooit eentje uit die wel is voorgevormd dan is iedereen tevreden!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:14

Um, ik vind het heel vervelend om er weer over te moeten beginnen, maar het zadel op de foto, is dat het zadel dat pas nog nagekeken is? Ook qua pasvorm enzo, dus ook zadel i.c.m. pony?
Als dat zo is zou ik je toch heel graag willen vragen om er voor de zekerheid eens iemand anders naar je pony en zadel te willen laten kijken.
Het is niet de vraag in het topic, dat weet ik, en het is natuurlijk maar één foto. Toch lijkt het zadel absoluut niet te dragen op de punten waar dat zo bedoeld is. En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn, toch?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:21

_Skess_ schreef:
Maar het is toch wel heeeel erg onwaarschijnlijk dat een paard pas na een half jaar een litteken krijgt van 3 weken een deken op hebben? Lijkt mij nogal sterk namelijk...

Daarom denk ik dat het van de Anky pad komt, omdat ik toen ik ze belde hoorde van de medewerkster dat het wel vaker voorkomt dat mensen dit hebben....

Dat is niet onwaarschijnlijk, de huid is daar toen wss. beschadigd en daarom worden de haren daar wit en dat kan idd een half jaar duren. Ik vind het stukje op de foto ook echt een 'dekenplek'.

Nogmaals, mijn zadel drukte en toen ik tegen de haren instreek ben ik hierachter gekomen, meteen een ander zadel erop en pas na een maand of 1,5 maand kon je de plekken zo zien zitten. Ze zijn overigens bij mij helemaal weg getrokken gelukkig.

Dat zadel heeft denk ik ook een half jaar daarvoor al niet goed meer gelegen (heb het laten nakijken door zadelmaker en aparte zadelpasser in opleiding, deze hebben beide mijn zadel goed verklaard destijds).