Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nadya schreef:Nog niet gesproken over het juiste lichaamsgebruik van het paard, de gevaren op de weg, in het bos, wat je andere mensen allemaal wel niet aandoet, omdat het levensgevaarlijk is.... Bladiebladiebla.....
Miran schreef:Dat is hetzelfde als dat er gezegd wordt dat mensen bitloos gaan rijden omdat een paard zich niet kan verzetten, protesteren, maar ook dat paarden de druk op hun neus niet accepteren en daar heftig op reageren.
Miran schreef:Dat is hetzelfde als dat er gezegd wordt dat mensen bitloos gaan rijden omdat een paard zich niet kan verzetten, protesteren, maar ook dat paarden de druk op hun neus niet accepteren en daar heftig op reageren.
Miran schreef:Jij snapt idd niet wat ik bedoel Mistral. Je zegt dat bitloos je tegen gaat staan vanwege de toon en berichten van sommigen, waarom gaat rijden met bit je dan niet tegen staan, vanuit die hoek komt dezelfde toon en berichten. Van beide kanten is het maar een klein deel van de mensen gelukkig, maar van beide kanten wordt evenveel verweten en veroordeeld. Als dan het ene je gaat tegen staan, waarom het andere niet?
Buiten dat kijk ik liever naar mijn paard dan naar de toon en de manier van schrijven van sommigen op Bokt, en zal daarom niet iets laten lopen wat een verbetering kan zijn...
Nadya, ik snap je laatste post helemaal. Gelukkig kom ik het IRL niet tegen, heb wat dat betreft breed denkende stalgenoten, maar hier op Bokt loop ik er steeds weer tegen aan, ook in de klassieke dressuurtopics bijv. Meestal lukt het me om op mijn vingers te gaan zitten, dit topic verloopt prima en dan durf ik het aan om te reageren. Maar ik zit al op een paar bepaalde mensen te wachten.
MISTRAL94 schreef:Maar ik zeg nergens dat dat niet zo is maar ik kijk vanuit mijn kant en het staat mij tegen als mensen dwingend naar mij over komen. Hoe harder jij ja roept hoe harder ik nee denk of roep. Ik wil mijn eigen mening vormen als iemand mij iets op wil dringen dan ga ik daar juist tegen in. En dat is natuurlijk niet alleen met bitloos zo
MISTRAL94 schreef:Maar ik zeg nergens dat dat niet zo is maar ik kijk vanuit mijn kant en het staat mij tegen als mensen dwingend naar mij over komen. Hoe harder jij ja roept hoe harder ik nee denk of roep. Ik wil mijn eigen mening vormen als iemand mij iets op wil dringen dan ga ik daar juist tegen in. En dat is natuurlijk niet alleen met bitloos zo
Miran schreef:En als bit-rijders dwingend zijn dan ga je er niet tegenin? Want dat is wel wat er in elk topic weer gebeurd... Als bitloze ruiter wordt je steeds weer de grond in geboord, maar dat mag dan wel?
Nadya schreef:In het dagelijkse leven krijg ik gelukkig ook hele positieve reacties over het algemeen (op een paar types na in het verleden, maar ach, dat waren ook niet echt mijn types, dus daar hecht ik zeer weinig waarde aan). Steeds meer mensen willen het ook eens proberen en lenen mijn bitloze optomingen eens een keertje.
![]()
Natuurlijk blijven de meesten alsnog met bit rijden, nou, prima, ieder zijn ding. Maar ze veroordelen mijn manier tenminste niet meteen en roepen ook niet meteen meer dat het gevaarlijk is, aangezien ik nu kan laten zien dat er niets gevaarlijks aan is (mijn paard was nog oningereden, toen ik al aangaf hem bitloos te willen gaan rijden).
Maar hier op bokt, man, man, man..... Eigenlijk ben ik daarom maar gestopt met reageren in al die topics over bitloos rijden. Het blijft een eindeloze discussie en ik word een beetje moe van al dat gezever. Bovendien is het eigenlijk totaal niet boeiend wat bepaalde bokkers vinden van mijn manier van rijden.
![]()
Maar goed, ben er toch weer ingetrapt met dit topic.
Nadya schreef:Superwoman, jij staat dus ook aan de andere kant, dus natuurlijk vind jij het dan mee vallen.![]()
En zo kunnen we nog uren doorgaan.......
superwoman schreef:hoezo?
Ik heb niks tegen bitloos.
Dat sommige over stappen op bitloos omdat ze rijtechnisch fouten maken en liever niet zichzelf de schuld geven, zijn dezelfde mensen die voegah () over zouden stappen naar een scherper bit.
Dat heeft met de ruiters te maken.
Dat wil niet zeggen dat ik tegen bitloos ben. Zou niet weten waarom ik daar tegen zou moeten zijn
Daan_Ordeal schreef:En Nadya, jij laat je ook altijd weer verleiden om je in dergelijke discussies te mengen, ik ken het![]()