Dekjes, vooroordelen veroordeeld

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Re: Dekjes, vooroordelen veroordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:37

ik heb een anky dekje, vind deze heel mooi, nadeel is dat hij iets kán verkleuren als je hem wast, prijzig is en dat er geen lusjes aanzitten (heeft ook wel weer een voordeel, ook is het stukken beter dat hij Knipoog)
verder vind ik HH ook wel mooi en fijn dekje Ja

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:38

ook is het stukken beter dat hij??

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 18:38

ik heb net 3 dekjes gewassen Clown een hh block, een anky ocean, en een anky nepperd

moet zeggen dat de nepperd er het best uitziet, dan de hh en dan de anky

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:40

De hh die ik had is ook 2x gewassen en was nog steeds dezelfde kleur Clown

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:40

die nepperds kosten ook nog eens maar 25 euro...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 18:41

mijne ook hoor, maar keek ook ff naar kreukels, vorm etc dan doet anky het toch het slechts. ik ben dol op mijn hh, hihi zie mijn ava maar

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:42

Ik verkies HH en BR! Hele fijne niet te dikke dekjes die blijven liggen!

Helaas heeft HH bij ons een beperkt aantal peesbeschermers dus moet ik het meestal met bandages zien te flikken.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:50

Ik vind BR en eurostar wel fijne dekjes Lachen Ik vind BR een goeie kwaliteit niet te dik en niet te dun en er is genoeg keuze in . Bij Eurostar ook hele goeie kwaliteit en ook goeie zweetopname alleen vind ik de pad wel wat aan de dikke kant , maar voor de rest ook een top merk Lachen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:00

trustHim schreef:
Ik ben vooral benieuwd naar het favoriete merk en waarom? Welk merk vind je absoluut slecht en waarom?

Merk maakt mij werkelijk waar niks uit. Heb wel voorkeur voor wat dunnere eenvoudige dekjes. Gezien het aantal paarden vind ik het zonde om heel veel geld aan een dekje uit te geven. Is het vies door het zweet gaat er een schone onder.

Citaat:
Wat betreft vooroordelen: in het andere topic kwamen beweringen naar voren dat er soms veel geld wordt uitgegeven aan setjes en die mensen dan wel met slecht passend zadel rijden, of andersom met goedkope dekjes en slechtpassend zadel omdat ze er geen geld aan uit willen geven. meningen?

De voorkeur voor duurdere of goedkopere dekjes of wel of geen setje willen dragen heeft mijn inziens weinig te maken met slecht passend spul. Ik zie heel veel mensen met slecht passend tuig. Vaak geeft het blijkbaar weinig problemen.

Wat betreft het schuiven van de dekjes. Ik heb zelf een heel rond (en veelste dik Nagelbijten / Gniffelen ) paard. Een aantal dekjes liggen super en een aantal schuiven er onder door. Gek genoeg zijn dit vaak de duurdere dekjes. Zadel blijft dat keurig op zijn plek liggen.

Wat mij betreft blijft gewoon voorwaarde 1 goed passend en veilig spul. En wat je daarna met je spaarvarken doet moet ieder voor zich weten ( wij hebben er 4 paarden van in pension Nagelbijten / Gniffelen )

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:42

Equi-theme polyfill dekjes (zo heten ze als het goed is)
Ze kosten maar 19 euro, en in allerlei kleuren te verkrijgen,makkelijk te wassen en ze liggen fijn onder het zadel.
Ook polypads vind ik fijn, niet stug en liggen goed onder het zadel.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:37

Heb altijd anky's gehad en die lagen prima op mn oude paard.
Op mn nieuwe paard liggen ze bagger,ze trekken op de schoft.
Ben over de kwaliteit altijd te spreken geweest.
Heb nu alleen nog scapa en eurostar.
Die hebben een hogere schoft en blijven ook mooi hoe vaak je ze ook wast.
HH is zeker niet mijn merk.
Zichtbaar goedkopere dekjes en vind de kwaliteit slecht.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:55

Ik ga voor de dekjes van scapa Lachen Mooi voorgevormd, leuke kleurtjes, en ideaal in gebruik! Vooral door de klitteband lusjes op de plaats waar de singel zit. Ideaal! Br vind ik ook erg fijn!

Ik heb ook anky's gehad, vond ze altijd erg fijn in gebruik. Toch bleef ik altijd een beetje zitten met het feit dat ze niet voorgevormd zijn. Ik heb ze weggedaan, voor de merrie die ik nu rijd zijn ze ook te lang en gaan ze schuren.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:00

Sodeletuut schreef:
ook is het stukken beter dat hij??

Oeps, te snel getypy denk ik Blond

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:06

Moderatoropmerking:
Ik heb een berg oneline/slowchat posts verwijderd.
Voor slowchat en oneliners verwijs ik jullie graag naar de huiskamer Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:46

Mijn favo's:

Eurostar - voorgevormd, blijft fantastisch liggen, komt mooi uit de wasmachine en blijft door de stof droog aan de onderkant.

RG: Blijft super liggen, komt mooi uit de wasmachine en ook bij deze dekjes blijft de onderkant droog.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:53

Ik ben erg tevreden over zowel Scapa als Eurostar.
Als ik naar de prijs-kwaliteit kijk ben ik het minst tevreden over de Anky's. De pads hadden voorgevormd moeten zijn en daarnaast vind ik ze niet zo heel mooi uit de was komen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:12

Ik rijd onbekend. De merkloze pads. Anky nooit gepprobeerd, vind ik echt te duur. Daarbij bevallen de ''nepperds'' mij uitstekend! Ik heb nooit problemen. 1 heb ik al een jaar of 2/3 denk ik en die is eigenlijk nog als nieuw. Ik heb 1 HH en die bevalt beduidend minder.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:12

Eurostar Anky Scapa

Dat zijn mijn favo merken Go jij! Go jij!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 23-06-08 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1x noemen welke merken je favoriet zxijn is voldoende.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:14

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:17

ik heb een aantal dekjes van QHP erg fijn merk. die pads zijn voorgevormd en trekken dus niet op de schoft.

mijn zadelmaker vertelde al dat ankys niet zo geschikt zijn, omdat die langs de schoft trekken en je paard daardoor vast kan zetten op de schoft, waardan de fysio de boel weer soepel moet maken.

verder vind ik harrys horse heel fijn

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:21

Ilsemarie schreef:
Ik ga voor de PK-pads! En dan als hoofdreden dat ze in de rug niet recht zijn en daardoor mooi onder het zadel liggen. Bovendien blijven ze in de was ook heerlijk en nemen ze goed zweet op. Ik hoef niet anders meer Lachen

Ik heb geen PK maar hoor er ook veel positiefs over, ik denk dat ik daar ga op overstappen ipv ANKY want die dingen schuiven toch maar weg en trekken strak. Ze komen wel netjes uit de was bij mij maar ze blijven niet zacht qua suedine.

Verder vind ik die dunne eskadrons ook niet goed, dat ding trekt nog tien keer zo erg als mijn anky, mét lussen.

Van Lamicell ben ik helemaal weg, ik heb nu degene waar LC op geborduurd is in de vorm van een rolstoel Clown maar daar ben ik gek op!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:23

Ik ben helemaal weg van de Br event dekjes, niet te dik neemt vocht goed op en is goed uit te wassen.

De pk dekjes schuiven heel erg terwijl ik ze ook nog helemaal omhoog in de kamer trek.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:27

Roelke_ schreef:
Ik ga voor de dekjes van scapa Lachen Mooi voorgevormd, leuke kleurtjes, en ideaal in gebruik! Vooral door de klitteband lusjes op de plaats waar de singel zit. Ideaal! Br vind ik ook erg fijn!

Ik heb ook anky's gehad, vond ze altijd erg fijn in gebruik. Toch bleef ik altijd een beetje zitten met het feit dat ze niet voorgevormd zijn. Ik heb ze weggedaan, voor de merrie die ik nu rijd zijn ze ook te lang en gaan ze schuren.

Scapa vind ik ook erg fijn net als Eurostar!

Ankypads bevielen mij ook altijd prima maar ik vind het idd jammer dat ze niet voorgevormd zijn!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:33

De dekjes van Harry's Horse vind ik perfect voor wat je ervoor betaald.
Ze liggen goed, ze zijn van goede kwaliteit en ze zijn nog leuk ook, over de peesbeschermers van harry's horse ben ik niet zo te spreken.
De pasvorm is afschuwlijk en mijn paard krijgt er schuurplekken van.
Ook ben ik helemaal van van Scapa en Eurostar, pasvorm is super. De dekjes zijn wel wat aan de dikke kant wat ook voordelen heeft voor z'n rug. Maar lekker zweten in de zomer.
Ik vind de pads van anky ook wel oke, er zitten wel vaak fouten, maar ik kijk ze wel altijd helemaal na, dat ze slecht uit de was komen vind ik van niet.
Wel wat gekreukeld maar even uithangen en ze zijn weer als nieuws.
Ik vind dat de kleuren van de anky pads het eigelijk doen want die vind ik echt gaaf.
Als je ze idd niet goed legt drukken ze op de schoft, maar je krijgt er absoluut geen schuurplekken van.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:35

Ik vind zelf HH pads erg goed,
ook vind ik eurostar(pads) erg goed liggen, maar ze zijn nogal aan de prijs.. Vork