"Setjesfreaks" Worst Nightmare

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Re: "Setjesfreaks" Worst Nightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:56

Mee eens Patries Ja

Ik zie juist vaak dat de mensen met die goedkope zooi ala HH, dat die juist minder tuig hebben.

Mijn ervaring is juist dat mensen met de betere kwaliteits dekjes juist ook zijn tuig beter in orde hebben.
Juist omdat die graag geld aan hun beestje uitgeven.

Ik nodig jullie ook van harte uit om eens te kijken in het setjestopic. Ik zou niemand op kunnen noemen die dure dekjes heeft en een slecht zadel.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:00

Ninx schreef:
Citaat:
En tja, aangezien die van mij is bepaal ik zelf wat ik goed vind voor hem en zo'n bit test weerhoud mij er niet van om met beenbescherming te rijden.

Ach ja, wat weet een dierenarts nu helemaal he? Wij ruiters weten het zelf beter.... Clown

Precies, daarom Lachen
Mijn paard heeft dure kuren ventipulmin gekregen, terwijl achteraf bleek dat hij enkelt wat gevoelig was voor het stof in de stal omdat hij een vorm van bronchitis heeft gehad toen hij klein was, die dure medicijnen heeft hij dus eigenlijk niet nodig gehad, had geen toegevoegde waarde...
En een ander paard heeft dure onderzoeken gehad, aangepaste training en uiteindelijk in een andere kliniek bleek dat zijn ruggenwervels scheef zaten.

Dat is een andere discussie, waarom aannemen dat iemand die ervoor geleerd heeft, altijd gelijk heeft??? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Patriciavt op 21-06-08 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:01

Get a life people Nagelbijten / Gniffelen

mistid

En Dani, het is geen HH klaag-topic Knipoog

GQMMS

Neroo schreef:
Mee eens Patries Ja

Ik zie juist vaak dat de mensen met die goedkope zooi ala HH, dat die juist minder tuig hebben.

Mijn ervaring is juist dat mensen met de betere kwaliteits dekjes juist ook zijn tuig beter in orde hebben.

Ik nodig jullie ook van harte uit om eens te kijken in het setjestopic. Ik zou niemand op kunnen noemen die dure dekjes heeft en een slecht zadel.

je kunt ook gelijk hebben met die goedkope zooi net als met de dure er zullen altijd mensen zijn die een slecht zadel hebben enz. dus laten we het daar maar op houden Lachen

ik bedoelde zo straks ook echt niet doelgericht op jullie, maar dit valt me op bij mensen die ik wel eens zie rijden enz.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:02

Ninx schreef:
Citaat:
En tja, aangezien die van mij is bepaal ik zelf wat ik goed vind voor hem en zo'n bit test weerhoud mij er niet van om met beenbescherming te rijden.

Ach ja, wat weet een dierenarts nu helemaal he? Wij ruiters weten het zelf beter.... Clown

Wat meestal resulteert in een paard dat niet naar hun wensen beweegt Knipoog

Maar goed voordat ik weer te 'zeurderig' wordt, Doei, doei
Mijn woorden zijn gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:05

Niks mis met setjes, als je dat leuk vindt en het kan betalen, prima. Waar ik me wel aan erger zijn mensen met 10 Anky pads en een slecht liggend zadel, spaar dan voor een goed zadel!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:05

Komaan magda_90, iedereen met een beetje fatsoen in zijn kop weet wat wel en niet kan..
Je merkt toch snel genoeg of je paard veranderingen in gedrag laat zien? En tja, als je om je dier geeft (naar mijn idee) ga je dan op zoek naar de oorzaak Lachen

Maar goed, das mijn ding en hiermee heb ik ook gezegt wat ik wil zeggen (met bovenstaande posts)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:06

aukje91 schreef:
Niks mis met setjes, als je dat leuk vindt en het kan betalen, prima. Waar ik me wel aan erger zijn mensen met 10 Anky pads en een slecht liggend zadel, spaar dan voor een goed zadel!

Kom eens kijken in het setjes topic OK dan!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:07

Citaat:

Ach ja, wat weet een dierenarts nu helemaal he? Wij ruiters weten het zelf beter.... Clown[/quote]

Wat meestal resulteert in een paard dat niet naar hun wensen beweegt Knipoog

Maar goed voordat ik weer te 'zeurderig' wordt, Doei, doei
Mijn woorden zijn gezegd.[/quote]

Wacht even Magda, je bedoelt dat jij en ik het met elkaar eens zijn?

Tja, als ruiter kun je zelf ook goed observeren en jezelf heel goed verdiepen in de gezondheid van je paard en het herkennen van kwalen/ kwetsures...etc...
Maar in de meeste gevallen weet een dierenarts altijd meer dan wij ruiters.... anders zijn die jaren van studie weggegooid geld lijkt me.
In jouw geval zou ik toch wel meer willen weten over die hele 'beenbeschermers versus blessures' kwestie en niet aannemen dat je het zelf allemaal wel weet... dan kunnen we allemaal wel dierenarts worden.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:16

van mij hoeft het niet perse setjes.... het staat wel leuk dat wel...

ik heb gewoon zwarte peesjes past overal bij soms heb ik wel bandages bij een dekje die zijn niet zo duur Lachen

maar eht is nou niet dat ik stad en land afzoek voor die peesjes die bij dat dekje passen!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:58

Ik ben de gene met de dekjes tot het plafond Huilen van het lachen
Ach ja iedereen zo hun verzameling en postzegels is niks voor mij daar kan ik alleen maar naar kijken!
Setjes kan ik ook nog eens gebruiken.

ooh ja mijn zadel past perfect heb aan laten meten op mijn paard door bestfit en het is een kn Vork

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 03:13

Neroo schreef:
Sommige mensen roken, sommige mensen kopen schoenen van 150 euro, sommige mensen kopen broeken van 100 euro, en sommige mensen weer setjes.

Ieder zijn ding, laat elkaar in zijn of haar waarde en ga je druk maken om iets nuttigs Vork

En ik doe het allevier Clown

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:10

Ow ja Fabienne Huilen van het lachen
Jij moet het weer allemaal Vork
Ow en nog een mega fototoestel ook he *LOL*
Om al die séxy sets op foto te zetten Nagelbijten / Gniffelen
*mja dat hebbik ook Haha! *

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:11

Voor iedereen die rijd is voorwaarde 1 passende spullen en veilige spullen. Wat voor een kleurtje het daarna is en of het bij elkaar past en wat het prijskaartje was is naar ieders eigen voorkeur of budget.

Ik persoonlijk vind er niks aan om gematched erbij te lopen, maar om daarom nu elke keer er een discussie over op te starten Rolleyes

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:34

Ik heb ook niet echt setjes, ik heb wel blauwe peesbeschermers maar die passen dan weer net niet bij het kleur dekje, nouja dat vind ik niet zo een ramp Tong uitsteken

Ik vind dat iedereen het voor zich moet weten, het is wel erg mooi om te zien, zo en hele set Haha!
Maar ik heb de ervaring dat ik uit het gemak gewoon altijd de zwarte beschermers pak ipv de blauwe Tong uitsteken
Dus voor mij geen sets Tong uitsteken Ik heb 8 dekjes en merk dat ik elk dekje maar ongeveer eens in het jaar ook gebruik, dus ik hoef niet zoveel dekjes, dan gebruik ik ze straks helemaal niet meer Tong uitsteken

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:36

Neroo schreef:
Mee eens Patries Ja

Ik vind setjes zelf ook leuk, maar dit vind ik een beetje onzin... Er zijn mensen die geen geld hebben terwijl ze het wel aan hun beest willen uitgeven of die HH gewoon leuk vinden.
Who cares... Dus als je met Anky rijd heb je meteen een goed zadel. Slapen oke, dat is wel een beetje over 1 kam Knipoog
Sure.

Maargoed, ik vind dit eigenlijk een nutteloze discussie, Clown wat maakt het nou uit of je in kleur rijd of niet? Zelf heb ik niet veel setjes (maar op stal liggen een hoop bandages) en als ik met een blauw dekje rijd zoek ik daar wel (ongeveer) dezelfde kleur bij uit. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Renee__ op 22-06-08 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:36

Owja, en er is natuurlijk ook een verschil in wat een setje is.
De ene vind een dekje met bijpassende beenbescherming een set, de andere wil dekje, beschermers, rijbroek, t-shirt, handschoenen etc. matchend hebben voordat ze het een set noemen Tong uitsteken
maar mij zul je dan weer niet zien met een rood dekje en blauwe beschermers, dat gaat me dan weer te ver Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door ___Tessa___ op 22-06-08 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:37

tessii1991 schreef:
Owja, en er is natuurlijk ook een verschil in wat een setje is.
De ene vind een dekje met bijpassende beenbescherming een set, de andere wil dekje, beschermers, rijbroek, t-shirt, handschoenen etc. matchend hebben voordat ze het een set noemen Tong uitsteken

Oja, dat hebben we ook nog. Clown

Daar doe ik niet aan mee haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:47

Iedereen moet toch lekker zelf weten of die in set rijdt of niet ?
Ik rij ook in setjes en waarom omdat ik het leuk vindt staan op mijn pony en ja ze heeft 2 passende zadels Tong uitsteken Knipoog
En waarom rij ik met anky dekjes, omdat die super liggen op mijn pony, goed zweet opnemen en ik heb 2 zadels (spring, en dressuur) en dan kunnen ze dus onder beide Knipoog

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:48

patjelisa schreef:
Ach ja iedereen zo hun verzameling en postzegels is niks voor mij daar kan ik alleen maar naar kijken!

ooh ja mijn zadel past perfect heb aan laten meten op mijn paard door bestfit en het is een kn Vork

Ik heb even in je profiel gekeken, en ik scrhok wel even, Jeetje zeg! Maargoed, als jij het leuk vind je geld daaraan uit te geven: waarom niet? Ik heb een dure fotocamera met dure lenzen, mijn vriendinnen (16, 17 jaar) verklaren mij voor gek dat ik dáár mijn geld aan uitgeef en niet aan leuke sieraden ofzo. Maar als ik er toch blij van word is het toch goed?

Ik moet overigens wel even zeggen dat patjelisa erg goed bandageert. Ik vind het pas echt erg wanneer mensen een setje kopen omdat het een setje is, en vervolgens niet kunnen bandageren. Dan heeft het namelijk opeens wél gevolgen voor je paard.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:17

Ik denk dat iedereen zelf moet weten waar hij zijn geld aan uit geeft en hoeveel dat is bepaald ook iedereen zelf. Ik vind het er zelf een beetje slordig uit zien als je met 2 verschillende kleuren been bescherming en een vloekende kleur dekje rijd, ook erger ik me aan mensen die met dekjes rijden die al zo ver versleten zijn dat er zowat geen kleur meer op zit.
Wat ik doe is mijn dekjes soms combineren met mijn jas of het shirt dat ik aan heb zodat ik niet met een oranje dekje rij terwijl ik een paarse trui aan heb. Maar ik kan niet bij elk dekje dezelfde kleur peeskappen kopen dus ik heb 1 set voor het springen en die zijn donkerbruin omdat het tuig daarvan ook donkerbruin is en daar kunnen toch vrijwel alle kleuren dekjes bij.

* Daarnaast heeft mijn pony geen beenbeschermers nodig als we gewoon dressuuren dus die ga ik hem ook niet om doen omdat dat leuker staat. Als ik dus een set koop is het altijd voor het springen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:34

TS zo lang iemand niet van jou geld setjes koopt... wat is het probleem dan Vork

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:43

WildChild schreef:
patjelisa schreef:

Ik heb even in je profiel gekeken, en ik scrhok wel even, Jeetje zeg! Maargoed, als jij het leuk vind je geld daaraan uit te geven: waarom niet? Ik heb een dure fotocamera met dure lenzen, mijn vriendinnen (16, 17 jaar) verklaren mij voor gek dat ik dáár mijn geld aan uitgeef en niet aan leuke sieraden ofzo. Maar als ik er toch blij van word is het toch goed?

Ik moet overigens wel even zeggen dat patjelisa erg goed bandageert. Ik vind het pas echt erg wanneer mensen een setje kopen omdat het een setje is, en vervolgens niet kunnen bandageren. Dan heeft het namelijk opeens wél gevolgen voor je paard.

Dank je wel.
Ik was eerst garfielverzamelaar en daar gaf ik ook heel veel geld aan uit en daar ben ik nu mee gestopt.
Ik bandageer ook niet om het past bij het setje, want dan heb ik liever peesjes, maar mijn paard kan niet goed tegen peesbeschermers (erg gevoelige huid) en ze raakt haar eigen benen nog wel eens. Knipoog

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:50

Ik heb zelf niks met setjes, maar ik heb er ook niks tegen. Als mensen hun geld daaraan uit willen geven prima toch!
Of ik het mooier vind is weer wat anders. Zelf vind ik al die knalkleuren helemaal niet mooi, maar dat is weer een kwestie van smaak.