Bitloos hoofdstel met iets hefboomwerking

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: Bitloos hoofdstel met iets hefboomwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:14

Lenneke_ schreef:
Antheman schreef:

Is dat gebloemde ding ook in kleurtjes? Schijnheilig

Nee, alleen het biothane Haha!

Tenzij je met een spuitbus in de weer gaat natuurlijk.

Lach er maar om, maar laatst kwam in dus wel gekleurde S hacks tegen Schijnheilig

Jed, we willen wel je bevindingen horen!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:41

hoi

ik zou heel graag eens zo;n glucksrad willen proberen,de echte is nogal aan de prijs,zijn er misschien goedkopere op de markt inmiddels ?

is er iemand waarvan ik hem eens mag proberen ?

het is voor een ijslander

gr corine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:29

Arabesk schreef:
Je zoekt dus eigenlijk een optoming waarbij je stoppen kan afdwingen op basis van een 'als je niet doet wat ik zeg, plet ik je neus/doe ik je pijn' relatie?

Ik ben geen voorstander van pijngebaseerde bitloze hoofdstellen.

Er zijn genoeg optomingen waar je ook mee uit de voeten zou kunnen imo, probeer die van de NVBP eens uit zou ik zeggen.

De hackamore en het glucksrad staan ook op de site van de NVBP hoor. En met elke (bitloze) optoming kan je een paard pijn doen.

Ik vind de 'bloem' er niet zo stevig uitzien, maar dat kan in het echt heel anders zijn natuurlijk. Ik ben benieuwd naar je ervaringen ermee Jeddah.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:20

waar is die bloem te koop,welke site

ter vergelijken met het glucksrad of meer hackamore ?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 15:00

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:11

lenneke

welke heb je dan de 7 rings ?
en kun je de inwerking veranderen door de teugels aan de verschillende ogen vast te maken
hij kan met een gewoon hoofdstel bevestigd worden ?

welke onderleg heb jij,neopreen of dat andere ?

bij goedhart zie ik hem niet op de site.
is het materiaal niet erg dun of lijkt dat maar zo

en zou zo'n 7 rings niet te groot worden voor een ijslanderhoofd,hij lijkt groter dan de glucksrad
??

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 17:24

Ik heb idd de 7 rings. Mijn arabier heeft ook geen grof hoofd en ik vind hem niet lomp staan. Hij kan gewoon aan een normaal hoofdstel.

Je kunt de teugel op drie verschillende hoogtes doen, de bovenste is uiteraard het minst scherp en de onderste het scherpst.
Het is een heel degelijk ding.

Ik heb met dat gaatjes neopreen (hoe heet dat?) Heb er wel een bontje omheen, Anouar krijgt snel plekjes op z'n neus en het is gewoon een leuk bontje met de stalnaam erop Haha!

Je kan hem overal kopen waar ze Marylot producten verkopen.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:30

Foto??

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:41

@lenneke

ik denk dat ik hem maar ga kopen,als ik hem binnen heb dan stuur ik een foto en laat ik weten hoe het gaat.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 16:33

Vandaag ermee in het bos gereden, maar hij werkt toch niet zoals ik het wil. Hij klapt om naar buiten als ik druk neem op de teugels.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:53

Das wat minder Lenneke... Ik ben erg beneiwud hoe hij mij bevalt, ik heb hem al wel binnen Ja

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:14

Is de neusriem dan niet te groot aan de bovenkant oid Lenneke_?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 17:41

Naar mijn idee zit hij exact op de goede plaats. Het bovenste ringetje zit net 2 mm onder het jukbeen en de neus- en kinriem zitten vrij strak (niet aangesnoerd, maar ook zeker niet los)

Als hij omklapt is er totaal geen hefboomwerking meer en prikt het bovenste ringetje in z'n wang.
Ik ga Goedhard even mailen of ik soms iets fout doe.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:51

Lenneke_ schreef:
Naar mijn idee zit hij exact op de goede plaats. Het bovenste ringetje zit net 2 mm onder het jukbeen en de neus- en kinriem zitten vrij strak (niet aangesnoerd, maar ook zeker niet los)

Als hij omklapt is er totaal geen hefboomwerking meer en prikt het bovenste ringetje in z'n wang.
Ik ga Goedhard even mailen of ik soms iets fout doe.

Heb je misschien een foto, dan kan ik misschien helpen Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:55

MIsschien moet je een verbinding maken tussen de twee scharen aan de onderkant van de kin door. Dat zou het moeten tegengaan. Bij mij zit aan de ene hack een touwtje, aan de andere een biothane bandje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:13

@Lenneke_, zijn de leefomstandigheden van je paard onlangs niet veranderd? Van 24/7 weidegang naar een stal? En hoe zit het qua voer?

Kijk daar eens naar, ipv aan symptoombestrijding te doen en je paard met een strengere optoming te willen rijden.

Ik word niet bepaald vrolijk van dit topic.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:21

@Lenneke_: Heb je het kinriempje in hetzelfde ringetje als op het plaatje van de vorige pagina? Misschien zou je hem 1 gaatje naar voren kunnen doen, dus wat meer in de richting van de teugel? Ik heb het idee dat hij dan wat minder snel kan omklappen.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:19

Speedster schreef:
@Lenneke_: Heb je het kinriempje in hetzelfde ringetje als op het plaatje van de vorige pagina? Misschien zou je hem 1 gaatje naar voren kunnen doen, dus wat meer in de richting van de teugel? Ik heb het idee dat hij dan wat minder snel kan omklappen.

Ik denk juist richting bakstuk en het neusgedeelte iets naar voren, met een foto of een tekening hoe het zit zou het makkelijker zijn om het probleem op te lossen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:55

JoviBan schreef:
@Lenneke_, zijn de leefomstandigheden van je paard onlangs niet veranderd? Van 24/7 weidegang naar een stal? En hoe zit het qua voer?

Kijk daar eens naar, ipv aan symptoombestrijding te doen en je paard met een strengere optoming te willen rijden.

Ik word niet bepaald vrolijk van dit topic.

Waarom reageer je dan?

Een paard in topconditie op een wedstrijd is heel wat anders dan een recreatiepaard alleen of met een groepje op buitenrit.
Thuis is hij gewoon makkelijk te rijden op de neusriem, alleen de eerste twee rondjes op wedstrijd niet.

@ de rest: ik maak vanmiddag even een foto als hij hem om heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:13

Lenneke_ schreef:
Waarom reageer je dan?

Een paard in topconditie op een wedstrijd is heel wat anders dan een recreatiepaard alleen of met een groepje op buitenrit.
Thuis is hij gewoon makkelijk te rijden op de neusriem, alleen de eerste twee rondjes op wedstrijd niet.

Ik reageer omdat ik je toch wilde meegeven dat er voor Anouar nogal wat veranderd is de afgelopen tijd en dat je wellicht dáar de oorzaak moet gaan zoeken ipv aan een scherpere optoming te denken.

Alleen de eerste twee rondjes? In je openingspost schreef je dit:
Lenneke_ schreef:
Anouar loopt opzich fijn met de sidepull, maar naarmate hij steeds fitter wordt krijgen we op wedstrijd steeds meer problemen. De eerste 60 km heb ik gewoon totaal geen inbreng. Hij steekt z'n neus naar voren en naar beneden en is totaal stuurloos en remloos en crosst lekker achter de andere paarden aan.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 09:16

2 keer een rondje van 30 km is 60 km Lachen
Of kan ik niet rekenen?

Edit: bovendien speelt dit al wat langer, ook toen hij nog gewoon 24/7 buiten stond. Toen ging hij regelmatig tijdens de training met me aan de haal. Dat doet hij gelukkig niet meer nadat ik een aantal keer gigantisch boos ben geworden.
Maar welk paard wordt nou niet nog wat blijer als je met een stuk of 30 paarden tegelijk in een flink tempo van start gaat? Merendeel arabieren die er allemaal goed zin in hebben. Dan kan ik hem wel lekker in z'n eigen tempo laten lopen, maar dan weet ik zeker dat we er in de eerste vetgate uit liggen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:30

@lenneke

oei dat klinkt minder goed,dan toch maar wachten en verder sparen voor de glucksrad

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:11

Hier mijn Bloem verslag!

De bloem aan het hoofdstel:
Afbeelding

Hier demonstreerd mijn man hoeveel ruimte ik ertussen had, hij heeft best brede handen en die kon er goed tussen, niet te strak, niet te los.
Afbeelding

Tijdens het rijden merkte ik gelijk dat het laten nageven zóveel makkelijker is. Ze was zo heerlijk licht in de hand! Ik hoefde het amper aan te raken, fijn!
Wat ook erg prettig is, is dat je echt mega subtiele mini hulpen kan geven en gelijk reactie krigt. Bij het rechtrichten is Jeddah ineens heel lenig en kan zich heel makkelijk eronder weg draaien Rolleyes . Soms wil ik haar een "tikkie" meer stelling, of een "tikkie" hoger of lager instellen en met het hoofdstel van de ruitersportshop was het heel moeilijk om die piep kleine verschilletjes door te voeren. Hiermee gaat dat SUPER makkelijk! Echt heel prettig om je handen zo stil te kunnen houden en toch heel veel te kunnen bewerkstelligen. Om die reden alleen al ben ik "om". Ja

Wat ik wel merkte toen ik een keer op de "noodrem" moest omdat ik in draf vlak voor ons ineens een gat in de berm zag, is dat wanneer je zijwaarts "trekt" het ding kanteld. Dat schreef Lonneke ook al. Dit gebeurde bij mij alleen als ik mijn handen wijd hield en "trok". Voor de zekerheid even een foto van gemaakt zodat jullie het begrijpen Knipoog Ik doe hier natuurlijk iets overdreven voor de foto.
Afbeelding

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:08

Dan is de oplossing waarschijnlijk toch een verbindingsstukje aan de onderste ringen Ja

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:10

mss dat het beter gaat als je de kinriem recht tegenover de neusriem zet, in dat gaatje.. dat lijkt me stabieler..
Ik ben zelf ook van plan de bloem te gaan gebruiken, vond het ook een super verslagje van je..